CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
Fuzztoon
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2549
Membre des de: dv. gen. 15, 2010 5:01 pm

Re: CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Fuzztoon » dg. abr. 01, 2012 12:23 pm

Nenes, jo vaig molt atrassada amb la lectura. Faré una evaluació final, que si no, no arribo!!!!
Avatar de l’usuari
DRACO
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dt. maig 03, 2011 9:08 pm

Re: CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: DRACO » dl. abr. 02, 2012 7:30 am

Spoiler quarta part

Que petit que és el món. La Jane trobant-se tan sola quant tenia parents. El cosí Juan sembla que no se’n refii gaire d’ella, sempre es mostra més distant que la Diana i la Mary. Suposo que pels costums de l’època, la dona havia de ser una fidel serventa en tot, però no m’agrada gens que la Jane accepti les ordres que li dona Juan sense poder resistir-se. Trobo superfort que l’obligui a casar-se amb ell escudant-se en la religió, el sacrifici ha de ser complert i no pots ser egoísta i quedar-te els teus coneixements per tu mateixa! Està decidint sobre la seva vida. I ella sapiguent que si marxa morirà aviat, que no ho resistirà dubta en aceptar! Se’m va fer molt feixuga tota aquesta part, jo no volia que marxés.
Quan per fi decideix anar a buscar a l’Eduard i s’enfronta amb la realitat dels fets s’impresiona a mitges, el que l’importa es que el seu estimat no ha mort. El carácter del seu estimat s’ha agriat més si es pot i creu que es una aparició quan ella li porta el got d’aigua. Es veu que s’estimen molt. La Jane és molt espavilada a l’aprofitar al Juan per que el Rochester es posi gelós.

En aquesta part, quan Juan li confesa que són cosins li diu “ Me llamo Juan Eyre Rivers” i diu que la seva mare es deia Eyre de cognom. Tornant al debat del Eduard Fairfax Rochester sembla que el cognom de la mare el posen com a segon nom.

La religiositat es tan present en aquesta època… Tot el que li ha pasta a l’Eduard és un càstig per haver intentat casar-se tenint una dona boja…

Vaig emocionar-me al llegir que havien tingut un fill i que portaven deu anys de felicitat on l’Eduard havia recuperat en part la visió d’un ull.

Ara tinc ganes de mirar la peli

Aquest ha sigut el primer llibre en el club, m’ha agradat poder llegir els vostres comentaris, de vegades es passen detalls per alt. Ara toca preparar el club de la buena estrella
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. abr. 02, 2012 7:53 am

Sí, Draco, és veritat, jo també vaig veure que es deia Eyre de segon nom i vaig arribar a la conclusió que a l'època era normal posar el cognom de la mare com a segon nom.

Ametista, que l'Ayla simbolitza la humanitat em sembla que ja ho havia llegit en algun lloc però em carrega, ho sento, i això que els he llegit tots. Al principi m'agradaven força però l'últim se'm va fer pesat, em va donar la impressió que l'autora havia estirat la història com un xiclet per a que ocupés més pàgines... Tornant al tema, podria haver fet que la humanitat fos representada pel grup protagonista, igualment seria massa casualitat que tots els grans descobriments els fes el mateix grupet de gent però ja no seria tan carregós com que fos una única dona perfecta i hiperllesta!
Avatar de l’usuari
azalais
:: pantera
:: pantera
Entrades: 856
Membre des de: dl. jul. 18, 2011 4:45 pm

Re: CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: azalais » dl. abr. 02, 2012 4:39 pm

Llegit fins el final Spoilers

A mi m'ha encantat :love: :love: però jo que he de dir si és un dels meus llibre preferits!

A mi la part dels cosins s'hem fa una mica pesada, i en John aquest ja li val amb el xantatge que li fa a la pobre, sort que és un esperit independent i acaba prenent la decisió més adequada.

Ametista tens raó en que al final va tota pastilla, jo també trobo a faltar que desenvolupi una mica més la seva història posterior amb el Rochester... però quants cops he rellegit el retrobament de tots dos :-)love(-:
Sempre he pensat que per que poguessin estar junts l'autora els va "anivelar" és a dir ella ja no és una pobre òrfena i ell ha perdut el seu prestigi social.

Ara fent un apart, si voleu veure una bona versió cinematogràfica os recomano la d'en Orson Wells i Joan Fontaine "Alma rebelde". Genial.
http://www.filmaffinity.com/es/film663953.html
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
miriameta
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3936
Membre des de: dg. feb. 22, 2009 11:00 pm
Ubicació: Lleida

Re: CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: miriameta » dt. abr. 03, 2012 12:26 pm

Llegit fins el final Spoilers

Valoració del llibre! m´ha requete-encantat!!!!! es un dels meus llibres preferits i es el meu estil, novela històrica romàntica.

Em sobrave el cusí.. i les seves cabòries.. que pesat i repesat, jo l´hagués enviat a pastar fang i dientli que la gent no es una marioneta i que es un interesat, casarse s´ha de casar un per amor i sent creient mes!! i no dir que es lo correcte casarse perque la gent no vegui que viuen junts sense estar casats, desde quant a un religiós importe el que diguin els demés? cada religiós es pren la biblia a la seva manera.

Menys mal que la Jane te el cor ple de amor que si no.. ja la veia tenint una vida poc satisfactoria.

I que bonic que prefereixi la familia als diners, cosa que la gent enten poc, algu que mai ha tingut familia i que l´han estimat mes les persones que no hu eren (deixem a part el tiet que la busque durant tot tot el llibre perque no es perdi la herència..) que la seva pròpia, es normal que quan trobe familia i esporten tan be, vulgui conservarla i compartir diners i felicitat amb ells.

Sempre em passe igual amb els finals dels llibres.... sempre m´enfado, a mi que m´agraden els detalls i quants fills, i quin any, i com va ser la boda, i que va pasar amb la casa, amb els actors scundaris, etc.... sempre hu deixen com a comieron perdices i apa.. imaginatu tu.... i els finals oberts no diguem... però almenys acabe molt be i acaben sent molt feliços!!!

Per cert... la peli la vaig veure al dia següent d´acabar el llibre i quina desilusió... no m´enrecordava que el final ere tan desastrós... sen va quan senfaden, al moment es cale foc, el eduard ha d´escollir entre la casa i ella, i ella surt del carruatge i ja es trobe directament amb la mary que ja es coneixien, i torne a la casa al cap de res i trobe al eduard sense haberlo de buscar.... i tot això en pocs minuts de peli.... la resta de la peli be pero el final... depriment...

El llibre mel tornaria a llegir ara mateix :p
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: ametista » dt. abr. 03, 2012 12:46 pm

dos "m'ha encantat!!" per la votació!

Draco, hauries de dir què t'ha semblat! :ok:

m'ha encantat!!!
m'ha agradat molt
m'ha agradat, està bé
ni fu ni fa
no m'ha agradat
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: nienna » dl. abr. 09, 2012 5:04 pm

Al final no ho vaig poder acabar a temps, però bé, vinc a donar la meva valoració:

m'ha encantat!

Ahir per la nit ho he terminat, vaig llegir la meitat del llibre en un mes i l'altre meitat en un dia. :love:

Aniré dient coses, perquè ara que vaig acabar de llegir he de llegir l'anàlisi del llibre que tinc al curs virtual de la uni i segur que m'assabentaré de coses interessants que voldré compartir amb vosaltres.

Així abans de llegir res d'això puc donar-vos algunes sensacions personals.

Estic amb vosaltres: el final se'm va fer molt curt, molt accelerat tot plegat. Ja podria haver-se evitat tantes pàgines de l'historia d'insistència de John i explicar una mica millor el final. Em vaig quedar amb molts dubtes i em va semblar una mica frívol el final, per lo resumit que va ser.

Em va sorprendre molt la manera de descriure a la Berta Mason, com si fos un animal, i la passivitat de Jane, primer la nit que la va venir a visitar, i després el dia de la boda (o millor dit, del intent de boda). Jo no sé que hagués fet :-:)

També em va sobtar la reacció a la Mrs. Fairfax quan es va assabentar de les intencions de Rochester de casar-se amb la Jane. Es suposa que ella no sabia qui era la dona que tenien tancada a l'habitació. Encara que clar, alguna cosa devia sospitar... Però se'm va fer molt estrany, havia sigut tant bona amb la Jane i ara de cop i volta es quita d'en mig...

Bé, ja aniré dient coses que vaig veient a la uni, així potser ho tindrem tot més clar, ja que la Jane no va voler donar-nos un final aclaridor :content:
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Lalona » dj. abr. 19, 2012 8:57 pm

Ja he acabat!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Ja puc llegir-vos i comentar però demà he d'entregar una pràctica a la uoc i més val que em centri!

De moment un breu titular: m'ha encantat! >.-<: Anava a dir m'ha agradat molt però he decidit no ser tacanya, tot i que tinc algunes coses a comentar que hagués agafat a la Jane pel ganyot i n'hi hagués dit quatre de molt fresques! i no soporto al Saint John, s'hi arriba a casar i cremo el llibre. Dit això, finalment he decidit que m'ha encantat, són genials el Rochester i la Jane junts! :love: Em fan molt riure, semblen una parella molt d'avui en dia en algunes coses, jo que estic acostumada a la Jane Austen on els bons marits només són bons nois, guapíssims i amb molts calerons (una mica sossus), el Rochester té molta vidilla trobo. Va paro el carro, llegiré aviam què heu dit i us poso el meu comentari dissabte! :b-))) :b-))) :b-)))
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Bita
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2769
Membre des de: dj. feb. 19, 2009 11:59 am
Contacta:

Re: CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Bita » dc. abr. 25, 2012 7:30 pm

Aquí una desapareguda però es que us podeu creure que encara no he acabat el llibre????
entre que el tinc a l'ipad i el Bitu sovint se me l'emporta a la feina (de fet va ser un regal meu per ell, encara que no ho sembli neu:-D ) que vaig un dia menys de tardes això vol dir una hora menys per llegir, la setmana santa, que m'he liat amb la màquina de cosir, que bla bla bla bla, encara no he acabat :ufs: i això que m'encanta...
total que clar del llibre del març passo directament al del maig :ufs:
A veure si aquests dies li foto canya i comento, però estic en ello ehh no he abandonat ni molt menys :ok:
Avatar de l’usuari
Fuzztoon
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2549
Membre des de: dv. gen. 15, 2010 5:01 pm

Re: CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Fuzztoon » dc. abr. 25, 2012 7:52 pm

Bita ha escrit:Aquí una desapareguda però es que us podeu creure que encara no he acabat el llibre????
entre que el tinc a l'ipad i el Bitu sovint se me l'emporta a la feina (de fet va ser un regal meu per ell, encara que no ho sembli neu:-D ) que vaig un dia menys de tardes això vol dir una hora menys per llegir, la setmana santa, que m'he liat amb la màquina de cosir, que bla bla bla bla, encara no he acabat :ufs: i això que m'encanta...
total que clar del llibre del març passo directament al del maig :ufs:
A veure si aquests dies li foto canya i comento, però estic en ello ehh no he abandonat ni molt menys :ok:


Idem de idem..... Ni que estiguessim les dues en el Cosim Plegades.... Jo esque només puc llegir a les nits i entre que vaig súper cansada i l'embaras, a les 10 de la nit ja caic al sofà. I així vaig, a pàgina per dia....
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Lalona » dc. abr. 25, 2012 10:47 pm

Aquí una altra que no va sobrada de temps però està enganxada al cosim plegades, hahaha!

us dec comentaris d'aquí i del d'abril.

Fuzztoon, Bita, ara no sé quina és la lectura de maig però us recomano que no us salteu la d'abril, és un llibre preciós. De fet, estic trigant molt perquè és tan sumament bonic que em rellegeixo cada capítol i hi trobo coses noves cada vegada, m'està encantant, no us el perdeu! Jo he decidit llegir-me'l sense presses perquè és d'aquells que tenen molt suc, així que segons com la que aparcaré serà la lectura de maig...
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Raqueleta » dc. abr. 25, 2012 11:12 pm

Lalona ha escrit:Aquí una altra que no va sobrada de temps però està enganxada al cosim plegades, hahaha!

us dec comentaris d'aquí i del d'abril.

Fuzztoon, Bita, ara no sé quina és la lectura de maig però us recomano que no us salteu la d'abril, és un llibre preciós. De fet, estic trigant molt perquè és tan sumament bonic que em rellegeixo cada capítol i hi trobo coses noves cada vegada, m'està encantant, no us el perdeu! Jo he decidit llegir-me'l sense presses perquè és d'aquells que tenen molt suc, així que segons com la que aparcaré serà la lectura de maig...

Sí, jo no ho he volgut dir per a no fer-me pesada però ja que ho ha dit la Lalona... no passeu del llibre d'abril, que val molt la pena, és d'aquells per a rellegir cada X temps.
Avatar de l’usuari
Fuzztoon
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2549
Membre des de: dv. gen. 15, 2010 5:01 pm

Re: CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Fuzztoon » dj. abr. 26, 2012 7:29 am

Uf, doncs tenint en compte que el 26 de maig tinc els examens finals. Em sembla que al juny tindré mooooolta feina.... No em vull deixar cap llibre per llegir, però vaig al meu ritme, que a tot no arribo....
Avatar de l’usuari
Bita
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2769
Membre des de: dj. feb. 19, 2009 11:59 am
Contacta:

Re: CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Bita » dv. maig 11, 2012 12:46 pm

Bon dia!
ATENCIÓ SPOILERS
No puc posar-ho en color vermell
Ja he acabat el llibre!!!! I m'ha encantat aix quin final tant bonic.
Ostres em va fer molta ràbia la part de Moor House el canvi de. Personalitat de la Jane aquesta submissió. Per altre banda el gir de que siguin cosins el vaig trobar molt de telenovela! L'herència, definitivament a la Bronte la fitxaria en Benet i Jornet :))
m'agrada molt aquesta decisió que te la Jane ,de fe ella ja ho diu que pot ser la mes rebel o la mes submisa.
Encara que tard ,estic molt contenta d'aquest llibre.
Avatar de l’usuari
Fuzztoon
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2549
Membre des de: dv. gen. 15, 2010 5:01 pm

Re: CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Fuzztoon » dv. maig 11, 2012 2:19 pm

Aix, que jo el vaig acabar i no vaig dir res

ATENCIÓ SPOILERS

Doncs m'ha agradat però hi ha hagut punts que no els he disfrutat gaire. Es nota molt que és una història d'una altre època i en alguns moments les situacions són una mica xocants. La història en si no està malament, però he de dir que es veia vindre el que passaria des del principi. Quedava molt clar que acabaria amb el Rochester i que no permetria que passes amb l'Adèle el mateix que va passar ella. però suposo que la pilingui aquella hi posava emoció a la història.
I lo dels cosins, per favor.... que mentre el cosinet llegia la carta es veia clarissím qui eren!!!!!
No se, pensava que em sorpendria més i la veritat, en alguns punts anava llegint senzillament per veure si realment passaria allò o em sorpendria, però no, en cap moment m'ha sorprès. Suposo que me l'he de pendre com una senzilla novela romàntica d'època sense gaires més pretencions.
Si he trobat molt interessant veure com eren les escoles i les families d'aleshores.
I diria que a aquestes alçades, poc més puc comentar que no hagueu dit ja.
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Momo » dv. maig 11, 2012 8:29 pm

Noies, aquest mes crec que tindré una mica de temps per llegir i he agafat aquest llibre. Encara que una mica tard el podré comentar... :ok:

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::