CL març'12 - Jane Eyre (Charlotte Brontë)

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Danu » dj. feb. 16, 2012 8:46 pm

Jeje, vale, ja ho he trobat, veig que fins juny hi ha una llista, oi? bueno, ens veiem per aquí parlant de la Jane Eyre! :love:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: ametista » dj. feb. 16, 2012 10:26 pm

Danu benvinguda! has vist la llista? anem alternant propostes de cada lectora (de les nostres llistes personals de pendents i/o preferits) amb un sorteig pròpiament del club de lectura (d'una llista de llibres que es va fer fa temps) en principi tenim programat fins al juny però si les noves incorporacions heu vingut per quedar-vos ( ;-))) ) programarem la resta de mesos! :ok:

Raqueleta afegeixo "La perla" a la meva llista de pendents :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Bita
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2769
Membre des de: dj. feb. 19, 2009 11:59 am
Contacta:

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Bita » dj. feb. 16, 2012 10:31 pm

Molt bé Jane Eyre, hagués jurat que el que vaig llegir era meu i ara no el trobo, :ufs: potser el vaig agafar de la biblio, bé encara queda temps, jo encara no he acabat Firmin.
Danu Benviguda serà tot un plaer compartir post amb tú :ok:
Raqueleta ha escrit:La Lalona tenia molta raó quan deia que ara ho veiem tot des del punt de vista de la maternitat...

Doncs sort que no ha tocat la Mà de Fàtima, acabem amb antidepressius, quins farts de plorar m'hi vaig fer.
Anotada queda la Perla :ok:
Avatar de l’usuari
miriameta
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3936
Membre des de: dg. feb. 22, 2009 11:00 pm
Ubicació: Lleida

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: miriameta » ds. feb. 25, 2012 9:45 pm

jo el tinc!!!! i tambe he vist la peli :) ja tinc gannes de començar :ok:
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
miriameta
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3936
Membre des de: dg. feb. 22, 2009 11:00 pm
Ubicació: Lleida

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: miriameta » dc. feb. 29, 2012 10:49 pm

preparada!
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura -març'12- enquesta de les lectores

EntradaAutor: Lalona » dc. feb. 29, 2012 11:51 pm

DRACO ha escrit:Hola noies. Jo tambe he votat. Fa temps que no llegeixo i m'agradaria tornar a agafar l'habit amb vosaltres. He votat pel de la ma de fatima. El de Jane Eyre fa molt que me'l vaig llegir pero no m'importa repetir, gairebe no ho recordo.


Benvinguda guapaaaaaaa! La Draco és el fitxatge que us vaig comentar de les mames de juny'11!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. març 02, 2012 1:00 pm

Avui m'han tornat el lector digital reparat!! :p-) :p-) :p-) :p-)
Ja puc començar a llegir Jane Eyre!!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: ametista » dv. març 02, 2012 1:05 pm

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
que bé Raqueleta!

...jo vaig pel tercer capítol i teeeeela
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Lalona » dv. març 02, 2012 11:37 pm

viiiiisca Raqueleta!!! Déu n'hi do el que han trigat tenint en compte el mono que tenies eh??!?!?! :love:
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: nienna » ds. març 03, 2012 4:51 am

Us vaig seguint però em costa engantxarme perquè sempre tinc algun llubre per llegir per la uni. Però ara justament haig de llegir Jane Eyre per la uni, així que per fi em puc apuntar!

Parlant de ereaders, jo tinc el Kindle i estic molt contenta. Me'l van regalar pels Reis i la veritat és que llegeixo més ara que abans, és més comode. Pels PDF et donen una direcció de mail @free.kindle.com a on tu envies el pdf i poses Convert en el assumpte del mail. Despres vas al Kindle i ja ho tens alla. A mi em va molt be per launi, m'envio els apunts en PDF i els llegeixo allá ben organizats per asignatura. Jo el recomano.
Avatar de l’usuari
Fuzztoon
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2549
Membre des de: dv. gen. 15, 2010 5:01 pm

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Fuzztoon » ds. març 03, 2012 8:05 am

Doncs a mi dilluns ja m'entreguen el meu BQ Cervantes2!!!!!!!! Ja tinc el jane eyre.epub a l'ordinador!!!!
Avatar de l’usuari
Fuzztoon
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2549
Membre des de: dv. gen. 15, 2010 5:01 pm

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Fuzztoon » ds. març 03, 2012 6:19 pm

Ja tinc el E-Reader!!!!! No m'ho puc creure. El vaig comprar on-line ahir a les 15:30 i aquest matí a les 10 ja el tenia a les mans. I amb entrega gratuita! Un 10 per la gent de BQ. Tinc un Cervantes2, que és el model senzillet, però ja l'hem estat remenant i està molt bé. A part m'ha agradat que tenen un servei de telèfon gratuit per trucar i consultar dubtes, un servei tècnic on envies un e-mail i et responen en menys de 24 hores i un forum per a usuaris dels seus productes perquè puguin preguntar, comentari i parlar dels seus productes. De moment, molt contenta amb l'E-Reader, el servei i l'empresa. No vull fer publicitat, però crec que a part de criticar el que està malament, també s'ha de dir quan algú fa alguna cosa bé.

Ja tinc Jane Eyre preparat per començar!!!!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: ametista » dj. març 08, 2012 1:59 pm

REUNIÓ VIRTUAL 8 MARÇ
PRIMERA PART: CAPÍTOLS 1-11 (INCLÒS)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Lalona » dj. març 08, 2012 11:24 pm

Ja?!?!?! Ostres vaig ben endarrerida... vaig pel 4. No sé si aquest mes podré seguir el ritme, m'està agradant la novel·la però me l'estic prenent amb una mica de calma, bé jo al meu ritme com sempre, aviam si us atrapo! :ok:
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: ametista » dv. març 09, 2012 9:15 am

ATENCIÓ SPOILERS!!
llegida la primera part sencera


he de dir que de moment m'està agradant molt, tot i que hi ha moments que penso que no deixa de ser un gran "culebrón": la pobreta noia òrfana a qui ningú tracta bé i que per fi es fa valer per ella mateixa i llavors tothom l'estima.....però tot i que sembli un "culebrón", m'enganxa i tinc curiositat per saber què passarà!

només començar la història ja li claven una pallissa i la castiguen a lo grande, m'ha sorprès tanta violència però vaja, que així ens posen en situació i veiem com la tracten... ella que estava tan tranquil·la llegint amagada a la finestra, pobra :ufs:

ah, m'ha fet gràcia perquè he recordat quan llegíem "Cims borrascosos" (fa un any :love: ) i comentàvem que què curiós que la gent es morís de malalties mentals i justament després de l'episodi a l'habitació vermella les criades tenen por que després d'allò la nena es mori aquella nit o sigui que era una cosa ben comuna i de fet prou important perquè el metge recomana que la treguin d'allí perquè no té bé "els nervis"....

ah, he dit el metge però no, era "el boticario" que la Jane i el servei no són prou persones perquè les vegi el metge :ufs: i tot i així que el servei sigui taaaan fidel a la seva senyora :sogra: quina ràbia de dona la Mrs. Reed aquesta per favor! :sogra: :sogra: :sogra: i ja no dir els seus fills :ufs:

pobreta que s'ha de tirar tres mesos aïllada fins que per fi la porten a l'escola, quanta solitud...i ni a una escola la porten, sinó a una institució benèfica per òrfanes que només els costa 15 lliures l'any, el mínim preu possible per treure-se-la de sobre (amb la pasta que tenen)

però realment tot això és igual perquè el que importa és que per fi pot sortir d'allí i viure una vida diferent i millor........millor en certa manera perquè tela amb les condicions inicials a l'escola: falta d'higiene, mala alimentació, roba insuficient.....i quina disciplina més estricta, quanta rigidesa! i quina ràbia també el Mr. Brocklehurst, que hipòcrita per favor (volent convertir-les a totes en noies senzilles i humils i sobretot sobretot, sense rínxols! i que eduqui a les seves pròpies filles com a tot el contrari i a més les porti i les tingui allí davant assegudes i jutjant a tothom)

almenys sembla que l'educació que reben -en quant a coneixements- és bona, tot i que tanta bíblia i tanta missa...però clar això ja és propi de l'època, no? i amb el que m'he quedat esgarrifada és quan castiguen a l'Helen, no m'ha sorprés que fos un càstig físic sinó el càstig en si, amb unes vares al clatell???? aaaaaaaaaaaaaai!!! aquest tipus d'educació ja no m'agrada: aprendre a callar i a entomar... :ufs:

però tot i així, la Jane està contenta del canvi i diu:
"Yo no hubiera cambiado Lowood, con todas sus privaciones, por Gateshead, con todas sus magnificiencias"
pobreta, almenys aquí se sent una més dins d'un grup, fa alguna amistat, i Miss Temple, que és la única persona decent que hi ha per allí, s'acaba convertint una mica en la mare que no ha tingut mai...

pobreta la Helen també, que mori tan joveneta (ja es veia venir amb el comportament previ de Miss Temple, no?) i de fet déu n'hi dó amb l'epidèmia de tifus que arrassa amb moltes de les noies, sort que la Jane se'n salva i que almenys tot plegat serveixi perquè les condicions a l'escola millorin

que trist quan s'adona que porta 8 anys sense moure's del mateix lloc (l'escola i rodalies) i que hi havia un món allà fora...i que bé quan decideix fer alguna cosa, posa l'anunci...jo no hauria tingut la seva paciència quan rep la carta i s'espera fins a la nit per llegir-la!

és bonic quan la Bessie la va a veure, de fet era l'única que li tenia una mica d'estima en aquella casa, però clar, que trigui tant a anar-la a veure i només perquè sap que marxa....però bé, algo és algo...i quan li deixa anar "el bombazo" que un tiet l'havia anat a veure???? no li podien haver dit abans? no sé, una carteta.....

quan se'n va cap a Thornfield a començar una nova etapa de la seva vida és un pas endavant molt gran, perquè això la converteix en una persona totalment independent i el lloc on va sembla agradable, m'ha fet gràcia que s'imagini a Mrs. Fairfax amb barret de vídua i efectivament el porti....potser m'ha fet gràcia perquè justament vaig pensar com carai era una barret de vídua! :r) i la seva nova feina com a institutriu també sembla que fa per ella, sap ensenyar, es porta bé amb la nena...vaja, que sembla que ha encertat amb el canvi de vida, no?

au, ja tinc ganes de seguir llegint, a veure com li anirà :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
azalais
:: pantera
:: pantera
Entrades: 856
Membre des de: dl. jul. 18, 2011 4:45 pm

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: azalais » dv. març 09, 2012 10:03 am

Atenció spoiler!!!
Primera part llegida

Quina bona idea torna a llegir aquesta història! Les que la llegiu per primera vegada podeu disfrutar de anar descobrint-la poc a poc i les que com jo es una segona o tercera lectura podem tornar a gaudir-la.

Anem am el comentari, si heu llegit "Cims Borrascosos" ja esteu familiaritzades amb la forma de escriure de las germanes Brontë, a més a més Charlotte escriu del món que coneix, es a dir que basa la part de la Institució benèfica en la seva pròpia vida i ella també va treballar d' institutriu.
La Jane és una dóna forta, que ella mateixa es busca la vida en una societat on les dones no tenen cap valor i molt menys independència.
Els primer capítols són molt significatius per entendre el caràcter i la forma de actuar de la Jane, una nena òrfena que no troba comprensió ni amor en la gent que la envolta i molt menys amb la seva família, que tal com apunta Ametista la tracta amb molta violència (cosa bastant comú en aquella època), a de ser en una Institució en les pitjor condicions possibles on trobi una mica d'afecte en la figura de Sra. Temple.
Ara es suficientment emprenedora per adonar-se que no pot ni vol estar allà tota la seva vida i decidir canviar. I vaja si serà un gran canvi!
Ens em quedat a la seva arribada i "primera toma de contacto" a Thornfield Hall, on la rep la Sra. Fairfax ( que per cert és un personatge que me encanta).

Ametista, sembla que hagis fet les separacions a consciència, s'ha quedat just en la primera part narrativa de la història.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. març 09, 2012 10:20 am

Aquí estic, em vaig acabar la primera a temps, ahir al vespre, però comentar-la ja era un altre tema, jejeje.

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIDA LA PRIMERA PART

Coincideixo en molts punts amb l’Ametista, també m’està agradant però també em sembla un bon culebron, jejeje, la veritat és que no l’esperava així, tampoc sé que esperava però no tanta desgràcia junta, suposo.

D’entrada també em va fer pensar en “Cims borrascosos”, una família adinerada, un orfe recollit que no acaba d’encaixar… però després ja es veu com evoluciona diferent. I el tema dels nervis... serà que les dones ens hem anat fent fortes amb els anys? Les dones d’avui en dia passen nervis i potser fins i tot per temes més greus i no moren per tenir els “nervis dèbils”, em semblen tonteries de l’època, jejeje.

Tela amb la tieta, val, no és tieta carnal però ostres, jo als nebots del meu marit me’ls estimo molt! I sort que la dona va prometre al tiet quan s’estava morint que trataria a la Jane com als seus fills, si li arriba a prometre que la tractarà com una criada ni te cuento què fa!!

La vida en aquella casa és insuportable però l’escola on la porten també, el menjar que els donen, el fred que passen, els càstigs físics i d’humiliació, rapar el cabell a les que han comès l’ “atreviment” de tenir el cabell rinxolat de forma natural, les fan dormir dues en un llit (bé, almenys així tenen més caloreta...). I el director aquell que li vol posar tothom en contra només perquè la tieta li ha dit, sort que Miss Temple els té ben posats i li dóna l’oportunitat de demostrar que tot allò és fals. I què trist que hagi d’haver una epidèmia de tifus i que mori tanta gent per a que millorin les condicions. És que nosaltres ara hem estat mirant coles per a la Clara i aviat començarem la preinscripció i només d’imaginar un lloc així per a la meva filla m’agafen tots els mals! Tot i així, a mi també em va resultar curiós que digués que no canviaria Lowood, amb totes les seves privacions, per Gateshead.

Fa llàstima la seva amiga, però ja es veu que acabarà així. Però és bonic quan la va a veure amb pa i cafè just quan ha acabat el càstig de la Jane i li diu que ha de relativitzar, que no tot el món creu que és una embustera, que allà només hi ha unes 80 persones i que al món n’hi ha milions. Però fa una mica de ràbia tanta sumissió de la Helen, tant acceptar els càstigs amb humilitat, com l’han doblegat ja en aquella escola!

També coincideixo amb l’Ametista amb la visita de la Bessie, està molt bé que la vagi a veure però ho podria haver fet abans o escriure-li, no li ha dit res d’un tema important, la visita d’un oncle. I em fa gràcia que tot i que li diu lletja a la cara diu que s’ha acabat convertint en una millor senyoreta que les noies Reed.

Ara a veure com li anirà a la nova feina d’institutriu, ja l’haver buscat una nova feina, el tenir inquietuds, la valentia de deixar tot el que coneix del món per a iniciar nova una aventura ja parla molt a favor d’ella. De moment la casa nova sembla un lloc agradable.

Ametista, a mi també m’agradaria veure com és un gorro de viuda, a veure si algú troba una foto pel Google!!
Avatar de l’usuari
Bita
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2769
Membre des de: dj. feb. 19, 2009 11:59 am
Contacta:

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Bita » dv. març 09, 2012 12:33 pm

Bon dia!!!
No he arrivat al capítol 11 estic pel 9 :ufs: entre que el Bitu s'ha emportat ipat varis dies , els nens malalts altre cop a casa i que jo sola em lio amb el poc temps que tinc lliure, no hi he arrivat.
De moment comentar sensacions...
M'està agradant, tot i que haig de dir que el trobo molt diferent de quan el vaig llegir, potser ho mirava amb altres ulls (més joves neujor:-) )
Haig de repetirme sovint que l Jane només té 10 anys, perquè viu o diu coses que em fan pensar continuament en una adolescent de 17 o 18 anys.
També suposo que el fet d'haver llegitn els "Cims" fa tant poquet, no m'ha costat gens ambientar-me a l'època, i em resulta curiós els paral·lelismes de l'estructura o dels personatges.
Com deieu , és tot un culubrot, tot i que en un plà molt més dramàtic també em recorda a la ventafocs.
A veure si per la propera reunió puc elaborar més la reunió.

Ametista Raqueleta perque despres diguin que no hi han forums per tot
aquí tens fotos dels barrets de viuda
http://steampunksp.4rumer.net/t1697-el- ... mas-afines
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. març 09, 2012 12:40 pm

Bita ha escrit:Ametista Raqueleta perque despres diguin que no hi han forums per tot
aquí tens fotos dels barrets de viuda
http://steampunksp.4rumer.net/t1697-el- ... mas-afines

És ben cert que hi ha gent per a tot!! neujor:-) neujor:-)
Gràcies per les fotos!
Avatar de l’usuari
azalais
:: pantera
:: pantera
Entrades: 856
Membre des de: dl. jul. 18, 2011 4:45 pm

Re: Club de lectura -març'12- Jane Eyre (Charlotte Brontë)

EntradaAutor: azalais » dv. març 09, 2012 6:56 pm

Bita quina gràcia les fotos!! Així ens podem fer una idea ;-)
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::