CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

Llibres, tallers..
Anna Maria
:: zebra
Entrades: 1320
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'18 - enquesta: ciència ficció del s.XX

EntradaAutor: Anna Maria » dg. des. 24, 2017 7:41 am

Doncs charito per això no t'apuris!
L'ametista posa unes dades per comentar, però les cumplim quan podem. Més que res és per seguir una guia, és a dir, si es comenta la primera part a partir de tal dia, doncs per no fer-ho abans, i posant el cartellet de "atenció spoilers: llegit..." doncs les altres ja estem al cas per no llegir-ho fins que haguem llegit aquella part. Jo vàries vegades he comentat el llibre sencer, i al principi vaig llegir algun llibre sense poder comentar res!
Prova-ho, a veure que tal, no?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Ho vaig escriure: http://relatsencatala.cat/relat/hola-cr ... va/1037584
13-1-15: el millor regal!
Imatge

Al genr al Club de lectura del SP llegim Ubik de Philip K. Dick. T'apuntes?
ametista
:: dragona
Entrades: 4717
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

EntradaAutor: ametista » dg. des. 24, 2017 5:38 pm

noies ja he editat la primera entrada :ok:

el llibre no arriba a les 300 pàgines i almenys l'edició que he agafat de la biblioteca no té índex :-:)

o sigui que ho anava a dividir una mica a ull i en plan 4 capítols per setmana però llavors tocaria comentar el 8 de gener i què carai, encara estarem ressacoses de les festes no? xxo.0.o

així que l'he dividit en dues parts, a comentar el 15 i el 31 de gener, per començar l'any una mica de tranquis :content: espero que us sembli bé! (i si no us sembla bé ho dieu i ho canviem! perquè també podríem fer tres parts a comentar els dies 10, 20 i 30)

bé boniques BON NADAL!!! \o.o/
Imatge Imatge

ImatgeImatge

al CLUB DE LECTURA del SOCPETIT el mes de gener llegim:
UBIK, de Philip K. Dick T'apuntes?
ametista

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: ametista » dg. des. 24, 2017 5:52 pm

ei charito, sí anima't!!!

com t'ha dit l'Anna Maria les dates són orientatives, totes fem el que podem! xxo.0.o

(jo encara tinc per comentar el llibre de novembre........... :-:) :content: )
Imatge Imatge

ImatgeImatge

Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » dg. des. 24, 2017 11:08 pm

ametista ha escrit:noies ja he editat la primera entrada :ok:

el llibre no arriba a les 300 pàgines i almenys l'edició que he agafat de la biblioteca no té índex :-:)

o sigui que ho anava a dividir una mica a ull i en plan 4 capítols per setmana però llavors tocaria comentar el 8 de gener i què carai, encara estarem ressacoses de les festes no? xxo.0.o

així que l'he dividit en dues parts, a comentar el 15 i el 31 de gener, per començar l'any una mica de tranquis :content: espero que us sembli bé! (i si no us sembla bé ho dieu i ho canviem! perquè també podríem fer tres parts a comentar els dies 10, 20 i 30)

bé boniques BON NADAL!!! \o.o/

A mi em va bé, perquè no crec que m'arribi el llibre aquests dies, o sigui que fantàstic!
Imatge
Imatge
Imatge

nienna
Entrades: 1989
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: nienna » dl. des. 25, 2017 7:55 pm

Eiii que bé! Em sembla genial la lectura de gener!

Anna Maria si que soc Nienna Barcelona Spain, tinc una foto d’un ós ninja, m’afegeixes tu millor si us plau? Jo no t’he pogut trobar perque em surten varies Anna Maria de Lleida. A veure si ens trobem neu:-D
Imatge

Imatge
Al gener al Club de lectura del SP llegim Ubik de Phillip K Dick. T'apuntes? T'apuntes?
Martina20
:: gosset
Entrades: 452
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

EntradaAutor: Martina20 » dj. des. 28, 2017 9:04 pm

Em sembla molt bé la divisió que has fet Ametista!!! I més si el llibre és curt. Encara estic esperant que arribi el llibre a la biblio, creuo els dits que arribi aviat.

Charito anima’t, ja veus que no hi ha pressió, jejeje, sinó es pot llegir no passa res i si no s’arriba a temps tampoc. Però t’entenc, eh? A mi al principi també em sabia greu si no llegia quan tocava xx:-D .

Sabeu, m’agrada molt estar en aquest grup pq gràcies a totes les propostes estic llegint lectures molt variades i que sinó fos per aqui, no les llegiria. Per exemple, no soc fan de ciencia ficció però ara tinc l’ocasió de donar-li una oportunitat a aquesta temàtica :content:
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8416
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » dv. des. 29, 2017 9:05 am

A mi també em sembla bé la divisió que has fet, Ametista.

I Charito, jo crec que a dia d'avui ningú compleix les dates que posa l'Ametista així que això no sigui el que et freni...
ImatgeImatge Imatge

Imatge
Beikost
:: papallona
Entrades: 105
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

EntradaAutor: Beikost » dj. gen. 04, 2018 3:46 pm

Ja m'ha arribat el llibre! M'hauré d'espabilar a acabar el que tinc entre mans... I vosaltres? Ja l'heu començat?
Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » dj. gen. 04, 2018 4:41 pm

A mi encara no m'ha arribat, com vaig dir suposo que a partir de dijous o divendres que ve el tindré, de moment estic llegint un altre llibre
Imatge
Imatge
Imatge

Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » ds. gen. 13, 2018 7:21 am

Bones,
ahir el vaig anar a buscar a la biblio! De moment, em quedo amb el que hi diu a la contraportada: "Philip K. Dick es el escritor de ciencia ficción más apreciado por aquellos a quienes no les suele gustar la ciencia ficción"
A veure si serà cert!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Imatge

Beikost
Entrades: 105
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

EntradaAutor: Beikost » ds. gen. 13, 2018 9:20 am

jajaja quina frase, no? No sé si considerar-ho un compliment, precisament...
Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » ds. gen. 13, 2018 4:37 pm

Beikost ha escrit:jajaja quina frase, no? No sé si considerar-ho un compliment, precisament...

ostres, potser sí que és pot mirar des de les dues perspectives, entenc jo que en aquest cas és un compliment, normalment a les contraportades no hi posen mai les crítiques negatives de la novel·la en qüestió, però és ben cert que jo que m'encanta la novel·la negra veig un llibre que hi diu que agradarà als que no els hi sol agradar la novel·la negra potser m'ho puc prendre com un nivell més baix, o una novel·la que amb l'excusa d'un assassinat parla de tot menys de l'assassinat...
La part positiva és com tot. A mi per exemple no m'agrada el Harry Potter, però benvinguts tots els Harrys potters del món si fan que la gent (en aquest cas adolescents i pre-adolescents) vagin a veure una peli perquè han llegit primer el llibre, i per fomentar la lectura, sobretot.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Imatge

Martina20
Entrades: 452
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

EntradaAutor: Martina20 » dc. gen. 17, 2018 2:53 pm

Atenció Spoilers: Llegida primera part

Es tracta d’un llbre escrit l’any 1969 i parla d’un possible futur que ja sabem que no és possible del 1992. Aqui l’escriptor usa l’imaginació de com podria ser aquest futur sobretot en tecnolgia però també la roba estrafolaria que la gent portava. Extrany que no hagués visualitzat els mòbils i que encara haguessin d’utilizar una espécie de telèfons fixes, jaja. L’argument comença amb la lluita entre la gent que té poders psíquics contra la gent que els intenta parar. Fins quan mor en Runcister, és per posar-nos en situació d’aquest futur i per presentar-nos els personatges. Ara crec que en els següents capítols serà la part interessant del llibre. Crec que serà una bogeria llegir també com la percepció de la realitat pels personatges i en especial en Joe està canviant.
També vull parlar de que es tracta d’un futur comercialitzat on fins i tot s’ha de pagar a les portes per obrir. Destaco aquest paràgraf on el protagonista es queixa d’aquesta situació on s’ha de pagar per tot.
“One of these days people like me will rise up and overthrow you(la màquina amb qui parla), and the end of tyranny by the machine will arrive. The day of human values and compassion and simple warmth will return...”. I aquest discurs li fa a una màquina que es nega a donar-li cafè quan tornen de Luna. És una situació en que ell realment necessitava un bon cafè però li donen podrit. Aqui és la primera senyal que hi ha algun cosa extranya.

Fins ara no sé noies, a mi no m’agrada aquesta temàtica de ciència ficció però li estic donant una oportunitat, jaja. Al principi noies, us confesso que em preguntava que s’havia près l’escriptor quan estava escribint el llibre perquè per mi el principi no tenia cap sentit res, jejeje.
Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » dc. gen. 17, 2018 4:26 pm

Bones!
Doncs jo ho sento molt però l'he deixat a la pàgina 24... Entre la temàtica i els molts noms que sorgien, havia hagut de tornar endarrere... ja sabeu que tinc poca paciència amb els llibres, si no m'agraden gens no puc continuar. Em sap greu perquè porto uns grups de lectura bastant així així, entre el de "la meva família i altres animals" que també el vaig deixar, i "la ladrona de libros" que ja havia llegit i no vaig voler tornar-lo a llegir... espero que em perdoneu! :-()-)
Llegiré els vostres comentaris.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Imatge

ametista

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 17, 2018 4:32 pm

és veritat Anna Maria, no ho havia pensat :-D :-D

bé, esperem que la lectura del proper club t'enganxi més i puguis arribar a comentar!! :content:
Imatge Imatge

ImatgeImatge

ametista

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 17, 2018 5:06 pm

jo comento la primera part també, tot i que ja l'he acabat... és curiós perquè al principi em feia com a mandra, probablement per això que diu l'Anna Maria de tants personatges, tanta informació... atabala una mica no? però un cop entres a la trama tot va tan ràpid que pim pam ja l'he acabat :content:

Martina20 ha escrit:Al principi noies, us confesso que em preguntava que s’havia près l’escriptor quan estava escribint el llibre perquè per mi el principi no tenia cap sentit res, jejeje.

:-D :-D :-D veig que a tu també et va atabalar el principi!

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA PRIMERA PART

doncs el que deia, al principi em costava una mica entrar en la trama perquè em perdia una mica amb tants telèpates, psis, antipsis, precos, noms de personatges, d'empreses, etc. però seguia llegint en plan "no passa res!" com quan mires una peli d'acció i al principi també et perds una mica però conforme avança ja et vas situant, no us passa? doncs amb "Ubik" igual :content:

un cop situada bé, el relat és dinàmic, no paren de passar coses i vols saber què passarà... més que res perquè sembla que cada vegada s'embolica més i vols entendre què carai està passant!

a partir de l'explosió comencen a passar coses rares i jo anava fent hipòtesis, la principal era que la Pat deuria estar intentant arreglar el percal amb la seva facultat de canviar coses del passat però a la vegada algo fallava, potser intentant canviar unes coses se'n fastidiaven unes altres? o algú més estava actuant a la vegada i era una lluita entre realitats paral·leles????

com a curiositat també destaco el fet d'haver de pagar monedes a la porta de casa, a la nevera, a la cafetera... quin estrés! i més tenint en compte que les monedes es fan servir cada vegada menys (em refereixo a la moneda petita) i que en un futur probablement ni existeixin i tot es faci amb diners electrònics o ves a saber! però el futur imaginat des del 1969 té això, hehe que es basa en coses que coneixien llavors...

no afegeixo més coses perquè no voldria colar-me i posar alguna cosa de la segona part, quan l'aneu acabant seguim! :ok:
Imatge Imatge

ImatgeImatge

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: