CL gener'19 - Emma (Jane Austen)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
2
50%
m'ha agradat, està bé
2
50%
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 4
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL gener'19 - Emma (Jane Austen)

EntradaAutor: Martina20 » dg. gen. 27, 2019 8:04 pm

ATENCIÓ SPOILERS!! LLEGIDA LA SEGONA PART!

M’agrada llegir els comentaris vostres dient que el Sr. Woodhouse és hipocondríac i que tots es miren el melic. Però és que més poden fer aquesta gent? Em fa molta gràcia quan ara que el sr. Elton s’ha casat, en comptes d’enhorabona sembla que li vulgui donar el pèsam. Sempre acompanya als casat amb un pobra sra. Taylor... pobre sr. Elton... pobre Isabella. Entre ell i la sra. Bates tja tenim els personatges de comèdia de la història :content: .
I ja no és que es mirin el melic, és que soc una colla de creguts. Aqui va el resum de la conversa de l’Emma amb ella mateixa dient-se que li agrada bastant el Sr. Churchil, en canvi ell n’està totalment enamorat d’ella.

Per descomptat aquesta parella no tirarà endavant i tinc la teoria que serà amb la Jane amb qui acabarà. Tan discreta i amb ganes de quedar-se una temporada, anant a correus a buscar les cartes i tinguen converses amb ell, doncs no sé. Ja es veurà.

Trobo interessant que l’escriptora entri en la interpretació dels sentiments, en la ceguesa de completament ignorar les senyals.

I la Sra. Elton tela. Sembla com l’enemic de l’època :-D. Aqui l’escriptora es devia fer un fart de riure com intentar ser vulgar i xafardera. És un peronarge entretingut la veritat i anclat en el seu món petit de classes però tan i tan important en aquella època.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'19 - Emma (Jane Austen)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. feb. 08, 2019 5:37 am

Bones,
finalment deixo el llibre. No tinc temps de llegir, ara n'estic llegint un de curtet perquè estic fent un curs online, i les hores no m'arriben, o sigui que em sap greu però li ha tocat el rebre a l'Emma, jeje
Apa, abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'19 - Emma (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dg. feb. 10, 2019 6:06 pm

aaaaai, ja fa dies que el vaig acabar i se'm va passar fer l'últim comentari!

Anna Maria llàstima que l'hagis deixat! però confio que algun dia t'hi tornis a posar, vaaaaaa :content: la veritat és que a mi al principi tampoc m'enganxava del tot pero al final (diria que ja a la tercera part) ja vaig anar entrant en la història :content:

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIT FINS AL FINAL!!!

clar, ara el problema és que no puc entrar tant en detalls perquè ja no ho tinc tan recent....... a veure, en aquesta última part es descobreix que el Frank i la Jane estan promesos... no puc dir que m'hagi sorprès massa, es començaven a veure algunes coses o situacions entre els dos que feien sospitar una mica, no? i això confirma que el Frank no era aigua clara, no perquè fos mala persona sinó que finalment només era perquè amagava un secret.... però clar, hauria pogut ser més discret i no embolicar les coses fent veure que anava darrere l'Emma! però bé, suposo que sense embolics ja no seria una comèdia :content:

ah i la cosa també s'embolica per part de la Harriet, que va i s'enamora del senyor Knightley... just quan l'Emma es comença a adonar que ella també sent quelcom per ell.... llavors es pensa que hi ha alguna cosa entre ells dos i ella s'ha d'apartar i s'ho passa malament.....

la part bona de l'Emma és la seva capacitat de reflexió, com s'adona dels seus errors (a vegades una mica tard, però ho fa) i pensa sobre el què ha fet, el que ha dit.. i després rectifica.... diria que entre això i que aquesta vegada la Jane Austen no acaba la novel·la pim pam com altres vegades sinó que desenvolupa també el final ha fet que el llibre, per sorpresa meva, m'hagi agradat més que altres que hem llegit d'ella... i és que recordo que més d'un cop vam comentar que acabava les històries molt ràpid i fins i tot sense poder "viure en primera persona" el que passava entre els protagonistes, com es declaraven el seu amor o el que fos.... se saltava les converses i en poques pàgines tot acabat... per tant, m'ha agradat que a "Emma" hi hagi la conversa sencera de la declaració entre l'Emma i el senyor Knightley i també què fan després, on viuran.... i una mica també de la resta dels personatges, en aquest sentit m'ha semblat més completa, que acaba tot més lligat i explicat...

bé i fins aquí! posaré l'enquesta per poder anar votant!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'19 - Emma (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dg. feb. 10, 2019 6:11 pm

ah per cert, voldria veure la pel·lícula on l'Emma és la Gwyneth Paltrow i no la trobo enlloc!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL gener'19 - Emma (Jane Austen)

EntradaAutor: Martina20 » dg. feb. 10, 2019 7:54 pm

Spoilers: Llegit fins al final!

Lectura finalitzada i us dic que aquest és el llibre que m’ha agradat més de la Jane Austen.
En els altres recordo com les protagonistes eren bones (per dir-ho d’alguna manera). Però amb l’Emma, em preguntava, ens ha d’agradar o no? Ja comença la lectura en que l’Emma era guapa, llesta i rica i poc després ja sabem que mimada, egoïsta i amb ganes d’interpretar sentiments. I sobretot que es pensa que sap moltes coses però en veritat té poca vista. Al final del llibre però el personatge sembla que té l’habilitat de canviar, ser educada, veure les veritats i reconèixer els errors tal i com també comenta l’Ametista. I a més a més és generosa no només amb el seu pare sinó amb d’altres! Aixi doncs, amb l’ajuda de l’heroi de la novela, el Sr Knighley, l’Emma canvia i al final agrada. :ok:

També es interessant com ens fa pena la Harriet quan és manipulada per l’Emma, l’incident amb la Sra. Bates o quan la miss Fairfax està patint quan el Sr. Churchill i l’Emma flirtegen. En canvi, em vaig posar a l’equip de l’Emma pel que fa als Eltons! Que insuportables Jajaja, sobretot ella posada en tot. :content:

El cert que aquesta tercera part ha sigut la millor, i com va passar a sentit i sensibilitat, el final sembla que va tot molt rapid. Mira, amb això Ametista no coincidim. Si que és cert que potser fa un tancament de la història més adequat però tot i aixi a mi m’ha semblat ràpid després de Tantes pàgines analitzant com la protagonista se sent. Però bé, eh? Que també tenia ganes d’acabar-lo

El cert que encara que no era una lectura que em moria per tornar a agafar, l’he disfrutat molt! M’ha agradat molt llegir altre vegada sobre l’època i la importància de les classes socials. I tot en un poble petit amb poques famílies relacionades i una protagonista/antagonista molt interessant! >.-<:
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'19 - Emma (Jane Austen)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. feb. 11, 2019 6:17 am

ametista ha escrit:ah per cert, voldria veure la pel·lícula on l'Emma és la Gwyneth Paltrow i no la trobo enlloc!


Bones,
al catàleg Argus, de les biblioteques, hi surt. Demana'l a la teva biblioteca per préstec interbibliotecari i te'l faran arribar. Normalment és bastant ràpid i si la biblioteca a qui li demanen està al cas entre dijous i divendres la pots tenir.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'19 - Emma (Jane Austen)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. feb. 11, 2019 6:21 am

Eps, si la teva biblioteca és una de les que te la peli no cal que la demanin, jeje
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Ellie77
:: puça
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: dc. maig 11, 2016 11:45 am

Re: CL gener'19 - Emma (Jane Austen)

EntradaAutor: Ellie77 » dl. feb. 18, 2019 1:49 pm

Hola a totes!

LLEGIT FINS EL FINAL!


Finalment ja he he acabat de llegir tot el llibre i he de dir que tot i que no m'ha decebut, tampoc m'ha sorprès...ja s'intuïa per on aniria la cosa però que potser sí que m'esperava alguna cosa més. A més només llegint la sinopsis del llibre ja sabem que finalment l'Emma es casa amb el Mr Knightley!!

M'explico. Es tracta sobretot d'una minuciosa descripció d'una petita ciutat de províncies on no passa gaire cosa més que els esdeveniments de la vida quotidiana d'aquella comunitat" i, certament, això (i gairebé res més) és el que trobem quan llegim el llibre.

Vol dir això que és una lectura poc interessant?. Doncs a mitges, perquè malgrat que l'interès del què se'ns explica és limitat (almenys per a mi), la manera com s'explica no es fa excessivament pesada. El llibre es llegeix amb facilitat i, si més no, serveix per conèixer com era la vida de la classe alta de províncies a l'Anglaterra de principis del segle XIX.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'19 - Emma (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dc. feb. 20, 2019 8:36 pm

Anna Maria ha escrit:al catàleg Argus, de les biblioteques, hi surt

ostres Anna Maria, molt bé gràcies! no hi havia caigut! :ok: >.-<: >.-<:

ATENCIÓ SPOILERS!

Martina20 ha escrit:El cert que aquesta tercera part ha sigut la millor, i com va passar a sentit i sensibilitat, el final sembla que va tot molt rapid. Mira, amb això Ametista no coincidim. Si que és cert que potser fa un tancament de la història més adequat però tot i aixi a mi m’ha semblat ràpid després de Tantes pàgines analitzant com la protagonista se sent

si bé, quan deia que el final no era tan pim-pam i ho deixava tot més lligat em referia en comparació als altres llibres de la Jane Austen (perquè n'hi havia algun que ho recordo com a exageradament ràpid!) no a qualsevol altre llibre normal :r) :r) :r)

Ellie77 ha escrit:A més només llegint la sinopsis del llibre ja sabem que finalment l'Emma es casa amb el Mr Knightley!!

a la sinopsis ho deia? del mateix llibre????? doncs quin spoiler :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL gener'19 - Emma (Jane Austen)

EntradaAutor: Martina20 » dc. feb. 20, 2019 8:45 pm

jo tampoc ho vaig veure a la sinopsis, sort pq tela quin spoiler :r) encara que es veia a venir, no hagués set el mateix sabent ja el final.

Ah! Ja tens raó Ametista, si comparem els altres finsls de l’Austen que eren un pim pam.

Ara quin llibre queda d’aquesta escriptora?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'19 - Emma (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dc. feb. 20, 2019 10:06 pm

Martina20 ha escrit:Ara quin llibre queda d’aquesta escriptora?

Mansfield Park! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL gener'19 - Emma (Jane Austen)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. març 01, 2019 12:14 pm

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT SENCER

Aquest cop he trigat en llegir en llibre i no he pogut comentar res fins ara. Malament, Raquel, malament…

No m’ha desagradat, però ja us he comentat altres cops que aquestes lectures em costen, se’m fa difícil empatitzar amb els personatges, veig que la seva vida és tan diferent a la meva, les seves prioritats, el que els mou… Això m’hauria de passar amb qualsevol novel.la que no sigui sobre finals del segle XX i segle XXI però no sé, deu ser cosa d’aquesta època només…

L’Emma no m’ha caigut malament però se m’ha fet una mica pesada, la veritat. Tanta adulació de tothom cap a ella, tanta perfecció i tot és perquè és de família bona, de les millors del poble i li fan la pilota. Perquè virtuts en té, no dic que no, però perfecta no ho és de cap manera, la mania que li té a la Jane Fairfax, com parla de la tieta de la Jane i la que li deixa anar quan van d’excursió, el classisme que demostra quan fa que la Harriet rebutgi al Martin, tot i que la Harriet al principi n’estava d’ell… El que sí era evident és que s’hauria d’empassar les seves paraules i que s’acabaria casant, tant dir que ella no es volia casar. El que no m’esperava era amb qui es casaria, des d’un inici creia que era massa gran per ella (clar que llavors els matrimonis amb molta diferència d’edat devien ser més habituals, també la seva antiga mestra, la Sra. Weston, es va casar amb un home força més gran que ella) i que sent el cunyat de sa germana era ja com de la casa, jo també apostava en un inici pel Frank Churchill...

Teniu raó en això del punt feminista. Jo també ho vaig pensar i em va agradar trobar-ho en un llibre de fa tants anys i en una societat on la dona estava tan encorsetada.

El pare de l’Emma carrega una mica. Està clar que és un personatge exagerat expressament, però coi, tan malalt, tan invàlid, però no sembla que tingui més que anys, no?, en cap moment es diu que tingui res concret, no? I les manies amb el menjar, i amb menjar a l’aire lliure, i amb sortir fora de casa... quin plasta, jajaja.

El senyor Elton m’ha semblat curiós. D’entrada, era fantàstic, tothom l’admirava, era un molt bon partit. L’Emma el rebutja i fracassa el pla de casar-lo amb la Harriet, ell marxa i quan torna sembla un altre, cregut, egoista i amb una dona que és una petarda insofrible. Ja els pinta l’Austen que son ben bé l’un per l’altra...

La història en si està bé, es deixa llegir tot i que no passa pràcticament res, és més una crònica de la gent benestant de l’època, de la seva vida ociosa, de la importància de les aparences i de la posició social (hi ha un moment en que l’Emma fa tot una reflexió de perquè no sé quins veïns del poble no la podrien convidar a un sopar amb ball perquè ella té un nivell superior). Tenia coses que havia anat marcant conforme llegia però son tantes i tinc poc temps, així que ho deixo aquí. El sabor de boca que em deixa és similar als altres de la mateixa autora i d’altres autores de l’època, com les germanes Brönte: el regust no és dolent i no en guardaré mal record, però mentre el llegia notava que em costava avançar i que a vegades em feia mandra seguir llegint.

A veure Tolstoi ara, serà el primer cop que llegeixi res seu...

Per cert, crec que la pel.lícula jo l’he vista però no en recordo absolutament res, pel que em queda el dubte de si potser finalment no la vaig veure, jajaja.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'19 - Emma (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dt. maig 14, 2019 3:19 pm

doncs l'altre dia ja vaig veure la pel·lícula i molt bé! >.-<:

la versió amb la Gwyneth Paltrow, la vaig agafar de la biblioteca (Anna Maria :ok: ) i la veritat és que al principi.. em feia mandra mirar-la! :content: suposo que perquè ja sabia la trama i el final i era una mica més del mateix amb el tema aquest de l'època, l'ociositat de les classes benestants, etc... però un cop m'hi vaig posar (una mica forçada, aquest cap de setmana... perquè ja l'havia de tornar després d'haver prorrogat el préstec dos cops! :content: ) em va sorprendre gratament! suposo que perquè està feta amb certa gràcia (no és una comèdia de partir-se de riure però sí que en algun moment et fa somriure) i és molt àgil (se salta molta palla vaja, va al gra i pim pam, les converses, les trobades, els balls... (se salta tota la part de l'organització del ball, per exemple) així que passa ràpid i de fet m'hi vaig posar pensant que aniria mirant una estona cada dia però me la vaig mirar del tirón! això sí, en anglès (amb subtítols en castellà eeeeeeeh?) i trobo que fa molt, amb la traducció hi ha coses que es perdrien... i els actors molt encertats! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'19 - Emma (Jane Austen)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. maig 14, 2019 6:08 pm

ametista ha escrit:doncs l'altre dia ja vaig veure la pel·lícula i molt bé! >.-<:

la versió amb la Gwyneth Paltrow, la vaig agafar de la biblioteca (Anna Maria :ok: ) i la veritat és que al principi.. em feia mandra mirar-la! :content: suposo que perquè ja sabia la trama i el final i era una mica més del mateix amb el tema aquest de l'època, l'ociositat de les classes benestants, etc... però un cop m'hi vaig posar (una mica forçada, aquest cap de setmana... perquè ja l'havia de tornar després d'haver prorrogat el préstec dos cops! :content: ) em va sorprendre gratament! suposo que perquè està feta amb certa gràcia (no és una comèdia de partir-se de riure però sí que en algun moment et fa somriure) i és molt àgil (se salta molta palla vaja, va al gra i pim pam, les converses, les trobades, els balls... (se salta tota la part de l'organització del ball, per exemple) així que passa ràpid i de fet m'hi vaig posar pensant que aniria mirant una estona cada dia però me la vaig mirar del tirón! això sí, en anglès (amb subtítols en castellà eeeeeeeh?) i trobo que fa molt, amb la traducció hi ha coses que es perdrien... i els actors molt encertats! >.-<:


Doncs me n'alegro!
Abraçades,
Anna maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::