CL novembre'18 - Premi Sant Jordi 2016: El setè àngel (David Cirici)

Llibres, tallers..
ametista
:: dragona
Entrades: 4954
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'18 - Premis Sant Jordi

EntradaAutor: ametista » ds. abr. 28, 2018 12:58 pm

noies qui falta per votar?

de moment tenim vots de la jaruma, Martina20, Anna Maria i Raqueleta

falto jo :content: i nienna? Beikost? algú més?
Imatge

Imatge
al CLUB DE LECTURA del SOCPETIT el mes de novembre llegim:
El setè àngel, de David Cirici
T'apuntes?
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2029
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: nienna » ds. maig 05, 2018 8:36 pm

Votat! I ara tenim triple empat neujor:-)
Imatge

Imatge
al CLUB DE LECTURA del SOCPETIT el mes de juliol llegim:
EL NOSTRE LLIBRE Nº50!!!!! que serà:
Leer Lolita en Teherán, d'Azar Nafisi
T'apuntes?
Ellie77
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dc. maig 11, 2016 11:45 am

EntradaAutor: Ellie77 » dt. maig 08, 2018 9:31 am

Jo acabo de votar i em sembla que he desempatat..
ametista

EntradaAutor: ametista » dt. maig 08, 2018 5:07 pm

>.-<: >.-<: >.-<:

doncs que bé, perquè estava la cosa ajustada eh? quina emoció! :content:

doncs en principi ja tenim llibre guanyador! :()()::::
Imatge

Imatge
T'apuntes?
Anna Maria
:: zebra
Entrades: 1589
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: Anna Maria » dt. maig 08, 2018 9:35 pm

Ostres, molt bé, ja tenim els llibres del club del 2018!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Ho vaig escriure: http://relatsencatala.cat/relat/hola-cr ... va/1037584
13-1-15: el millor regal!
Imatge

Al novembre al Club de lectura del SP llegim El setè àngel de David Cirici. T'apuntes?
ametista

Re: CL novembre'18 - Premi Sant Jordi 2016: El setè àngel (David Cirici)

EntradaAutor: ametista » ds. oct. 27, 2018 4:38 pm

noies anem escalfant motors!!! en uns dies comencem l'última lectura de l'any >.-<:

(això vol dir que aviat us atabalaré amb la organització de les lectures de l'any que ve :content: )

per cert, ja vaig agafar el llibre a la biblio i anava a posar la temporització a la primera pàgina però ups, problema, el llibre no té cap tipus d'índex!! podria fer un càlcul aproximat de pàgines, repartir capítols.... però he pensat que només té 300 pàgines i que potser aquest mes el podríem llegim i comentar sencer, i si algú vol comentar alguna cosa abans ho fem amb un avís de SPOILERS LLEGIT FINS LA PÀGINA TAL o EL CAPÍTOL TAL.... què us sembla?
Imatge

Imatge
T'apuntes?
Anna Maria
Entrades: 1589
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: Anna Maria » ds. oct. 27, 2018 10:50 pm

Hola!
Això vol dir que aviat tindràs la feinada d'haver-ho de proposar. Ametista, per la meva part, no m'atabales, al contrari, ets el sol que guia el club :***:

Doncs és cert, no ho havia mirat. El tinc des de fa quasi un mes, em sembla, i no l'havia ni obert. Però don't worry, també estarà bé fer-ho d'aquesta manera!

Jo el començaré a llegir ja perquè avui he acabat de llegir el que tenia entre mans, m'he embolicat a tornar a estudiar anglès i entre això i que em toca avançar feina de nit no tinc massa temps aquests dies i prefereixo anar avançant un pelet.

Doncs a veure que tal és!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Ho vaig escriure: http://relatsencatala.cat/relat/hola-cr ... va/1037584
13-1-15: el millor regal!
Imatge

Al novembre al Club de lectura del SP llegim El setè àngel de David Cirici. T'apuntes?
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8455
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » dl. oct. 29, 2018 8:03 am

Hola! Jo el vaig començar ahir, el tema és que el tinc en versió digital, de préstec per ebiblio, i el meu no té 300 pàgines sinó 213!! Així que si poseu fins la pàgina tal, o si ho poso jo, no coincidirà...
ImatgeImatge Imatge

Imatge
ametista

EntradaAutor: ametista » dl. oct. 29, 2018 5:29 pm

Raqueleta ha escrit:Així que si poseu fins la pàgina tal, o si ho poso jo, no coincidirà...

doncs comentem al final, decidit! :content: :content:

(bé, sí que ho podríem fer per capítols (LLEGIT FINS CAPÍTOL TAL) ...els capítols sí que coincidiran no?)
Imatge

Imatge
T'apuntes?
Martina20
:: gosset
Entrades: 484
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

EntradaAutor: Martina20 » dl. nov. 05, 2018 6:27 pm

Bones :content: ,

Ja he començat la lectura i passa molt bé de moment.

Així doncs ho fem així. Comentem fins al final i si volem dir alguna cosa, doncs avisar fins a capítol x llegit amb Spoilers :-)
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8455
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » dt. nov. 06, 2018 1:03 pm

ametista ha escrit:
Raqueleta ha escrit:Així que si poseu fins la pàgina tal, o si ho poso jo, no coincidirà...

doncs comentem al final, decidit! :content: :content:

(bé, sí que ho podríem fer per capítols (LLEGIT FINS CAPÍTOL TAL) ...els capítols sí que coincidiran no?)

Suposo que els capítols sí, malament aniríem!
ImatgeImatge Imatge

Imatge
Martina20
Entrades: 484
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

EntradaAutor: Martina20 » dj. nov. 15, 2018 7:21 pm

Atenció Spoilers: llegit fins al final

Bones companyes de lectura! Com aneu?
Ja fa uns dies que vaig acabar la lectura.

A l’escriure aquesta opinió he de pensar primer que la història principal del llibre és la història d’un pare que creu que ha perdut el seu fill, la pena aue comporta, la tristesa i sobretot la culpabilitat aue té. No em vull posar en el tema de l’Ernest si va ser o no un irresponsable perquè el patiment que tenia i que hauria de carregar tota la seva vida era palpable i crec que això ja era un càstig enorme. Tot i la culpabilitat i tristesa que envolta el caràcter degut a les circumstàncies, em va xocar que tingués les ganes de conèixer una noia i liar-s’hi. Potser volia viure un parèntesi al mig de tanta foscor? Potser és un altre error? Tot i que el personatge de l’Ernest fa pena també trobo que és de vegades egoïsta. Segurament l’hauria de disculpar per les tràgiques circumstàncies però pensa en la seva pena i no en que la sevaseva parella s’ho passa malament, pensa que li fa pal trucar a la mare d’en Marc no només per donar una noticia horrible sinó pel ruixat que caurà i l’episodi que un refugiat l’ha d’acompanyar a l’hotel pq porta un pet a sobre i ni recordar-se del nom, malament. En aquesta part on l’escriptor vol fer un paralelisme de que el refugiat i ell han perdut un fill i estan iguals, plorant la mort del que més s’estimen però a mi no em va fer sentir còmode per dir-ho d’alguna manera. Pels dos pares ha de ser molt dolorós però un ha de tornar a unes barraques i a un futur imprevisible i l’altre es pot ocupar de la seva pena.
L’Ernest més endavant comença a ajudar als refugiats al mar, potser una manera de buscar un perdó ajudant als que s’estan a punt d’ofegar ja que no va poder salvar el seu fill. O unamanera de deixar de ser egoïsta “com si no hagués sigut capaç de sentir pena pel nen i per la mare, i plorés per la culpa, pel desastre que havia provocat.,perquè la Sara no havia compartit amb ell la cerimònia. Es cagava en la simpatica---, era un miserable. No compartia, no comprenia, amb prou feines devia ser capaç d’estimar, devia ser això el que li passava”. I així comença a ajudar els refugiats. L’escena on ell està a la platja per primera vegada és colpidora. “així que va trepitjar la platja, va tenir la sensació d’assistir a una cerimònia on ningú l’havia convidat... era la cerimònia del retorn a la vida”

Després hi ha la història d’en Marc i les seves peripècies. La seva història podria ser possible davant la barbaritat de milers i milers de refugiats. Aqui ressalta l’amistat d’ell i de la Hani. Un final molt trist... no em va quedar clar si la Hani també es mor, l’escriptor no ho confirma. M’hagués agradat saber que vivia, una mica de llum amb tanta desgràcia. Però suposo que l’escriptor no ens vol donar aquesta treva perquè el que està passant a la realitat és així o pitjor, I després l’Ahmad que feia una cosa dolenta tinguent en Marc però el que volia era sobreviure per ajudar a la seva cunyada. Quan la vida et porta a uns límit inimaginables com ens podem transformar? Aqui una altre història de culpabiliat.... amb un final tan tràgic ... i és només una pinzellada, la història només d’una familia acabada. I en Marc, un nen de 7 anys n’és testimoni de tot això.

I finalment la història de les periodistes. Una història d’una dona que m’ha fet pensar en el #metoo i que a través de la feina i amistat busca empoderar-se per fer front a les pors i sembla que ho aconsegueix.

Donçs el llibre m’ha agradat bastant i el recomenaria. És un llibre que d’aqui un temps crec que tornaria a llegir.

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: