CL maig'12 - Maldito Karma (David Safier)

Llibres, tallers..
ametista
:: dragona
Entrades: 4700
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL maig'12 - Maldito Karma (David Safier)

EntradaAutor: ametista » dt. maig 22, 2012 11:59 pm

ui ui que ja és dia 23, avui no he pogut connectar-me fins ara :-:)
i ja és tard per comentar...aquest mes, fatal, fatal :-:) :-:) :-:)

però el mes que ve em poso les piles, eh! que ja tinc el llibre i ganes de començar-lo :()()::::

a veure si demà puc comentar :ok:
Imatge Imatge Imatge

Imatge
al Club de lectura del SP el mes de gener llegim ciència ficció!!! T'apuntes?

T'agrada fer fotos? apunta't al Taller de Fotografia del Socpetit!
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8414
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » dc. maig 23, 2012 11:27 am

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIDA LA TERCERA PART SENCERA

Ejem, aquí cada cop comenta menys gent… qui s’està llegint el llibre? Només l’Ametista, l’Azalais i jo… Això és més divertit quan som més gent i hi ha més opinions…

En fi, breument, que el llibre tampoc dóna per a massa.

Fa gràcia quan es converteix en gos, entra a sac a casa, es fot una llet amb el vidre antireflectant i es menja l’anell de compromís! Clar que l’altra està allà a l’espera, amb guants, a veure quan surt l’anell del cos del gos…
I també és graciós com s’encarrega d’espatllar-los el sexe.
I parlant de sexe, he rigut quan explica que un cop va intentar fingir un orgasme i la seva parella li va preguntar si li havia donat una rampa!

Sembla que cada cop es va humanitzant més i sent més bona persona…
“Le miré profundamente a los ojos, intentando decirle: “No tengas miedo. Antes de hacerle daño a la niña, dejaría que un cortacéspedes volviera a partirme por la mitad”.”
“El dolor por no haberla podido ver en dos años era demasiado grande. Dos años de su vida que me había perdido. Y que jamás volverían.”
“Y también supe cual era la lección que, según Buda, aún tenía que aprender: Los muertos también tienen que saber desprenderse de las cosas”
“Había malgastado mi vida humana”

Accepta que el seu marit refaci la seva vida, assumeix que la Nina fa bé a la seva família, reconeix que els ha de deixar viure i que ha perdut la seva oportunitat. I guanya tant bon karma que pot entrar al nirvana però és maco veure com lluita per no entrar-hi i no deixar sola la seva filla. Clar que m’he fet un fart de riure en veure en quin cos de dona es reencarna, ella que era tan superficial, però trobo que ho accepta massa ràpid i massa bé, no? Ja sé que no pretén ser un llibre profund ni fer un bon retrat dels personatges però que una persona com ella, en el moment que torna a tenir un cos humà, sigui un cos com el de la Maria i ella ho accepti pràcticament com si res em resulta poc elaborat…

“La grasa que usábamos para las patatas fritas era del año de la pera y la plancha estaba tan mugrienta que seguramente ya se había desarrollado vida inteligente en su suciedad. Preferí no imaginar quién se habría reencarnado allí en bacilo”. :-D
ImatgeImatge Imatge

Imatge
azalais
:: pantera
Entrades: 856
Membre des de: dl. jul. 18, 2011 4:45 pm

EntradaAutor: azalais » dc. maig 23, 2012 9:17 pm

Spoilers tercera part llegida

Continuo trobant molt tòpic que ara s'estimi al marit com mai abans... això si em va fer gràcia el sabotegi que els ho fa de la vida sexual, jo sóc la Nina i enverino al gos :-D
I el gat Casanova :r) em reafirmo en que és el millor del llibre, està ben enamorat!!

Ja l'he terminat, la veritat es que el llegeixes en un no res... i ara mateix no sé on termina la tercera part, a la propera reunió comentaré amb més profunditat ( tota la que permet el llibre que no es massa)

Curiositat: Per què en Casanova es reencarna sempre a Alemanya si és italià i la Kim ho fa sempre a prop de casa? Ja se que es un llicencia literària per poder utilitzar el personatge però m'ha cridat l'atenció...
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge
Bita
:: girafa
Entrades: 2769
Membre des de: dj. feb. 19, 2009 11:59 am
Contacta:

EntradaAutor: Bita » dv. maig 25, 2012 2:23 pm

Hola estic desapareguda però llegint!!
No he llegit els vostres comentaris, que encara vaig pel capítol 20 ,però..... no m'està agradant el llibre, ni em fa gràcia, bé amb algunes expressions he rrigut però poca cosa més.
És tant poc dona la Kim... es nota tant que ho escriu un home i amb coses tantprototípiques... no m'agrada a veure si millora.
ametista

EntradaAutor: ametista » dt. maig 29, 2012 1:23 am

reunió virtual dia 29
quarta part: capítols 46 a 58
Imatge Imatge Imatge

Imatge

ametista

EntradaAutor: ametista » dt. maig 29, 2012 1:25 am

noies ja estem a 29 i jo encara amb el comentari de la setmana passada pendent...a veure si el puc fer avui en algun moment!
Imatge Imatge Imatge

Imatge

Fuzztoon
Entrades: 2549
Membre des de: dv. gen. 15, 2010 5:01 pm

EntradaAutor: Fuzztoon » dt. maig 29, 2012 7:06 am

Noies, jo m'espero a comentar-lo al final, que me'l vaig llegir tot d'un tiron i no vaig fer separació de capítols.
nienna
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1987
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: nienna » dt. maig 29, 2012 9:00 am

Jo també faré valoració final perquè ja no tinc temps per res. Amb els exàmens vaig de bòlid, però molt. Acabo el 7 de juny, llavors no em podré posar amb el llibre de juny fins el dia 7. Després recuperaré.
Imatge

Imatge
Al setembre al Club de lectura del SP llegim La meva família i altres animals de Gerald Durrell. T'apuntes? T'apuntes?
Raqueleta

EntradaAutor: Raqueleta » dj. maig 31, 2012 3:32 pm

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT FINS AL FINAL

Ja és casualitat que acabi sent empleada del Daniel Kohn, no?
I que ell s’acabi enamorant d’ella… Au va, no dic que sigui impossible que algú s’enamori d’una dona grassa ni molt menys, però el tio te’l pinten com un mujeriego, que va de flor en flor, sempre amb acompanyants que semblen top models i realment no és el perfil de persona que veu més enllà de l’aspecte físic. No em va quadrar que ella accepti tan ràpidament el seu nou aspecte i encara menys em quadra això del Daniel Kohn...

I el final del llibre... home, sí, és un happy end i en un llibre així un final més ambigu, més cru, tampoc no lligava. Està bé perquè els deixes a tots col.locats i contents, fins i tot el Casanova amb la Nina, que acaben tenint molts fills!
Ella sembla ser que sí que ha anat aprenent amb tantes reencarnacions i acaba salvant la Nina, quan el seu pla seria molt més fàcil d’aconseguir si la Nina mor.

M’ha agradat quan parla de la relació sentimental entre el seu marit i la Nina i diu “Aquel amor no era tan fuerte como el nuestro de antes. Podía destruirlo. Si hasta había logrado cargarme el nuestro”. Aquests tocs d’humor negre han estat l’únic que m’ha fet gràcia del llibre... Com quan el Casanova veu l’aspecte de la Kim com a Maria “Esa dama habría sido demasiado rubensiana incluso para Rubens”.
Ara, que l’humor absurd de vegades també m’ha fet gràcia...
(Quan ella ha rebut un cop de pilota al nas i intenta parlar amb ell)
“-¿La’ja de menoj?
-¿La’ja de menoj?- preguntó Alex.
No me había entendido. ¡Maldita nariz!
-¿La’ja de menoj?
-¿La’ja?
-¡La’ja!
-¿La’ja?
-¡LA ESHA! MALDITO GANGUEO- dije en voz bien alta.”

Ja vaig dir que de vegades sóc molt simple...

He de confessar que en un moment vaig haver d’ofegar un gemec, perquè no m’esperava gens que aquest llibre tingués res que em pogués emocionar. Però quan ella té l’atac de cor a l’església i l’estan intentant reanimar, la Lilly, a la bastida, està plorant i diu “Por favor, mamá...” i em va arribar tan endins, una nena petita que ha perdut la seva mare, que per un moment creu que la pot recuperar i llavors la torna a perdre. Em va fer tanta pena. Va ser un momentet de no res però que no m’esperava trobar en aquesta novel.la.
Després hi ha el tros que està fet per a emocionar i com que es veu que està fet per a emocionar doncs ja no em va agafar per sorpresa, em va semblar bonic perquè diu que el nirvana és la teva família, les teves persones estimades, però emocionar-me no em va emocionar...
“Era maravilloso.
Mi familia me envolvía.
Dulce.
Cálida.
Amorosa.
La abracé y me fundí en ella.
Dios, me sentía tan bien.
Tan protegida.
Tan feliz”

Valoració: si el llegeixes a les vacances mentre prens el sol a la platja, tira que te vas. No és un llibre amb majors pretensions i millor no buscar-hi res més. Li dono un ni fu ni fa, és millor que el Club de los viernes, com a mínim aquest autor sap les seves limitacions i no preten fer una novel.la profunda que tracti mil temes importants i arribi al cor... :-:)
ImatgeImatge Imatge

Imatge
Fuzztoon
Entrades: 2549
Membre des de: dv. gen. 15, 2010 5:01 pm

EntradaAutor: Fuzztoon » dj. maig 31, 2012 4:38 pm

ATENCIÓ SPOILERS

Doncs ara que ja es pot comentar tot el llibre, allà que voy!!!

A veure, no ha estat el millor llibre que he llegit, però a favor seu diré que no ha estat el pitjor.... Quan l vaig votar, ja ho feia amb intenció de que fos un llibre de lectura ràpida i lleugera, és el que té esta d'examens i tindre el cap com un timbal. A més a l'estiu, amb la calor, sempre em ve més de gust llegir coses lleugeres.

Ara, he de dir que m'esperava molt més d'aquest llibre. Prometien un llibre de moltes rialles i el que jo he tingut han estat alguns somriures i poca cosa més.... He trobat uns personatges molt superficials, unes relacions poc creibles (Maria-Daniel?!!!) i tot i que si que te un toc d'humor, jo no l'hi he sabut apreciar tota la gràcia que em prometien.

Em costa creure que algú que te tant abandonada la seva familia i li importa tant el seu aspecte físic, passi per tot això per a tornar amb ells i a més acceptant les coses amb aquella alegria....

Si que hi he trobat moments tendre i situacions que si que m'han fet gàcia, perrò dubto molt que el torni a llegir (Qui hi hagi allà a dalt que beneixi els ebooks que tant fàcilment es borren i no queden allà en una estanteria i tu plorant per uns € que no tornaras a veure mai més).

No el puntuaré com a no m'ha agradat, ja que te els seus moments, però tampoc el recomanaré a ningú. Senzillament, m'ha deixat bastant indiferent.

Apa, fins aqui la opinió de la culpable del major desastre del club....
Raqueleta

EntradaAutor: Raqueleta » dj. maig 31, 2012 4:44 pm

Fuzztoon ha escrit:Apa, fins aqui la opinió de la culpable del major desastre del club....

Oh i tant, guapa, una més i t'expulsem... tu vas proposar "El club de los viernes" i vas votar "Maldito karma", a la tercera te'n vas al carrer! :-D :-D :-D
ImatgeImatge Imatge

Imatge
azalais

EntradaAutor: azalais » dg. juny 03, 2012 10:05 am

Spoiler, llegit fins el final

Bueno, aquest llibre ni fred ni calor. És entretingut i per una tarda d'estiu d'aquestes de no pensar està bé, però per res més profund...
En la meva opinió la Kim fa un canvi massa dràstic i el final... molt molt previsible. A més aquest personatge no m'acabat de agradat...
A més a més no em crec que en Daniel s'enrotlli amb algú com la Maria, ho sento però no cola.
I quina mania que té en Buda de reencarnar a la gent en gent molt grassa? (sense ofendre a ningú) Què és una espècie de lliçó per aquells que li donen massa importància a l'aspecte físic??

Això si, continuo insistint en que adoro en Casanova, al meu parer és el que salva el llibre, només continuava llegint per saber com acabaria, i si aconseguiria a la Nina :-D

Es nota molt que està escrit per una home, sobretot en el tocant a la relació mare-filla, en la meva opinió hauria sigut millor que el personatge principal fos un home, la història seria la mateixa i la relació pare-filla segur que la podria descriure millor.

sort que la propera lectura ja sé que m'agradarà :love:
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge
ametista

EntradaAutor: ametista » dg. juny 03, 2012 10:49 pm

ATENCIÓ SPOILERS!!
LLEGIT FINS EL FINAL

coincideixo amb totes, és un llibre per passar l'estona, que et fa somriure de tant en tant però que en el moment en que el tanques desconnectes del tot de la història i dels personatges...perquè és absolutament artificial i totes les parts emotives són típiques i tòpiques....i com que està bé i és entretingut però algunes coses són massa previsibles i tot és massa happy happy jo també voto un ni fu ni fa :-:)

jo també he rigut amb aquests fragments:

-¿La’ja de menoj?
-¿La’ja de menoj?- preguntó Alex.
No me había entendido. ¡Maldita nariz!
-¿La’ja de menoj?
-¿La’ja?
-¡La’ja!
-¿La’ja?
-¡LA ESHA! MALDITO GANGUEO- dije en voz bien alta.

i

"Aquel amor no era tan fuerte como el nuestro de antes. Podía destruirlo. Si hasta había logrado cargarme el nuestro”

i també quan es reencarna en la Maria i arriba el marit dient que ja ha comprat els preservatius, que a veure si encara està calenta :r)

sobre la relació amb el Daniel Kohn... sembla que recordi a la Kim com si estés enamorat quan en realitat només van tenir un filtreig i una noche loca...i quan està amb ella sent la Maria veu més enllà del seu cos i sembla que també s'enamori...i per tant "la belleza está en el interior, la, la, la"
i l'Alex la recorda, pensa en ella, encara se l'estima...
i jo em pregunto............si la Kim era tan dolenta i egocèntrica quan estava viva com és que DOS homes la segueixen estimant anys després??? però no hem quedat que la bellesa estava en l'interior?
Imatge Imatge Imatge

Imatge

ametista

EntradaAutor: ametista » dg. juny 03, 2012 10:51 pm

ah i no em pregunteu per què però el Daniel Kohn me l'imagino així:

Brandon_Routh_1280029350.jpg
Brandon_Routh_1280029350.jpg (13.96 KiB) Visualitzat 2607 cops
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. juny 04, 2012 8:54 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge Imatge Imatge

Imatge

Raqueleta

EntradaAutor: Raqueleta » dl. juny 04, 2012 7:55 am

ametista ha escrit:ah i no em pregunteu per què però el Daniel Kohn me l'imagino així:

Imatge

Oh Ametista, no es veu la imatge! Ara m'he quedat amb el dubte de com te l'imagines...
ImatgeImatge Imatge

Imatge
ametista

EntradaAutor: ametista » dl. juny 04, 2012 8:55 am

;-))) ;-))) ja ho he arreglat :ok:
Imatge Imatge Imatge

Imatge

Raqueleta

EntradaAutor: Raqueleta » dl. juny 04, 2012 3:11 pm

ametista ha escrit:;-))) ;-))) ja ho he arreglat :ok:

Jo no me l'imagino de cap forma concreta però crec que tan guapo, tan jove i amb cara de bon nano no... més aviat amb una mica més d'anys, alguna cana "en la sien" i cara de xulopiscina...
ImatgeImatge Imatge

Imatge
azalais

EntradaAutor: azalais » dl. juny 04, 2012 5:16 pm

ametista ha escrit:ah i no em pregunteu per què però el Daniel Kohn me l'imagino així:

Brandon_Routh_1280029350.jpg

No està mal, però per a mi es mes com l'ultim 007, el pel-roig, ara no sé el nom :-:)
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge
Bita
Entrades: 2769
Membre des de: dj. feb. 19, 2009 11:59 am
Contacta:

EntradaAutor: Bita » dl. juny 04, 2012 6:25 pm

OStres doncs jo me l'he imaginat més.....
Imatge
estic apunt d'acabar i continuo amb aquella sensació de que no em fa el pes i a més no m'està sent ràpid de llegir perquè tinc hipotecat el poc temps lliure.
Tinc unes ganes de començar el de Juny!!!! :love: :love:
ametista

EntradaAutor: ametista » dl. juny 04, 2012 8:35 pm

:r) :r) està clar que totes ens l'hem imaginat molt diferent, eh?

Bita m'encanta el teu!!!!!!!!!!!! :love: :love: :love:
Imatge Imatge Imatge

Imatge

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: