CL juliol'16 - La casa de los espíritus (Isabel Allende)

Llibres, tallers..

què us ha semblat?

m'ha encantat!
1
25%
m'ha agradat molt
2
50%
m'ha agradat, està bé
1
25%
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 4
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL juliol'16 - La casa de los espíritus (Isabel Allende)

EntradaAutor: ametista » dv. juny 03, 2016 1:53 pm

doncs l'enquesta ha quedat així:

1 vot - El camino - Miguel Delibes
0 vots - La colmena - Camilo José Cela
1 vot - Cien años de soledad - Gabriel García Márquez
2 vots - La casa de los espíritus - Isabel Allende
0 vots - El cartero de Neruda - Antonio Skármeta
1 vot - El amor en los tiempos del cólera - Gabriel García Márquez

o sigui que llegirem:

Imatge


TEMPORITZACIÓ:


:-.:·:: el dia 8 DE JULIOL comentarem la PRIMERA PART (97 pàgines):

del capítol 1 - Rosa, la Bella
al capítol 4 - El tiempo de los espíritus

:-.:·:: el dia 15 DE JULIOL comentarem la SEGONA PART (90 pàgines):

del capítol 5 - Los amantes
al capítol 7 - Los hermanos

:-.:·:: el dia 22 DE JULIOL comentarem la TERCERA PART (90 pàgines):

del capítol 8 - El conde
al capítol 11 - El despertar

:-.:·:: el dia 29 DE JULIOL comentarem la QUARTA PART (80 pàgines):

del capítol 12 - La conspiracón
a l' Epíleg

:***: a partir del 30 i durant el mes d'agost, les que vulguem/puguem podem mirar i comentar la pel·lícula amb el mateix títol de l'any 1993, protagonitzada per Jeremy Irons, Meryl Streep, Glenn Close, Winona Ryder i Antonio Banderas entre d'altres.


les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:


Anna Maria
jaruma
Raqueleta
nienna
ametista



qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. ago. 10, 2016 4:58 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL juliol'16 - enquesta literatura llengua castellana s.XX

EntradaAutor: nienna » dv. juny 03, 2016 6:10 pm

Hola!! Jo portava una temporada relativament bona de lectura i ara m'esta costant molt trobar el moment. El llibre de maig encara el tinc per començar :ufs:

Al lio, pel juliol voto La casa de los espiritus, vaig a veure si ho puc fer amb el mobil.
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: CL juliol'16 - enquesta literatura llengua castellana s.XX

EntradaAutor: Essuca » dv. juny 03, 2016 7:35 pm

Jo de moment no voto, no crec que em pugui llegir un llibre el juliol... m'espero al setembre que la peque serà una mica més gran
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: CL juliol'16 - enquesta literatura llengua castellana s.XX

EntradaAutor: jaruma » dv. juny 03, 2016 9:17 pm

Jo espero poder llegir el llibre, el del maig ja el dono per impossible.
Voto Cien años de soledad perquè m'agradaria rellegir-lo, estic entre aquest i l'altre de García Márquez.

Dels que proposeu, els he llegit tots menys el de Delibes (que no m'ha atret gaire), i el de Allende (que pel que he sentit d'ella no és un tipus de literatura que m'agradi gaire).

Però intentaré llegir el que toqui!

Pel setembre (o per més endavant) jo proposo literatura en llengua castellana, però més o menys actual, tipus Roberto Bolaño. Però espereu a que llegeixi i comenti alguna cosa per fer-me cas :-)
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'16 - enquesta literatura llengua castellana s.XX

EntradaAutor: Anna Maria » dg. juny 05, 2016 10:50 am

Bones!
Jo també voto per l'Allende.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL juliol'16 - enquesta literatura llengua castellana s.XX

EntradaAutor: Raqueleta » dv. juny 10, 2016 12:55 pm

Els he llegit tots menys el de Delibes, així que el voto, però no m'importaria rellegir cap dels altres.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'16 - enquesta literatura llengua castellana s.XX

EntradaAutor: ametista » dv. juny 10, 2016 3:10 pm

ostres!! anava a votar i ja s'ha acabat el temps :-:) :-:) :r) :r) :r)

de totes maneres veig que no hauria canviat res perquè anava a votar "Amor en los tiempos..." així que res, llegirem a l'Allende!

quina gràcia, "La casa de los espíritus" era l'única de la llista que ja m'havia llegit més d'una vegada però no m'importa repetir! >.-<:

jaruma, espero que t'animis a llegir-lo, és veritat que la Isabel Allende té un estil peculiar a l'hora d'escriure (segons la novel·la) però penso que és millor que ho jutgis per tu mateixa, qui sap si fas un bon descobriment!
ah, i sobre la teva proposta per setembre ja veurem si te la tenim en compte després de que hagis comentat :-D :-D :-D :-D
és bromaaaaaaaaaaaa, pots fer totes les propostes que vulguis aquí o participar en l'elecció de què llegirem al setembre aquí :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'16 - La casa de los espíritus (Isabel Allende)

EntradaAutor: ametista » dl. jul. 04, 2016 10:56 am

noies, ja he canviat la primera entrada per posar la temporització :ok:

heu començat a llegir? :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL juliol'16 - La casa de los espíritus (Isabel Allende)

EntradaAutor: nienna » dl. jul. 04, 2016 11:56 am

Jo avui vaig a recollir el llibre a la biblio que el tenia reservat i el començare. Encara tinc el de maig sense acabar que m'esta costant molt però intentaré llegir els 2 a la vegada per no acabar endarrerida amb aquest també :r)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'16 - La casa de los espíritus (Isabel Allende)

EntradaAutor: ametista » dv. jul. 08, 2016 10:02 am

noies avui ja podem comentar la primera part! :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'16 - La casa de los espíritus (Isabel Allende)

EntradaAutor: ametista » dv. jul. 08, 2016 10:05 am

amb aquest intentaré anar al dia que no vull que em passi com amb el llibre de maig! (que ja comentaré a l'agost...)

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA PRIMERA PART!

el principi se m'ha fet una mica pesat, sobretot la part de l'Esteban Trueba... suposo que el fet que el paio sigui un dèspota, masclista i violador de menors també hi ha tingut a veure :ufs:

en canvi totes les parts de la Clara m'encanten, aquesta part màgica que s'explica com si fos el més natural del món... fan gràcia. A més, l'autora et va deixant anar coses del futur que fan que vulguis saber què o quan passarà allò.... i et vas enganxant

molt bé els pares de la Clara, respecten als seus fills i sobretot tenen en compte com és ella... i li demanen opinió quan l'Esteban va a demanar la seva mà! em sembla destacable tenint en compte com és la societat de l'època...

i 3 mesos de lluna de mel!!!! uauuuuuuu

la germana de l'Esteban.... bffffffffffffffffffffffffffffffff..... pobra desgraciada, té mala sort per la vida que li toca viure però ella també sembla que ho disfruti, aquest punt de fer-se la víctima :ufs: amb la Clara sembla que passa la millor època de la seva vida... fins que es passa de la línia... i el germà també! fent-la fora d'aquella manera, potser no calia homeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

i què us ha semblat quan la Clara té a la seva filla i li diuen que la cuida com una indígena només perquè la porta amb ella i li dóna pit a demanda??????? ràbia de societat i el "aparentar" (donar biberons perquè tenen diners per fer-ho) i molt bona la seva frase de "si la naturaleza hubiera querido que los humanos se criaran así, habría hecho que los senos femeninos secretaran ese tipo de producto" quan la Nana li proposa donar-li llet de vaca diluïda amb aigua d'arròs...

m'ha fet gràcia quan no vol ni discutir els noms dels bessons dient que no es poden repetir noms perquè crea confusió als quaderns d'escriure la vida :r)

i també m'ha fet riure, tot i la situació macabra, quan li diu al xòfer del taxi: "hágame el favor, señor, métase allí y páseme una cabeza de señora que va a encontrar" :-D i després es posa de part! pobre home :r)

em sembla trist que els bessons estiguin com aïllats de la família (internats a l'escola) és com si així no estiguessin connectats amb lo especial que és la seva mare... acabaran assemblant-se al seu pare? :ufs:

i fins aquí! a veure què passarà ara!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL juliol'16 - La casa de los espíritus (Isabel Allende)

EntradaAutor: Raqueleta » dc. jul. 13, 2016 10:44 am

Començo a llegir-lo avui! Ja comencem malament d'entrada...
Però és que estava amb un llibre i no el podia deixar a mitges... ja m'enteneu. Passo pel post pertinent a fer la recomanació ;)
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'16 - La casa de los espíritus (Isabel Allende)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. jul. 13, 2016 10:59 am

Bones!
doncs aquí una a qui se li acumulen les manies. Resulta que la de la biblioteca em va dir que aquest era el tercer llibre d'una sèrie i tenia (dic tenia, quan tenia temps, jeje) la costum de llegir els llibres si ho sabia per sèries. Resulta que és el tercer d'una saga on el primer és "hija de la fortuna" i el segon és "retrato en sepia". I resulta que em sonava que havia llegit el primer i li vaig demanar a la de la biblioteca el segon. (jo ilusa de mi, perquè clar, els dies tenen 36 hores i no em d'endreçar res, jejejeje) Ahir vaig mirar els llibres llegits (en faig un llistat, tinc llistitis) i resulta que hija de la fortuna el vaig llegir el 2006!!! ni recordaria els personatges, o sigui que he decidit llegir aquest i santes pasques.
Deixo el llibre "Inés i la alegria" aparcat (que m'està agradant força) i començaré amb "la casa de los espíritus"
Per variar, ni dates segueixo i ja veurem si comentaré, quin desastre!!!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: CL juliol'16 - La casa de los espíritus (Isabel Allende)

EntradaAutor: jaruma » dc. jul. 13, 2016 2:28 pm

Jo el tinc i l'he començat, però no em crida gens! Entre que tinc poc temps i que no m'està enganxant gens, crec que renunciaré!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'16 - La casa de los espíritus (Isabel Allende)

EntradaAutor: ametista » dc. jul. 13, 2016 2:38 pm

ok Raqueleta! si és que hi ha llibres que no es poden deixar a mitges! :r) :ok:

jaruma àniiiiiiiiiiiiiiims! a mi el principi se'm va fer una mica pesat també... (si et saltes algun paràgraf no se n'assabentarà ningú, jo no ho diré ;-) )

Anna Maria ostres, em penso que la de la biblioteca et va liar una mica! és veritat que van reeditar aquests tres llibres junts com una trilogia però el de La casa de los espíritus te'l pots llegir tranquil·lament sense haver llegit els altres! de fet, la trilogia es diu "trilogía involuntaria", mira et poso una entrevista on la mateixa autora ho explica http://www.lavozdegalicia.es/hemeroteca/2000/10/29/263280.shtml

que bona amb això de les llistes, jo també ho faig! :-D
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: CL juliol'16 - La casa de los espíritus (Isabel Allende)

EntradaAutor: jaruma » dc. jul. 13, 2016 10:13 pm

Jo també faig llistes amb els llibres que m'he llegit cada any! :-D Bé, des que va nèixer el meu fill ja no, però hi tornaré!

Insistiré una mica amb el llibre, a veure si "arrenca". Saltar paràgrafs no, que em posa nerviosa, és una mania! Si llegeixo un llibre ha de ser "del tot" :-:)
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL juliol'16 - La casa de los espíritus (Isabel Allende)

EntradaAutor: nienna » dj. jul. 14, 2016 10:27 am

Jo vaig una mica lenta, vaig per la pàgina 80 aprox, espero poder acabar aquesta setmana la primera part i comentar. M'està agradant molt el llibre la veritat aixi que espero poder acabar-lo aquest mes :-o00m

Jo també faig llistes :content: :content: estem totes igual! Jo ho apunto tot al goodreads i a més utilitzo la web per posar-me els proposits de lectura cada any. A finals d'any et fan un resum molt maco del que has llegit, el llibre més llarg, el més curt, el que té millors valoracions, etc. A més allà també guardo els TBR, llibres que voldria llegir, i quan acabo un i no sé quin llegir a continuació doncs faig una ullada. Allà m'apunto tb els llibres que recomaneu a entre lectures [fins aquí la publicitat, no em paguen els de goodreads, que consti :content: :content: ]
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: CL juliol'16 - La casa de los espíritus (Isabel Allende)

EntradaAutor: Maria V. » dj. jul. 14, 2016 7:36 pm

M'afegeixo a la llista de lectores, si us sembla bé. Només podré comentar a les dues darreres dates previstes, però en fi, es fa el que es pot!
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL juliol'16 - La casa de los espíritus (Isabel Allende)

EntradaAutor: nienna » dl. jul. 18, 2016 12:34 pm

Vaig tard aquest més, hauria de comentar la segona part però tot just he acabat la primera, així que vaig a comentar abans que se m'oblidi:

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA PRIMERA PART!

Com comentava a un altre post m'esta agradant molt la novela, i a més he treballat molt amb companys de Xile i hi he anat i moltes paraules em recorden la manera de parlar a Xile i m'agrada molt ;-)))

De personatges n'hi ha per tots els gustos a més em sembla que l'Isabel Allende els desenvolupa molt bé per anar captant totes les seves caracteristiques.

Com diu l'Ametista l'Esteban Trueba es un masclista, despota i violador, no puc amb ell. Tot i que en alguns moments l'autora vulgui donar-li una apariencia més humana es un personatge detestable. Sempre vol fer coses pels altres però sense donar gaires beneficis, més que res sembla que ho faci per ell...

"Inició la construcción de una escuela, porque tenía la ambición de que todos los niños y adultos de Las Tres Marías debían aprender a leer, escribir y sumar, aunqeu no era partidario de que adquirieran otros conocimientos, para que no se les llenara la cabeza con ideas inapropiadas a su estado y condición."

Més que res vol ser un patrón respectable i construir la seva fama, però que tampoc aprenguin massa no sigui que li facin competencia.

La Nívea i el Severo del Valle la veritat es que dins de tot son molt bons pares pel que tu dius Ametista que respecten als fills amb les seves particularitats. La Nívea intenta fer parlar a la Clara però quan veu que realment no hi ha cap problema físic ho deixa i a més lluita contra la Nana perquè deixi d'espantar-la per curar-la.

La Rosa pobre ha tingut molt mala sort de prendre l'aguardiente que la va matar i l'escena on la Clara mira el que li fa el doctor Cuevas es horrible. No m'estranya que després deixi de parlar...

La Clara m'encanta, es tranquila, feliç, i molt mística. A més va molt a la seva bola i no sembla que li afectin els arrebatos del Esteban Trueba. Quan li canta las quaranta per fer les xerrades a les dones de Las Tres Marias per imposar-se i no ser objectes davant dels homes, dient-li que l'esta deixant en ridicol per parlar així... ella escolta i al final li pregunta si sap moure les orelles :content: :content: es autentica.

La Blanca sembla que vaig pel mateix camí, té la mateixa ment curiosa de la seva mare i a més en compañía de Pedro Tercero crec que donarà molta vida al llibre, o això espero, que son 2 personatges molt interessants.

A mi també em va cridat molt l'atenció que hagin enviat a un internat a en Jaime i en Nicolás. I a més la mateixa Clara no sembla que tingui la mateixa connexió amb ells que la que va tenir amb la Blanca que la va criar amb apego.. Sembla que els vulguin allunyar de la mare, no sigui que se'ls hi contagíi la peculiaritat de la Clara.

A veure ara que passa... la veritat m'està agradant molt i estic llegint a poc a poc per gaudir més la lectura i no perdre detalls :love:
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL juliol'16 - La casa de los espíritus (Isabel Allende)

EntradaAutor: nienna » dv. jul. 22, 2016 9:05 am

He acabat la segona part i entro a deixar el comentari abans d'oblidar el que volia escriure:

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA SEGONA PART!

La relació entre la Blanca i Pedro Tercero (quina desgracia de nom, pobret) va evolucionant d'una manera com molt natural i a la vegada tots 2 saben que mai podràn tenir una relació normal, que puguin gaudir, i sempre hauran d'amagar els seus sentiments. La Clara però ho veu, ho sap, i no diu res ni bo i ni dolent i a més que després a ella li acaba fent tilin el Pedro Segundo però ho para abans de començar res...

L'aparició de la Férula :-:) :-:) :-:) molt fort tot plegat, i trobar-la en aquella situació de probressa... La conversa entre l'Esteban i la Clara ho diu tot:
" - ¿Por qué vivía así, si le sobraba el dinero? - gritó Esteban.
- Porque le faltaba todo lo demás - replicó clara dulcemente
"

Així de desgarrador... es un personatge molt trist la veritat la germana de l'Esteban, el nom ja està ben escollit.. la férula que s'enganxa fort, intenta curar als altres a la vegada que causa incomoditat i moltes vegades no rep res a canvi. Vaig mirar si realmente existeix aquest nom i no he trobat res, en sabeu res?

Les parts on parla l'Esteban en primera persona se'm fan molt pesades, no puc conectar de cap manera ni entrendre la manera en que vol justificar-se. Quan explica com intenta tenir relacions amb la Clara quan ella evita qualsevol tipus de contacte i ell no para no para, no vol ni veure quin es el problema. Fins i tot fa un forat a la paret del bany per mirar-la despullada, està malalt :-((

El conde aquest de pacotilla que vol casar-se amb la Blanca com a negoci, no perque li interessi la noia em fa molta ràbia la veritat. Quan la segueix a la nit i la troba amb el seu amant i va corrent a explicar-li a l'Esteban, a sobre se'n va a un hotel per no haver de presenciar la bronca i que ningu sospiti d'ell :-:) :-:) molt valent! Per sort no troben al Pedro Tercero, encara que tothom ho sap...

La Clara li diu el que ningu tenia valor de dir-li:

"Pedro Tercero García no ha hecho nada que no hayas hecho tú... Tú también te has acostado con mujeres solteras que no son de tu clase. La diferencia es que el lo ha hecho por amor. Y Blanca también"

Pobre li costa una bona palissa, fins i tot unes dents, però marxa amb la seva filla a la casa de la esquina a perdre de vista al seu marit. Molt emocionant quan s'acomiada de Pedro Segundo, sembla que ultimament s'entenien molt bé.

Els germans de la Blanca son totalment polos opuestos, i l'Amanda té una historia molt trista i es una mica incomprensible que amb el seu pasat s'hagi fixat en un noi com en Nicolás. Per això després de l'avortament busca consol en el Jaime que sempre està disposat a donar-li carinyo.. a veure com acaba això. I a més l'autora diu que l'Amanda acabará donant la vida pel Miguel literalment, quina intriga ?-) ?-)

Fins aquí, no tinc més temps per avui tot i que he seguit llegint, vaig per la meitat de la segona part, al final m'ha enganxat ben enganxada el llibre.

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::