CdL-Juny-Lo verdadero es un momento de lo falso-L.Etxebarria

Llibres, tallers..

Què us ha semblat?

M’ha encantat
0
No hi ha cap vot
M’ha agradat
2
50%
Ni fu, ni fa
1
25%
No m'ha fet el pes
1
25%
No me l'he pogut ni acabar
0
No hi ha cap vot

Vots totals: 4
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8414
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CdL-Juny-Lo verdadero es un momento de lo falso-L.Etxebarria

EntradaAutor: Raqueleta » dv. juny 10, 2011 11:19 pm

Neula, benvinguda al club! Ara oficialment! M'ha encantat llegir-te!

Per cert, edita la teva entrada i posa-hi a dalt de tot ATENCIÓ: SPOILERS! Llegit fins just abans de "Follar con la madrastra"És per a que la gent que llegeixi l'entrada sàpiga que s'expliquen coses del que s'ha llegit. Precisament és això un spoiler, revelar contingut d'un llibre o d'una pel.lícula i s'avisa per no aixafar-li la guitarra a ningú.

Que per què em costa veure-la com una dona de 40? Ja vaig comentar que tinc una amiga que tot just ha fet els 40 i visualitzo l'Olga i la veig molt diferent a ella, l'Olga sembla més gran, que està de tornada de tot, que ja no se sent jove i a la meva amiga la veig jove (potser per a veure'm jo encara més jove en comparació! :r) ). No sé, ja et dic, em fa l'efecte com si parlessin d'una dona que més aviat s'acosta als 50...
ImatgeImatge Imatge

Imatge
neula
:: puça
Entrades: 34
Membre des de: dt. maig 24, 2011 2:03 pm

EntradaAutor: neula » ds. juny 11, 2011 10:57 am

Ai que bé oficialment!! >.-<: Moltes gràcies Raqueleta!! :love:

Ok, spoiler vol dir espatllar!! Ja ho he editat, perdó!

Si és cert a l' Olga se la veu gran, suposo per aquest to de sentència pròpia que carrega i poca esperança.., és cert si, no ho havia pensat així, tens raó.
Els meus tresors: Dolça mel i Ulls grossos
ametista
:: dragona
Entrades: 4700
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

EntradaAutor: ametista » dc. juny 15, 2011 9:17 pm

ei noies, que avui és dimecres 15, toca reunió virtual!!!
que feu totes campana?????

jo sí :-:) he tingut una setmana complicada i em falta llegir encara la meitat del que tocava :ufs: a veure si entre avui i demà puc fer un sprint :()()::::

i vosaltres? venga aquests spoilers!!!!!!!!!!! :p-) :p-)
Imatge Imatge Imatge

Imatge
al Club de lectura del SP el mes de gener llegim ciència ficció!!! T'apuntes?

T'agrada fer fotos? apunta't al Taller de Fotografia del Socpetit!
Momo
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dj. juny 16, 2011 2:36 pm

Aix! No sé ni en quin dia visc!!! Jo sí que he llegit, i moooolt! De fet, estic a punt d'acabar-me el llibre. :-:)
És que he tingut als nens malalts i quan l'Aleix està malalt m'estic amb ell al llit fent-li companyia molta estona i dormo amb ell, per tant tenia dues opcions, mirar la Sirenita les 10 vegades que l'hem posat aquesta setmana, o llegir amb la peli de fons... Jejejejejeje
Després comento perquè ara no sabria quan he de parar, que no tinc el llibre davant. :ok:
Raqueleta

EntradaAutor: Raqueleta » dv. juny 17, 2011 1:32 pm

Uf, per a variar vaig tard... vaig acabar de llegir el que tocava el dia 15 a la nit i ja no vaig tenir temps a escriure res, i ahir va ser un dia de bojos... m’hi poso ara, a veure si així la resta us animeu...

ATENCIÓ SPOILERS!! LLEGIT FINS A “UNA MUJER EN REBAJAS”

He de dir que ara el llibre m’està agradant més. No vull dir que el que havia llegit fins a la setmana passada no m’agradés però ara, en conjunt, m’està agradant més. Potser perquè els personatges que han aparegut s’han allunyat dels personatges i dels ambients més recurrents de la Lucía Etxebarria. I també perquè he trobat que sap dibuixar molt bé els seus personatges.

Ens ha parlat bàsicament de la Lola i de la Marié (tot i que tangencialment també de l’home que han compartit, però vaja, ja es veu llegint els noms dels capítols que és un llibre de dones) i d’entrada, totes dues tenen requisits per a resultar-me odioses i una mica sí que m’ho semblaven, una que fa el braguetazo i es casa amb un home molt més gran que ella i que té molta pasta i l’altra que s’ha convertit en escriptora d’èxit i que mira a la gent per sobre de les seves espatlles.

Però després entres en les seves històries, l’autora les fa humanes i acaben caient bé. La Lola no és més que una aprofitada que ara troba que la seva vida no té sentit, materialment ho té tot però sentimentalment/espiritualment la seva vida és molt pobra. El títol, “Follar con la madrastra” és molt bèstia i si us hi fixeu, és l’únic capítol no escrit en cursiva que no es titula “Una mujer...”. Vull dir que està buscat expressament per a impactar però després sembla que passa el que havia de passar, una noia jove, avorrida i tipa de la seva vida, un noi jove, un marit que no hi és mai... no sé, quan ho vaig llegir no se’m va regirar tot com quan vaig llegir el nom del capítol...

I l’altra, la Marié, em va fer pena i tot, nena i adolescent solitària, es casa amb el primer que li fa cas (sorprenentment el matrimoni es trenca perquè és ella la que li fot les banyes amb un altre, jo, abans que s’expliqués la història, pensava que era el marit que l’havia deixat per la noia jove, el tòpic de sempre), el deixa per un altre al que creu admirar i després descobreix que molta façana i poca cosa més i que li ha fet a ella el mateix que li va fer a la seva primera dona.

I, resulta curiós, els que semblaven els protagonistes del llibre, els tres del grup, són els que menys perfilats estan. Ja sabia que el Pumuky (portava el cabell tenyit de taronja, era això!) no el coneixerem fins que acabi el llibre però sembla ser que els altres dos tampoc no massa i sempre per referències.

I una coseta, em fa molta ràbia trobar errades als llibres, dades errònies, que posin un nom per un altre, sembla que l’autor no posi a la seva feina tota l’atenció que requereix.
En un moment diu que el pare del Mario es va casar per segon cop amb una noia (la Lola) només sis anys més gran que el seu fill. El Mario i colla tenen 25-26 anys (ho diu en més d’un lloc), pel que jo li feia a la Lola 31 anys, com a molt 32, però en algun lloc posa que en té 34. Com quedem? Es va casar amb una noia només sis anys més gran que el seu fill o nou anys més gran? I diu que es casen quan ella només tenia 23 anys i ell acabava de fer els 40 (no tinc el llibre al davant i no ho puc comprovar, però diria que les edats anaven així). Si quan passa l’acció del llibre ella té 34 anys, el seu marit en té 51, com diuen que tindrà un fill tenint seixanta anys?
No sé, potser sóc jo que m’he fet un embolic, però em sembla que l’Etxebarria s’ha colat una mica amb les dates, i si una lectora que llegeix un sol cop la novel.la veu que hi ha dates que no quadren, una escriptora que se la repassa uns quants cops no ho veu??
ImatgeImatge Imatge

Imatge
ametista

EntradaAutor: ametista » dc. juny 22, 2011 8:52 pm

Raqueleta m'encanten els teus comentaris i estic totalment d'acord amb tot el que dius! :ok:
amb això de les dates no m'he quedat però ?-)

NOIES QUE SOM DIMECRES 22!!! REUNIÓ!!!!
no estem complint gaire, eh? jo la primera :-:)
volia posar-me al dia però tinc el gran malalt i no hi ha manera de trobar un moment, em passa el contrari que a tu Momo :-:)
a veure si entre aquest vespre i demà això s'omple dels vostres comentaris! :()()::::
Imatge Imatge Imatge

Imatge

Raqueleta

EntradaAutor: Raqueleta » dj. juny 23, 2011 12:41 pm

Doncs ahir sí havia fet els deures a temps però em vaig oblidar que era dimecres i que tocava comentar. Segurament va ser perquè des de la setmana passada “yo me lo guiso y yo me lo como” i té poc al.licient. No us ho prengueu malament, eh?, res més lluny de la meva intenció, que ja sé que totes tenim moltes altres coses al cap i entre mans, però no sé si aquest sistema acaba de funcionar, el que està clar és que no li traiem tot el suc que podríem...

ATENCIÓ: SPOILERS!
Llegit fins a "Una mujer envidiosa"

A veure, aquesta setmana m’ha agradat una mica menys perquè les històries m’han interessat menys o perquè m’han semblat ficades amb calçador.

La història de la Sabina (la mujer en su sitio), la mare del Romano, amb l’anell i tal m’ha deixat freda. Sí que explica una mica la seva pròpia història i la del seu fill però se centra més en el tema de l’anell i què voleu que us digui, m’ha deixat indiferent. Després, quan ella parla amb l’investigador/entrevistador sí m’ha agradat, sobretot el que diu sobre les addiccions, que m’ha semblat molt interessant.

Pel que fa a les veïnes lesbianes (la mujer resignada) del Pumuky, va, home, aquí m’ha semblat que l’Etxebarria em prenia el pèl! Són personatges que fins ara no havien sortit, ni se’ls havia esmentat i ara resulta que una d’elles era molt amiga del Pumuky? Au va! La Sonia, la del bar, sí que havia aparegut més o menys, no s’havia dit res d’ella però sabíem que existia, però aquestes dues se les ha tret de la màniga i no veig per quin motiu. La història d’elles dues trobo que podria tenir suc si fos la història central d’una novel.la, no explicada així com de passada, una novel.la on s’aprofundissin en els detalls de la relació i la vida claustrofòbica, de la dominació de la parella, seria una novel.la fosca i dura però segurament interessant. Però la història explicada en poques línies queda fluixa i més en aquesta novel.la on no pinta res.

I la Sonia (la mujer envidiosa), bé, ni fred ni calor, no és un personatge que m’hagi agradat especialment però tampoc m’ha desagradat...
ImatgeImatge Imatge

Imatge
Momo
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dv. juny 24, 2011 11:19 am

Perdoneu la desconnexió, he tingut unes setmanes molt mogudes entre exàmens, festes del cole i trobada.
Tampoc he llegit pas més, però just vaig acabar en el capítol "una mujer envidiosa".

De moment la part que més m'ha agradat és la història del Mario. Tant per la relació amb la madrastra, com perquè és la part en que s'explica com mor Pumuky. El personatje que més m'agrada de moment també és en Mario. La resta, tot i que és veritat que estan perfectament descrits els trobo molt superficials. No sé vosaltres, però jo a mesura que acaba un capítol penso: "aquest també tindria un mòbil per matar al Pumuky" així que la meva investigació no avança. :r)
La història de les veïnes-lesbianes també em va descol·locar força. A la meitat d'un llibre introduïr uns personatges tant definits, no sé. Si que serveixen per ajudar a conèixer una mica més a la Sabina, i és d'agraïr perquè, com ja heu dit, a ella no se la descriu massa. Se centra molt l'atenció en la història de l'anell. Jo penso que si es volia que servisin per descobrir el secret de la Sabina, o bé els podia haver mencionat abans, quan explica com s'instal·len el Pumuky i la seva mare a l'edifici, o bé no feia falta que entrés tant en la seva història. No sé, ja veurem per on tira això. També em va sorprendre una mica la declaració de la Sonia, allà al mig, sense aportar massa res.
No sé, insisteixo, penso que cap al final aquests personatges que ara sembla que no tenen importància seran decisius.
Ja us dic que de moment la història que més m'ha enganxat és la de'n Mario i perifèria, sembla que sigui ell el protagonista actualment.
ametista

EntradaAutor: ametista » dv. juny 24, 2011 9:57 pm

Raqueleta ha escrit:no sé si aquest sistema acaba de funcionar, el que està clar és que no li traiem tot el suc que podríem...

sí, de moment aquest mes no complim massa però donem-li una oportunitat més al sistema (el mes que ve) i si veiem que la majoria no pot seguir el ritme doncs el variem una mica :ok:

és veritat que quan comença la història Iria-Isabel no ve massa a cuento perquè són personatges que no han aparegut gens abans però jo crec que totes les històries acaben donant informació sobre el Pumuki i el seu entorn, les diferents relacions que té amb gent del seu voltant, etc. i al final serà com un gran puzzle on encaixarà tot...

la Sonia, home, fa gràcia perquè era un dels personatges de "Cosmofobia", una altra novel·la de la Etxebarría, però és veritat que la seva part no aporta massa...o sí, perquè potser explica coses del Romano, de la Valeria...que després seran importants (més que res perquè tens més detalls de les situacions vitals de cadascú i a més des d'una perspectiva externa, des de fora....)

a veure a veure, ja tinc ganes de seguir amb el llibre i acabar-lo :()():::: :()():::: :()()::::
Imatge Imatge Imatge

Imatge

neula
Entrades: 34
Membre des de: dt. maig 24, 2011 2:03 pm

EntradaAutor: neula » ds. juny 25, 2011 2:43 pm

Hola noies ...
aprofito avui que tinc temps gràcies al pont de Sant Joan .. No puc aquest mes seguir amb la lectura, impossible, anem a vessar de feina, si almenys tingués el llibre en mà, aprofitaria estones.., però el tinc descarregat a l'ordinador i impossible de llegir .. :glub:
Els meus tresors: Dolça mel i Ulls grossos
Lalona
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

EntradaAutor: Lalona » dg. juny 26, 2011 6:04 pm

Ei, ja vaig per la meitat, a veure si aquest vespre tinc un moment i us penjo un comentari!!
Quina calor, m'agradaria tenir la piscina del pare del Mario!! grrrrr!
Salutacions a totes! :content:
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Lalona

EntradaAutor: Lalona » dl. juny 27, 2011 3:39 pm

ATENCIÓ SPOILERS: llegit fins "una mujer en rebajas"

Nenes és un gustàs llegir amb el nen estirat al damunt com un koala!!! Total, que em reincorporo al club! Més endavant segur que sí que em donarà feina a dojo, o sigui que aprofito ara! Lo d'escriure amb una sola mà és més complicat però eh? jeje!

A veure, primer dir que a mi la Lucia Etxebarria sempre m'ha caigut pedorra. Vaig llegir fa molt de temps “Beatriz y los cuerpos celestes” i no em va agradar, de nou treu el tema drogues i sexe amb una espècie de naturalitat que no m'empasso ni m'impresiona, com ha dit algú per aquí, em dóna la sensació que va de moderna! Total, que em resistia una mica a tornar a llegir algo d'aquesta dona però dins el context del club en canvi m'ha vingut molt de gust!

De seguida em va enganxar, és fàcil de llegir, per l'estil i la trama, i jo ara no tinc el cap per concentrar-me massa! Al principi vaig pensar que s'havia tornat més pul·lida escrivint però trobo que a mida que va avançant va perdent. Al punt on em trobo ara hi ha estones que em recorda el que vaig detestar al principi d'aquesta dona, em recorda quan el cole ens feien escriure “un text lliure”! Perd l'estructura, repeteix coses que ja ha dit (sense ser un recurs literari), deixa idees per desenvolupar, en posa d'altres que no quadren (com el ball d'edats dels personatges, a mi també m'ha descol·locat!), etc. Amb això del text lliure em refereixo que és com si no rellegís el que escriu, com ja ha comentat algú de vosaltres també. M'ha sorprès el to amb què parla dels escriptors i crítics literaris al capítol “una mujer en rebajas” ja que o té molt bon concepte d'ella mateixa o no se li ha passat pel cap aplicar-se al cuento...Ara bé, insisteixo, el llibre malgrat tot, m'està agradant, no estic per grans obres literàries que requereixin una gran concentració ara mateix!!

Pumuki: per la primera descripció me'l vaig imaginar prim, pàl·lid, amb cara “piojo” i aspecte malaltís, però després resulta que està boníssim i tampoc me'l sé imaginar. Per cert, no trobeu que hi ha molta gent guapa i atractiva i que el que no ho és o està gordito és un perdedor/a? Em sorprèn i fa rabieta... Ah, hi ha un tros on diu que el Pumuki de petit vivia sol que no l'he acabat de pillar...

Relacions: es repeteix el patró relació amb diferència d'edat com sis vegades en el que porto de llibre... cada membre del grup s'ho ha fet amb una dona més gran, tots els personatges grans s'ho fan amb una joveneta... Tots estan emparellats seriosament però també tots són infidels... potser si hi hagués algú normal em seria més creïble, i quan dic normal no vull dir monogàmic, també es podria donar el cas d'algú solter que va amb qui li dóna la gana sense embolicar-se en una relació complicada a la vegada... Ah, i aquests nois tan joves, apassionats i bons amants a mi no em quadren (on està el jovent amb fòbia al compromís i els polvos ràpids i mal fets per culpa de les drogues i l'alcohol?!?). Ah! També es repeteix molt el patró de relació per interès, quant trepa suelto! Ara, em mola que almenys no només siguin dones les que ho fan!

Penjo això i vaig a rellegir el que heu dit que se me'n han anat algunes idees del cap!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Lalona

EntradaAutor: Lalona » dl. juny 27, 2011 4:10 pm

ATENCIÓ: SPOILERS! llegit fins "una mujer en rebajas"

Raqueleta ha escrit:L’estructura del llibre m’agrada, els capítols en cursiva són els diàlegs (monòlegs més aviat) de persones properes al mort amb la persona que fa la investigació, escrits en primera persona. I en lletra normal i escrits en tercera persona, la relació ampliada dels personatges amb el mort.

+
Momo ha escrit:Jo també trobo que la Olga és una mica promiscua i lo pitjor és que ho tracta amb una naturalitat...

a mi també m'agrada l'estructura! ara, als capítols en cursiva no acabo de veure si parlen amb un policia o què, perquè parlen molta estona sense interactuar. Tots li parlen de vostè. El capítol de l'Olga en cursiva se'm fa raro, o parla amb ella mateixa o no em quadra que parla amb un poli, em fa pensar més en una pepa treta d'una peli de l'almodovar que en la dona de carrera exitosa que ella mateixa ha descrit. Ho dic perquè va explicant a qui es tira i com, amb una naturalitat, no entro en si està ben fet o no, però lo normal seria amagar-se'n o avergonyir-se'n segons amb qui estigui parlant... mira, igual em quadraria més si resulta que està parlant amb un psicòleg!

neula ha escrit:L' Olga la veig perduda: arriba lluny laboralment, sap el què vol laboralment, però emocionalment està presonera
estic d'acord, és estupendament patètica als meus ulls...

Raqueleta ha escrit:El Romano em cau bé, l’Olga també, tot i que em sobta que parli així d’una dona de 40 anys, jo tinc una amiga que acaba de fer 40 i llegint sobre l’Olga no la veig com la meva amiga, la meva amiga la veig jove, l’Olga ja no massa. Amb la meva edat, una dona de 40 anys ja no la veig gran (quan tenia 20 anys sí la veia) i em sobta que l’Etxebarria, que és més gran que jo, la descrigui així, perquè ella encara amb més raó ha de considerar que una dona de 40 anys és jove...

he pensat el mateix! jo en tinc 33 i m'ha sobtat molt que parli de l'Olga i la Lola com si en tinguéssin 50! Pos clar que estan ben conservades, jolin, si són joves i no han tingut cap fill ni res!

Momo ha escrit:Al Pumuky i al Romano me'ls imagino més fent punky que techno
Em passa el mateix!

Raqueleta ha escrit:si una lectora que llegeix un sol cop la novel.la veu que hi ha dates que no quadren, una escriptora que se la repassa uns quants cops no ho veu??
ja us he explicat abans la meva "teoria del text lliure" i aquesta autora...

Bé, penso que això és tot, torno quan hagi llegit els següents tres capítols!
Imatge
Imatge
Raqueleta

EntradaAutor: Raqueleta » dc. juny 29, 2011 11:21 am

Avui no he acabat els deures, tot i que em falta ben poc per a acabar el llibre. I em fa l’efecte que no tancarà res i que tot quedarà en uns personatges, més o menys vinculats a un personatge central, i andando. Així que no sé si realment serà un puzzle on encaixarà tot...

Lalona, molt encertat el teu anàlisi. La veritat és que el llibre és entretingut i es deixa llegir però els protagonistes són tots seguint el mateix patró, pel que fa al sexe i a l’amor, pel que fa a la forma de viure (tothom veu prendre drogues com una cosa normal? Dec ser jo la rara...). I l’Etxebarria sembla que no revisa massa el que escriu...
ImatgeImatge Imatge

Imatge
Momo
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dc. juny 29, 2011 11:40 pm

Acabo d'acabar els "deures". Demà comento que m'he d'aixecar a les 7... zz:-)
Raqueleta

EntradaAutor: Raqueleta » dj. juny 30, 2011 12:31 pm

ATENCIÓ: SPOILERS! llegit fins al final

Doncs ja he acabat el llibre i no, la veritat és que no tanca res, així que em quedo amb la conclusió que la història central, de la que acabes sabent menys que de les històries satèl.lit, és una excusa per crear una sèrie de personatges i explicar tot de relats curts. Vaja, que enlloc de fer un llibre de relats curts (hi ha gent, com ma mare, que se’ls fan pesats, a mi m’encanten) sense més ni més, ha fet un llibre de relats curts en el que els personatges estan relacionats entre si i amb una figura central. Però no, el protagonista del llibre no és el Pumuky, no fotem, que acaba i el coneixem menys del que coneixem a altres personatges. Sí que va oferint molta informació dosificada d’ell però jo trobo que he acabat “coneixent” més bé el Romano o el Mario que el propi Pumuky...

I resulta que la persona a la que s’adreçaven els personatges era algú que estava recollint informació per a escriure un llibre sobre el Pumuky, no cap persona que investigués la seva mort. I el tema de la mort queda molt obert... creieu que el va matar algú? Al final el Romano diu que sospita del Mario i que l’Íria sospita de l’Olga. Jo més aviat crec que o bé es va suïcidar (pel tipus de personalitat i de vida, pel que havia comentat sobre Kurt Cobain i altres) o bé va jugar a fer veure que es fotia un tret sense adonar-se que sí quedava una bala, com apunta el Romano.

Què m’ha agradat més del llibre? Les reflexions que fan alguns personatges, el tema de l’amistat, que ja vau comentar, el tema de la hiperrealitat, al capítol final, el tema de la dependència del que parla la Sabina i altres que han anat sortint. La resta, es deixa llegir però tampoc no trascendirà massa.
Valoració: m’ha agradat i sí que podria rellegir en el futur, sobretot de cara a tornar a reflexionar sobre els temes que us he comentat.

Per cert, la Valeria fa una mica de ràbia, oi? Tan guapa, tan tia bona, tan forrada, intel.ligent... però vaja, anorèxica. Realment no hi ha un de sol que tingui una vida normal, eh?, la cambrera, la Sonia, potser...

I bé, el comentari final que sembla que defensa aquest tipus de vida tan extrem que sempre descriu l’Etxebarria però que després sembla que no, que diu que tampoc val la pena... queda allà, ambigu, per a que cadascú tregui les seves conclusions...
ImatgeImatge Imatge

Imatge
Momo
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dj. juny 30, 2011 11:05 pm

ATENCIÓ: SPOILERS! llegit fins al final

Bé, ja hem acabat una altra lectura. :ok:
El llibre m'ha agradat però no sé perquè. És una sensació molt rara.
M'ha cansat molt l'abús de sexe i drogues, però pels vostres comentaris veig que és algo habitual en els seus llibres. Jo no n'he llegit cap altre.
M'ha agradat, com a tu Raqueleta, l'anàlisi de temes així profunds com l'amistat, la hiperrealitat, etc.
Per altra banda penso que la novel·la (o relats curts. M'ha agradat aquesta definició Raqueleta) està plagada d'estereotips. Grup amb èxit+drogues, estudiants del Licee+pijos, home gran+noia jove aprofitada i avorrida en el matrimoni, lesbianes, reporters de la premsa del cor i joiers=gay, súpergay. Vaja, que com algunes dieu podria haver-hi aparegut algú normal!
A més també hi he trobat força errors, no sols de rellegir el llibre com dates, noms i edats, sinó errors de poc documentada. Primer de tot explicar-vos que conec una mica el món de la música i sobretot el món de la joieria. Aquest últim passa una mica per alt en la història, però és que em va fotre dels nervis!
En el món de la música no tot és com ho descriu ella. No tots els músics es droguen, s'emborratxen i són uns bala perduda. I menos els que tenen èxit! Encara que vulguin donar una imatge de "penjats" en mooooltes ocasions es tracta de persones responsables i assenyades, si no no haurien arribat tant lluny. Ja no som als anys setanta on sí que hi havia molts músics de reputació enganxats a tot. :ufs: Crec que una altra vegada amb aquest detall ha descontextualitzat la novel·la. Continuo pensant que sembla que parli de l'ambient punk dels 80. Les idees i lletres de les cançons que surten durant tot el llibre encara em fa pensar més en un grup punk. Ho sento, però tinc aquesta idea ficada al cap. :ufs:
Amb el tema de la joieria, quan parla de la Valeria i de com es converteix en atelier del dissenyador súper reputat comet un error garrafal. Diu que el joier ha treballat amb marques com Cartier o Van Cleef and arpels i que la joieria dels avis del Pumucky és una de les més prestigioses de Madris. Bé, podeu fer la prova i anar a qualsevol joieria (no cal que sigui Cartier, podeu anar a Saez o Bagués Mas Riera), demaneu el preu d'un collaret d'or blanc i diamants en serie limitada i numerada només de 50 exemplars. Evidentment no cal que sigui dissenyada per cap eminència, pot portar el nom de la joieria i prou. Segur, segur, segur, segur que val més de 6.000€. PER FAVOR!!!!!!!!!!! Ho sento però això em va emprenyar molt. Més que trobar errors en edats que podrien ser culpa de la meva edició. Jo ho sé perquè he treballat molts anys en una de les joieries que nombra. No li costava res entrar en alguna i demanar informació, no?

Una cosa que sí m'ha agradat, per canviar de tema, és l'estructura del llibre. Tot i que sí que és veritat que al principi et diu que es tracta d'una investigació per descobrir que va passar i al final no és així, el format entrevista és interessant per contrastar i trobar detalls d'una història des d'un altre angle, de trasquilón. El fet de que ho intercali amb narració normal ho fa molt amè.

Bé, ara mateix no sé que més comentar. Només volia deixar-vos una imatge. Heu vist la peli Tamara Drew? En aquesta peli hi ha un personatge que des del primer moment m'ha recordat al Romano. Us en poso una fot i si podeu mireu la peli, així sabreu quina cara té el Romano en el meu cap.
Imatge
ametista

EntradaAutor: ametista » dj. juny 30, 2011 11:24 pm

Llegit fins al final del llibre

Momo anteriorment havies dit que per tu el protagonista de la història era el Mario, doncs per mi és el Romano (tot i que jo no me l'imagino gens així :r) ) ell comença i ell acaba, i acaba explicant el passat i l'adolescència del Pumuky incloent els abusos sexuals i com la mare fa la vista gorda :ufs: i la relació entre ells! m’ha sobtat, del Pumuky no perquè ja es deixava entreveure que sentia alguna cosa pel Romano però d’ell m’ha sorprès (que no escandalitzat perquè ja diu que són experiments d’adolescents) també explica per què es comporta com es comporta amb les noies amb les quals s'ha enrotllat durant el llibre i també anomena a tots els personatges que han anat apareixent lligant una mica les relacions entre tots ells, que no deixen de ser persones de l'entorn del Pumuky que ens fan entendre una mica com és i què li ha passat...

per mi queda clar que és un suïcidi (en tot moment s’ha dit i en tot moment m’ho he cregut però sempre hi ha frases que creen el dubte...) tant per la història personal del Pumuky com pels avisos que va donant (que es mataria als 27 com altres cantants famosos, que es mataria perquè la Valeria li diu...) i també queda clar que les entrevistes són per escriure un llibre (el que ens hem llegit? ;-) )

el capítol de la Valeria... sí vale, una noia guapa pot tenir cervell però... quan parla que pijaaaa por diossssss, o sea per aquí o sea per allà, bffffffff........i a sobre anorèxica perduda :ufs:

a mi m’ha faltat -digueu-me romanticona- que el Mario sapigués que era el pare de la criatura de la Lola :-:)

resumint que m’ha agradat però no m’ha sorprés perquè els altres llibres de l’autora (menys els d’assaig i els de maternitat, família...) acostumen a ser també de sexe, drogues i rock and roll :content: (deu ser que s'ha quedat en una altra època setantera-ochentera o li agrada molt aquest rotllo :r) )

Raqueleta que no tanca res? ...perquè no explica exactament què li va passar al Pumuky o perquè haurien d'haver acabat totes els personatges junts fent una festeta al bar de la Sonia? :r) és broma ;-))) però m'encanta que llegint un mateix llibre poguem tenir impressions i conclusions tan diferents, justament això és el que enriqueix la lectura feta en grup perquè fa pensar en coses que potser no hem vist o hem interpretat diferent :ok: :ok:

Momo això de la joieria sí que s'ho hauria pogut currar una mica més :ufs:
per cert, jo al Romano me l'imagino més així.... ;-)
Fitxers adjunts
images.jpg
images.jpg (5.97 KiB) Visualitzat 3408 cops
Imatge Imatge Imatge

Imatge

Momo
Contacta:

EntradaAutor: Momo » dj. juny 30, 2011 11:39 pm

És veritat que ara el protagonista sembla més el Romano, però per poc. Crec que el Pumucky també és molt important. Encara que hagueu dit que se'n dóna poca informació jo penso que no és així. Durant tota la novel·la te'n pots anar fent un retrat a través de les sensacions dels seus "contactes". Això també és una de les coses que m'han agradat. Un protagonista no cal que estigui del tot ficat en l'acció. Vaig dir lo del Mario en el moment del llibre més centrat en ell, és evident que després no ha estat així.
A mi també m'ha faltat una mica de desenllaç de les històries. La única que es tanca és la de el Romano i la Sonia (la més breu, per cert). M'hagués encantat saber com acaba lo del bebè a mi també. Tampoc se sap molt bé com acaba la Olga, o jo no ho recordo?

Una altra cosa que no he comentat abans. És sobre la falta de gent "normal" al llibre. Que li hagués costat entrevistar als avis? Escrius un llibre sobre algú i no parles amb la família? No sé, és que no tenen prou morbo?
Raqueleta

EntradaAutor: Raqueleta » dv. jul. 01, 2011 11:32 am

Jo crec que el protagonista és el Pumuky perquè tot gira entorn a ell però precisament per ser el protagonista crec que està poc definit, que no dic que no ho estigui però trobo que arribes a conèixer més altres personatges, com per exemple el Romano (per cert, la relació homosexual entre ell i el Pumuky no em va sorprendre, era el tema que li faltava per tocar!)

Momo, el món de la joieria el desconec totalment i ara no recordo què diu en relació al que fas referència. Dius que un collaret d’or blanc i diamants en sèrie limitada i numerada només de 50 exemplars segur que val més de 6.000€. El valora en menys al llibre? És que ni idea, no conec aquest món ni entenc de preus, així que ni hi vaig prestar atenció...
Per cert, no he vist la foto que dius però el noi sí podria ser el Romano, però he de dir que m’agrada més el Romano de l’Ametista, jejeje.

Ametista, una festa final al bar estaria bé però no em referia a això, jajajaja. Tampoc vull dir que deixin obert el tema de la mort del Pumuky perquè hi ha molts llibres amb final obert i, total, ja queda clar que el llibre no va d’una investigació per a resoldre la mort sinó d’una investigació per a conèixer un personatge popular que ha tingut una mort estranya i del qual se’n vol fer un llibre, així que no em refereixo a que diguin o no del cert si va ser suïcidi o assassinat. És el que ja vaig dir, si no ha volgut fer simplement un llibre de relats curts i li ha volgut donar una unitat, crec que aquella unitat hauria de quedar més ben tancada per a que el llibre tingués coherència perquè sinó, per a mi, queda com a una excusa per a parlar d’una noia jove que es casa amb un home gran, per a parlar de joventut, drogues i música, per a parlar d’una relació asfixiant entre lesbianes, etc, vaja, mil temes sense res en concret. Vull dir que toca molts temes que podrien ser interessants i donar per a més (la relació de les lesbianes, com els roben diners l’Olga i l’altra als del grup, etc) però no els desenvolupa perquè són temes secundaris, però el problema és que, al meu parer, el tema central tampoc acaba d’estar ben desenvolupat.

Ah, i no, no hi ha gent normal en aquest llibre.
ImatgeImatge Imatge

Imatge

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: