CL febrer'14 Criades i senyores (Kathryn Stockett)

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

CL febrer'14 Criades i senyores (Kathryn Stockett)

EntradaAutor: Momo » dv. gen. 17, 2014 9:46 am

Hola,

seguint instruccions de la jefa Ametista, obro el post del cine forum del mes de febrer.
Ha sortit, per unanimitat de vot, Criadas y señoras
Ja podem començar a buscar-lo i llegir-lo. :ok:
Quan el trobi, si ningú la proposa abans, faré la distribució de capitols.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 17, 2014 10:18 am

:-D :-D :-D
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: Raqueleta » dv. gen. 17, 2014 1:07 pm

Unanimitat de vot, diu? :-D :-D :-D
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: Momo » ds. gen. 18, 2014 10:52 am

He dit vot en singular... :p
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: nienna » ds. gen. 18, 2014 10:12 pm

Segur que us agradarà molt, jo ja tinc ganes de rellegir-lo :ok: a veure si s'apunten moltes foreres i es reanima el club.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: ametista » dl. feb. 03, 2014 2:14 am

acabo de començar el llibre i ja m'encanta!! >.-<:
el comentem com sempre, els dies 8-15-22-29? bé, aquest mes haurà de ser el 28 ;-)))
i la peli quan? junt amb l'últim comentari o ens donem uns dies extra?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: Momo » dl. feb. 03, 2014 8:29 am

Hola!
Jo el vaig começar divendres i m'està encantant!!! :content: :content: :content:
Crec que avui l'acabaré, si vaig al mateix ritme d'ahir a la nit... Ara, avui tinc una son... ?-) z2:-)

Per capítols no sé ara mateix quants n'hi ha... però sé que el meu llibre té unes 400 pàgines. Per tant, es podrien fer 4 comentaris, un cada 100 pàgines, aprox... No sé...
Però jo crec que en comptes de mirar de "complir" amb la data, proposo que cada una comenti quan pugui, però indicant fins quin capítol ha llegit. Què penseu?

La pel·lícula que cadascú la miri quan acabi el llibre... quan pugui. Per comentar, el mateix... quan l'haguem vist, indicant que s'ha vist la peli. Vaig a veure si puc escriure ara el comentari de tot el que he llegit ja... :ok:
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: Raqueleta » dl. feb. 03, 2014 8:40 am

Potser estaria bé poder fer una divisió en capítols, de totes formes, encara que cadascuna comenti una mica per allà on vagi.
Jo ara no la puc fer perquè encara no m'he tornat a carregar el llibre al lector digital... :-:)

Pel que fa a la pel.lícula, jo crec que prou ens costa llegir i comentar al ritme que ens marquem com per a que a final de mes haguem vist i comentat ja la pel.li. Ja que al març no hi ha lectura jo deixaria tot el mes de març per a que veiem la pel.li amb calma i la comentem, aquí sí sense marcar cap data.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: ametista » dt. feb. 04, 2014 11:18 am

m'he mirat els capítols i n'hi ha 34, el que no sé és si tots són igual de llargs...
la divisió quedaria així:

DIA 7 capítols 1-9
DIA 14 capítols 10-17
DIA 21 capítols 18-26
DIA 28 capítols 27-34
i MES DE MARÇ: pel·lícula!

he canviat els dies perquè els 8-15-22 són dissabtes i com que ja s'havia de canviar el 29 pel 28 ja els he posat tots en divendres...una altra cosa serà quan es comenti en realitat perquè els caps de setmana a algunes no us va tan bé però almenys tenim unes dates orientatives i a partir d'aquí cadascú que comenti quan pugui! :ok:

què us sembla?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: ametista » dt. feb. 11, 2014 12:30 am

hola noies, com ho porteu? vaig a intentar comentar la primera part...

ATENCIÓ SPOILERS!!
LLEGIDA LA PRIMERA PART: capítols 1-9


l’història comença amb l’Aibileen, una criada ja grandeta que ha criat 17 nens blancs...m’ha fet gràcia quan diu que Miss Leefolt no és capaç de calmar a la nena perquè és tota óssos i no té greix ni les cames grosses :r)
però quin greu quan se li more el fill, quan diu que tot era negre (l’aire, el sol…) realment perdre un fill ha de ser molt fotut :ufs:

aquell dia hi ha partida de bridge i apareixen totes les amigues de la seva "jefa" que fan competi de quina és més pànfila :-o00m
la Miss Hilly aquesta, només amb la descripció ja fa ràbia (pelo cardado, vestida como una niña con grandes lazos y sombreros…) i quan comença a parlar…..grrrr quina paia més manipuladora i egocèntrica! i el tema de fer un bany pel servei fora de la casa perquè és perillós per la transmissió de malalties??? (la “Iniciativa de Higiene Doméstica”) :ufs: :ufs: :ufs:
per cert...com deu ser una "ensalada de gelatina"?…será molt pijo però jo no m’ho menjaria ni loca :content:

Miss Skeeter ja es veu que és d’una altra pasta, és l’única que saluda a l'Aibileen quan arriba (“porque es de las que habla con el servicio”) i quan marxen totes va a parlar amb ella a la cuina i li pregunta si li agradaria canviar les coses….i l’Aibileen pensa que és de les preguntes més tontes que ha sentit mai i li diu que tot està bé com està (conformisme per por…)
he rigut quan després les enxampa Miss Leefolt i l'aibileen per dissimular i que no li pregunti de què parlaven es posa a netejar el forn i diu “llevo tanto rato con la cabeza dentro del horno que parece que estoy intentando suicidarme” :-D

La Minny és boníssima, en deixa anar cada una! Per això treballava per Miss Walter com que era sorda :r) Fins que la filla, Miss Hilly, es fica pel mig i l’acomiaden…però llavors va a treballar a casa de la Celia Foote i…no sé, les converses, les classes de cuina… …aquesta relació promet!
i quan la Minny parla de la seva filla petita que li contesta malament i diu “empiezo a pensar que no es que esté pasando por una mala etapa ¡es que esta niña está saliendo como yo!" :-D

La mare de Miss Skeeter….buf! :-o00m quan diu “nunca puedes dejar a un negro y una negra solos sin vigilancia. Ellos no tienen la culpa; simplemente no son capaces de controlar sus instintos.” :-o00m :-o00m :-o00m I quan vol saber si la seva filla és lesbiana i li pregunta si té pensaments “contra-natura”? i diu que li prepararà una infusió especial com a remei? :ufs: :r) :r)

Clar que la mare de Miss Leefolt no es queda curta, no m’estranya com tracta Miss Leefolt a la seva filla amb el referent que havia tingut ella…

i que bo quan Miss Skeeter va a la cita amb la furgoneta i el remolc amb un tractor darrere!! això sí que deixa a un home impactat! :r)

en fi, m'agradaria haver comentat aquesta primera part amb més detall però és tard i no dono per més...a veure si el pròxim comentari me'l curro més :-:) o-o:) o-o:) o-o:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: Raqueleta » dt. feb. 11, 2014 2:24 pm

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGITS ELS CAPÍTOLS 1 A 7 (INCLOSOS)

Que m’encanta el llibre no és res nou, quan me’l vaig llegir no vaig parar de recomanar-lo i ara l’estem llegint en el mes del cinefòrum perquè jo, a falta de més propostes, ho vaig decidir així… pel que objectiva, ara per ara, no sóc!

Ja haureu vist que el llibre està dividit entre els capítols narrats per l’Aibileen, els narrats per la Minny i els narrats per l’Skeeter.
Les tres m’encanten, cadascuna a la seva manera. L’Aibileen és tota cor, especialment amb la pobra Mae Mobley (quina ràbia que fa Miss Leefolt en la seva relació amb la seva filla, com la tracta, com li parla, com la pega, sort en té la pobra nena de l’Aibileen!). I sap molt greu tot el que ha patit i pateéis per la mort del seu fill.
La Minny és divertida, impetuosa i no sap callar-se, però també és molt generosa.
I l’Skeeter és l’element diferent de l’època, no és que sigui una activista a favor dels drets dels negres però com a mínim pensa diferent i es qüestiona coses que els altres ni es plantegen, i sembla que hi té força a veure la relació tan estreta que tenia amb l’antiga criada dels seus pares. I el fet que sigui tan alta (quan va néixer media 60cm!), poc atractiva (diu que el seu cabell sembla “vello púbico blanco”!), fa que caigui simpàtica…

Les altres protagonistes que han anat sortint fins ara em cauen força malament, la Hilly i l’Elizabeth Leefolt fan molta ràbia, especialment la Hilly (no perdeu de vista el que la Minny li va fer a la Hilly, el que no vol explicar, cap al final se sabrà i és una bomba!). La mare de l’Skeeter també, només preocupada per les aparences, però ella almenys és d’una altra generació i ja no esperes que canviï.
Sobre la Celia Foote no puc opinar imparcialment, a mi em cau bé. Si m’hagués de guiar només pel que diu la Minny d’ella em faria una mica de ràbia, una vaga que no fa res en tot el dia, tot i que sigui tan desastre (compra camises noves cada cop per que el marit no noti que no les sap rentar i planxar!!) per a les feines de la casa i per a la cuina és molt graciós. Però a la vegada té un origen humil (més humil que la pròpia Minny, que ara és la seva criada) i tracta de tu a tu a la Minny, sense cap superioritat. Segurament que és per venir d’on ve i no per cap tipus de consciència però s’agraeix un respir, el que descriu el llibre sobre les relacions entre els negres i els blancs és asfixiant.

Tot el tema dels lavabos per als negres, la Iniciativa de Higiene Doméstica i les malalties dels negres és denigrant. Sí que serveixen per a netejar les seves cases i per a cuidar i criar els seus fills, però no poden tolerar que posin el seu cul a la mateixa tassa de WC on han de seure ells!

També xoca la trascendència de que a la universitat acceptin un alumne negre. Trascendència per als negres, suposa un gran pas, i també per als blancs, que es manifesten en contra i mostren actituds, com la de la mare de l’Skeeter, que evidencien por al canvi.

I la pallissa que li donen al noi negre que fa de jardiner, només per entrar a un bany de blancs… com per a matar-lo! Gran ofensa la seva… :ufs:
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: Momo » dj. feb. 13, 2014 2:55 pm

Doncs me'l vaig acabar ja fa uns dies!
M'has agradat molt, la veritat. No podia parar de llegir! Volia fer el comentari per parts, però no m'han deixat tranquil·la amb un teclat decent davant. Intentaré fer el comentari i separar-lo per parts.

Atenció spoilers
Fins la primera part


La manera en que està explicada la història m'agrada. El fet d'haver-hi tres protagonistes li dóna molt bon ritme i la fa més adictiva perquè quan canvia de personatge et fot molt i vols que continui parlant, per tant, llegeixes ràpid per tornar a escoltar el personatge, però per quan arriba de nou el torn de canviar, et torna a passar el mateix amb el nou personatge.

Primer de tot, m'ha sorprés la modernitat d'aquestes senyoretes: Rentaplats, batedores, etc... A casa meva la tele va arribar just a temps per veure a l'home arribar a la lluna, però abans no en tenien, segons m'explicava sempre el meu avi, i del rentaplats ni parlar-ne! Jo crec que no sabien ni que existia.
La Hilly em va caure gili des del principi, no se salva en cap apecte. Les altres són dominades per ella, però mostren cadascuna un aspecte positiu.
La Celia em cau bé. La Minny la critica sempre, però no li veig malícia, i em fa molta pena, com la marginen, que se sent descol.locada en aquest estil de vida, aquella casa tant gran... Ja comentaré més d'ella més endavant, perquè crec que la relació d'ella i la Minny és la que més m'agrada.
L'Aibi la trobo molt tova en aparença, no sembla una dona gaire forta, tot i que sabem que ho ha passat molt malament. No és gens segura d'ella mateixa. Suposo que el haver criat a 17 nens blancs i que cap l'hagi tingut en consideració (com passava a totes les dones negres que cuidaven nens) l'ha fet mantenir unes distàncies. Es veu clarament que tampoc ha superat la mort del seu fill, però no en parla gaire d'ell.
La Minny per mi és la millor. La trobo molt divertida i em recorda una mica a mi. Jo tampoc sé callar i m'ha portat problemes aquesta "habilitat". La diferència entre ella i jo, és que ella és desconfiada per naturalesa i jo sempre confio massa en la gent.
La cita de la Skeeter i l'Stuart és boníssima! Tot molt surrealista! Inclòs el noi. Quin fàstic de noi! Sembla guapo, però és imbècil!
A part, la relació que té l'Skeeter i la seva mare fa molta ràbia. Quina mare! Si us hi fixeu, totes les mares del llibre són una mica insuportables. I la única que desentona és Mis Walters, que no està gens ben vista per la gent.
Ah! El que més m'intriga fins aquesta part, és la història que no expliquen!!! La història de la Constantine. Quines ganes de saber que va passar! La trastada de la Minny també dóna intriga, però com que ja vaig veure la peli quan va sortir al cine aquesta part la tinc spoilejada. :((
Seguirem comentant...

Raquel, vaig pensar el mateix sobre els lavabos. Serveixen per fer el menjar que es mengen i per cuidar als seus fills i no poden utilitzar el mateix lavabo!!!!!!???? No té sentit el seu raonament sobre les malalties.
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: Raqueleta » dl. feb. 17, 2014 2:24 pm

ATENCIÓ SPOILERS: LLEGIT DEL CAPÍTOL 8 AL 17

Pobra la Skeeter amb el que ha de patir amb sa mare només per ser alta, tenir els cabells bojos i no tenir marit als 23 anys, que si les pastilles contra el lesbianisme, que si el Shinalator (que sembla que funciona però és una tortura de no sé quantes hores! I després encara ha d’anar amb la camioneta –i amb un tractor enganxat al darrera!!- sense aire condicionat i amb la finestra baixada queda tota despentinada!!).
I la cita és tot un desastre, pobra, no es mereix una humiliació així…

El tema de la Hilly i dels lavabos fa molta ràbia. A sobre pressiona l’Aibileen fins que aquesta li acaba donant les gràcies perquè gràcies a ella i al seu marit li han fet un labavo per a ella sola…
I el que vol publicar al butlletí, que el 99% de les malalties dels negres es transmeten per l’orina i que el sistema immunitari no és el mateix i compartir bany pot danyar tant als blancs com als negres, així que en realitat també estàs protegint la salud de la teva criada… quina hipocresia…
És que la Hilly aquesta és tota ella d’escàndol, tot el que s’explica d’ella és per a que odiïs el personatge, l’únic que se salva és que adora els seus fills, és carinyosa amb ells, els parla bé, res a veure amb la seva amiga Elizabeth (que diu tota envejosa que sa germana té una criada interna i que durant el temps que va estar de visita gairebé no va haver d’estar pendent de la “pesada de la seva filla”!), que a sobre torna a estar embarassada, o no farà ni cas a cap dels dos fills o es decantarà pel petit/a i deixarà encara més de banda a la pobra Mae Mobley.

La Minny fa molta gràcia, en general, el que diu, el que pensa, i com sua!! Me la imagino suant com un pollastre tot l’any i amb bosses de gel lligades al cap!!

La Celia continua semblant-me ingènuament adorable. Tracta bé la Minny (de fet, la tracta com a una persona, ni més ni menys, i a la Minny mateixa li xoca, com per exemple quan vol que dinin juntes, compartint la mateixa taula, ja que no entén per què se suposa que ella ha de menjar sola al menjador mentre que la Minny menja a la cuina) i l’únic cop que la crida li acaba demanant perdó entre llàgrimes. Busca desesperadament fer amigues i només troba rebuig, orquestrat per la Hilly, com no. L’única “pega” que hi ha és el tema de les ampolles i la sospita d’alcoholisme que té la Minny, que la posa a mil…

I el marit de la Celia és un encant. Tot i que el primer cop que es troben la Minny acaba morta de por (el pobre home pensava tallar l’arbre, no tallar-li el coll a la Minny amb la destral!), se’l veu un encant d’home que ha descobert fa temps que la seva dona ha contractat una criada i que no li diu res perquè pensa que si ella no li vol explicar serà per alguna cosa i espera pacientment que ella trobi el moment, està molt enamorat de la seva dona, tracta la Minny de forma amable, recorda amb enyorança la criada que tenien els seus pares i que va ser qui el va criar, el somriure de trapella quan la Minny aprofita per a dir-li que li prepararà per a menjar el que ell vulgui… no sorprén que un home així deixés la Hilly!!

La història del llibre de la Skeeter cada cop es posa més interessant, el tema, les dificultats per a trobar criades, les dificultats simplement per a que una persona blanca i una persona negra es reuneixin sense que es violin les lleis de segregació (molt interessant totes les normes que explica de passada del que podien i no podien fer juntes les persones de diferent raça, i no estem parlant de fa molt de temps, que el llibre està ambientat als anys 60! I a l’altra banda del país les coses eren molt diferents! Costa d’entendre, oi?) i que la reunió sigui considerada sospitosa, les coses que expliquen, de com les criades negres estimen els nens que cuiden, amb la por de que sent grans es tornaran com els seus pares i els tractaran com els tracten ells, com per exemple a la Minny, que uns amos que tenia la feien menjar al porxo, encara que fora estigués nevant.

I les coses que es viuen com a “normals” en aquella part del país, disparen un home a la porta de casa seva, només per tenir un càrrec, el president Kennedy demana que s’investigui i l’alcalde de la ciutat només diu que pensa formar un comitè birracial que arregli la situació, que ell creu en la separació de races i punt, i encara afegeix que Jackson és el lloc més semblant al paradís…

I quina por quan l’Skeeter es deixa la motxilla a la reunió i l’agafa la Hilly, que li consta que no es talla un pèl en remenar les coses dels altres! I després la incertesa de saber què haurà vist i què no i quines conseqüències podrà tenir…
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: ametista » dl. març 03, 2014 11:21 am

noies entro a disculpar-me :-:) :-:) he tingut un mes de febrer de bojos i amb les ganes que tinc de comentar el llibre i mirar la peli i no hi ha manera :ufs: :ufs: a veure si puc comentar aviat, que m'ha agradat mooooolt!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: Raqueleta » dl. març 03, 2014 2:58 pm

ATENCIÓ SPOILERS
LLEGIDA LA TERCERA PART: CAPÍTOLS 18 A 26


Vaig una mica endarrerida aquest mes, em falta una mica per a acabar el llibre, així que per ara comento només la tercera part i quan trobi temps (no sé quan serà…) ja comentaré la quarta part…

L’escena on explica l’avortament de la Celia és molt dura. Recordo el primer cop que la vaig llegir, poc després d’haver tingut jo el meu avortament. Anava al metro i va ser com quan et donen un cop molt fort, que et quedes sense aire i amb llàgrimes als ulls.
I aquí és quan realment entens a la Celia, la seva vagància, el seu suposat alcoholisme. A mi abans no em queia malament (tot i les coses negatives que la Minny deia d’ella tenia punts a favor seu, el seu origen humil, que tractés bé a la Minny) però a partir d’aquí vaig empatitzar molt amb ella.
Fa molta ràbia, però, el metge, com tracta a la Minny i com tracta a la Celia, amb una condescendència total...
I quins nassos quan planta cara al pervertit despullat només per a defensar la Minny!!

Pel que fa a l’Skeeter, la relació amb l’Stuart sembla que cualla i fins i tot els conviden a sopar els pares d’ell. I és curiós el que diu ella, que l’Stuart li serveix de protecció davant de sa mare perquè ella no s’atrevirà a criticar-la davant d’ell ni a portar-li la contrària, perquè sap que l’Skeeter reacciionaria malament i això reduiria les possibilitats del matrimoni. És important mostrar només una cara i aconseguir que el veritable jo de l’Skeeter no aparegui fins que no hi hagi possibilitat de tornar enrera. Què fort, no?
Però al final la relació es trenca. Ell li explica què va fer la seva ex i tots dos veuen que ell no ho ha superat i deixen la relació.

La història de la Yule May és molt forta, no m’estranya que l’Skeeter, que ja havia obert els ulls respecte a la Hilly, a partir de aquí no la pugui ni mirar a la cara. Perquè sí, la Yule May li va robar però li va robar un anell sense valor! Entenc que perdis la confiança de la teva criada si et roba i que l’acomiadis, però tota la lluita per a portar el tema fins a l’extrem, l’odi que suposa la venjança, el judici amanyat, la condemna excessiva de quatre anys de presó. I sense perdre de vista que la criada li va demanar un avançament del sou i que la Hilly no va voler, perquè més val ensenyar a pescar que no donar un peix...
La part “bona” del tema és com la gent s’uneix per a ajudar a la Yule May reunint diners per a pagar la matrícula de la universitat dels fills i com serveix per a que moltes criades arribin a un nivell de saturació tal que vulguin participar al llibre de l’Skeeter.

Les històries que expliquen les criades són molt conmovedores. I és curiós perquè moltes mostren un fons molt bo dels amos però del que no es parla, són bones accions que no se saben de portes enfora perquè no és el que toca, no està ben vist. Com el metge que va a casa de la sevacriada a treure-li una bala al marit perquè pensava que podia agafar qualsevol cosa a l’hospital dels negres. o quan la van ajudar amb el lloguer. O el bebè blanc que va morir en braços de la criada. O els néts de la dona blanca que havia estat amiga d’una de les criades que, encara ara, de tant en tant li paguen el lloguer. O la Lou Ann, la que substitueix a l’Skeeter a les partides de bridge, que es va portar tan bé amb la Louvenia quan li van donar la pallissa al seu nét.

El tema dels WCs és molt bo però sap greu com es gira el tema, per una banda fa que definitivament deixin de banda a l’Skeeter i per l’altra aprofiten per a instal.lar-los per a criades, com actuacions de la Iniciativa d’Higiene Domèstica.

Els pares de l’Skeeter aquí apareixen més humanitzats. El pare no ha tingut mai massa presència i tampoc la té ara, però reconeix que de vegades li fa vergonya el que està passant a Mississipi i això fa que ella se senti orgullosa d’ell. I pel que fa a la mare comencem a veure la seva malaltia, com està més dèbil, encara és genio i figura però sembla més humana.

Per cert, l’Elizabeth Leefolt que està embarassada del segon fill... no us ha semblat curiós allò dels tranquil.litzats de l’embaràs? Ein?? M’agradaria que ho expliquessin millor, que se’ls donava a les embarassades? I per a tranquil.litzar què?

El sopar de gal.la de l’associació és de traca, amb la Hilly que guanya el pastís de la Minny sense que ella hagi intervingut a la subhasta i que es pensa que ha estat la Celia per a riure’s d’ella, amb la discussió entre la Hilly i la Celia, amb la Celia mig piripi i vomitant allà mateix i després es descobreix que qui havia guanyat el pastís era la seva mare, com a venjança. I de seguida, patapam!, es descobreix per què té tanta importància el tema del pastís! Què fort! I quin fàstic! Però la molt porca s’ho mereix!! :-D
Avatar de l’usuari
juliaipau
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 60
Membre des de: dl. oct. 25, 2010 1:55 pm

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: juliaipau » dj. març 06, 2014 10:05 pm

Quin llibre voleu fer aquest mes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: ametista » dg. abr. 06, 2014 7:02 pm

buf, ja fa molt que vaig acabar el llibre però aquesta vegada m'ha costat més que mai seure a comentar :ufs: :ufs: :ufs:

havia comentat només la primera part així que ara faré la resta de cop, si no us fa res....i comentaré una mica per temes...

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIT FINS AL FINAL!

l'Aibileen em sembla una dona molt agradable i de bon cor, tracta molt bé a la Mae Mobley (pobreta la nena quan li diu "tu eres mi mamá de verdad, pero no se lo digas o me pegará" :ufs: :ufs: i molt bé quan li inculca el "eres buena, eres lista, eres importante" >.-<: ) té una paciència infinita i té ben calada a la Minny, amb tot el seu caràcter. M'agrada que escrigui cada nit (l'Skeeter es queda parada perquè hi dedica més temps que ella!) i que vulgui llegir un munt de llibres, m'agrada que faci una llista perquè l'Skeeter li vagi traient llibres de la biblioteca i sobretot quins llibres li demana (com ara "Matar a un ruiseñor")

la història Minny-Celia m'encanta, la Minny tan expressiva i malparlada i la Celia tan espontània i sense prejudicis...realment esperava que la cosa anés a més, sobretot quan la Minny finalment decideix trencar les seves pròpies barreres i parlar amb ella sincerament (dient-li que la Hilly i companyia no la volen com a amiga perquè la consideren inferior i que podria intentar fer-se amiga de l'Skeeter) tenia l'esperança que la Celia acabaria reaccionant ...però està tan obsessionada en encaixar, en entrar al grupet selecte de les pàmfiles que no s'adona del que es va perdent pel camí...i llavors la Minny continua pensant que està boja i és una llàstima, tal com els ha anat tot haurien pogut arribar a tenir una relació sincera i de confiança. Potser amb el marit sí que la podrà tenir, perquè és una joia d'home i parla amb ella amb naturalitat (no s'ha convertit en un d'aquelles nens que de grans s'obliden de qui els ha criat :ufs: ) em va fer molta gràcia quan la Minny li diu tan panxa "nunca he visto a una blanca tan tirada como su esposa. Siempre están muy ocupás corriendo d'aquíp'allá como si estuvieran más atareás que yo" :r)
Llàstima tot el tema dels avortaments, sobretot el que presencia la Minny... quina angoixa! però llavors entens moltes coses de com es comportava la Celia...

la Hilly....... no és només que sigui racista, és que és mala persona!!!
quan a la Yule May només li falten 75 dòlars per poder pagar la universitat dels fills ella es nega a avançar-li els diners i llavors passa el tema de l'anell... i la molt cabrona no només la denuncia sinó que demana i aconsegueix més presó de la que li tocava (4 anys en comptes de 6 mesos!) perquè la dona del jutge és amiga seva :ufs:
i que hipòcrita que és!!!!!! fent festes benèfiques amb la Liga de Damas per enviar diners a Los Pobres Niños Hambrientos de África quan no és capaç d'avançar-li els diners a la seva pròpia criada???? :ufs: :ufs: :ufs:
la veritat és que el que li fa la Minny amb el pastís és molt fastigós...però s'ho mereix!!!!!! >.-<:
Momo que bonaaaa
Momo ha escrit:La Hilly em va caure gili
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

l'Skeeter, saaaaaanta paciència que té amb sa mare :-o00m :-o00m llàstima que la relació entre elles no millori fins que la mare es posa malalta...però més val tard que mai!
la relació amb l'Stuart......llàstima que no funcionés, realment semblava que els hi podia anar bé però a ell li pot tot el tema de la seva ex i la seva carrera, la del seu pare... :ufs: m'ha fet gràcia quan l'Skeeter diu "necesita espacio y tiempo como si esto fuera un problema de física en vez de una relación sentimental"...quan ho tornen a intentar i ell està a punt de demanar-li per casar-se (i per tant, sembla que ja ha superat el tema ex) ella li explica el tema llibre...i ell es raja! :-(( aquí li pot la carrera... :ufs: :ufs:
i sobre el llibre...quantes dificultats per tirar-lo endavant, havent de quedar d'amagat i vigilant que ningú sospités! però quan passa tot el tema de la Yule May i tothom se solidaritza amb ella i decideixen participar...buf! estava al bus llegint i casi que se'm posa una llagrimeta als ulls! veure com tota la comunitat s'uneix per ajudar a la Yule May a pagar l'advocat, ajunten diners (fins i tot el que els paga l'Skeeter per col·laborar amb el llibre) per pagar la universitat dels nens...donen del que no tenen per ajudar-se entre elles quan les dones riques-blanques fan tot el contrari :ufs: :ufs: això sí, però, fem una gala per enviar diners a Àfrica! :-(( :-o00m :-o00m :-o00m
quina gràcia quan per fi es publica el llibre i totes van controlant per quins capítols van les seves "jefas", o quan surt la crítica per la tele i l'Elizabeth es planta a mirar-la amb l'Aibileen quan mai ho fa i al principi no pilla res! és entre divertit i angoixant quan totes comencem a intentar endevinar de qui parla cada història....quina satisfacció per l'Skeeter que finalment es publiqui i tingui un èxit relatiu...però quin preu més gran ha de pagar! ...des de que s'enfronta amb la Hilly per tot el tema dels vàters que li comencen a fer el buit i quan l'altra va dient que és ella qui ha escrit el llibre ningú li parla...pobra, quan la Lou Anne li parla a la farmàcia es queda tota parada perquè ningú ho havia fet en 8 mesos! però quina conversa, un altre moment d'emoció-llagrimeta! ella no pot dir res sobre el llibre però la Lou Anne li diu com li ha agradat el que s'ha escrit d'ella i que no pensa acomiadar mai a la Louvenia perquè és el motiu pel qual s'aixeca cada dia...i que li importa ben poc la Hilly >.-<: llàstima que no totes pensin igual...però almenys algunes de les dones es comencen a qüestionar coses, es plantegen si tracten bé a les seves criades, d'altres s'enfaden però no les acomiaden per no posar-se en evidència com que surten al llibre...algo és algo! ..i les sospites que va tenint tothom de que la Hilly és qui s'ha menjat el pastís neu:-D neu:-D neu:-D ja li tocava passar-s'ho malament!! o-o:) tot i que al final aconsegueix que acomiadin a l'Aibileen, la molt.... :ufs: ...tot i que qui sap, potser ja li va bé perquè es mereix una jubilació tranquil·la i poder-se dedicar a escriure :love:
i finalment tot el patiment de l'Skeeter almenys té una recompensa i és que li ofereixen una feina en una revista de NY...que és el millor que li pot passar perquè realment a Jackson no li queda res, bé, sí, unes amigues amb qui no s'hi pot relacionar en públic! :ufs: que bona la Minny quan li diu tot això per telèfon ben clarament i que "nunca volverá a tené un novio en esta ciudá y eso tol mundo lo sabe. Así que más le vale mover su culo blanco y que se vaya a Nueva ¡pero ya!" i li penja! ;-))) >.-<: m'encanta que proposi a l'Aibileen per substituir-la com a Miss Myrna >.-<: i que l'Aibileen accepti!
en fi....que tot el llibre m'ha agradat molt i tinc moooltes ganes de veure la peli, que ja la tinc preparada però m'esperava a comentar el llibre, per no barrejar ;-)))
i vosaltres, ja heu acabat el llibre? ja heu vist la peli?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: Raqueleta » dv. jul. 04, 2014 12:57 pm

SPOILERS
Crec que em falta per comentar l'última part del llibre però ja no sé si ho faré o no...
El que sí vaig fer ahir, aprofitant que estic de baixa i encara tinc una mica de temps, va ser veure la pel.lícula, que la tenia pendent encara. Quin fart de plorar al final, quan marxa l'Aibileen i la nena, afònica pel mal de coll, no para de cridar-la plorant...
La història és un pèl diferent però vaja, ja se sap que a les pel.lícules no s'explica tot. Però el que no m'ha convençut massa és la tria dels personatges, l'Skeeter no és tan alta, tan desgarbada ni tan lletjota com la pinten a la novel.la. I li planta cara a sa mare, que al llibre ni de conya, ella és més d'anar pel darrera i fer el que vol, que mai coincideix amb el que vol sa mare. La Hilly tampoc m'ha agradat, me l'imaginava més grassoneta i al principi de la pel.lícula encara sembla agradable (a la vista, vull dir) però conforme avança la història es va tornant odiosa i cada cop la veia més lletja. L'Aibileen tampoc no em va agradar, al llibre té més presència, més força, aquí tot i ser la protagonista és un personatge amb poca xixa... no em va agradar gens, tant que m'agrada l'Aibeleen del llibre...
Els que sí em van agradar molt van ser la Minny, la Celia Foote i el seu marit (no me l'imaginava tan jovenet i tan guapot, jejeje).
Us deixo ja, que tot i estar de baixa tampoc és que tingui massa temps lliure... toca posar-me al dia amb la planxa abans que neixi el nen :-:)
Avatar de l’usuari
cinderela
:: papallona
:: papallona
Entrades: 147
Membre des de: dl. oct. 27, 2014 5:57 pm

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: cinderela » dj. nov. 27, 2014 6:23 pm

Ostres! Així del club de lectura te molt bona pinta! Com es que no s'ha continuat fent??
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Cine club de lectura - Febrer'14

EntradaAutor: ametista » dj. nov. 27, 2014 10:17 pm

hola cinderela! és que estàvem una mica estressades i no complíem o-o:) o-o:) per això hem fet vacances i ara ens hi tornarem a posar.
Vols participar?

per cert, ja vaig veure la peli i em va agradar >.-<: però moltes coses no acaben de ser iguals, com ja deia la Raqueleta...sobretot el que més destaca és que l'Skeeter no s'assembli al personatge del llibre quan al llibre remarquen tant els seus trets físics (molt alta, prima i desgarbada, cabells encrespats, no gaire maca...) També vaig trobar a faltar que es desenvolupin més algunes històries, com la de la Minny i la Celia, la relació amb l'Stuart...però amb les pelis ja se sap... El llibre em va emocionar més, com el moment en que totes les criades decideixen col·laborar quan posen a la Yule May a la presó però tot i així amb la peli també em va caure alguna llagrimeta, sobretot al final, quan l'Aibeleen marxa i la nena la crida, sniiifff
però vaja, que sense comparar-la amb el llibre està molt bé, l'ametistu no sabia de què anava i li va agradar molt :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::