CL desembre'12 - La dona trencada (Simon de Beauvior)

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

CL desembre'12 - La dona trencada (Simon de Beauvior)

EntradaAutor: Momo » dg. des. 02, 2012 9:47 pm

Les que hagueu acabat amb el Tokio Blues ja podeu atacar el següent.
L'Ametista ens farà la divisió.
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: CL desembre'12 - La dona trencada (Simon de Beauvior)

EntradaAutor: Takita » dg. des. 02, 2012 11:15 pm

Jo no he acabat encara el de novembre, però començaré a buscar aquest de desembre :ok: .
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL desembre'12 - La dona trencada (Simon de Beauvior)

EntradaAutor: ametista » dg. des. 02, 2012 11:31 pm

>.-<: >.-<: >.-<: que bé Momo!
demà mateix poso les divisions, que ara no tinc el llibre davant
bona nit!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL desembre'12 - La dona trencada (Simon de Beauvior)

EntradaAutor: ametista » dl. des. 03, 2012 5:20 pm

aquí estic!
a veure, el llibre està format per tres històries així que el més fàcil seria dividir-lo en tres parts i fer tres comentaris peeeeerò resulta que la tercera història és el doble de llarga que les altres dues....així que he pensat fer la divisió així:

- primera setmana reunió virtual dia 8: L'edat de la discreció (unes 80 pàgines)

- segona setmana reunió virtual dia 15: Monòleg (unes 40 pàgines)

- tercera setmana reunió virtual dia 22: La dona trencada-primera part (està escrit en format diari, la meitat és més o menys fins dimarts 1 de desembre, inclòs) ( unes 70 pàgines)

- quarta setmana reunió virtual dia 29: La dona trencada-segona part (a partir de dimecres 2 de desembre fins al final) (unes 70 pàgines)


o sigui, per la primera i la segona història hi haurà una setmana per cadascuna i per la tercera n'hi haurà dues amb opció de comentar a la meitat, què us sembla?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL desembre'12 - La dona trencada (Simon de Beauvior)

EntradaAutor: ametista » dg. des. 09, 2012 7:41 pm

noies com va? teniu el llibre? l'heu començat?

jo ja he acabat la primera part i he de dir que m'ha agradat força, a veure quan tinc una estoneta per poder comentar!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: CL desembre'12 - La dona trencada (Simon de Beauvior)

EntradaAutor: Takita » dl. des. 10, 2012 12:41 am

Jo no el tinc encara :ufs: . Si alguna el teniu en format digital, us faria res passar-me'l, si us plau? no el trobo!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL desembre'12 - La dona trencada (Simon de Beauvior)

EntradaAutor: ametista » dj. des. 13, 2012 2:24 pm

sembla que ara tinc una estoneta...

ATENCIÓ SPOILERS
llegida la primera part sencera


doncs com ja vaig dir m'ha agradat molt la primera part, és d'aquelles lectures en què el relat és aparentment senzill però que et fa pensar molt...i suposo que ara mateix em fa pensar perquè sóc mare, no sé si m'hagués arribat igual si l'hagués llegit abans de ser-ho...

el principi ens relata la vida plàcida i tranquil·la d'una parella a l'edat de la jubilació, ell encara treballa i ella, ja jubilada, es queda a casa i es dedica a l'escriptura...els dos viuen aquesta etapa amb una mica de tristor, pensen que ja no són tan útils com abans, se senten vells....i ella té por que el seu marit es deixi vèncer per la depressió i es converteixi en l'antítesi del que era...M'ha cridat l'atenció quan va a veure l'habitació del seu fill i pensa que es resisteix a canviar-la perquè "no vull creure que hagi deixat de ser meu"... és que ara els nostres nens són nostres i sempre ho seran :love: però quan siguin adults, persones autònomes, independents, amb la seva pròpia casa, família...com ho viurem? vull pensar que perfectament bé :r) però ja en parlarem quan ens hi trobem... (aquí al SP, clar, al post que obrirem de "el meu fill ha marxat de casa" ;-))) )

També m'ha xocat que estimant-se tant el seu fill sigui capaç de rebutjar-lo perquè pensa diferent que ella...sí que és més complex que això, ella el va educar perquè fos "un intel·lectual" i la cultura li donés uns valors i pensa que amb la decisió que pren de treballar al Ministeri trenca amb tots els valors que ella havia intentat transmetre-li, se sent traïda i decebuda...però ostres, és el teu fill, per més que et puguis enfadar o sentir-te dolguda... arribar a l'extrem de no voler-lo ni veure i dir-li que no l'estimes? m'ha semblat molt fort i molt trist també...

de fet el seu home és menys radical, s'enfada i no li agrada la decisió del fill però queda amb ell per parlar-ne, intentar entendre'l...llavors ella també se sent traïda pel marit, es planteja fins i tot separar-se...Finalment la clau de tot plegat és el llibre que escrivia, ella creu que és el millor que ha escrit fins al moment, n'està molt orgullosa i està molt segura de si mateixa en aquest aspecte i quan comença a rebre crítiques s'adona que potser la seva veritat no és la única, que estava anclada a uns pensaments que potser no són els únics vàlids...és com si de cop toqués de peus a terra i contactés amb la realitat, amb la realitat del seu ara i no de com eren les coses o ella mateixa anys enrere...

i quan va a casa de la sogra on el marit ha estat uns dies sense ella i s'adona que entre ells s'han donat una sèrie de malsentesos, que ell segueix sent el de sempre...això li dóna la força necessària per poder plantejar-se una reconciliació amb el seu fill...

au, ara a per la segona part!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL desembre'12 - La dona trencada (Simon de Beauvior)

EntradaAutor: Raqueleta » dj. des. 13, 2012 3:52 pm

Jo ni tan sols tinc el llibre, crec que aquest mes faré campana... encara he de rematar el de novembre, em queda res per a acabar però encara està pendent i estic llegit un llibre que m'han deixat i que he de tornar, així que no ho puc allargar...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL desembre'12 - La dona trencada (Simon de Beauvior)

EntradaAutor: ametista » ds. des. 29, 2012 6:09 pm

uix, se m'ha liat la cosa i m'he retrassat amb la lectura...a veure si espavilo abans d'acabar l'any! neu:-D
al final no el llegeix ningú més?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: CL desembre'12 - La dona trencada (Simon de Beauvior)

EntradaAutor: Momo » ds. des. 29, 2012 7:59 pm

Ametista, jo no l'he pogut trobar. No sé si algú més l'està llegint.
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: CL desembre'12 - La dona trencada (Simon de Beauvior)

EntradaAutor: Takita » ds. des. 29, 2012 10:34 pm

Jo tampoc l'he pogut trobar :ufs:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL desembre'12 - La dona trencada (Simon de Beauvior)

EntradaAutor: ametista » dg. des. 30, 2012 5:06 pm

així m'he quedat sola? :-:) :-:) :-:)

ATENCIÓ SPOILERS LLEGIT FINS AL FINAL!

SEGONA PART:

...no m'ha agradat gens. Per l'estructura que té costa molt de llegir, d'entendre....és tota una parrafada seguida i incoherent de pensaments que van d'aquí a allà, és el discurs intern d'una dona i segur que si poguéssim sentir els nostres pensaments també ens semblarien inconnexes i caòtics però són els nostres, no? i sabem de què van :r) però amb aquests...m'ha costat molt entrar en la història, entendre que parla d'una filla que va morir, de la seva tristesa, de la seva buidor...La història en sí potser hauria estat bé desenvolupada d'una altra manera però així m'ha semblat difícil de seguir, se m'ha fet pesada...tot i que evidentment és molt original i segur que innovadora per l'època

TERCERA PART:

aquesta ja m'ha agradat més. És la història d'un matrimoni que es trenca perquè ell té una amant. La dona en un principi queda desfeta però entra en un estat d'acceptació i ell es divideix entre les dues, passa nits a casa i nits amb l'amant....PERÒ COM POT ACCEPTAR AIXÒ AQUESTA DONA????? sempre amb l'esperança que ell es cansarà d'ella, que finalment se li passarà el caprici i tornarà....però mentrestant ella en estat semi-depressiu i ell encara vol més, vol anar de vacances uns dies amb una i uns dies amb l'altra, marxa de casa per sentir-se "lliure" (perquè cada cop que està amb una de les dues ha de donar explicacions a l 'altra)...Ella finalment passa uns dies a casa d'una filla que viu a l'estranger i el llibre s'acaba just quan torna del viatge, deixa un final obert perquè no saps massa què farà però sembla, seeeembla, que per fi decideix engegar-lo i viure ella la seva vida per separat, una decisió que estàs esperant tota l'estona que prengui i no hi ha manera però sembla que per fi siiiiiii

resumint, el llibre m'ha agradat, aprofundeix molt en els sentiments i les relacions humanes i et fa pensar perquè et poses en la situació i penses com actuaries, si sentiries el mateix...un exercici d'introspecció vaja :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::