Club de lectura - Llista de propostes

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: ametista » dg. jul. 15, 2012 2:59 pm

hola coquette! quantes propostes! >.-<:
quan tingui una estona les afegeixo a la llista :ok:

per cert, no sé si has vist que tenim un post de recomanacions de llibres i un altre amb la llista de totes les recomanacions que s'hi fan (aquest on estem ara és més específic del club de lectura) t'ho dic perquè segur que allí també hi podries aportar molt!!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: ametista » dv. set. 28, 2012 10:39 am

he afegit a la llista de propostes per llegir "La dona trencada" de Simone de Beauvior, me l'han recomanat molt i em pica la curiositat. Heu llegit algun llibre d'aquesta autora? ho dic perquè jo he posat aquest però en té d'altres que potser són millors i ho podria canviar...El seu llibre de referència és "El segon sexe" (del 1949) ja que és molt important dins del moviment feminista però és una obra de no-ficció de més de 1000 pàgines...o sigui que pel club de lectura em penso que no, tot i que pinta interessant...
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: ametista » dv. set. 28, 2012 11:09 am

coquette ha escrit:Podriem afegir a la llista Josep Pla, no?


sí i tant! "El quadern gris" o alguna altra recomanació?

per cert coquette, el Jonathan Franzen és el de "Les correcions", no? ostres jo és que me'l vaig començar a llegir fa uns anys i no vaig poder amb ell, és d'aquelles espines clavades que tinc perquè no m'agrada gens deixar un llibre a mitges...de fet quan això em passa (i potser han sigut dos o tres cops a la meva vida perquè si puc sempre intento acabar els llibres que començo) no penso que "abandono" sinó que el deixo per més endavant, perquè crec que potser no era el meu moment per llegir-me'l i en una altra època de la meva vida m'entrarà millor...
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
coquette
:: peixet
:: peixet
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: coquette » dt. oct. 09, 2012 8:07 am

De moment m'ha passat igual amb The Corrections!!
El tinc allà començat.
Cal dir que "Freedom" em va costar una mica al principi, però Després la caig trobar genial.
No sé què passaria si no el pogués llegir en anglès original, em sembla que perd moltíssim. És tan americana Freedom...
Jardí de bons endreços http://canroldors.blogspot.com
Avatar de l’usuari
coquette
:: peixet
:: peixet
Entrades: 250
Membre des de: dl. març 05, 2012 9:17 am

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: coquette » dt. oct. 09, 2012 8:11 am

Volia propisar "Jo confesso" de Jaume Cabré!!

Ja l'he començat...
Jardí de bons endreços http://canroldors.blogspot.com
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: ametista » dg. des. 02, 2012 6:40 pm

hola!
avui m'ha agafat per fer una mica de neteja i he reordenat les llistes de propostes: ara els clàssics estan al davant i com a obres contemporànies hi ha la llista de propostes que anem fent les lectores, que ha quedat força reduïda perquè els clàssics els he passat a la llista de clàssics, els llibres que han sortit en vàries enquestes i no han rebut cap vot també els he tret, també he tret algun llibre que formava part d'una saga i que no es podia llegir per si sol, etc. Ho he fet perquè sinó a les enquestes de contemporanis es van repetint sempre els mateixos llibres i acaba sent rutinari, no? ara queden els que hem proposat les lectores directament en aquest post o via enquestes personals (els llibres no escollits) També n'he deixat algun de la llista original que en les enquestes havia rebut vots i que potser tindria opcions de sortir algun mes....qui sap? :content: durant el próxim any 2013 ja seguirem ampliant la llista, d'acord?

ah, coquette anava a afegir la teva proposta però he vist que té 1008 pàgines!! pel club de lectura només podem assumir llibres de 400-500 pàgines com a màxim (i tot i així a vegades ja ens costa! :-:) :r) )
si ja te l'has acabat i està bé pots recomanar-lo al post de LLIBRES-recomanacions! :ok:

i per cert, he dubtat moooooooolt si posar la llista dels anys 80 a clàssics o a contemporanis, bfffff.....és que on està la línia?? al final l'he posat a clàssics perquè hi ha poquetes propostes directes de les lectores i així estava tot més quadrat (digueu-me tiquis-miquis :-:) )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: ametista » dj. juny 27, 2013 6:07 pm

hola noies!
he començat a modificar les llistes de cara al club 2014 ;-)))

ara mateix ho he canviat a:

- grans clàssics (fins al segle XIX)
- literatura del segle XX
- enquestes de les lectores
- literatura lleugera
- Cine-Club

encara queda per muntar-ho però he pensat que si ja hi ha les llistes podríem anar afegint propostes, més que res a les dues últimes :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: Essuca » dv. juny 28, 2013 8:56 am

Hola Ametista!
Sóc l'Essuca, vam parlar a entre lectura i lectura, encara no m'he inscrit oficialment, peró m'agradaria fer propostes pel 2014, ja que espero posar-me les piles i participar-hi!

Quan diueu lectura lleugera, parleu de que sigui breu? o que la temàtica sigui més aviat frívola? De totes maneres aquí us deixo unes suggerències, potser no les considereu lleugeres pero com que es demanaven propostes d'aquesta categoria, potser alguna interessa. També en poso de cine-club per si alguna serveix.

Lleugera

-Dones contra dones d'Anna Grau (és llarga - dins els paràmetres del club de lectura, crec que té unes 300 pàgines, peró és molt ràpid de llegir, o aixó vaig trobar jo...)
- Qualsevol de la Sílvia Soler (l'estiu que comença, 39+1, l'arbre de Judes, petons de diumenge o una família fora de sèrie), jo només he llegit Petons de diumenge em va agradar i per aixó proposa els altres.
- Primavera, estiu,etcétera de Marta Rojals (aquest l'he llegit i m'ha agradat molt)

Cine-Club (d'alguns no tinc recomanació directe, peró les pelis em van agradar i els llibres solen ser millors, oi :ok: he buscat l'extensió per si de cas són massa llargs)

- Crímenes imperceptibles de Guillermo Martínez (la peli és Los crímenes de Oxford de Alex de la Iglesia) (274 pàgines)
- El jardinero fiel de John le Carre (544 p.)
-Una mente maravillosa de Sylvia Nasar (459 p.)
- LA confidential de James Ellroy (624 p.)
- Secret Window, Secret Garden de Stephen King (la peli era Una ventana secreta amb Jonny Deep) (528 p.)
- El retrato de Dorian Gray de Oscar Wilde (272 p.)
Sí moltes son recomanacions de novel·la policiaca, em perd neujor:-)

Apa, ja he fet la meva aportació! >.-<:
Essuca l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 28, 2013 7:05 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: Raqueleta » dv. juny 28, 2013 9:53 am

Doncs jo l'altre dia netejant la llibreria vaig veure un llibre que m'encanta i que encaixa en Cine Forum: "Chocolate", de Joanne Harris (he llegit tres llibres d'aquesta autora i tots m'han agradat molt).
Se'n va fer la pel.li "Chocolat", que sortia el Jonnhy Deep, però no em va acabar de convéncer, la pel.li va agradar als que no havien llegit el llibre, als altres va decebre una mica, el llibre és molt millor, que ja és el que acostuma a passar, però és que a la pel.li van canviar el "dolent" i es va perdre una contraposició màgia-església que era important.

Doncs apa, aquí la meva recomanació!
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: Lalona » ds. juny 29, 2013 2:12 pm

Hola noies, m'han parlat molt bé de "El fruto del honor" d'Elif Shafak, un més per la llista, sort que és virtual que si fos la pila de llibres per llegir a la tauleta de nit de tota la vida arribaria al sostre (dels veïns de dalt)!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: ametista » dg. juny 30, 2013 2:13 am

Essuca! lectura lleugera és una mica per referir-se a llibres que siguin fàcils de llegir, divertits, que no et facin pensar o analitzar gaire en profunditat...la gràcia del club és justament la contrària però aquesta proposta era una mica pel mes d'estiu, per riure una mica juntes ja que la resta de l'any llegim coses "serioses" (i és que encara recordem el cachondeo que vam tenir amb "El club de los viernes"!! ...tot i que probablement l'autora el va escriure pensant que aportava al món una obra mestra amb personatges de gran profunditat)
No cal que siguin llibres completament superficials tampoc, eh? simplement amens i que donin una mica de suc per divertir-nos ;-)))
apunto aquests que proposes!
i per cert, 300 pàgines no és llarg! al Club de lectura hem llegit llibres des de 200 pàgines fins a més de 600, així que tranquil·la que pots proposar llibres de més de 300 :ok:

Raqueleta!! Tinc "Chocolat" a la pila de pendents des de fa mil anys perquè per circumstàncies (i ara veig que per error) vaig veure primer la pel·lícula (que no em va emocionar) i després no m'ha cridat llegir el llibre....però ara m'has picat la curiositat! L'apunto també! :ok:

Lalona aquest que dius seria per literatura en general, no? afegit a la llista! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: nienna » dg. jul. 14, 2013 8:56 am

Per cert, pel cine-club també encaixaria el Hobbit, no? Encara que potser moltes ja heu vist la peli, jo com per la carrera vaig molt endarrerida amb tot encara no l'he vista.

Per LITERATURA DEL S.XX i XXI volia recomanar El cuaderno dorado, de Doris Lessing (1962), i també Suite Francesa, de Irene Némirovsky (1942)

De clàsica tenim una bona llista la veritat, i de lleugera no se m'acudeix res ara mateix. Aniré pensant :()()::::
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: ametista » dg. jul. 14, 2013 9:56 am

nienna ja he afegit les teves propostes! >.-<:

ah i al cineclub també he afegit les que en el seu moment va proposar la Raqueleta de l'Agatha Christie, que no les havia afegit perquè ella mateixa deia que no sabia si donarien per un club de lectura però si ho fem en format cineclub potser sí, no?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: Essuca » dv. jul. 26, 2013 1:13 pm

Ametista, gràcies per l'aclariment, potser no són lleugeres, en el sentit de "no pensar", peró si que són fàcils de llegir, ideal per l'estiu. :-) veig que has fet un miniapartat dins de lleugeres :ok: em sabria greu que estiguessin al mateix lloc que bridget jobes, ja que no tenen gaire a veure. Haig fer classificacions es tan difícil!
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: Momo » dc. oct. 02, 2013 7:51 am

Jo pensava que pel cine-club podriem llegir la lladre de llibres, ja que estan a punt d'estrenar la peli. :ok:

Nienna, el Hobbit estaria molt bé, però encara falten dues pelis per estrenar. Potser ens haurem d'esperar al desembre 2014. ;-)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: ametista » dt. jul. 01, 2014 9:44 am

Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: ametista » dl. des. 15, 2014 10:51 am

he tornat a modificar les llistes neu:-D neu:-D neu:-D

a veure què us semblen, s'accepten més idees! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
MarionCole
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: MarionCole » dg. abr. 05, 2015 10:53 pm

Hola!

És aquí on es poden fer propostes a les llistes?

Trobo a faltar dos autors:

1) STEFAN ZWEIG. El posaria a literatura russa i europea. Donat que justament és la llista de maig i ja no s'hi deu poder incloure el posaria en una llista nova de biografies, pq les seves són espectaculars. Sobretot la de Maria Antonieta i la de María Estuardo. Us agradaria tantíssim llegir-les aquí al SP!!!

2) MARIO VARGAS LLOSA. A mi ara m'agradaria llegir "La fiesta del chivo". Algú l'ha proposat per aquí. És un escriptoràs.


Per aquí algunes comenteu "Freedom" d'en Franzen. Jo discrepo... vaig començar molt bé, diàlegs enginyosos, personatges molt currats... però de cop va arribar un moment en què m'importava tres pepinos què els passaria als personatges i es va tornar avorridíssim. Va fallar alguna cosa en la comunicació entre en Franzen i jo. El vaig deixar a 3/4 del llibre.

Sóc una fan de la novel·la d'aventures. Veig que les de la llista tenen bona pinta i jo tinc dues propostes: "LA PRISIÓN BLANCA", és un clàssic de mitjan del XX i parla de la història d'en Shackleton a l'Antàrtida, una història amb moltíssim missatge. I l'altra proposta és "LA FEBRE DEL CIM", d'en John Krakauer. L'he recomanat moltíssim a gent que no els agrada la muntanya i tothom s'hi ha enganxat.

Fins ara!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: ametista » dl. abr. 06, 2015 12:02 pm

sí, aquí pots fer propostes! :ok:

doncs no coneixia l'Stefan Zweig, gràcies per aportar-lo al Club! sí que aniria a la llista de literatura europea i russa però mirant les seves obres n'hi ha tantes interessants que potser li hauríem de fer una llista pròpia! ara m'ho miro...

i afegeixo les altres propostes! :ok:

edito per dir que ja les he afegit, veuràs que no a la llista d'aventures perquè aquella és una mini-llista de PRIMERES novel·les d'aventures (abans la llista era cronològica i la vaig agrupar en petites temàtiques per facilitar les enquestes) una està a literatura nord-americana i l'altra a propostes de les lectores (ja que és actual)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
MarionCole
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: Club de lectura - Llista de propostes

EntradaAutor: MarionCole » dl. abr. 06, 2015 9:58 pm

En Zweig és un 10. Així de bones a primeres tinc quatre recomanacions:

Novela de ajedrez (molt prim)
El món d'ahir. Memòries d'un europeu (són les seves memòries)
María Antonieta
María Estuardo

Aquestes dues últimes encaixen 1000% amb les novel.les que he vist que heu llegit. Són profundes, treballades, apassionades, tremendament ben fetes. La M. Antonieta l'acabes fent teva i acabes plorant. La M Estuardo és odiosa però es va enamorar del pitjor home de la història.

En té d'altres, de biografies. Per exemplem la d'en Joseph Fouché, ministre d'en Napoleó, molt xula. I la bio d'en Montaigne, un filòsof francès, no és tan brillant com les altres.

agh, m'agradaria tant que ho llegíssiu!

Gràcies per tenir en compte les meves recomanacions!

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::