CL març'15 - Orgull i prejudici (Jane Austen)

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'15 - Orgull i prejudici (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » ds. abr. 04, 2015 11:58 pm

doncs ahir es van alinear els planetes i vaig poder mirar la peli >.-<: >.-<: >.-<:

ATENCIÓ SPOILERS!

la veritat és que no estava gaire convençuda que m'agradés perquè ja se sap que com el llibre mai acaba de ser i a sobre els protagonistes....ella bé (Keira Knightley) perquè és una noia bonica però no súper despampanant i que transmet caràcter però ell......no és gens com me l'imaginava, tot i que no se suposa que el Darcy hagi de ser necessàriament súper guapo sí que me l'imaginava amb un atractiu especial, un magnetisme... i aquest actor més aviat em semblava ensopit...

x600.jpg


però conforme avança la peli vas veient com hi ha molta química entre els dos, els diàlegs, les mirades.... per exemple, quan es coneixen, al primer ball on el Darcy deixa anar allò de "Tolerable me atrevería a decir, pero no lo suficientemente bonita para tentarme", tenen aquesta conversa:

E: Me gustaría saber quien descubrió el poder de la poesía para matar el amor.

D: Pensaba que la poesía alimentaba el amor.

E: Puede que de un amor firme, pero si se trata solo de una vaga inclinación estoy convencida que un buen soneto acaba con ella.

D: ¿Qué recomienda usted para enardecer el afecto?

E: Bailar, incluso si la pareja de uno es apenas tolerable.

ZASCAAAAAAA!!!!!!!! :-D :-D >.-<: >.-<: >.-<: al llibre la conversa sobre la poesia no és durant un ball ni té aquest final però suposo que s'ho van fer venir bé perquè així es veiés quin tipus de piques tenien entre ells sense haver de reproduir totes les converses de l'obra original i deixar clar que l'Elizabeth és de armas tomar :love:

i precisament després d'aquesta conversa té més rellevància que en un ball posterior el senyor Darcy li demani per ballar, aquí comença a fer-se evident la química que hi ha, l'escena en què sembla que estiguin tots sols a la sala mirant-se intensament mentre ballen....buf!!!!

l'escena quan li demana la mà també és diferent, al llibre és a casa dels Collins (ell entra i li deixa anar, ella el rebutja i ell s'indigna però mantenint la compostura se'n va) a la peli en canvi estan sota la pluja, quan ella li canta la canya ell li respon, discuteixen, els dos cridant, mullats, ell s'apropa....tensión-tensión-tensiónnnnnnn aaaaaaaaaaaai però no! i això que sembla que es faran un petó eh? però nooooo i just en aquest moment, quan ell se la mira de tan aprop, amb aquests ulls blaus.....aaaaix just aquí l'actor va guanyar molts punts!! :love: (i mira que abans no m'havien cridat l'atenció els seus ulls!)
Imatge

l'escena en què ella li diu que sent el mateix per ell també és una mica diferent del llibre... però el que sí és igual, suposo que respectant l'estil de la Jane Austen, és que no acaba en plan peli romanticona amb petó peliculero sinó que es dóna més importància als sentiments, les mirades... en certa manera s'agraeix que sigui així per ser fidel al llibre però reconec que estem tan acostumats als petons peliculeros que tens la sensació que falta alguna cosa!

encara que no ho sembli pel que he anat dient, la peli en global és força fidel al llibre, és veritat que hi ha algunes coses que varien suposo que pel tema d'haver-ho de comprimir tot, però no em desagrada el resultat final, penso que la peli està ben feta, ben ambientada, els actors tots molt bé (la Judi Dench fent de Lady Catherine genial! i el Donald Shuterland fent de senyor Bennet també) i és més, fins i tot vaig agrair que alguna cosa la ventilessin una mica en plan pim-pam, com el tema Lydia-Wickham-deshonra a la família...té la importància justa perquè l'Elizabeth descobreixi el que ha fet Darcy per ella però no li donen masses tombs :ok:

el final de la peli........ acaba quan demanen (primer el Darcy i després l'Elizabeth) el consentiment del pare per casar-se... i pam, s'acaba! vaig trobar a faltar alguna cosa més darrere, veure'ls junts, què passa després...és que el llibre no s'acaba aquí! però es veu que li van posar un final a la pel·lícula tots dos junts a Pemberley, ja casats i en plan romanticón que no va agradar gens al Regne Unit i ho van haver d'eliminar i així es va quedar. L'escena eliminada es va convertir en un final alternatiu només per Estats Units, us el poso a veure què us sembla (una mica empalagós sí que és)



resumint, que la peli m'ha agradat molt i penso tornar-me-la a mirar! :content: però aquest cop la buscaré en versió original, que segur que guanya molt :ok:
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. abr. 16, 2015 7:03 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Nineta22
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

Re: CL març'15 - Orgull i prejudici (Jane Austen)

EntradaAutor: Nineta22 » dl. abr. 06, 2015 7:26 pm

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIT FINS AL FINAL!!

Bé, us haig de dir que em vaig atrassar en la segona part però al final m'ha enganxat tant que he fet un sprint i ahir mateix me'l vaig acabar del tot!! Ostres tu, quin llibre eh?? M'ha agradat molt i em ve molt de gust mirar-me la pel·lícula per veure com ho plasmen a la pantalla!! La veritat és que ara ja he vist les imatges que ha penjat l'ametista de la peli,i la Keira m'hi queda molt bé en el personatge, però en Darcy... ja us ho diré quan la vegi!! Heu vist el diari de Bridget Jones?? Justament m'imaginava el Darcy del llibre com el Darcy del diari de Bridget Jones, un jove que al principi ni fu ni fa, més aviat esquerp, altiu i pedant, però que al llarg de la pel·lícula el vas veient més carinyós, detallista i romanticón, sempre amb el seu posat però més tou!! jeje Doncs jo m'imaginava el Colin Firth i la Winona Ryder (suposo que com que va fer la pel·lícula de Mujercitas i m'hi ha recordat una mica, la feia d'Elizabeth).

Primer, un semàfor VERD per l'Elizabeth en tots els aspectes (excepte en rebutjar a en Darcy al principi, jeje). Allà on va, amb la cara ben alta i un comentari enginyós per tothom. Un moc per lady Catherine, que pesada i petulant, mare meva!! És ben bé que la "parella" Collins-lady Catherine és fantàstica, la gana amb les ganes de menjar!! Un tan llepaculs i l'altra tan narcicista!! Tal per qual!! Pobreta la Charlotte on s'ha anat a posar, però nois/es? Així és la societat de l'època!! ;-)))

Ja tens raó ja Ametista en això que les visites a les cases dels altres com si fossin una atracció és una mica flipant!! Però mira, tampoc tenien res millor a fer que mantenir les cases netes. Què feien les dones d'aquesta època? Llevar-se ben d'hora per netejar i preparar menjars, i si tenien la sort de tenir fills petits encara perquè estaven més distretes, però quin avorriment tu!! A més pel que es veu no els hi venia de gust ni llegir o culturitzar-se!! A la majoria d'elles el que les preocupava més és estar boniques i pescar un bon partit!! No fa gens per mi tot això!!

La visita a Pemberley és la part més esperada del llibre casi, jejeje, és quan hi ha el marro gros, gros!! Quina casualitat que arribi en Darcy el mateix dia no? Però quina sort també!! M'encanten les trobades que tenen l'Elizabeth i en Darcy, sovint tan superficials... ell no acostuma a parlar massa, i sovint intenten trobar temes tan banals com el temps o preguntar com estan les respectives famílies. Ara, quan es deixen anar tela eh? O es tiren els plats pel cap, o es proposen matrimoni!!! Carai tu!! A sac!!! I de parlar del temps, passen a cantar-se la canya mútuament!! jajaja Però que monos eh?? Ja m'agrada que al final sigui en Darcy el que acabarà amb l'Elizabeth!!

I en Wichkam?? Ja deia jo que em feia mala espina!! Però què voleu que us digui? Ha anat a parar amb la millor parella que li podia tocar!! Dues bala perdudes juntes!! Ell que esperava fer sort amb un bon partit, jajaja ja li està bé!! I a la Lydia també, no m'ha caigut mai massa bé!! Una altra bala perduda, amb el cap ple de serradures (ni pardals, tu!!), i amb unes ambicions a la vida que deunidó!! Però té una bona mestra... la senyora Bennet també em fa llàstima!! La Lydia serà un clon de la seva mare a la seva edat, o com a mínim té tota la pinta de ser així!! La diferència és que la senyora Bennet té un home intel·ligent al seu costat i la Lydia tindrà probablement un alcohòlic infeliç al seu costat!! O així pinta des del meu punt de vista... :ok:

La part que em fa molta gràcia és quan toca demanar la ma de l'Elizabeth al senyor Bennet i explicar-ho a la resta!! Si no s'ho creia ni la Jane, jajaja Hagués estat molt divertit veure la cara que feia el pare de la Lizzy per un forat, no sé si a la peli es veu... jejeje i de com adverteix a l'Elizabeth que no es casi per diners ni que faci cap disbarat si no ho sent, que serà una desgraciada tota la vida!! Pobreta!! Quina poca fe que hi tenia tothom!!!

En fi, que m'ha agradat molt i buscaré la peli segur!! No sé si podré veure-la durant el temps que hem posat però ho faré. Sento no explaiar-me mes però la petita està potxa i em reclama!!

Una abraçada i fins la peli!! O fins al proper llibre!! A veure si vaig més al dia que aquest!!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'15 - Orgull i prejudici (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dl. abr. 06, 2015 10:46 pm

eei Nineta22, que bé que has pogut comentar! >.-<:
a la primera entrada posem com a conclusió què ens ha semblat el llibre (abans posàvem una enquesta al post però sempre falla i ja ni ho intento) segons el teu comentari poso que t'ha agradat molt?
les opcions són:

m'ha encantat!!
m'ha agradat molt
m'ha agradat, està bé
ni fu ni fa
no m'ha agradat gens

per cert, jo primer també m'imaginava en Darcy una mica com el Colin Firth per "culpa" de la Bridget Jones! :r) i aquest actor de la peli...doncs el que dius, primer ni fu ni fa però perquè també és el paper que li toca fer, sempre tan seriós i distant.... després ja el vas veient d'una altra manera... xafardejant per internet vaig veure una entrevista a la Keira Knihgtley que parlava sobre l'actor que fa de Darcy, deia que no era un prototip de bellesa però que quan el tenia davant amb aquella masculinitat era irresistible! :love:

Nineta22 ha escrit:La part que em fa molta gràcia és quan toca demanar la ma de l'Elizabeth al senyor Bennet i explicar-ho a la resta!! Si no s'ho creia ni la Jane, jajaja Hagués estat molt divertit veure la cara que feia el pare de la Lizzy per un forat, no sé si a la peli es veu... jejeje i de com adverteix a l'Elizabeth que no es casi per diners ni que faci cap disbarat si no ho sent, que serà una desgraciada tota la vida!! Pobreta!! Quina poca fe que hi tenia tothom!!!


sí que es veu a la pel·lícula! però no diré res, ja em diràs què t'ha semblat neu:-D
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'15 - Orgull i prejudici (Jane Austen)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. abr. 07, 2015 11:03 am

Bones!
Comentar-vos que estic llegint el llibre encara, vaig per la meitat. M'està encantant, no sé si a vosaltres també, espero a llegir les vostres aportacions un cop acabat el llibre. tot i que l'anterior donava molt de sí pel que fa a comentar pel personatge principal, aquest m'agrada molt més pel ritme, i també s'hi pot treure molt suc, dels caràcters dels personatges, de com es va desenvolupant i de les conclusions que se'n poden extreure. Espero poder-lo acabar, llegir-vos i comentar jo el que m'ha semblat.
Ametista, perdona per no contestar el teu privat, però el vaig llegir. Si no et sap greu, t'ho comento aquí ara que tinc un parellet de minuts. Doncs jo sempre triaria novel·la detectivesca, novel·la negra, novel·la policíaca, que és la meva preferida. Ja per això vaig apuntar-me al primer grup de lectura presencial, per intentar ampliar el tipus de lectures que feia (a part es clar del que vaig llegir durant els meus estudis, amb tot tipus d'opinions i no sempre les millors). Els gèneres que menys m'agraden són la ciència-ficció i la màgica (tipus harry potter o crepúsculo), però tampoc m'hi nego a provar, perquè per exemple, la pell freda d'en Sánchez-Piñol està tan ben escrita que me la vaig llegir tota, tot i els bitxos aquells. No sóc tampoc de les que volen alta literatura i odien els best-sellers, ni a l'inrevés, jo em baso amb el que m'agrada al llegir, i he llegit o provat de llegir coses dels dos tipus que m'han desagradat, per tant res d'extremismes.
Així doncs, les tries que feu i fareu em semblaran sempre bé, perquè així provaré diferents coses. Ja vaig comentar que si un llibre no m'agrada no l'aguanto gaire, però això en tots els gèneres. Però clar, si no el començo, com se si m'agradarà? així que vosaltres suggeriu i jo m'intentaré apuntar i seguir-vos...
Una abraçada,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'15 - Orgull i prejudici (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dj. abr. 09, 2015 11:24 am

:r) d'acord Anna Maria, així a les temàtiques dels diferents mesos ja t'estarà bé el que surti... però a l'enquesta sí que votaràs, no? has votat a la del mes de maig?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'15 - Orgull i prejudici (Jane Austen)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. abr. 16, 2015 3:52 pm

bones!
dir-vos que vaig acabar el llibre aquest cap de setmana, ara a veure si tinc una estona i llegeixo els vostresc comentaris, i després a veures si puc escriure alguna cosa jo. Però la veritat és que m'ha encantat!
Ara llegeixo un autor de Lleida, l'Emili Bayo, del grup de lectura del meu poble. L'enquesta de maig? i una altra enquesta? aquesta segona no sé on és, ara hi vaig,
abraçades!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'15 - Orgull i prejudici (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dj. abr. 16, 2015 7:01 pm

Anna Maria ha escrit:L'enquesta de maig? i una altra enquesta? aquesta segona no sé on és, ara hi vaig,

l'enquesta de maig ja l'has vist :ok: l'altra no és que sigui una enquesta, és que aquí anem decidint les temàtiques de les properes lectures, encara estàs a temps d'opinar!

i per cert, molt bé que vas trobant moments per llegir! >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL març'15 - Orgull i prejudici (Jane Austen)

EntradaAutor: nienna » dl. juny 29, 2015 1:34 pm

Aquí una que ve a pagar deutes, crec que es l'ultim comentari que em falta per fer, vaig llegir el llibre a temps però no vaig poder fer comentari. Es que tinc molts fills, no tinc temps per res :content: :content: :content:

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIT FINS AL FINAL!!

Doncs ja us havia comentat que fa 3 anys vaig llegir el llibre i vaig veure 2 pelis diferents per la uni, però ara en rellegir-ho sense la pressió d'examens vaig gaudir moltíssim: un llibre deliciós! He agafat una (mala) costum d'anat alternant versions dels llibres i aquest me l'he llegit en anglès, en castellà al Kindle i en castellà en paper (millor traducció).

El principi del llibre ja en resumeix tota la trama, i fins i tot la mentalitat de tota una época:
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife." I es que es això, el llibre parla de noies i mares/pares en busca del millor home solter amb possessió d'una bona fortuna per arreglar un bon matrimoni. Es increïble com en unes quantes paraules resumeix tantes coses...

Vaig llegir els vostres comentaris i m'he partit amb el que explicaves Ametista de la señora Bennet, es insoportable, pesaaaaada i, com tu dius, un prototip de matriarca en busca del millor candidat per les seves filles sense pensar ni un sol moment en el que elles volen. Per flipar quan diu això de que la Jane es moriria de pena i així el senyor Bingley veuria el mal que ha fet i se'n penediria. Hola? al·lucinant desitjar la mort d'una filla per donar una lliçó a un home. :-:) Però ella es així, no te remei. I pobre el seu marit que l'ha aguantat tants anys, i crec que sí, que per això es tan sarcàstic i em penso fins i tot que estima més a l'Elizabeth no pel que ella es (que també) si no perquè la seva dona no se l'estima, llavors es una manera de caracteritzar una mica els personatges. La senyora Bennet amb les filles models, manipulables i fins i tot una mica pàmfiles, i el senyor Bennet prefereix a l'única filla amb una mica de caràcter, que la seva dona no aguanta.

Es increïble com al llibre ningú treballa i tot gira voltant els diners. Quan l'autora presenta per primer cop al Darcy : "pero fue su amigo el señor Darcy el que pronto centró la atención del salón por su distinguida personalidad, era un hombre alto, de bonitas facciones y de porte aristocrático. Pocos minutos después de su entrada ya circulaba el rumor de que su renta era de diez mil libras al año." Li ha faltat dir "y a las señoritas de la sala se les cayeron las bragas al suelo" :content: :content: :content: :content: A més el pinta tan guapo que després en veure la peli :ufs: :ufs: :ufs: :ufs: a mi tampoc m'ha agradat gens l'actor, no coincideix gens amb el meu concepte de Darcy, amb l'imatge que jo tenia al cap.

El duo Collins - Catherine es bonissim, ella vol ser adulada continuament i a ell li agrada que li manin i tenir a algu a qui afalagar, genial, tal para cual. Quan li demana a l'Elizbeth casar-se amb ell li diu que entre les raons que te per casar-se es que li ha demanat "la nobilísima dama a quien tengo el honor de llamar mi protectora", que Lady Catherine li havia dit "Señor Collins, tiene usted que casarse. Un clérigo como usted debe estar casado. Elija usted bien, elija pensando en mí y en usted mismo; procure que sea una persona activa y útil, de educación no muy elevada, pero capaz de sacar buen partido a pequeños ingresos. Éste es mi consejo. Busque usted esa mujer cuanto antes, tráigala a Hunsford y que yo la vea." Em flipa veure com li diu això tal cual a l'Elizabeth quan intentava que acceptés la seva proposta. Pero si poc més i li diu tonta!! No sé com esperava que acceptés... A més li diu, que això té delicte: "En lo relativo a su dote, me es en absoluto indiferente, y no he de pedirle a su padre nada que yo sepa que no pueda cumplir; de modo que no tendrá usted que aportar más que las mil libras al cuatro por ciento que le tocarán a la muerte de su madre. Pero no seré exigente y puede usted tener la certeza de que ningún reproche interesado saldrá de mis labios en cuanto estemos casados." En aquella época devia ser normal, però em sembla molt fort, a més donant per fet ja que ella li diria que si. Després quan li diu que no es queda totalment descol·locat. No passa res, que després va trobar a la Lady Lucas que corresponia millor als requisits de la Catherine :r) :r) pobre, tan pobre d'esperit, que crec que li hagués demanat qualsevol i ella hagués dit que si.

També m'ha cridat molt l'atenció com es posaven les noies quan venien militars a la ciutat, mareta meva, hormones a tope :content: :content: quina bojeria

El moment en que Darcy se li declara a l'Elizabeth ooooohhhh m'ha agradat molt. Com ella rebutja pel que li diu el Wickham però després ell li envia la carta i ella va canviant de parer. Després quan en Darcy ajuda la Lydia (molt forta la part de la Lydia, el personatge fa molta rabia) ja se l'acaba de guanyar i ella no sap com fer-li veure que "ara sí".

No sé vosaltres però jo vaig flipar quan l'Elizabeth li va dir a la Jane quan es va enamorar d'en Darcy:
"Ese amor me ha ido viniendo tan gradualmente que apenas sé cuándo empezó; pero creo que data de la primera vez que vi sus hermosas posesiones de Pemberley"... joooo, quina decepció :ufs: :ufs: :ufs: no m'esperava això de l'Elizabeth. Al final es com les altres, es fixa en les possessions dels homes, tot i que també dona importància a d'altres coses.

He trobat un mapa de les relacions entre personatges que m'ha semblat interessant, el deixo aquí:
Imatge

M'ha agradat molt el llibre, i les pelis, m'ha agradat més la que va veure la Ametista i la tornaria a veure >.-<: Em recorda molt a Mujercitas per la configuració de la família, tot i que la mare es molt més bona i acompanya més a les filles de veritat que en aquest llibre, però la configuració de familia amb les diferencies entre les noies em recorden molt a Mujercitas.

Havia subratllar moltes més coses, però ja les heu comentat així que poc més podria dir. Només que m'ha agradat molt i el tornaría a llegir, segur que hi descobreixo coses noves. >.-<:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'15 - Orgull i prejudici (Jane Austen)

EntradaAutor: ametista » dl. juny 29, 2015 5:19 pm

que bé nienna que hagis pogut comentar! >.-<:
la veritat és que mai és tard per comentar un llibre que tinguem pendent perquè és agradable per la resta llegir el comentari un temps després i recordar la lectura, sobretot si ens ha agradat o com aquesta en concret ens ha agradat molt!! jo segur que també me'l tornaré a llegir més vegades :love:

m'encanta el mapa de relacions :r) >.-<:

i ja tinc la peli preparada en anglès per quan m'agafin ganes de tornar-me-la a mirar!!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::