Escriure bé

Novetats, notícies, normes del forum...
núvol
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dj. març 04, 2010 8:20 am

Escriure bé

EntradaAutor: núvol » dv. abr. 03, 2015 11:31 am

Crec recordar, ja fa un temps, que es va publicar un missatge demanant, si us plau, que s'escrigués correctament sense abreujar les paraules, que això és un fòrum i no converses entre mòbils. Doncs bé, vull reivindicar aquesta petició. Sóc conscient que de vegades podem equivocar-nos, però darrerament veig missatges que, personalment, "em fan mal als ulls" i, si a més a més, són una mica llargs es fa difícil seguir-los i entendre'ls correctament; entre les possibles equivocacions, els correctors i les abreviatures....

Perdoneu, però és que el tema de l'escriptura i les faltes d'ortografia em pot! Tinc un nen de 8 anys que, tot i que escriu bastant bé, penso que fa faltes d'ortografia que no hauria de fer i quan li pregunto si a l'escola no li han ensenyat algunes regles d'ortografia em diu que no (el tema del nivell d'educació que reben els nostres fills és un altre debat), i entre això i que cada cop més els adults ens hem acostumat a escriture malament amb el tema de les noves tecnologies.....total, que ni ens ajudem ni ajudem als altres. I la imatge que projectem no és gaire bona...

És una opinió personal.
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: Escriure bé

EntradaAutor: Rossinyola » dv. abr. 03, 2015 2:40 pm

Estic totalment d'acord! A mi em molesta molt llegir missatges encriptats en aquest forum, i és una de les normes del forum. Hi ha una noia a la que se li ha dit diverses vegades en fils diferents que escrigui millor perque no s'entén rès, i sempre respon ofesa q escriu des del mobil... Doncs com gairebé totes maca, i totes fem l'esforç. I igualment pot ser que s'escapi alguna abrebiatura del tipus q o pq, que no és el mateix que k o pk, costa exactament el mateix esforç utilitzar la q que la k, i la k fa mal als ulls. I ja no diguem els "xk"... Tan costa escriure ni que sigui "pq"?? No fa falta mirar molt prim, tansols si tinguessim una mica de cura i procurar no escriure com un adolescent a un altre.
Fa temps hi havia un fil que es deia "el català és el meu amic", en la línia del que comentes, que estava molt bé, ara no el trobo però el buscaré
Imatge

Imatge

Imatge
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Escriure bé

EntradaAutor: garota » dl. abr. 06, 2015 12:27 pm

Molt bon fil!! Jo sempre escric des del mòbil o l'ipad... I inteno no utilitzar abreviatures ni fer faltes d'ortografia... Que fa molt mal als ulls! El més fort, és quan justament la gent que escriu malament... Són mestres!!! Que fort!
Pel que fa al tema del teu fill.. A l'escola s'aprèn a escriure "tal com sona "diguem..i hi ha qui hi està molt a favor i qui hi està en contra...
Però la societat en general escriu malament.. Fins itot rètols de botigues, anuncis a les revistes...horrorós!
Hauriem de pendre consciència d'aquest problema!
la_lluna_rodona
:: peixet
:: peixet
Entrades: 286
Membre des de: dg. set. 14, 2014 9:22 am

Re: Escriure bé

EntradaAutor: la_lluna_rodona » dl. abr. 06, 2015 11:45 pm

Noies jo també penso així! Es més, faig servir correctors...i traductors per fer el mínim de faltes possibles!! Sovint trobem cada cosa escrita que té telaaaaa!!

Jo gairebé sempre escric amb el mòbil i procuro fer les mínimes faltes possibles!

Un visca per la bona ortografia!! Jejeje
Avatar de l’usuari
petitajo
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 336
Membre des de: dj. set. 05, 2013 5:00 pm

Re: Escriure bé

EntradaAutor: petitajo » dt. abr. 07, 2015 11:51 am

A mi m'agradaria escriure molt millor del que ho faig, reconec q faig faltes pero intento corretgir-ho i aprendre sempre q puc, el catala no es facil :b-)))

No entenc la relacio entre escriure pel mobil i cometre faltes d'ortografia, el mobil escriu sol???? ?-)

Tema Mestres.... a vegades fa por quin poc nivell q tenen.....
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Murrieta
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 85
Membre des de: dc. abr. 23, 2014 9:45 pm

Re: Escriure bé

EntradaAutor: Murrieta » dt. abr. 07, 2015 10:36 pm

Totalment d'acord amb aquest tema.

Sobretot amb el català, em fa "ràbia" veure com hi ha gent que dóna pallisses bestials als diccionaris, quin mal als ulls! Personalment, perquè jo m'he esforçat molt, molt dur per poder arribar al nivell de català que tinc en l'actualitat (sóc xilena i la meva llengua materna és el castellà); no vull que tot el que he estudiat i après se'n vagi en orris.

Ah, i quant a la relació mòbils i faltes d'ortografia: amb els SMS i similars, és necessari, gairebé obligatori, abreujar paraules per tal que hi càpiga tot en un sol missatge, la qual cosa pot ajudar a empitjorar la manera d'escriure. És la meva humil opinió, però diria que aquesta n'és (o podria ser-ne) la causa.

En resum, haurem de vigilar més com escrivim!

Torna a “Info”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::