La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: Momo » dv. juny 24, 2011 10:48 am

Bé, com que l'enquesta no funciona i espero que em contesti el Toni, mentrestant obro el post del mes de juliol.
Jo encara no tinc el llibre per poder mirar la divisió de capítols, algun voluntari?
Avatar de l’usuari
raqrodser
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1551
Membre des de: dj. feb. 28, 2008 6:58 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: raqrodser » dl. juny 27, 2011 3:23 pm

Holaa!
Jo ja he dit al post del club que començo aquest mes! A veure si sóc capaç de seguir el ritme ;-))) ;-))) ;-)))
Acabo de passar per la biblio i he encarregat el llibre, suposo que per dimecres o dijous ja el tindré. Així que, de moment, no et puc ajudar, Momo. :-:)
ONA (15 març 2010)
PAU (26 febrer 2013)
... i per l'octubre 2016... ÍRIA :cnena:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: ametista » dt. juny 28, 2011 10:48 am

eeeei ja el tinc!!! acabo d'anar a la biblio i estava disponible >.-<:

me l'he estat mirant...i no ens ho posen fàcil, eh? :r) aquest no té títols als capítols ?-) però almenys els capítols són curtets i és més fàcil de dividir...aquí va una proposta de divisió, a veure què us sembla:

1a SETMANA - Reunió el dia 8
des del principi fins a la pàgina 77, que acaba amb un "¡Así ya se comprende!"

2a SETMANA - Reunió el dia 15
des de la pàgina 78, que comença amb "El viejo, paseando..."
fins la 161, que acaba dient "que nadie le controla"

3a SETMANA - Reunió el dia 22
des de la pàgina 162 que comença amb "¿Han pasado antes por este mismo sitio?"
fins a la 240, que acaba amb un "Sí, estará contenta."

4a SETMANA Reunió el dia 29
des de la pàgina 241, que comença amb un "¡Cómo ha crecido!"
fins al final del llibre :()():::: :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: Lalona » dt. juny 28, 2011 12:15 pm

Jo també l'he localitzat ja però dec tenir una edició diferent que no em coincideixen aquests números de pàgina amb canvis de capítol...

I si diem les 3 o 4 paraules amb què comença el capítol com a títol? El primer seria "En el museo romano" per exemple, i el segon "El coche retorna", què us sembla?
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: Raqueleta » dt. juny 28, 2011 12:24 pm

Lalona ha escrit:Jo també l'he localitzat ja però dec tenir una edició diferent que no em coincideixen aquests números de pàgina amb canvis de capítol...

I si diem les 3 o 4 paraules amb què comença el capítol com a títol? El primer seria "En el museo romano" per exemple, i el segon "El coche retorna", què us sembla?

Sí, seria millor fer-ho així, fem una llista de tots els capítols i els titolem com diu la Lalona i en base a això fem la divisió, perquè cada edició tindrà un número de pàgines diferent (en el meu cas, amb l'edició digital, segur que no coincideix).
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: Momo » dt. juny 28, 2011 2:32 pm

Jo també el vaig aconseguir ahir i quan vaig veure que no tenia capítols em vaig quedar xafada. A més les pàgines no cuadren ni en conya!
De totes maneres crec que mirant la divisió que ha fet l'Ametista serà fàcil de adaptar a les diferents versions. :ok: Gràcies noia!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: ametista » dt. juny 28, 2011 2:33 pm

he refet la llista sense números de pàgina (que està clar que mai coincideixen! :r) ) i posant només els principis de capítol (abans he posat principis i finals i potser era més embolic :-:) )

a veure si així es veu més clar!

1a SETMANA - Reunió el dia 8
des de "En el museo romano" fins a "Los miércoles" (inclòs)
en total 13 capítols

2a SETMANA - Reunió el dia 15
des de "El viejo, paseando..." fins a "¿Y eso son las famosas mujeres?" (inclòs)
en total 14 capítols

3a SETMANA - Reunió el dia 22
des de "¿Han pasado antes por este mismo sitio?" fins a "Mira, mira esos tejados." (inclòs)
en total 17 capítols

4a SETMANA Reunió el dia 29
des de "¡Cómo ha crecido!" fins a "El blanquísimo ángel" (inclòs)
en total 16 capítols

noies, hi ha mil capítols! crec que no és necessari fer una llista de tots ells perquè deixant de banda la numeració de les pàgines, si la divisió que he fet és equitativa ho ha de ser en totes les edicions perquè ocuparan més o menys espai però el text sempre serà el mateix, no sé si m'explico...
però ei, si alguna té temps i es vol dedicar a copiar tots el inicis de capítol per mi perfecte, eh? :ok: i faríem la llista completa de capítols de cada setmana (com vam fer amb "Lo verdadero es un momento de lo falso")

edito: m'he dedicat a comptar els capítols i en total són 60...he posat quants capítols toquen per setmana i a mi em sembla força equilibrat (les dues últimes setmanes n'hi ha més però perquè hi ha més capítols súper curts)
a veure què us sembla així i si no...doncs ho tornem a canviar!! :ok: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: ametista » dt. juny 28, 2011 2:35 pm

ei Momo ens hem creuat! he arreglat una mica la llista que havia fet perquè em penso que així es veurà més clar, no? i de gràcies res ;-))) que aquí estem totes per tirar el club de lectura endavant i aportar el que faci falta :love: (que si no t'ho menges tot tu :-()-) )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: Raqueleta » dt. juny 28, 2011 2:44 pm

Bona feina, Ametista! :ok:
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: Lalona » dt. juny 28, 2011 7:00 pm

Genial!!!! :ok:
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
raqrodser
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1551
Membre des de: dj. feb. 28, 2008 6:58 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: raqrodser » dt. juny 28, 2011 9:07 pm

Guai!! Ja tinc ganes de tenir-lo per començar!! A veure si seré capaç de trobar el temps suficient per llegir tantes pàgines!! Mare mevaaa!! </;-)
ONA (15 març 2010)
PAU (26 febrer 2013)
... i per l'octubre 2016... ÍRIA :cnena:
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: Raqueleta » dc. juny 29, 2011 11:23 am

Avui al metro se m'ha assegut al costat una dona que llegia "La sonrisa etrusca". Potser li hauria d'haver dit que esperés uns dies a seguir llegint i que passés per aquí per a anar comentant la lectura? :r)
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: Raqueleta » dj. juny 30, 2011 11:10 am

Ja he començat “La sonrisa etrusca”.
Sampedro em sembla un dels escriptors GRANS, espero que us agradi la novel.la. Ja us vaig dir que no era el millor d’ell que he llegit però el cert és que em fa il.lusió rellegir-la amb vosaltres.
I com que vam dir que si hi havia material del tipus que fos relacionat amb el que llegíssim, un poso la foto de l’escultura que dóna nom a la novel.la i amb la que comença l’acció.
sarcofago esposs.jpg
sarcofago esposs.jpg (10.3 KiB) Visualitzat 10923 cops
Avatar de l’usuari
raqrodser
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1551
Membre des de: dj. feb. 28, 2008 6:58 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: raqrodser » dv. jul. 01, 2011 7:31 am

Ja el tinc!!!! >.-<: Ahir el vaig fullejar una mica i vaig llegir 3-4 pàgines. Ja he vist on tindré més dificultat: en l'idioma. No havia llegit mai cap llibre d'aquest autor i a més, estic poc acostumada a llegir en castellà. He vist que utilitza un llenguatge força elaborat, però també he notat que és facil de deduir el significat pel context (això m'agrada molt, però suposa una lectura més "atenta"). Espero que la cosa no es compliqui a mida que passi pàgines... :love:
ONA (15 març 2010)
PAU (26 febrer 2013)
... i per l'octubre 2016... ÍRIA :cnena:
Avatar de l’usuari
raqrodser
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1551
Membre des de: dj. feb. 28, 2008 6:58 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: raqrodser » dv. jul. 01, 2011 7:34 am

Raqueleta!! Gràcies per la foto! La vaig veure ahir al matí i, al vespre, quan fullejava les primeres pàgines del llibre, la tenia al cap i em va ser més fàcil fixar-me en la descripció que fa (molt ben detallada, per cert!). ;-)))
ONA (15 març 2010)
PAU (26 febrer 2013)
... i per l'octubre 2016... ÍRIA :cnena:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: ametista » dv. jul. 08, 2011 10:12 pm

ei noies avui és dia 8!! com ho porteu?
a mi em falten 20 pàgines, a veure si ara m'hi puc posar i demà comento :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: Raqueleta » dv. jul. 08, 2011 10:38 pm

Jo l'he acabat fa una estona però, sincerament, ara em fa molta mandra posar-me a comentar-lo... a aquestes hores encara he de preparar la bossa, que aquest cap de setmana marxem fora... així que quan pugui comento, però ja us avanço que en aquesta segona lectura m'està agradant més que en la primera! :ok:
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: Lalona » ds. jul. 09, 2011 11:41 am

A mi em passa el mateix amb el de la Etxebarria, fa dies que el vaig acabar però encara no he escrit res, no trobo el moment!
Aquest m'esrà agradant molt i lo dels capítols curtets em va de conya, me'n queden dos! va, vaig a llegir i torno més tard!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: Momo » ds. jul. 09, 2011 2:35 pm

Jo feia dies que no el tocava i ahir vaig poder llegir una estona. Ara no sé ben bé per on vaig acabar, per tant faré el comentari després per no posar spoilers sense avisar. Crec que no vaig arribar a la primera marca, però.
De moment m'està agradant molt i em fa molt riure!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: La sonrisa etrusca - José Luis Sampedro

EntradaAutor: ametista » ds. jul. 09, 2011 10:23 pm

ATENCIÓ: SPOILERS!
llegit fins a "Los miércoles"(inclòs)


doncs a mi també m'està agradant el llibre i això dels capítols curts va bé, penses "va, ara me'n llegeixo un parell" i au, vas fent :content:

el protagonista és boníssim :r) els primers capítols em semblava el típic vellet entranyable :love: després, quan li surt la vena crítica, negativa, desconfiada, masclista i violenta....ja no és tan entranyable :-:) però llavors inicia aquesta relació tan tendra amb el seu nét i torna a ser entranyable :love:

a més és bo com reclama els drets del nen: a no dormir sol, a que l'alimentin i el cuidin com toca i no amb tanta fredor.... :ufs: realment sembla que tinguin el nen tot el dia ficat al bressol, dormi o no ?-) i ell li està donant vidilla >.-<: potser ho veig així perquè a mi em va més el tipus de criança que ell veu com a natural (menys donar-li pa amb vi per esmorzar, clar! :r) ) però clar, una mami anti-braços-que-malacostumen, pro-nen-a-la-seva-habitació-als-3-mesos, etc. potser llegeix aquest llibre i pensa "que entrometido
aquest home, quins coll... de fer tot això a esquenes del que volen els pares!" ... :-D

el que és curiós és que pugui tenir aquesta relació amb el nét i no amb el seu propi fill però vaja, no em sorprèn perquè jo mateixa veig amb els meus fills com els seus avis (homes) els viuen i disfruten més que als seus propis fills perquè en el seu moment només pensaven en treballar i els fills no eren cosa seva :ufs: el meu pare almenys ho reconeix i se'n penedeix però el meu sogre ni s'immuta i a més s'assembla una mica al del llibre pel que fa a la vena crítica, negativa, desconfiada i masclista....deu ser un caràcter adquirit de la post-guerra (té 80 anys) :r)

en fi, que m'està agradant i ja estic esperant com evoluciona el tema nét, què passarà quan els enxampin, la malatia, si tornarà al seu poble...

noies, cada dia me n'alegro més d'haver-me apuntat al club de lectura, primer pensava que no podria mantenir el ritme però mica en mica anem fent i la veritat és que està molt bé perquè llegeixes llibres que potser mai t'hauries plantejat llegir (com jo per exemple amb aquest) :ok: :ok: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::