CdL-Juny-Lo verdadero es un momento de lo falso-L.Etxebarria

Llibres, tallers..

Què us ha semblat?

M’ha encantat
0
No hi ha cap vot
M’ha agradat
2
50%
Ni fu, ni fa
1
25%
No m'ha fet el pes
1
25%
No me l'he pogut ni acabar
0
No hi ha cap vot

Vots totals: 4
Momo
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

CdL-Juny-Lo verdadero es un momento de lo falso-L.Etxebarria

EntradaAutor: Momo » dj. maig 26, 2011 9:24 pm

Durant el mes de juny hem escollit Lo verdadero es un momento de lo falso de la Lucía Etxebarría.
Aquest mes, per les que no ho heu llegit al post general, comencem a aplicar les noves normes. S'ha acordat fer els tallers més dinàmics i fer "reunions" setmanals amb un número determinat de pàgines llegides. A cada entrada és obligatori començar amb una referència de la part del llibre que es vol a comentar per evitar els spoilers.
Exemple:
Capítol X, pàg. 108
He trobat molt interessant el gir que dóna la trama amb el fet...

És molt important que especifiquem bé per estar ben organitzades i que la gent pugui triar si vol seguir llegint o no.
Com que en principi ja hi haurà feta una divisió per capítols o pàgines establertes per cada "reunió" es pot utilitzar aquesta referència i així tot és més fàcil. :ok:
Com que jo he estat una mica atabalada, l'Ametista :love: ha fet la divisió d'aquest taller. Us la copio aquí:

- el llibre té 406 pàgines i no té capítols numerats i regulars...així que he dividit per parts de manera que quedés més o menys equilibrat, les dues primeres setmanes seran més canyeres (102 i 103 pàgines respectivament) i les altres dues no tant (76 i 85 pàgines)

- les reunions virtuals haurien de ser al final de cada setmana de lectura, el mes de juny comença en dimecres dia 1 així que la primera setmana de lectura es complirà el dimecres dia 8, la següent el dimecres 15, dimecres 22 i dimecres 29.

...us poso una llisteta perquè es vegi més clar, a veure què us sembla:

REUNIONS VIRTUALS MES DE JUNY
> dimecres 8 juny comentaris fins a la pàgina 119
> dimecres 15 juny comentaris fins a la pàgina 232
> dimecres 22 juny comentaris fins a la pàgina 315
> dimecres 29 juny comentaris fins a la pàgina 406-final del llibre

Com que cadascuna tindrà una edició diferent i aquest llibre no té capítols massa definits, aquí va una llista més detallada:

primera setmana: (a comentar en la "reunió" del dia 8)
- Pumuky en París (capítol en cursiva)
- Una mujer carnívora
- capítol en cursiva, sense títol

segona setmana:(a comentar en la "reunió" del dia 15)
- Follar con la madastra
- Una mujer ambiciosa
- Una mujer en rebajas

tercera setmana:(a comentar en la "reunió" del dia 22)
- Una mujer en su sitio
- Una mujer resignada
- Una mujer envidiosa

quarta setmana:(a comentar en la "reunió" del dia 29)
- Una mujer bella
- Coeficiente de fuga del objeto deseado (capítol en cursiva)

Ja està, ja podem començar la lectura! Si hi ha algun dubte, ja sabeu... :ok:
Momo l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. jul. 15, 2011 9:57 am, en total s’ha editat 1 vegada.
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5224
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CdL-Juny-Lo verdadero es un momento de lo falso-L.Etxebarria

EntradaAutor: ametista » dl. maig 30, 2011 9:46 am

>.-<: >.-<: >.-<: ja tinc ganes de començar el llibre...i d'estrenar el nou sistema! :()()::::
Imatge
GENER Els fills de la llibertat M. Levy
MARÇ Viatges extraordinaris J. Verne
MAIG Puerto escondido M. Oruña
JULIOL Maria Antonieta S. Zweig
SETEMBRE La noche en que Frankenstein.. S. Posteguillo
NOVEMBRE Patria F. Aramburu

T'apuntes al Club de Lectura?
Raqueleta
Entrades: 8518
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » dl. maig 30, 2011 10:23 am

Vinga, a l'ataquerrrrrr! Vull dir, a llegirrrrr! :ok:
ImatgeImatge Imatge
Momo
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dl. maig 30, 2011 11:26 am

Jo ja el tinc, però encara no m'he pogut acabar el de maig. Espero aquesta setmana acabar-lo. Avui entrego, per fi, l'últim treball del semestre! :ok: Això si deixo de rondar per aquí i m'hi poso a acabar-lo. Jejejejeje :-:) :r)
neula
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dt. maig 24, 2011 2:03 pm

EntradaAutor: neula » dl. maig 30, 2011 7:45 pm

Ja el tinc descarregat ... i no m'agrada gens llegir a l'ordinador, a la biblio del nostre poble no el tenen.
Encara que amb l'emoció del club de lectura no crec que se'm faci pesat llegir-lo a l'ordinador!! :()()::::
Els meus tresors: Dolça mel i Ulls grossos
ametista

EntradaAutor: ametista » dl. juny 06, 2011 9:14 am

noies com ho porteu, ja heu començat? jo porto un munt de dies anant a tot arreu amb el llibre per si tinc un moment, però no hi ha manera :r) a veure si em poso les piles d'aquí a dimecres!
Imatge

Raqueleta

EntradaAutor: Raqueleta » dl. juny 06, 2011 9:26 am

Jo sí he començat però em sembla que acabaré fent un sprint dimarts a la nit! :-D Si és que anem totes de cul...
ImatgeImatge Imatge
Raqueleta

EntradaAutor: Raqueleta » dc. juny 08, 2011 2:36 pm

Ei, que aquí no piula ningú!! Avui és dia 8 i toca reunió!
Algú ha fet els deures??
Jo m'he quedat a unes pàgines, a veure si aquesta nit m'hi puc posar i demà escric alguna cosa...
ImatgeImatge Imatge
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dc. juny 08, 2011 3:32 pm

Perdoneu!!

Aquest mes no participaré! I segurament el següent tampoc! És que m'acabo de comprar l'últim de "els fills de la terra" i el vull llegir, i després vull rellegir-me els Harry Potter abans d'anar a veure la peli.
El setembre torno (pq a l'agost, no crec que em conecti gaire!). Aparco el Club de lectura, però no deixaré de llegir eh!! Imatge
Imatge
Imatge
Momo
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dc. juny 08, 2011 5:31 pm

Jo estic com tu Raqueleta. Ahir em vaig quedar a 10 pàgines. Aquesta nit esprinto...
De moment està bé, no?
Ara tinc a mitges el comentari del mes passat, a veure si després el puc acabar. :ok:
neula

EntradaAutor: neula » dc. juny 08, 2011 6:18 pm

Hola noies, doncs estem igual, em queden unes pàgines..., d'aquesta nit no passa que ho acabi.
amca
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 95
Membre des de: ds. des. 20, 2008 10:06 pm

EntradaAutor: amca » dc. juny 08, 2011 10:31 pm

[b]ATENCIÓ: SPOILERS! Llegit fins just abans de "Follar con la madrastra"[/b][color=#FF4000][/color]

Bé, després de l'sprint d'ahir i avui per fi he aconseguit acabar "els deures", je, je...

La veritat és que no tinc cap gran comentari a fer, estic encara una mica expectant, no se massa bé cap on tirarà el llibre.

És el primer llibre que llegeixo de la Lucia Etxebarria i m'ha sorprès una mica el seu estil, molt actual i directe.

El que no m'ha agradat massa és com descriu les dues escenes de sexe, la del Pumuki al seu pis i l'altra a l'habitació de l'hotel a BCN amb el Romano. Massa artificial, per mi, ho ha volgut fer com molt poètic i no m'ha acabat de convèncer.

Bé, a veure com continuarà i a veure què en penseu vosaltres![b][/b]
ametista

EntradaAutor: ametista » dc. juny 08, 2011 10:51 pm

ATENCIÓ: SPOILERS!
Llegit fins just abans de "Follar con la madrastra"

amca és veritat, encara és aviat però de moment està bé, no? els llibres d'aquesta autora ja ho són una mica així (me'ls he llegit gairebé tots): multipersonatges, històries creuades, relacions personals de diferents graus de profunditat/superficialitat-satisfacció/insatisfacció/avorriment, crítica social, actualitat...una mica de tot, vaja :ok:

sobre els personatges que han sortit de moment...el Pumuky no me'l puc imaginar buenorro que te cagas amb aquest nom!!!!!! ?-) ?-) :-D en canvi el Romano me l'imagino amb perfil grec, no sé per què :r) i l'Olga...una mica zorrilla, no? :-D no per l'adulteri sinó perquè en el poc que portem llegit ja s'ha tirat a dos de tres del grup!!! :r) :r)

ah, i no sé vosaltres però jo he après algunes paraules noves en castellà ;-)))

--------------------------------------------------------------------------------

ah, us he de confessar que avui he fet en bus un trajecte que acostumo a fer en cotxe única i exclusivament per poder posar-me al dia del llibre.... :-:) :love:
Imatge

Raqueleta

EntradaAutor: Raqueleta » dj. juny 09, 2011 1:27 pm

Veig que a totes ens ha passat el mateix, ens hem quedat a unes pàgines de fer els deures a temps, jejejeje.
Jo vaig acabar de llegir el primer tros ahir al vespre però ja se’m va fer tard per a comentar res, així que m’hi poso ara...

Primer de res, comentar que ja he llegit alguns llibres de l’Etxebarria i m’acostumen a agradar però a la vegada em cansen una mica, molts cops hi ha escenes sòrdides, sexe molt explícit, drogues... no sé, és com si volgués ser moderna i enrotllada i sense tot això no ho pogués ser. (I sí, ho podeu dir, rellegint-me jo també m’he sentit com si fos una iaiona!).

Per altra banda, el llibre no està sent el que esperava i em té una mica desconcertada. Abans de començar vaig mirar l’argument i vaig veure que era una investigació sobre el suïcidi/mort del cantant d’un grup i pensava que seria més aviat una novel.la policíaca, que començaria amb el descobriment del cadàver, que hi hauria uns quants sospitosos...

L’estructura del llibre m’agrada, els capítols en cursiva són els diàlegs (monòlegs més aviat) de persones properes al mort amb la persona que fa la investigació, escrits en primera persona. I en lletra normal i escrits en tercera persona, la relació ampliada dels personatges amb el mort.

El Romano em cau bé, l’Olga també, tot i que em sobta que parli així d’una dona de 40 anys, jo tinc una amiga que acaba de fer 40 i llegint sobre l’Olga no la veig com la meva amiga, la meva amiga la veig jove, l’Olga ja no massa. Amb la meva edat, una dona de 40 anys ja no la veig gran (quan tenia 20 anys sí la veia) i em sobta que l’Etxebarria, que és més gran que jo, la descrigui així, perquè ella encara amb més raó ha de considerar que una dona de 40 anys és jove... I una mica fresca sí que és, però vaja, tal com pinten el seu matrimoni i com havia estat ella de jove tampoc és tan sorprenent, no? Que per cert, quin tio el seu marit, ella truca dient que es troba molt malament i que està molt espantada i la ventila dient que té feina!!
Sobre el Pumuki, doncs encara no m’he format cap opinió d’ell, suposo que precisament tot el llibre serà per a això, per a arribar a conèixer aquest personatge. Però coincideixo que no me l’imagino buenorro amb aquest nom!
ImatgeImatge Imatge
Momo
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dj. juny 09, 2011 8:56 pm

Sembla que de moment coincidim força amb les opinions. Clar que encara no portem gaire com per opinar profundament.
Jo també trobo que la Olga és una mica promiscua i lo pitjor és que ho tracta amb una naturalitat...
Les escenes de sexe estan bé, però espero que baixi una mica el ritme. Ja trobo que n'hi han prou per escalfar l'ambient, si continua amb aquest ritme es farà pesat, crec.
Jo no he llegit res de la Lucía Etxebarria, és el primer que llegeixo d'ella.
Em passa una mica com a vosaltres, encara no m'imagino del tot al Pumuky, no pel nom. No sé que em passa que cada vegada que apareix he de fer un esforç per visualitzar-lo. A ella no, però a ell sí. Al Romano al principi també, però al final ja anava millor. No sé, potser soc jo. :r)

En definitiva... de moment no puc valorar massa. Aquesta nit continuaré amb la lectura, que això sí que ho ha aconseguit. M'ha enganxat. :ok:
Momo
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dv. juny 10, 2011 3:04 pm

Una altra cosa...
M'ha agradat particularment la descripció d'amistat que al primer capítol. Sempre he pensat una mica com ell. :ok:
També vaig oblidar dir-vos que tot l'ambient en el situa el món dels concerts, la pinta dels components del grup i demés, em recorda més al 80 que l'actualitat. Si no fos per les referencies recents... Al Pumuky i al Romano me'ls imagino més fent punky que techno. o-o:) :-D
Raqueleta

EntradaAutor: Raqueleta » dv. juny 10, 2011 3:06 pm

Sí, no hi havia pensat però ara que ho dius també sembla que sigui d'una altra època, si no fos perquè parla de l'Emule i tal...

Per cert, no us va recordar res l'escena dels antiabalots? :ufs:
ImatgeImatge Imatge
Momo
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dv. juny 10, 2011 3:40 pm

Raqueleta, avui et veig encesa amb aquest tema... :r) </;-) :ufs: :ufs: :ufs:
Ara acabo de llegir el capítol Follar con la madrastra. :-:)
Raqueleta

EntradaAutor: Raqueleta » dv. juny 10, 2011 3:45 pm

Momo ha escrit:Raqueleta, avui et veig encesa amb aquest tema... :r) </;-) :ufs: :ufs: :ufs:

Jajajajaja, sí, però és que avui, en general, estic encesa! :ufs: :-((
ImatgeImatge Imatge
neula

EntradaAutor: neula » dv. juny 10, 2011 10:29 pm

Hola! :love:

Qué vol dir spoilers?

A veure , també és el primer llibre que em llegeixo de la Lucía, i la veritat que em resulta una lectura "amor-odi": a estones se'm fa fàcil de llegir i d'altres bufff....

L'estil de Lucía no m'ha sorprès, només de veure-la per tv en entrevistes ja em feia una mica la ideia de com escriuria, i és el que m'imaginava: penso exactament igual que Raqueleta del seu estil i no per això som iaiones crec!! :content:

Personatges, en Pumuky igual que vosaltres: amb aquest nom de dibuixos no m'imagino un noi com el que intenta presentar, potser si digués que fos pèl-roig ....jejeje. I com a personatge misteriós o especial ja començo a entreveure'l, però a veure com avança el llibre.. .

En Romano: la seva opinió crua de la veritable amistat també m'ha agradat, tota una exposició filosòfica de la realitat. I l'escena dels antiabalots massa propera..:

"el envío del ejército para sofocar la rebelión. ¿Pero de qué tipo de orden hablaban? Del orden de una república que está podrida hasta la médula, basada en la estafa y la corrupción. Del orden en el que un pequeño número de grandes capitalistas sometía a toda la sociedad a su sed de beneficios y poder. De un orden en el que los jóvenes deben aceptar pasivamente su suerte: trabajos precarios, vivienda escasa, futuro imposible. De un orden en el que los trabajadores deben estar sometidos a las leyes del mercado, en el que los ricos son más ricos y los pobres, más pobres. De un orden mentiroso que niega que la gente de los suburbios se hacina y se muere de hambre, presentándolos alegremente como un terreno abonado para el fundamentalismo islámico, para los criminales e incluso los terroristas... "

Quin govern es lliura? ni monàrquic ni republicà ... en fi ... ?-)
Diu en Romano que se li enganxa el discurs polític d'en Mario .. però entre aquest discurs i l'anàlisi de la veritable amistat el fill de la psicoterapeuta és tot un filòsof platònic!!

El capítol de la dona carnívora se m'ha fet molt pesat ... fins i tot la mateixa Lucía es dóna compte del rotllo que li està donant a
l' Olga !!! :-:) : "Este libro no trata del trío Olga-Iván- Cristina, que daría para otra novela de cuatrocientas páginas, así que la narradora se va a saltar las anécdotas del nudo para dirigirse directamente al desenlace" Molt poc literari, no?

L' Olga la veig perduda: arriba lluny laboralment, sap el què vol laboralment, però emocionalment està presonera. Caçadora i promiscua que titlla de feminista per les seves apreciacions del món encobert del maquillatge, o els efectes i percentatges de la infidelitat, però no la veig gens com lluitadora, sinó derrotada, que necessita d' orfidals, i amb una vida sentimental-sexual clarament patològica.
Li agrada el repte, la competència en les relacions i d'altra banda és massa "covard i mandrosa" per separar-se... Tant li fa no fer servir condó .. I un cop se separa li torna a atreure el marit ...
La veig una dona molt contradictòria, que segons ella obres són amors i que d'en Pumuki no n' havia vist, quan una mica abans explica que era molt apassionat, que li escrivia molts mails i trucades a totes hores, o serà que amaga alguna cosa o el personatge ha sortit molt pegot ..

Raqueleta perquè no la veus com una dona de 40 ?

Ah! I també jo he après alguna paraula nova jejeje, i sí semblen un grup dels 80...
neula l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. juny 11, 2011 10:50 am, en total s’ha editat 2 vegades.

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Alexa [Bot] i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::