CL febrer'12 - Firmin (Sam Savage)

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Club de lectura -febrer'12- Firmin (Sam Savage)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. març 02, 2012 12:58 pm

Bita ha escrit:No he acabat d'entendre l'al·lucinació a l'habitació amb la Ginger , que representa que era pels gasos que llençaven??
Tampoc no acabo d'entendre lo dels incendis, que representa que la gent cremaven els seus edificis? o es cremaven sols? perque ho menciona varies vegades però no ho he entés.

Jo estic com tu, en un inici vaig pensar que l'al.lucinació era que ja anava a morir, que era la forma "bonica" de vendre'ns la mort, que ell ho viu com la culminació d'un amor platònic però no, llavors se'n va al sòtan a esperar la mort, així que està clar que allò que vaig entendre en un inici no era i no sé a què ve.
Pel que fa als incendis, vaig pensar que la gent cremava els edificis per ràbia, per no donar a l'ajuntament el "gust" de tirar-los a terra però no queda gens clar, la veritat.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura -febrer'12- Firmin (Sam Savage)

EntradaAutor: ametista » dv. març 02, 2012 4:14 pm

ATENCIÓ SPOILERS!!!
noies jo em vaig quedar una mica com vosaltres, el tema Ginger Rogers primer em va descol·locar, després vaig pensar que s'ho imaginava ell mateix, com en d'altres ocasions que també es muntava pel·lícules...i sobre el final del barri (i d'ell mateix) crec que tot en sí és bastant ambigu, no queda massa clar qui està fent què però suposo (o vull creure) que és perquè és quelcom secundari perquè el protagonisme continui sent del Firmin, el Firmin que se'n va junt amb tot el seu entorn, que és tot el món que coneix
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. març 05, 2012 3:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura -febrer'12- Firmin (Sam Savage)

EntradaAutor: Lalona » dv. març 02, 2012 11:33 pm

nenes! heu de posar l'avís d'spoilers que m'he pensat que podia llegir i em sembla que he llegit una cosa que no tocava... :-C
Només entrava per dir que em falta ben poquet, aviat us atrapo! :ok:
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura -febrer'12- Firmin (Sam Savage)

EntradaAutor: Lalona » dl. març 05, 2012 10:28 am

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT FINS AL FINAL

Ja he acabat!!! Jo comento pràcticament tot perquè només vaig participar a la reunió de la primera part, perdó...

De la segona part em va encantar això que fa d'afegir 2 adjectius al costat dels noms. Boníssim! Podriem fer-ho dels llibres que anem llegint! :ok: També em va fer molt riure lo d'estudiar la forma del cap de les persones per analitzar la seva personalitat, ganes de trobar un llibre així m'han vingut, hahaha!

M'havia subratllat lo dels bibliofils amb guants per mirar llibres que una estona abans havien estat carretejats de mala manera a la ranxera del Norman, a mi també em va fer gràcia! També poc després tinc senyalat com diu que el projeccionista del Rialto i el Norman li semblen guardians del misteri, "dos temples, dos sacerdots" diu.

És tan pedant i "pedorro" en Firmin quan vol! I llavors quan de tant en tant se n'adona em fa fins i tot llàstima. Tinc subratllat "l'amor no correspost és dolent, però el que veritablement et pot enfonsar és l'amor impossible de correspondre". Se li pot treure molt el suc. Creieu que és una manera de dir que d'on no n'hi ha no en raja? potser m'he flipat, a m'hi m'ha fet arribar a aquesta conclusió. Em fa patir a estones que tingui tan alt concepte d'ell mateix a estones, i tant baix davant el mirall per exemple. Quin seria el punt mig? Per què creieu que el prota és una rata?

M'ha fet riure la novel.la "El Niu" del Jerry Magoon. Que vist des de fora l'espècie dominant siguin les rates de claveguera fa pensar oi? Diu en Firmin que quan tanca el llibre s'adona que en Jerry té una gàbia de filferro al manillar de la bicicleta per transportar la seva enorme desesperació. Quin geni en Jerry! En Sam Savage segurament no ha llegit Pere Calders però li hagués vingut bé citar-lo, a "Aquí descansa Nevares" acava dient "de vegades, Déu posa la profecia en llavis dels humils". En Jerry Magoon crec que és un d'aquests profetes mancats de credibilitat, l'home més llest del món, Extraordinari Artista Extraterrestre! Més endavant també diu que no li editen els llibres perquè el seu missatge espanta."Però em sembla que al cap i al a fi és així com jo veig la vida: cada dia que passa estem més febles i més bojos", diu en Firmin al final de l'11è capítol.

Quin riure amb l'adéu cremallera!!! és tan absurd! haha! També m'ha agradat l'episodi de vida conjunta amb el Jerry, tocant el piano, bebent cafè... haha

El titular del Globe "La demolició deixa al descobert un país sencer de rates" (cap. 14) és dur. A mi la demolició em fa pensar en qualsevol crisi. Com ho veieu? de quina crisi creieu que parla? o m'estic flipant?

Sobre l'al·lucinació, a mi m'ha transportat a l'escena d'un lloc que ha deixat de ser-ho tot. M'ha vingut al cap "Mirall Trencat" sense que l'autor ho volgués, clar(( Hauria inclòs a Mercè Rodoreda entre els clàssics d'haver-la llegit? )) Quan a la casa no hi queden més que fantasmes com a testimonis. Aquí ni fantasmes, una rata i el seu deliri. És trist.

Què creieu que vol dir la Ginger quan diu: "tothom té dues feines" i "tots som el nostre enemic". És dur eh?

Quan s'acosta l'hora d'anar-se'n recorda les paraules del Jerry... "qui no sent el desig de tornar a viure la vida és perquè l'ha malgastat". Malgrat el to, és un missatge optimista trobo. Més al principi del llibre havia subratllat "sempre m'ha costat penes i treballs afrontar la vàcua estupidesa d'una vida corrent, sense relat, de manera que molt aviat em vaig confortar amb la ridícula idea que posseïa un destí".

M'ha agradat molt tot i no ser el meu estil, de no ser pel club no sé si me l'hagués llegit. Està molt ben escrit i està ben carregat de sentit de l'humor. És dels que s'han de rellegir de tant en tant i segur que cada vegada es cacen detalls nous.
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Club de lectura -febrer'12- Firmin (Sam Savage)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. març 05, 2012 10:50 am

Lalona ha escrit:També em va fer molt riure lo d'estudiar la forma del cap de les persones per analitzar la seva personalitat, ganes de trobar un llibre així m'han vingut, hahaha!

Això existeix, no s'ho ha tret l'autor de la màniga, va ser una teoria sobre l'estudi dels criminals al segle XVIII, que després es va abandonar per manca de rigor científic i la teoria aquesta estudiava les faccions dels criminals per a acabar configurant el tipus de cara del delinqüent, el que diu el Firmin que si les celles així, que si les orelles aixà...

Aquí en pots llegir més: http://es.wikipedia.org/wiki/Cesare_Lombroso

I aquí un fragment que vaig escriure arrel de comentar "A sangre fría", de Capote.
Me llamó mucho la atención la descripción que Capote hace de '''Dick''' y que hemos de suponer que es ajustada a la realidad. Según dice, parecía que su rostro había sido partido por la mitad como una manzana y como si después hubieran juntado las dos piezas pero desplazándolas un poco. Se nos dice que este aspecto es consecuencia de un accidente de coche y no congénito, pero me hizo pensar en la teoría de '''Lombroso''', según la cual los criminales tenían ciertas características faciales y podían ser reconocidos por sus rasgos. Justamente los rasgos que Lombroso consideraba criminales eran los ojos y las orejas asimétricos, situados a diferente altura. Esta teoría tuvo su importancia hace algunos años, pero carece de cualquier base científica y fue abandonada, pero no deja de ser curioso que Dick, un personaje que se nos presenta como frío, calculador, maquinador y sin escrúpulos, encaje dentro de la descripción del Hombre delincuente de Lombroso... Después de esto, ¿alguien puede estar seguro de que la descripción que hace Capote es fiel al aspecto físico que tenía Dick o es una licencia que se permite haciendo un guiño a la teoría de Lombroso?

Per cert, què vols dir preguntant si Firmin és una rata? Creus que és tot una metàfora? Jo dono per fet que sí és una rata, la gràcia és precisament en que és una rata que no se sent rata, que se sent més propera a les persones que a les rates i per això pateix.
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura -febrer'12- Firmin (Sam Savage)

EntradaAutor: Lalona » dc. març 07, 2012 10:28 pm

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT FINS AL FINAL

Preguntava que per què una rata, no si era una rata! :love:

Ho dic perquè a mi si que em sembla una metàfora, i que hagi triat una rata que és probablement l'animal més despreciat de tots suposo que no és cap casualitat. A mi m'ha semblat una metàfora del qui viu contracorrent, fora del que és convencional, de la vida bohèmia, del que no encaixa en el seu entorn...

Tinc la sensació que m'he perdut "guinyos" per no haver llegit prou llibres dels que anomena, així que no l'amagaré gaire que més endavant aquest l'he de rellegir!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Club de lectura -febrer'12- Firmin (Sam Savage)

EntradaAutor: Raqueleta » dc. març 07, 2012 10:56 pm

Lalona ha escrit:ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT FINS AL FINAL

Preguntava que per què una rata, no si era una rata! :love:

Ho dic perquè a mi si que em sembla una metàfora, i que hagi triat una rata que és probablement l'animal més despreciat de tots suposo que no és cap casualitat. A mi m'ha semblat una metàfora del qui viu contracorrent, fora del que és convencional, de la vida bohèmia, del que no encaixa en el seu entorn...

Aaaaaaaaaaaaaaaah val, sí, opino com tu! :ok:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura -febrer'12- Firmin (Sam Savage)

EntradaAutor: ametista » dj. març 08, 2012 5:06 pm

Lalona ha escrit:M'ha agradat molt tot i no ser el meu estil, de no ser pel club no sé si me l'hagués llegit. Està molt ben escrit i està ben carregat de sentit de l'humor. És dels que s'han de rellegir de tant en tant i segur que cada vegada es cacen detalls nous.

totalment d'acord, jo tampoc sé segur si me l'hauria llegit sense el club però tinc clar que algun dia me'l rellegiré :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura -febrer'12- Firmin (Sam Savage)

EntradaAutor: ametista » dj. març 08, 2012 5:20 pm

ah per cert, el teu "m'ha agradat molt" seria equivalent a un "m'ha encantat"? és que estic posant què ens ha semblat a la primera entrada perquè no funciona l'enquesta :-:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Bita
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2769
Membre des de: dj. feb. 19, 2009 11:59 am
Contacta:

Re: Club de lectura -febrer'12- Firmin (Sam Savage)

EntradaAutor: Bita » dj. març 08, 2012 9:58 pm

Ostres s,havia de votar???? Aix quin desastre crec que no ho he fet, quadren els vots?
Per si de cas "m,ha agradat"
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura -febrer'12- Firmin (Sam Savage)

EntradaAutor: ametista » dj. març 08, 2012 10:01 pm

Bita ha escrit:Acabo d'acabar Firmin, i el regust final és que m'ha agradat.

em vaig quedar amb això per posar el teu vot, si et sembla bé :-:) :r)
(normalment cadascú posa el seu vot a l'enquesta però aquest cop no s'ha deixat editar :ufs: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura -febrer'12- Firmin (Sam Savage)

EntradaAutor: Lalona » dj. març 08, 2012 10:56 pm

ametista ha escrit:ah per cert, el teu "m'ha agradat molt" seria equivalent a un "m'ha encantat"? és que estic posant què ens ha semblat a la primera entrada perquè no funciona l'enquesta :-:)


ostres... potser amb m'ha agradat em quedo curt però em reservo els m'ha agradat molt per els que correria a recomanar a tothom i passen a formar part dels meus preferits. Potser sóc una mica tacanyota però posaria m'ha agradat! :ok:
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura -febrer'12- Firmin (Sam Savage)

EntradaAutor: ametista » dv. març 09, 2012 12:47 am

sí, a mi em passa el mateix, el "m'ha encantat" és per un llibre d'aquells que quan s'acaba et poses trista i trobes a faltar els personatges durant els tres dies següents :r) en canvi el "m'ha agradat" abarca molt, no? vaja, jo he votat diferents llibres que m'han agradat en diferents graus i tots han anat a parar al mateix sac...potser podríem subdividir el "m'ha agradat" en "m'ha agradat molt" i "m'ha agradat, està bé" i treure alguna de les opcions finals... ;-)))
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura -febrer'12- Firmin (Sam Savage)

EntradaAutor: Lalona » dv. març 09, 2012 11:01 am

ametista ha escrit:sí, a mi em passa el mateix, el "m'ha encantat" és per un llibre d'aquells que quan s'acaba et poses trista i trobes a faltar els personatges durant els tres dies següents :r) en canvi el "m'ha agradat" abarca molt, no? vaja, jo he votat diferents llibres que m'han agradat en diferents graus i tots han anat a parar al mateix sac...potser podríem subdividir el "m'ha agradat" en "m'ha agradat molt" i "m'ha agradat, està bé" i treure alguna de les opcions finals... ;-)))


Totalment d'acord! ja em va passar amb el del mes passat que potser encantaarrrr-me no seria la paraula però carai, tenia els personatges ficats al cap i la mort de l'Emma em va afectar com si fos d'algú conegut, li vaig acabar comentant a més d'una persona que estava tocada perquè s'havia mort la personatge del llibre que estava llegint! Amb en Firmin, pobret, no hi he pensat gaire.
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::