CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

Llibres, tallers..

Què voleu llegir al novembre?

Tokio Blues - Haruki Murakami
3
60%
Ancho mar de los Sargazos - Jean Rhys
1
20%
Lo que queda del día - Kazuo Ishiguro
1
20%
La señora Dalloway - Virginia Woolf
0
No hi ha cap vot
La vida ante sí - Romain Gary
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 5
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

EntradaAutor: Takita » dg. nov. 11, 2012 6:58 pm

Ei, noies, com ho porteu? Jo estic acabant amb la Part I, a veure si entre demà i demà passat puc escriure els meus comentaris. De moment, no m'està enganxant, a veure si en els següents capítols es posa més interessant.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

EntradaAutor: ametista » dt. nov. 13, 2012 2:52 pm

compis lectores, com porteu el llibre de novembre?
Takita, així no t'està enganxant?

jo no m'estic portant gens bé, pensava que acabant de la feina tindria una mica més de temps i em posaria al dia i què va, no paro...tenia massa coses pendents :-:) i ara a sobre us he de confessar que us estic fent el salt...resulta que la setmana passada vaig anar tota contenta a la biblioteca a buscar el llibre de Tokio Blues i vaig i em trobo que també m'havia arribat el de l'Empar Moliner! el que era tan difícil de trobar! (i que de fet ha trigat dos mesos a arribar des de que vaig fer la reserva) i clar, el vaig agafar, perquè "más vale pájaro en mano..." i és que ja té una altra reserva darrere i l'he de tornar sí o sí! (no el puc prorrogar) o sigui que vaig decidir llegir-me'l rapidet (perquè curiositat pel llibre ja tenia) i si més endavant el fem al club de lectura doncs ja hauré avançat feina o-o:) Tan aviat com acabi em poso amb Tokio Blues, de veritat!! perdoneu-me pel retard!!!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

EntradaAutor: Momo » dt. nov. 13, 2012 2:56 pm

Doncs a mi sí que m'està enganxant, la veritat. Vaig per la pàgina 50 més o menys...
El que passa és que no tinc temps de comentar. També vaig acabar el d'octubre i encara no he pogut dir res. :ufs:
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. nov. 13, 2012 3:14 pm

Jo estic gairebé acabant la part segona, ara a veure quan puc comentar...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

EntradaAutor: ametista » dl. nov. 19, 2012 1:47 pm

mireu, se m'acumula la feina:

WP_000770.jpg


:-:) :-D

resulta que avui m'han trucat de la biblio que ja havia arribat el llibre de la Simone de Beauvoir (vam dir que el llegiríem al desembre com a clàssic, no?) el vaig demanar fa temps perquè també me l'havien de portar d'una altra biblioteca i ara resulta que m'arriben tots de cop!!!!! quin estrés!! :r)

i el problema més gran que tinc és que vull llegir i vaig avançant però no tant com voldria perquè....estic molt enganxada al twitter!!! amb tot el tema eleccions i l'actualitat política i econòmica en general el twitter va que treu fum, és un no paraaaaar ||*||

...en fi, suposo que a posteriori del 25N podré posar-me al dia.......o potser no! :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

EntradaAutor: Raqueleta » dj. nov. 29, 2012 10:42 pm

Fatal, fatal, fatal, aquest mes totes fatal, jo la primera, estic saturadíssima de feina. El llibre l’estic acabant pràcticament però encara no havia trobat un moment per a comentar-lo. Comentaré només les dues primeres parts perquè no tinc temps de més… quina merda, tu, sempre corrent!

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT FINS AL CAPÍTOL 6 (INCLÓS)

He de dir que ara, a 16 pàgines del final, ja puc fer una valoració força global i he de dir que m’està agradant però que no em té enganxada com m’ha passat amb altres novel.les, tinc interés per veure què passa però un cop deixo de llegir no estic pensant en quan podré tornar a llegir.

Sobre els protagonistes… el Watanabe em cau força bé, trobo que és un noi agradable, peculiar, coherent. La Naoko em carrega més, em costa entendre-la, el tema de la seva malaltia i tota la historia, potser perquè la coneixem més que res per via del Watanabe no tenim massa información com per a comprendre bé el personatge. La meva preferida, però, és la Reiko, per a estar malalta trobo que té uns raonaments brillants. Que, per cert, el primer cop que apareix me la vaig imaginar –no em pregunteu per què- com la meva ginecòloga, no massa alta, no massa prima, cabell curt i amb canes i amb cara amable. Però cara occidental. Em va costar unes pàgines caure en que era japonesa! No us passa que esteu tan acostumats a llegir sobre europeus o americans que us costa imaginar-vos els personatges com a orientals? A mí em costa molt.

Del principi em feia gràcia el Tropa de Asalto (que no sabia el que era un salt, tan metòdic, em va recordar tant al Sheldon de Big Bang, jajaja), però va desaparéixer ràpid. De fet, tot el que explica sobre la residencia és ben curiós, tot tan rígid però a la vegada tan laxe, els marquen molt amb els horaris però ningú no revisa la higiene, allò era una quadra! Quin fàstic quan explica com estan les habitacions per dins. “Que un caos de tal magnitud no originara una epidemia letal es algo que aun hoy sigue extrañándome”.

El Nagasawa és odiós, no? Té nòvia, surt de “caça”, es creu superior, no se sent buit després de nits de sexe amb qualsevol tot i que diu que és inevitable odiar-se a un mateix. No sé si lliga gaire amb el Watanabe, el que tinc clar és que a mi em cau de pena.
La Midori és tota estranya, estrafalària, o diferent, no sé com dir-ho, però té xispa, encara que xoqui el seu comportament o el que diu si tenim en compte que parlem de finals dels 60, però m’agrada. Però què fort el que explica de son pare, que quan va morir la seva mare ell li va dir a ella i a sa germana que hagués preferit mil vegades que es morissin elles. Uf, quin mal ha de fer sentir això.

La relació entre el Watanabe i la Naoko és estranya, ella era la nòvia del seu amic, mai no sabien què dir-se, es retroben per casualitat i es van veient de forma regular però segueixen sense tenir res a dir-se. Sembla que volen la mútua companyia perquè és el que els acosta a l’amic mort. De fet, diu que quan ella buscava el braç d’ell en realitat no era el braç d’ell el que buscava sinó el braç d’algú.
Després, quan ella fa 20 anys, acabent tenint sexe i ell descobreix que està bojament enamorat d’ella, perquè fins llavors no sembla que se n’hagués adonat. I a ella això la porta definitivament a la bogeria (o semblant, tant com per a internar-se). I és una relació tan trista, ell mateix ho diu “Era el orgasmo más triste que había oído nunca”, seguit de plors i més plors.
O quan ella el masturba al prat, acaba i li diu “¿Ahora estarás más cómodo?”. Eing?

“La muerte no existe en contraposición a la vida sino como parte de ella”
“-Es como si el personal de la platilla y los pacientes pudieran intercambiarse los papeles. -¡Exacto! Veo que vas entendiendo cómo funciona el mundo”.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

EntradaAutor: ametista » ds. des. 01, 2012 3:54 pm

Raqueleta tens tota la raó, no hem complert gens! jo l'he començat però porto massa poc com per poder comentar res i avui ja és 1 de desembre! així que m'estic plantejant si seguir o aparcar-lo temporalment per posar-me amb el llibre de desembre, que si no aniré un mes endarrerida i no molaaa!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

EntradaAutor: Takita » dg. des. 02, 2012 11:14 pm

És cert, no hem complert, jo la primera, que encara no l'he acabat :ufs: . A veure si aquesta setmana li dono l'empenta final i trobo un moment per a comentar-lo.
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

EntradaAutor: nienna » dl. des. 03, 2012 9:02 am

Jo aquest mes impossible, i es el mes que jo he proposat lectura, però ho tenc molt complicat amb la uni i tot, perquè si estigués fent una carrera de matematiques encara, però com que tinc molta literatura em costa llegir el que es obligatori, i no em queda temps per mes. Així que crec que faré un petit descans fins juny, i després em torno a unir a vosaltres.

Us deixo el que vaig escriure al meu blog (en anglès :ufs: ) quan vaig llegir per primera vegada aquesta novela:
http://www.mandarinux.org/2008/05/03/norwegian-wood/

És molt curtet, però no crec que tingui temps per mes. Quines ganes d'acabar la carrera :camio:
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. gen. 14, 2013 12:34 pm

Uf, fa tantíssim que tinc pendent escriure això, el que passa és que no trobo mai el moment…

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT DEL CAPÍTOL 7 AL FINAL

En aquesta segona part evoluciona la relació de la Midori i el Watanabe. Ella li explica la veritat sobre el seu pare i el porta a veure’l, ell s’implica força i es queda sol amb ell a l’hospital mentre ella marxa a descansar una mica i a que li toqui l’aire. Crec que jo no seria capaç de quedar-me sola amb un malalt que no conec i em sembla que implica molta generositat per part del Watanabe, no?
Era més que obvi que ella i el seu nòvio eren molt diferents i que aquella relació no s’aguantava per enlloc (per cert, divertit l’incident del tampó!). I que a ella li agrada el Watanabe també era obvi, ara, que ell de cop d’una comprengui que està enamorat d’ella i no de la Naoko, amb la devoció que sentia, m’ha xocat més. La Midori li agradava, li divertia la seva companyia, li feia gràcia que fos tan “xocant” però tot d’una acabar enamorat d’ella m’ha sorprès, no m’ho esperava.

També em va xocar molt el final, la Reiko passa uns dies a casa del Watanabe, després de la mort de la Naoko i abans que ell parli definitivament amb la Midori, i van i tenen sexe! Això sí que no m’ho esperava de cap de les maneres! Què penseu que és: sexe per pur plaer, sexe per a consolar-se de la pèrdua mútua, com si tinguessin sexe cadascun d’ells amb la Naoko (la Reiko en teoria és una lesbiana, no?, potser estava enamorada en secret de la Naoko)?

En aquesta novel.la trobo que hi ha molts suicidis, no sé si és cosa de l’ambient depressiu de la novel.la, de l’autor o és un tret de la societat japonesa, ho sabeu?
Se suicida l’amic comú del Watanabe i la Naoko, la germana de la Naoko, la Naoko, la nòvia del Nagasawa…

Per cert, en quin any passa l’acció??? Jo pensava que estàvem a finals dels anys 60 o a principis dels 70 però en un moment (quan el Watanabe i la Midori es fan un petó i comença la seva relació amorosa) que diu: “Dime las cosas que detestes. (…) –Las noches solitarias de abril y las fundas de los teléfonos móviles con puntillas de encaje.”
Mòbils? És una cagada de l’autor o sóc jo que no m’he enterat de res?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

EntradaAutor: ametista » dl. des. 29, 2014 12:09 am

buf, fa dos anys que vam llegir aquest llibre????????????????? en sèrio??????????????????? fa dos anys que tinc pendent fer el meu comentari???
:ufs: :ufs: :ufs: :ufs: :ufs: :ufs:
però més val tard que mai ;-))) i no vull deixar de comentar-lo per poquet que sigui, perquè tot i que me'n recordo, els detalls així de memòria se m'escapen...i és que justament d'aquest no tinc notes ni res apuntat, només una frase que em vaig copiar abans de tornar el llibre a la biblioteca per aclarir el dubte de la Raqueleta: "las noches solitarias de abril y los tapetes con puntillas de encaje debajo de los teléfonos", suposo que la cagada va ser del traductor :content:

doncs com a impressió general, em va sorprendre que persones tan joves tinguessin vides tan plenes de coses negatives (depressió, suïcidis, soledat...) el protagonista és tan... calmat, tan...a vegades passiu, no? es deixa portar per les situacions... sembla com desorientat en certs aspectes de la vida, té poques amistats...suposo que perquè el suïcidi del seu amic el deixa marcat i també marca evidentment la seva relació amb la Naoko. Tot i així és capaç d'anar-la a visitar (curiós que vagi al centre on està internada a passar-hi uns dies) parlar amb ella... també començar la relació amb la Midori, que és una persona més vital i alegre... per tant, sembla que el Watanabe aconsegueix anar evolucionant com a persona i tirar endavant (i Raqueleta, jo tampoc vaig entendre a què venia el sexe amb la Reiko!)

en fi, que el llibre em va agradar però no entusiasmar, sé que l'autor té molta fama i tinc curiositat per llegir-ne algun altre llibre però em fa una mica de respecte triar i no encertar, perquè crec que algunes de les seves obres són una mica peculiars...i no sé si m'agradarà... vosaltres n'heu llegit més llibres?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

EntradaAutor: nienna » dc. gen. 07, 2015 1:33 pm

Ametista jo del Murakami n'he llegit uns quants més, m'agrada molt l'autor. Vaig llegir:
Despietat país de les meravelles i la Fi del Món
Balla, balla, balla
Crònica de l'ocell que dóna corda al món
El meu amor Sputnik
Kafka a la platja
After Dark
De què parlo quan parlo de córrer
1Q84
El salze cec i la dona adormida (aquest es una colecció de contes que van apareixent als altres llibres)

Els meus preferits son 1Q84 (molt llarg, son 3 volums), o Despietat país de les meravelles i la Fi del Món, et recomano més aviat aquest últim. També em va agradar moltissim Kafka a la platja, es el primer que vaig llegir, però els altres t'agradaran més penso...

Jo encara tinc pendent veure la peli, a veure si un dia d'aquests em poso. La veritat, Tokio Blues va ser dels que menys em van agradar del Murakami però si m'agradaria veure representat el mon Murakamià a una pelicula.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL novembre'12 - Tokio Blues (Haruki Murakami)

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 21, 2015 3:07 pm

nienna gràciessssss, m'apunto les recomanacions! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::