CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
azalais
:: pantera
:: pantera
Entrades: 856
Membre des de: dl. jul. 18, 2011 4:45 pm

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: azalais » dt. abr. 24, 2012 7:01 pm

Aquest mes no podré complir :ufs: Amb el nen no em queda temps per res, el mes que ve ja començo a treballar i podré aprofitar els viatges en metro i el descans per llegir. De totes maneres no abandono el llibre, el poc que he pogut llegir m'agradat i el terminaré!!
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: Lalona » dc. abr. 25, 2012 10:58 pm

Raqueleta ha escrit:Què bé que us agradi però COMENTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEU!! Que m'ho estic explicant a mi mateixa i això ja ho he fet mil cops, jo el que vull és llegir les vostres impressions!
Us torno a estirar les orelles? Eh, Miriameta? ;-)


Raqueleta, sorry, et tinc present eh? ara tinc la 1a part ben llegida i he començat la segona. Necessito buscar un moment de concentració per posar tots els comentaris que us dec. Ara deia al post de març a la Fuzztoon i la Bita (que diuen que potser aquesta lectura no la podran fer) que no se la perdéssin. M'està agradant tant! estic literalment enamorada d'aquest llibre, quan hi penso em venen pessigolles a la panxa, el trobo deliciós i estic desitjant que arribi el moment tranquil del dia per agafar-lo (fins i tot ara estic escribint a tota pastilla per tancar la paradeta i llegir una estona!). De fet, també els comentava que me l'estic prenent amb molta calma perquè com que llegeixo abans d'anar a dormir, amb la son em perdo algun detall i quan me'l torno a llegir me'n adono de coses noves, o sigui que m'estic llegint cada capítol un parell de vegades. He decidit que li compraré a la meva mare, segur que li agradarà també. Jo i la meva mare som de dir-nos poques coses i de tant en tant ens tirem indirectes afectuoses amb llibres, cites de llibres... penso molt en ella quan llegeixo, o totes les mares del món són iguals o la meva és bastant xinesa! també m'he sentit identificada amb les filles. I ara som mares i filles alhora!

En fi, vaig a llegir, a veure quan trobo un moment per fer comentaris!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: nienna » dv. abr. 27, 2012 8:13 am

Raqueleta, quina joia em vas fer descobrir! Gràcies, gràcies i gràcies!

Anava molt endarrerida pero ahir vaig marxar de viatge a Lisboa i em vaig llegir mig llibre. Em queden 40 pàginas i segur que ho puc acabar avui en el vol de tornada. Aixo si, com que arribo a les 12 de la nit comentaré demà.

He de dir que ja tinc ganes de tornar a comencar-lo. Potser aquest estiu, quan tingui vacances em poso un altre cop. A més a més, estava jo a l'avio i m'entraven ganes de plorar, m'emociono molt amb els llibres, i clar em va costar molt "aguantar el tipo". Anava tancant el llibre, en fi...

Les que aneu endarrerides no ho deixeu, és un llibre maravellos.
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. abr. 27, 2012 8:16 am

Me n'alegro molt que us agradi el llibre però penseu que qui va tenir l'encert de proposar-lo per al CL va ser l'Ametista, eh?, jo només li vaig fer una mica (molta!) publicitat :ok:
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: nienna » dg. abr. 29, 2012 1:25 pm

Moltes gràcies tant a la Raqueleta com a l'Ametista per la recomanació!

Valoració: m'ha encantat

... tant que m'he demanat el llibre pel dia de la mare :ok: ara el vaig agafar a la biblioteca, però el vull tenir a casa.

ATENCIÓ SPOILERS - QUARTA PART LLEGIDA

Volia acabar el llibre al avió, al tornar de Lisboa però vaig ser incapaç. Tota l'estona m'entraven ganes de plorar, i més que res amb l'ultima historia quan explica com la Suyuan va abandonar a les dues filles. Em poso a la pell del personatge i s'ha de sentir un dolor tan fort e intens , millor no ho penso que em tornen a entrar ganes de plorar.

Després d'acabar vaig estar investigant per Internet, perquè estic d'acord amb l'Ametista i amb la Raqueleta de que les mares sembla que tinguin molts punts de comú i totes les filles tenen un punt de rebel·lió en contra dels consells que les seves mares, i a més a més tenen la sensació de que les mares sempre tenen raó i que no escoltar-les els dona mala sort.

Vaig trobar un articul en que el que explica que la Amy Tan va escriure aquest llibre per entendre les seves diferencies amb sa mare, i jo crec que hi ha una mica d'Amy en totes les filles i una mica de la seva mare en totes les mares. Tenía curiositat per saber si era mare o no, i no ho és. Crec que quan ho sigui ho entendrà tot una mica més, però les histories son molt reveladores també. M'he trobat en moltes filles i en moltes mares, i a la meva mare l'he trobat en totes les mares :love: Em van entrar unes ganes de fer-li una abraçada moooolt gran, però està tan lluny...

A veure... Vaig llegir que l'Amy va tenir que fer classes de piano obligada per la seva mare, per tant, Jing-Mei és una mica el seu personatge, crec que el que més s'aproxima a la seva història... per les classes de piano, i per la relació entre Jing-Mei i Suyuan i també perquè l'Amy va ser redactora, com la Jing-Mei. Després vaig llegir que es va casar amb un advocat, com la Waverly. Sembla que la seva mare i ella no van parlar durant 6 messos després de fer-se novia del seu actual marit, com la Rose que tampoc va poder comptar amb l'aprovació de la mare en la seva relació amb Ted... esperem que la de l'Amy sigui millor que la de Rose amb el Ted.

M'ha agradat molt aquest frase:
"Me avergüenzo de que ella esté avergonzada, porque es mi hija y estoy orgullosa de ella, pero soy su madre y no está orgullosa de mí".

En algún moment crec que vaig fer a la meva mare sentir això, i moltes vegades no pensem en els sentiments que els nostres actes poden provocar en els altres :ufs:

Em va impactar molt el moment de la mort d'en Bing, el nen de 4 anys. Potser perquè jo tinc un nen de 4 anys i a més a més estava de viatge i no estava amb ell... vaig plorar com una magdalena z2:-) Es interessant veure com tots es senten culpables, i com la mare posa el seu nom amb llapiç, crec que ninguna mare és capaç´d'asumir la perdua d'un fill, i menys quan no tens el seu cos per acomiadarte...

Ahir vaig començar a llegir un llibre per la feina. Es diu Delivering Happiness, i l'autor es Toni Hsieh. Vaig llegir els primers 3 capítols que parla de la seva infància. Els seus pares son de Taiwan, i ell va neixer als Estats Units. I explica al principi que al poble on vivia no hi avia molts asiàtics, però que els seus pares van fer l'impossible per trobar les 10 families que n'hi havia. I que s'ajuntaven cada cap de setmana, que en una habitació estaven els nens i en altre estaven els pares presumint dels seus fills. Diu que hi ha 3 coses importants pels pares asiàtic: les notes, les professions (el millor es que siguin mèdics o advocats) i les habilitats artístiques (les millors, les musicals). M'ha fet gràcia, perque sent un llibre de no-ficció ajuda molt a entendre també a les mares del llibre d'Amy Tan. Diu que els seus pares l'obligaven a estudiar 4 instruments diferents i cada dia entre setmana havia d'assajar 30 minuts de cada instruments, i els cap de setmana 1 hora de cada per dia. M'ha semblat interessant trobar això a un llibre de no ficció i ho volia compartir amb vosaltres.

Ara no tinc més temps, estaré atenta als vostres comentaris :ok: Per cert, als EEUU és libre de lectura obligatoria a molts instituts >.-<: Ben fet!!
Avatar de l’usuari
miriameta
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3936
Membre des de: dg. feb. 22, 2009 11:00 pm
Ubicació: Lleida

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: miriameta » dg. abr. 29, 2012 5:18 pm

si Raqueleta me les pots estirar molt molt, i amb rao, em queden 10 pàgines per acabarlo, tinc pendents els comentaris i no se que faig que no tinc temps de res!!! i ara amb això dels queixals es desperte molt a la nit el peque!!! vaig super cansada i tinc mil coses de fer i que no faig, pero no us quedareu sense els meus comentaris i impresions :)
ImatgeImatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. abr. 30, 2012 8:45 am

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIDA LA QUARTA PART SENCERA

Jo crec que aquesta és la millor part, els relats de les mares són més exòtics i atractius que els de les filles i a més a més, és la part més emotiva.

La història de la tortuga de l’estanc i els ocells que es beuen les llàgrimes és molt maca però no m’agrada gens el significat. En realitat, no m’estranya que les mares siguin com són i tinguin determinades reaccions amb les seves filles, a elles les van criar fent-los veure que era dolent plorar, que només servia per a que algú s’alimentés de la teva pena i que, per tant, més valia amagar-la. Això no és només una idea d’Orient, aquí també hi ha qui pensa així però jo sempre he cregut que les penes, igual que les alegries, s’han de compartir, que les alegries compartides són més intenses i que les penes compartides són més fàcils de portar.

Em sobta molt els convencionalismes socials, la importància exagerada a coses que a nosaltres, en un altre continent i amb anys de diferència (no ho sé segur però confio que avui en dia aquestes coses siguin diferents a Xina), ens semblen inimaginables. La mare de l’An-mei ha perdut la seva posició social, de vídua a concubina, la seva família no vol ni veure-la, és una vergonya per a ells i ha de renunciar als seus fills, tot i que després recupera la filla. I resulta que va patir un engany per a que se li fiqués un home al llit i la forcés i ja després no va tenir més remei que casar-se amb ell i convertir-se en la seva quarta esposa. És horrorós que passis per una violació, t’hagis de casar amb el teu violador i la teva pròpia família et giri l’esquena, no m’estranya que la pobra dona acabi com acaba... que a sobre li van prendre el fill...

Però tot i que hi ha altres coses en aquesta part, pràcticament tot es redueix al viatge de la June a Xina, a la història de la seva mare, a la trobada amb les seves germanes. Com a la Lothlome, a mi també se m’omplen els ulls de llàgrimes cada cop que llegeixo aquesta part.
Per a la June les seves germanes grans sempre han estat com bebès, mai ha estat conscient realment que són més grans que ella, que són dones amb les seves pròpies vides. Sa mare no en parlava, com a forma d’autoprotecció, i qui sap si la June, inconscientment, també les donava per mortes. La trista ironia de la vida és que les trobin quan la mare ja ha mort i la carta de les filles arriba per a fer que el marit i les amigues de la Suyuan encara lamentin més la seva mort, però fan el que han de fer, contacten amb les filles i hi envien la June.
“-Pensarán que soy la responsable de su muerte, que murió porque yo no la apreciaba.
Y tía Lindo pareció satisfecha y triste al mismo tiempo, como si esto fuese cierto y por fin se hubiera dado cuenta.”

Al final, la June aconsegueix que avisin a les seves germanes que la seva mare ha mort, no haver d’explicar-ho ella quan arribi i la trobada és simplement abraçar-se i plorar juntes, de fet, quan els sentiments són intensos no calen ni paraules.
“Y aunque no hablamos, sé lo que vemos las tres: juntas nos parecemos a nuestra madre. Sus mismos ojos, su misma boca, abierta por la sorpresa de ver al fin hecho realidad su sueño largamente acariciado.”

Deixo també un parell de fragments que m’han agradat:

“Me digo esto para mis adentros, aunque quiero a mi hija. Ella y yo hemos compartido el mismo cuerpo. Hay una parte de su mente que forma parte de la mía. Pero cuando nació, saltó de mí como un pez resbaladizo, y desde entonces se ha alejado nadando. Durante toda su vida la he observado, como si lo hiciera desde la otra orilla, y ahora debo contárselo todo acerca de mi pasado. Es la única manera de penetrar a través de su piel y tirar de ella hasta donde pueda estar a salvo”.

“Y ahora, en el aeropuerto, tras estrecharle la mano a todos y despedirme de ellos, pienso en las diferentes formas en que nos separamos de la gente en este mundo. Saludando alegremente a unos en las terminales, sabedores de que nunca volveremos a vernos. Dejando a otros en la cuneta de la carretera con la confianza de un futuro reencuentro. Descubriendo a mi madre en el relato de mi padre y despidiéndome de ella sin tener la oportunidad de conocerla mejor”.


Valoració: m’ha encantat.

Lothlome, jo també penso que si l’Amy Tan algun dia és mare (tot i que amb l’edat que té -60- més aviat no) entendrà millor moltes coses.
I sobre el llibre de no ficció que estàs llegint, jo també havia llegit alguna cosa sobre com eduquen els xinesos als seus fills, com són tremendament exigent. De fet, no fa massa corria un post per aquí al SP que en parlava i moltes coses feien pensar en “El club de la buena estrella”...
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. abr. 30, 2012 9:33 am

Pot haver spoilers...

I ara, em permeteu que sigui una mica pesada?
Ja us vaig dir que aquest llibre el vaig llegir per primer cop al 1998 i que després vaig llegir tots els altres llibres d’Amy Tan. Potser aquest és el més significatiu, per la lluita de generacions, per la contraposició de cultures, però tots són igualment recomanables.
Després, al 2008, vaig anar de viatge de nuvis a Xina i em va fascinar el país. No hi viuria ni boja perquè els drets humans allà són pura ficció i el clima és extrem i, en cap cas triaria una ciutat, a Beijing si no recordo malament hi viuen uns 8.000.000 de persones, és una bogeria total. Shanghai també és una animalada per l’estil i una ciutat més petita, com podria ser Zaragoza, com ara Xi’an, té uns 6.000.000 d’habitants, per a tornar-se boig. Com a molt triaria Guilin, que més que una ciutat és un poble i és un descans per a la vista, però allà el clima és molt extrem (bé, a Beijing també).
Tornant al que us deia, per a viure-hi no però és un viatge fascinant, descobreixes la Xina antiga que surt al llibre i la Xina moderna, la Xina de contrastos (barraques a dos carrers de les ambaixades, molt luxoses), com l’esplendor de l’antiga Xina s’ha deslluït i ara sembla tot gris...

Rellegir ara els llibres de l’Amy Tan em fan pensar en el meu viatge i em fa gràcia.

En algun moment parla que el número quatre té una pronunciació similar a “mort”. Els xinesos són molt supersticiosos i als edificis no existeix el quart pis i no estic segura però diria que tampoc hi ha tots els pisos acabats en 4, 14, 24, etc.

En el viatge a Xina de la June i son pare van primer a Guangzhou, el nom actual de Canton. De tot el que vam veure és el que menys ens va agradar, també és cert que hi vam estar poc temps, poc més de mig dia però les visites van ser les menys interessants i la ciutat en si, lletja, com moltes altres, i sense res a destacar.
Quan la June arriba a Guangzhou diu “El paisaje se ha vuelto gris, lleno de construcciones bajas de cemento, fábricas viejas (...)”. A Xina les ciutats són molt grises i tot és gris perquè el cel és gris. A Beijing ens van explicar que era per la proximitat amb el desert, pel que vent que aixeca la sorra, però no, és polució pura perquè encara que baixis fins a Hong Kong el cel és igual de gris i allà el desert del nord queda molt lluny. I realment dóna un aspecte trist. Un dels nois que anava al nostre grup li va preguntar al guia si els nens pintaven el cel gris als dibuixos i no era per fer una gràcia, és que realment costa imaginar un nen xinès que pinti un alegre cel blau...
I quan la June, son pare i la seva família cantonesa agafen els taxis em va fer somriure, explica una mica per sobre com condueixen els xinesos... quina por! Si no vam morir va ser perquè Déu no va voler i vam veure més d’un accident. Allà els semàfors són orientatius i regeix la llei del més fort, primer els camions, després els autobusos, després les furgonetes, després els cotxes, després les motos i després les bicicletes. Imagineu-vos això a una ciutat de més de 8.000.000 de persones, que hi ha molts i molts cotxes! I si ets vianant i vols creuar el carrer... corre! Si és un encreuament gran on venen cotxes de moltes bandes, mai en deixaran de passar. Recordo un cop que realment no ens atrevíem a creuar i fins i tot una dona molt gran es va atrevir a creuar abans que nosaltres (han de ser àgils encara que siguin vells, eh?, o moriran atropellats).

I ara us deixo unes fotos, val?
De Guangzhou no he trobat cap que valgués la pena, us en poso de Shanghai, on viuen les germanes de la June, i de Guilin, on va estar refugiada la Suyuan i on va abandonar les nenes.

RIMG0513.JPG
Autovia a diferents nivells a Shanghai, la June ho comenta també de Guangzhou

RIMG0515.JPG
Shanghai. Més circulació a diferents nivells i horribles edificis de pisos, semblen ruscs d'abelles

RIMG0558.JPG
Shanghai. Jardí d'una casa antiga, algunes de les protagonistes podien haver viscut en cases amb jardins similars

RIMG0774.JPG
Shanghai modern, gratacels i edificis de negocis

RIMG0517.JPG
Shanghai. Xabolisme al peu dels gratacels

RIMG0704.JPG
Shanghai.

RIMG0907.JPG
Guilin. Ciutat i un dels llacs. És o no un repòs per a la vista després de llocs com Shanghai?

RIMG0923.JPG
Un dels llacs de Guilin il.luminat a la nit
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: ametista » dl. abr. 30, 2012 11:11 am

ui ui quantes coses se m'acumulen per llegir! no he mirat res perquè encara no he acabat, aquest cop vaig una mica atrassada perquè vaig liadíssimaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa (tot sigui per una bona causa i és que he començat a treballar!) però espero acabar-me aviadet el trosset que em falta i comentar! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: ametista » dv. maig 04, 2012 11:47 pm

a mi també m'ha encantat!!
és d'aquells llibres que te l'acabes i el tornaries a començar...per parar més atenció a certs detalls, per descobrir-ne de nous...i és que segur que amb cada lectura hi trobes coses noves o nous matisos a tot el que ja havies llegit!
en fi, que d'aquí a un temps me'l torno a llegir segur!
i m'avergonyeix reconèixer que fa UN MUNT d'anys que el tenia a la pila de pendents i ara em pregunto: per què carai no me l'he llegit abans?????????? vull pensar que perquè esperant-me a llegir-lo ara que sóc mare, la lectura ha estat més intensa :love:
Raqueleta, quina gràcia m'ha fet quan has dit que el primer cop que te'l vas llegir va ser l'any 98...jo me'l vaig comprar l'any 98! (ho tinc apuntat a la primera pàgina del llibre) buf, ja us ho deia, vergonya em fa...
per cert, d'aquesta autora també tinc pendent "The Kitchen God's Wife"...sí, sí, així en anglès, me'l vaig comprar durant un viatge a San Francisco perquè vaig veure que era una autora molt present a totes les llibreries (i ja de tornada aquí em vaig comprar "El Club de la Buena Estrella"...) quina llàstima no llegir-me'ls tots dos en aquell moment, més que res perquè ara l'anglès el tinc una mica rovellat :ufs:

ATENCIÓ SPOILERS!
LLEGIT FINS AL FINAL


que trista l'història de la mare de l'An-mei, repudiada per la família quan en realitat és una víctima atraapada per les circumstàncies... i que trist que hagi de deixar els fills enrere, inclòs el més petit... però de tot s'ha de treure la part positiva i és que almenys l'An-mei pot passar un temps amb ella i conèixer-la de veritat

que dura la història de la Ying-ying, quan avorta el fill que espera del seu primer marit que l'abandona i tot i no desitjar-lo és una càrrega que portarà a sobre ja per sempre més...

quina gràcia la part on la Lindo i la Waverly són a la perruqueria, la veritat és que aquesta història està plena de frases que m'han agradat:

"me pregunto cómo puede decir con tanta facilidad que es independiente. ¿cuándo acepté yo que ya no me pertenecía?"

"sonrío y adopto mi semblante norteamericano. Ese es el rostro que los americanos consideran chino, la expresión que no pueden comprender."
-¡Es extraordinario el parecido entre ambas!
"sonrío, esta vez con mi semblante chino" :r)

sembla que les dues no es posin mai d'acord però després de pensar la mare tot això va la filla i li diu que les dues tenen "dos semblantes"

quanta emoció a la història de la June, llagrimeta quan la mare ha d'abandonar les bessones i quan les busca durant anys i dècades....i just apareixen quan ella ja no hi és! sap greu per ella perquè no ha pogut viure l'alegria del retrobament, el saber que estan vives i que per tant la seva decisió va ser encertada (per salvar-les)...però això permet que sigui la June qui les va a veure i conèixer i això fa que a la vegada pugui sentir-se més unida a la seva mare, és la filla qui viu "el deseo largamente acariciado" de la mare...el moment amb les tres germanes plorant juntes... pell de gallina

Raqueleta genials les fotos, les de la ciutat molt representatives, i les dues de Guilin precioses :love:

lothlome gràcies per l'explicació d'aquest article que vas trobar, així realment és una mica el que dèiem, que les quatre mares tenen punts comuns i representen la mare de la pròpia autora i les filles la representen a ella :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: Lalona » dj. maig 10, 2012 11:30 pm

Noies encara us dec un comentari final, vaig una mica de bòlit. Fa uns dies us vaig comentar que a la bibilioteca vaig trobar una sorpresa per vosaltres? doncs aquí van unes quantes fotos. Estava a la secció infantil i em va cridar molt un conte que sobresortia. Me'l miro bé i hi deia... Amy Tan. L'estiro i... ara veureu les fotos. Primer no hi vaig caure perquè jo em vaig llegir el llibre en anglès però de seguida que em vaig posar a mirar els dibuixos vaig reconèixer la història de la Ying-Ying St. Clair: The Moon Lady!!!

(treuré les fotos d'aquí un parell de dies quan les hagueu pogut veure totes per no saturar això ok?)
Fitxers adjunts
AmyTan1.jpg
AmyTan1.jpg (26.24 KiB) Visualitzat 8524 cops
AmyTan3.jpg
AmyTan3.jpg (29.46 KiB) Visualitzat 8524 cops
AmyTan4.jpg
AmyTan4.jpg (28.37 KiB) Visualitzat 8524 cops
AmyTan5.jpg
AmyTan5.jpg (28.59 KiB) Visualitzat 8524 cops
AmyTan7.jpg
AmyTan7.jpg (31.63 KiB) Visualitzat 8524 cops
AmyTan8.jpg
AmyTan8.jpg (33.03 KiB) Visualitzat 8524 cops
AmyTan9.jpg
AmyTan9.jpg (31.02 KiB) Visualitzat 8524 cops
AmyTan10.jpg
AmyTan10.jpg (33.45 KiB) Visualitzat 8524 cops
AmyTan12.jpg
AmyTan12.jpg (25.35 KiB) Visualitzat 8524 cops
AmyTan13.jpg
AmyTan13.jpg (29.71 KiB) Visualitzat 8524 cops
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. maig 11, 2012 8:08 am

Ooooooh, quina monada de conte! :love:
Els dibuixos són molt macos!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: ametista » dg. maig 13, 2012 3:56 pm

que xulo Lalona!
i per mi no cal que treguis les fotos, no crec que saturis res! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: Lalona » dl. maig 21, 2012 12:42 pm

Doncs les deixo!

Ahir a la nit vaig veure la peli d'aquest llibre i vaig plorar com una madalena, i mira que a mi això no em sol passar (plorar amb pelis). Si no m'hagués llegit el llibre no sé si m'hagués agradat la peli, però em va agradar. La vaig mirar en versió original i sense subtitols, o sigui que els trossos en xinès si no arriba a ser perquè ja sabia de què anava la conversa...
Hi ha algunes modificacions però trobo que respecten força la idea original, de fet l'Amy Tan als crèdits surt com a productora i guionista (amb altres noms). L'heu vist?
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. maig 21, 2012 1:44 pm

Jo sí però si et dic la veritat no la recordo en absolut, és curiós, oi? El llibre em va impactar el primer cop que el vaig llegir i l'he rellegit mil cops i la pel.lícula en canvi em deuria deixar més aviat freda perquè ni la recordo ni l'he tornat a veure algun altre cop ni res de res...
Avatar de l’usuari
Lalona
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: Lalona » dl. maig 21, 2012 10:39 pm

Raqueleta, ja us dic, em sembla que si no arriba a ser pel llibre no sé si m'hagués agradat perquè el format és una mica estrany. Però amb el llibre recent al cap i ahir que tenia el dia tou, uf, em va tocar! Hi ha un parell d'escenes que em van posar la pell de gallina, a veure si alguna teniu temps de mirar-la algun dia i la comentem!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL abril'12 - El club de la buena estrella (Amy Tan)

EntradaAutor: nienna » dc. juny 13, 2012 9:46 pm

No havia vist l'aportació de Lalona! Que xules les fotos, m'han encantat. Ajudan a fer-nos una imatge millor de la dama de la lluna. Gràcies per compartir-ho :ok:

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::