CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
2
40%
m'ha agradat, està bé
2
40%
ni fu ni fa
1
20%
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 5
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: ametista » dg. des. 10, 2017 5:04 pm

doncs començarem l'any llegint ciència ficció!

1 VOT - 2001 Odissea a l'espai - Arthur C. Clarke
Quan Stanley Kubrick va voler fer "la pel.lícula definitiva de la ciència-ficció", es va posar en contacte amb Arthur C. Clarke, un dels escriptors més reconeguts del gènere i amb una important trajectòria científica. Durant un any de treball esgotador, el cineasta i l'escriptor van elaborar el primer guió de la pel·lícula, mentre A.C. Clarke redactava en parel·lel la novel·la, incloent-hi detalls i passatges que van quedar fora del film.L'impacte de 2001, una odissea a l'espai fou extraordinari i avui tan la pel·lícula com la novel·la són objecte de culte i una fita de la ciència ficció difícil de superar.

3 VOTS La mà esquerra de la foscor - Ursula K. Le Guin
"La mà esquerra de la foscor" ens narra les peripècies del primer enviat al planeta Hivern, habitat per humans acostumats a l'extrem clima del planeta. El llibre es divideix en dues parts diferenciades però sense separació: Una primera on predomina una lleu intriga política i on se'ns mostra la realitat sexual dels habitants d'Hivern (són hermafrodites) i una segona, amb tan sols dos protagonistes en un "de tu a tu" insòlit per regions àrtiques meravellosament descrites i on es plantegen els principals temes culturals, sexuals i místics que regeixen la novel·la.

4 VOTS - Ubik - Philip K. Dick
"Ubik" és probablement l'obra més irònica i divertida de Philip K. Dick. La novel·la, que ha servit d'inspiració per a pel·lícules com "Abre los ojos", "Matrix" o "Minority Report", relata amb gran sentit de l'humor l'odissea metafísica que viuen els seus protagonistes: Glen Runciter és mort. O ho estan tots els altres? El que és segur és que algú ha mort en una explosió organitzada pels competidors de Runciter. De fet, els seus treballadors assisteixen a un funeral. Però durant el dol comencen a rebre missatges desconcertants, i fins i tot morbosos, del seu cap. I el món al seu voltant comença a enfonsar-se d'una manera que suggereix que a ells tampoc els queda molt temps...


0 VOTS Picnic a la vora del camí - Germans Strugatski
"Picnic a la vora del camí" és la narració de les conseqüències provocades per l'estada a la terra d'uns visitants misteriosos amb els quals no s'ha establert cap contacte. Les Zones de Visita, que esdevenen prohibides, són plenes d'objectes meravellosos, deixalles -potser- dels visitants. Els stalkers es guanyen la vida, corrent el risc de perdre-la, rampinyant-los. Un objecte, la bota d'or, té unes característiques llegendàries que el fan especialment temut per les autoritats.

3 VOTS El nom del món és Bosc - Ursula K. Le Guin
Nova Tahití és un planeta cobert de bosc i habitat per humanoides (éssers humans evolucionats a partir d'una antiga colonització humana). L'objectiu comercial de la colònia és l'exportació de fusta, molt valuosa a la Terra, i que malgrat estar encara en els seus inicis, ja ha provocat una desforestació completa de part d'una de les grans illes del planeta...


i el llibre guanyador, després d'unes emocionants votacions :content: finalment ha estat:

Imatge



TEMPORITZACIÓ:


:-.:·:: el 15 de GENER comentarem els 8 primers capítols


:-.:·:: el 31de GENER comentarem els capítols 9 fins al 17 i últim


i les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:

Raqueleta
Beikost
Anna Maria
nienna
Martina20
ametista

qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. feb. 10, 2018 6:27 pm, en total s’ha editat 6 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: charito » dg. des. 10, 2017 8:33 pm

Doncs us recomano la Ursula K. Le Guin perque es molt interessant llegir ciencia ficcio escrita per dones i amb una visio molt femenina dels personatges. Aixo si son espessets, pero els que heu proposat ho son jejej
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: Raqueleta » dl. des. 11, 2017 8:42 am

Feina feta, ja he votat.
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: Beikost » dl. des. 11, 2017 8:42 am

Fet!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: ametista » dl. des. 11, 2017 10:26 am

ostres ostres... doncs jo dubto entre tres i no sé quin triar! (les que coincidim al Goodreads ja sabreu quins perquè me'ls he posat com a "want to read" o-o:) )

vinga va! qui falta per votar? :()():::: :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: Anna Maria » dl. des. 11, 2017 10:55 am

Fet!
Noies, no ens posem d'acord altre cop, jejej, les nostres ànimes no estan entrelligades, oooommmm jejejejejejej Ametista, desfàs l'empat, això sí que és un misteri, digne de novel·la de ciència-ficció, jejejej
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: ametista » dl. des. 11, 2017 11:02 am

:r) :r) emoció fins al final!!!!

de moment:

han votat: Raqueleta, Beikost i Anna Maria, més un quart vot que no sé de qui és : lasito :

falten per votar: nienna, Martina20 i jo (a no ser que el quart vot sigui d'una de les dues)

o sigui que .....encara poden passar moltes coses!!!! :miko: :miko: :miko: :miko:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: Beikost » dl. des. 11, 2017 3:43 pm

Hola,

Crec que el quart vot és meu: com que a l'enquesta diu "Podeu posar fins a dues opcions...". En retiro una?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: ametista » dt. des. 12, 2017 1:03 pm

ups! culpa meva, doncs! o-o:)

quan creo les enquestes sempre activo l'opció de poder canviar el vot i de votar més d'un cop per si hi ha empats i hem de fer canvis o votar una segona ronda.... però potser ho vaig dir fa temps i no ho he anat repetint, així que Beikost no ho podies saber!

el que no sé és si un cop votat es pot retirar un vot.... imagino que no :-:) prova-ho i a veure què passa!
i si no pots ja decidirem què fem (o ignorem el vot que tu diguis que ja no val... o totes votem dos cops! :content: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: Beikost » dt. des. 12, 2017 3:09 pm

Sí que he pogut! Ja està.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: ametista » dc. des. 13, 2017 10:58 am

perfecte! >.-<: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: nienna » dc. des. 13, 2017 11:32 am

Votat! Jo tinc moltes ganes de llegir el de la Ursula K Le Guin, La mà esquerra de la foscor. Me l'he comprat fa poc en anglès per tant seria una bona oportunitat per posar-me amb ell >.-<: >.-<: >.-<:

Hi ha algu mès al Goodreads del club? Afegiu-me, soc nienna allà també. Així ens anem seguint les lectures extra que fem a més del club.

:-()-)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: ametista » dc. des. 13, 2017 11:52 am

molt bé nienna!!

doncs ei, jo també he votat... i tenim un empat :content:

la Martina20 està desapareguda, li he enviat missatges per tots els llocs possibles (aquí i Goodreads) :r) :r)

esperem una mica a veure si passa per aquí i vota?

si desempata ja ho tindrem, i si no desempata o no vota..... qui no hagi votat els llibres empatats podria canviar el seu vot i triar-ne un dels dos... no? per fer-ho pim-pam, més que res o-o:)

nienna ha escrit:Hi ha algu mès al Goodreads del club? Afegiu-me, soc nienna allà també. Així ens anem seguint les lectures extra que fem a més del club. :-()-)


va siiiiii algú més que estigui al Goodreads? o les que no, no us animeu? vaaaa, estaria molt bé >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: Beikost » dc. des. 13, 2017 2:22 pm

Bé, a mi m'agradaria llegir-ne un de la Le Guin, m'és igual quin.......... :P
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: nienna » dj. des. 14, 2017 5:26 pm

Jo si surt Ubik també estaré contenta jeje l'hi vaig regalar al meu marit l'any passat per Sant Jordi i li ha encantat. A més fa uns mesos vaig llegir l'altre de Phillip K Dick, el de sueñan los android con ovejas eléctricas per veure la peli de Blade Runner i em va encantat, per tant bé. Però com els de K Le Guin son una mica més espests necessito l'empenta del club per posar-me amb ells :-D :-D

A veure si entra la Martina20 i ens desbloqueja jeje
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: Anna Maria » dj. des. 14, 2017 10:34 pm

charito ha escrit:Doncs us recomano la Ursula K. Le Guin perque es molt interessant llegir ciencia ficcio escrita per dones i amb una visio molt femenina dels personatges. Aixo si son espessets, pero els que heu proposat ho son jejej


Bones charito, si surt un d'aquest llibres t'apuntaràs al club? vaaaaaaaaaaaa, que com més serem més riurem, som un grup encantador, més que el que diuen l'ametista i la nienna del club de los viernes, que pel que sembla va ser una lectura poc fructífera, jejej

Jo de la Ursula Le Guin preferiria llegir la de la foscor, l'altra sembla que siguin éssers estranys i a priori no em fa tanta gràcia... Ubik l'havia descartat per les pelis que feia referència. Per una banda Minority Report estava bé, però em va fer patir molt, però Matrix no vaig poder acabar-la perquè això de que la gent volés per fer un cop o per moure's ho vaig trobar massa irreals. Però bé, suposo que en això consisteix la ciencia-ficció... realment serà un repte per mi llegir-ne un altre llibre d'aquesta categoria. Els altres dos que he llegit (la pell freda i un món feliç) les trobo molt ben escrites i a veure si em passa el mateix amb el que acabem triant.

Pel que fa al Goodreads, quan l'ametista va obrir un fil fa temps per parlar de webs de classificació de llibres m'hi vaig inscriure, però no vaig acabar d'entendre el mecanisme i no tenia gens de temps i ànims per dedicar-me a mirar-ho. També venia d'una petita frustració perquè el Què llegeixes, web on havia apuntat tots els meus llibres llegits, havia canviat la versió i no servia el llistat que tenia, i posar-los tots de bell nou... Prometo però que buscaré la contrasenya i hi faré una ullada.

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: ametista » ds. des. 16, 2017 11:04 am

la Martina no entra :-:) i com que veig que hi ha diversitat d'opinions... votem totes una segona ronda? :miko:

sobre el Goodreads, Anna Maria hi has fet una ullada? un cop li agafes el "truquillo" la veritat és que complicat no és, espero que aquesta vegada t'ho miris amb uns altres ulls!

ah i parlant del Goodreads, fa poc hi he començat a seguir al Marc Pastor i m'encantaaaaaaa :r) escriu unes ressenyes dels llibres que llegeix que tela :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: Beikost » ds. des. 16, 2017 3:00 pm

Per una segona ronda voleu dir afegir vots als que ja hi ha? Podem provar-ho.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: ametista » ds. des. 16, 2017 3:18 pm

sí, totes votem una segona opció i a veure si així es decanta la cosa :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: Martina20 » ds. des. 16, 2017 7:25 pm

Disculpeu noies!!!! Ara he entrat al SP i veig qie estaveu pendents del meu vot per desempetar. Aiiiii :-:)

Doncs ara suposo qie he de votar dos vegades, veritat?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::