CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
1
33%
m'ha agradat, està bé
1
33%
ni fu ni fa
1
33%
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 3
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: Maria V. » dc. feb. 08, 2017 7:21 pm

Noies, l'he llegit, m'ha agradat molt (tot i els trossos espessos, que posant-m'hi a poc a poc també m'han resultat interessants) però no em veig amb cor de fer-ne el comentari. No tinc temps. Des que em vaig apuntar al club he llegit tots els llibres però no n'he comentat cap; no sé si donar-me de baixa, però em sap greu, espero que els temps canviïn.
Aquest mes ja ni m'hi apunto perquè sé que no llegiré. No estic prou d'humor. Des de l'estiu que el meu home i jo anem de metge en metge i la cosa continua, si bé de moment no estem greus ni ell ni jo. Ara m'adono que, amb tot plegat, he deixat la feina de casa tan abandonada que hi he de dedicar tot el temps lliure si no vull que els veïns ens denunciïn per síndrome de Diògenes (exagero, però vaja...)
Ànims a totes i endavant!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: ametista » dj. feb. 09, 2017 3:08 pm

Maria V. ànims! espero que passi aviat aquesta època de metges i puguis tornar a tenir una mica més de temps :-()-)
sobre el Club de Lectura no cal que et donis de baixa, sempre seràs benvinguda per aquí i si algun mes resulta que tens una estona i llegeixes el llibre que toca sempre pots passar a comentar si t'ha agradat o no, tal i com has fet amb aquest :ok:


jo us he de dir QUE PER FI HE ACABAT EL LLIBREEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :b-))) :b-))) :b-)))
ara ja tinc la peli a punt :()()::::

ATENCIÓ SPOILERS!! LLEGIT FINS AL FINAL

poca cosa més puc afegir al comentari que ja vaig fer a part del propi de la trama d'assassinats... paràgrafs o capítols sencers pesats i avorrits però la trama està bé, no m'esperava que el dolent fos el Jorge (suposo que com que és vell i ceg ja el descartes d'un principi... una mica de trampa per part de l'autor??? :r) ) i clar, que al final tot acabi cremat i abandonat... quina llàstima!

també és llàstima que el Guillem i l'Adso acabin perdent-se la pista i no tornin a coincidir... em va semblar bonic el gest del Guillem de regalar-li les ulleres i que l'Adso quan escriu en temps present que ja representa que és gran, les porti posades... (tot i que clar, això també vol dir que les ulleres de l'època eren simplement una espècie de lupa universal que a tothom li servia quan ja li costava veure lletres petites)

en definitiva, que m'ha agradat però ja tenia ganes d'acabar-lo i posar-me amb una altra cosa i això també es fa evident amb "l'extens" comentari que he fet no? :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: ametista » dj. feb. 09, 2017 3:11 pm

per cert, ja he posat l'enquesta per votar què ens ha semblat!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. feb. 10, 2017 10:05 pm

Bones,
Ostres Maria V., jo tampoc hi hauria de ser doncs, perquè potser n’he comentat algun, però poca cosa, i almenys tu els has llegit tots. No et demanaria que no ho deixessis, si et ve de gust ves votant i llegint els llibres escollits, i com diu l’ametista, posant si t’ha agradat o no ja serveix, i si més endavant et veus amb cor d’afegir-hi coses, sempre pots entrar. Jo al club de lectura del poble és presencial i des de que he tingut l’Isaac no hi he pogut anar perquè el dia que el fan és al vespre, però he anat llegint els llibres que han triat. Pel que fa als metges, espero que sigui a fi de bé i que vagin alleugerint les vostres molèsties. És una murga, jo m’hi he trobat sobretot amb ma mare, ànims.

Ostres ametista, ets la meva ídol!
Vaig a comentar el tros que havia llegit, ara que tinc fresc el que has comentat tu.

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA GAIREBÉ TOTA LA PRIMERA PART I TAMBÉ ELS COMENTARIS DE L’AMETISTA AMB EL FINAL

És una llàstima aquest vocabulari tant recargolat, perquè fins i tot les descripcions m’agradaven força. La de la porta de l’esglèsia, amb “l’assegut” i la representació dels set pecats capitals, la de l’scriptorium. Ells diuen que estava apareixent un llenguatge vulgar, i que s’acabava el món, i tal... doncs ara també es diu, això vol dir que queden molts anys de món.
En la línia que deia l’ametista, jo també em vaig quedar amb la futura invenció d’una màquina que travessés oceans i una màquina que anés per l’aire. Us explicaré una cosa personal que en té relació: per Nadal li vaig regalar a ma mare un diari “passat” a l’ordinador i enquadernat. de quan ella i mon pare van anar de viatge a Itàlia i Iugoslàvia l’any 77, ella m’havia deixat la llibreta escrita a mà, velleta i amb possibilitat de fer-se malbé. Doncs bé, ella parlava que a Itàlia hi havia “un tipus de portes de vidre que s’obrien quan t’hi posaves a davant” i “un restaurant on agafes el plat i et serveixes el menjar que vols”. Avui, les portes automàtiques i els bufets (self-service que es deia abans) és una cosa normalíssima. Com ha evolucionat tot!
La part religiosa se’m feia pesada, per això vaig acabar plegant perquè em perdia, però trobava interessant el fet de les diferents corrents dins l’església, els que promulgaven la pobresa i els que no en volien saber res per no perdre el poder.
M’hagués agradat tornar a saber de l’home que sorgeix i parla amb tot tipus de llengües, m’encanta com l’autor diu que parla en les llengües de les experiències que ha viscut i les persones que ha conegut. Em sembla que hi ha un idioma que s’havia creat amb aquesta fita, l’esperanto no?
Així que era el Jorge? I com entrava a l’Edifici quan estava tancat? O era una pista falsa?
Doncs fins aquí.
A veure si algun dia puc veure la pel•lícula.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. feb. 10, 2017 10:06 pm

Per cert ametista, puc votar encara que no l'hagi acabat? Jo al llistat que faig, els que no acabo els valoro amb una D quan no els acabo però no m'agraden i amb un NA quan no els acabo i m'agradaven, però no els hi poso nota. Què faig aquí?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: Maria V. » dg. feb. 12, 2017 5:15 pm

Gràcies, Ametista i Anna Maria! Seguiré els vostres consells, doncs.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: ametista » dg. feb. 12, 2017 6:00 pm

Anna Maria ha escrit:Per cert ametista, puc votar encara que no l'hagi acabat?

i tant! tot i que clar, no hi ha un vot per "llibre deixat o no acabat".... perquè de fet, crec que al Club encara no ens havíem trobat mai amb un llibre que hagi costat tant en general :content:
com vulguis, potser el "no m'ha agradat gens" seria el que menys es correspondria i hauries de posar un "ni fu ni fa"? (perquè no et desagradava però tampoc t'enganxava tant per seguir i acabar-lo?)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. feb. 12, 2017 6:32 pm

Maria V. ha escrit:Gràcies, Ametista i Anna Maria! Seguiré els vostres consells, doncs.


Me n'alegro, Maria! Jo crec que som un grupet petitet però molt ben avingudet, jeje
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. feb. 12, 2017 6:33 pm

Ja he votat, he posat "ni fu ni fa", perquè si m'hagués agradat una mica més suposo jo que hauria continuat llegint.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: nienna » ds. feb. 18, 2017 8:07 am

Al final no he pogut amb aquest llibre, porto dies intentant avançar i m'és impossible, a més tampoc llegeixo una altra cosa... per tant el deixo per un altre moment, perquè no l'estic gaudint. Quan li agafo una mica el ritme canvia a parts on parla massa de religió i perdo l'interés de seguida, després ja em costa molt reenganxar-me. Penso que en un altre moment el gaudiría i entendría molt millor. Ara estic en una fase de llegir coses que em facin pensar més aviat poc perquè tinc molt estrés a la feina i llegeixo per desconectar... i amb el nom de la rosa no desconectava gaire :-:) :-:) :-:)

El deixo al final del tercer dia aprox, quan el torni a llegir ja deixaré els meus comentaris aquí... així a més a més puc començar amb calma la lectura del mes de març. :-o00m :-o00m
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'17 - El nom de la rosa (Umberto Eco)

EntradaAutor: ametista » ds. feb. 18, 2017 3:00 pm

ostres nienna, ja t'entenc ja... jo a partir de la segona meitat del llibre me'n vaig saltar moltes d'aquestes parts de religió perquè si no no l'hagués acabat... :-:)

de fet, l'autor diu a les notes del final que un dels títols que es van valorar pel llibre era "Els crims de l'abadia" o alguna cosa per l'estil i el va descartar perquè no volia que la gent es pensés que era una novel·la sobre investigació criminal.... perquè jo crec que més aviat era al revés, ell volia fer una novel·la de monjos on poder dissertar lliurement sobre religió, creences, etc. i entremig hi va posar la trama dels assassinats com un entreteniment extra o per atreure a gent no creient :content:

si més endavant l'acabes ja vindràs a comentar! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::