Club de lectura Llibre de familia

Llibres, tallers..
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Club de lectura Llibre de familia

EntradaAutor: nienna » dl. feb. 08, 2016 2:21 pm

Hola!!

He trobat això http://www.readgroups.com/gencat/clubs/36
Copio la descripció de la pàgina web:

¿Com es crea una família lectora? Fàcil: llegint! Llegint, gaudint i compartint el que llegim. En aquest club de lectura llegirem llibres que parlen de famílies, de com fer de pares, de la vida dels fills, de com influeix la família a la nostra existència. Descobrirem que la literatura infantil i juvenil també és per a nosaltres. I ens adonarem que els llibres i la vida van de la mà.
A qui va adreçat el club?: A adults, amb fills o sense, que tinguin ganes de llegir i de compartir lectures que girin al voltant de la família.
Com funciona?: T'has de registrar i un cop t'hagin validat l'usuari ja pots començar a llegir i comentar. A la pestanya "Debat" hi trobaràs el debat actiu en aquell moment. A la pestanya "Lectura" hi trobaràs informació sobre cada llibre.
Quin temps tinc per a cada lectura?: Un mes per llibre. Un cop tancat el temps de lectura ja no es pot seguir comentant i passem al llibre següent.
On trobo els llibres?: a les Biblioteques de la Generalitat. I també ets lliure de comprar-los a llibreries.


Sembla interessant, tot i que ara ja queda poc del club d'aquest any però la temàtica està molt bé i segons l'edat del fill les lectures poden ser conjuntes. :ok:
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Club de lectura Llibre de familia

EntradaAutor: Anna Maria » dt. feb. 09, 2016 10:39 am

gràcies per la info!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura Llibre de familia

EntradaAutor: ametista » dg. nov. 20, 2016 12:58 pm

hola compis lectores! fa temps vaig respondre a aquest post i quan ja tenia tota la parrafada se'm va borrar! :-o00m i després ja no m'hi he tornat a posar, ho sento :-:)

a veure, no recordo massa què hi deia però sí que vaig posar la llista de llibres proposats:

- La meva família i altres animals, de Gerald Durrell
- Molsa, de David Cirici
- La universitat de la vida, de Rob Riemen
- Propios y extraños, de Anne Tyler
- Fario, de Santi Baró
- Val més educar, de Gregorio Luri
- Diari del tot verídic d'un indi a mitja jornada, de Sherman Alexie

fa poc han començat la segona edició, i els llibres per aquest any són:

- La ràbia, de Lolita Bosch
- Por qué ser feliz cuando puedes ser normal, de Jeanette Winterson
- Algun dia aquest dolor et servirà, de Peter Cameron
- Res no és com diuen els contes - Anna Tortajada
- La casa (còmic) - Paco Roca
- La filla estrangera - Najat El Hachmi
- Una mare - Alejandro Palomas

ah, més informació, de la web de la Generalitat:

El Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya amb col·laboració amb la FaPaC (Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya), posa en marxa el club de lectura virtual “Llibre de família” amb l’objectiu de fomentar el diàleg entre els pares i mares perquè, gaudint de la lectura, reforcin la seva participació en l’educació dels infants i adolescents.

El club està pensat per ser un punt de trobada, d'integració i d'interacció on les famílies podran relacionar-se per compartir comentaris, reflexions i punts de vista sobre una mateixa lectura, així com els seus coneixements i experiències al voltant de l'educació.

Serà conduït per l'escriptora especialitzada en literatura infantil i juvenil, Anna Manso, autora de la columna “La pitjor mare del món” del Diari ARA.

Es gestionarà mitjançant la plataforma de ReadGroups i va adreçat a tots els usuaris de les biblioteques públiques de Catalunya. Es podran fer les inscripcions a: http://biblioteques.gencat.cat/llibredefamilia.


si us apunteu al club de lectura ja ens explicareu què tal l'experiència!
i si resulta que llegim algun dels llibres proposats el podríem comentar aquí mateix en aquest post, així quedaria tot junt :ok:
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. nov. 20, 2016 4:51 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura Llibre de familia

EntradaAutor: ametista » dg. nov. 20, 2016 12:58 pm

a mi el de "La meva família i altres animals" em crida l'atenció, és possible que el llegeixi... algun dia! (la pila de pendents és graaaaan......) nienna tu també?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Club de lectura Llibre de familia

EntradaAutor: nienna » dg. nov. 20, 2016 1:02 pm

Jo dels del club de l'any passat vaig llegir Propios y extraños i em va agradar, sin más. Quan trobi un moment deixaré un comentari a aquest post.

M'encantaría llegir La meva familia i altres animals, potser ho podriem fer juntes algun més que no hi hagi club de lectura? T'apuntes? S'apunta alguna més? Me'n han parlat molt i molt bé d'aquest llibre. :b-)))
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura Llibre de familia

EntradaAutor: ametista » dg. nov. 20, 2016 3:24 pm

m'apuntoooooooooooooooo! >.-<:

però dona'm una mica de marge que jo també tinc pendent d'acabar La pedra Lunar :-o00m :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Club de lectura Llibre de familia

EntradaAutor: nienna » dg. nov. 20, 2016 4:44 pm

Siiii, ja el llegirem algun mes que no hi hagi club, febrer o abril que ara jo també estic amb La pedra lunar, vaig per la meitat i :-o00m :-o00m

Et deixo també la resta de llibres programats per aquest any (estic inscrita i els puc veure) per si vols completar la llista al post anterior:
Anna Tortajada -"Res no és com diuen els contes"
Paco Roca - "La casa" (còmic)
Najat El Hachmi - "La filla estrangera"
Alejandro Palomas - "Una mare"

Aquest últim el vaig llegir aquest any i em va semblar una lectura molt entranyable, molt molt bonic, i ha caigut alguna llagrimeta :love:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura Llibre de familia

EntradaAutor: ametista » dg. nov. 20, 2016 4:53 pm

gràcies nienna, ja els he afegit! >.-<: :ok:

estàs inscrita? i participes en els debats, hi ha moviment? explica, explica! (a mi la noia de la biblioteca em volia convèncer perquè m'hi apuntés però ja tinc prou feina a complir aquí com per llegir i comentar un llibre extra cada mes! :content: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Club de lectura Llibre de familia

EntradaAutor: nienna » dl. nov. 21, 2016 8:47 am

Jo estic inscrita però només he pogut participar al debat en torn al llibre Propios y extraños, perque es l'unic que vaig trobar temps de llegir.

El funcionament és bastant interessant, és un club de lectura moderat per l'Anna Manso i ella proposa cada setmana un fil conductor pel debat. Normalment posa un missatge a la setmana, poso un exemple:

Bon dimarts i bona lectura!
A partir del capítol "Intermedio" l'acció avança. Tal i com diu l'autora, que se sent incapaç d'escriure sobre la seva vida més enllà del que decideix desvelar-nos, "Y la realidad es que voy a saltarme veinticinco años. Quizás más adelante..."
Així doncs ens plantem davant d'una Jeanette Winterson adulta que decideix aprofitar aquell missatge trobat dins d'una ampolla imaginaria, aquella partida de naixement que va trobar dins un calaix, i que inicia la recerca dels seus pares biològics.
Aquesta és una etapa que tampoc serà fàcil i que la confrontarà amb el seu dimoni: la sensació de pèrdua.
Com a lectora, no podia evitar patir amb ella, sofrir quan no podia aconseguir aquell tràmit o aquell altre.
I finalment, quan es produeix la trobada, i passat el primer dia la relació amb la seva mare biològica no és la esperada (tampoc és dolenta), vaig sentir un cert estupor. Però després hi ha la comprensió. A la vida, tal i com diu Anna Tortajada al llibre que llegirem el desembre "Res no és com diuen els contes".
M'agradaria que expliquéssiu què veu pensar o sentir vosaltres en aquestes pàgines. Veu entendre a l'autora?
Veu comprendre les seves motivacions a l'hora de buscar i la reacció quan va aconseguir trobar?
Us llegeixo


Llavors els lectors afegeixen les seves visions vers el tema que que proposa l'Anna Manso o qualsevol altra aportació que vulguin fer.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Club de lectura Llibre de familia

EntradaAutor: ametista » dt. nov. 22, 2016 2:16 pm

doncs pinta interessant! però clar, has de tenir temps per posar-t'hi :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::