CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
2
40%
m'ha agradat, està bé
2
40%
ni fu ni fa
1
20%
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 5
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: nienna » dg. gen. 28, 2018 8:32 pm

Hola!

He llegit els vostres comentaris ara que ja tinc acabada la primera part però encara no he trobat un moment per fer el comentari des de l’ordinador. Només dir que m’esta agradant, tot i que a estones se li va la pinça a l’autor. A veure si puc fer comentari aquesta setmana i acabar la segona part!
Ens anem llegint!
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Beikost » dc. gen. 31, 2018 8:52 am

Jo el vaig acabar ahir. Mare meva, quina paranoia! Quan tingui un moment comento.
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. feb. 09, 2018 11:29 am

LLEGIT FINS EL FINAL

Comento ja abans que me n'oblidi.
M'ha agradat però no perdurarà en la meva memòria, crec. Massa enrevessat, d'un gènere que em resulta més aviat indiferent i no m'ha tocat especialment, així que, em sap greu, però diria que l'oblidaré aviat...

La veritat és que té gràcia el gir de la història, que resulta que el Runciter no està mort sinó que són ells els que estan morts (semivius, vaja) i que tot el que estan vivint és una ficció creada per un altre semiviu que els vol robar el que els queda d'energia, però la veritat és que hi ha coses que no entenc, no sé si no estan prou ben lligades o sóc jo que no ho vaig entendre. El famós Ubik no queda clar en cap moment què és. Sí és alguna cosa que ve del món real i que els protegeix contra l'atac del Roy, no pot simplement el Rucinter ruixar les vaines on estan amb el Ubik i així protegir-los? Per a què enviar-los missatges i intentar que aconsegueixi Ubik en farmàcies controlades pel Roy? I el tema de l'Ella, que tornarà a néixer per a enfrentar-se al Roy? Com tornarà a néixer, es reencarnarà? I des del món dels vius com podrà arribar al Roy i derrotar-lo? Què podrà fer ella que no pugui fer ara ja el Runciter? Alguna de vosaltres teniu clares aquestes coses?

Aquesta segona part és, per una banda, més fàcil de llegir perquè el món estrany que ens presenta a la primera part ja ens és més familiar però, com ja deia, per a mi la història s'enrevessa massa i jo, almenys, no ho he entès tot. Però tot i així, m'ha agradat la lectura, és inquietant el fet que el temps vagi retrocedint, que no sàpiguen per què passa, que un a un vagin morint, que la que creuen culpable també, la paranoia de trobar el Runciter a tot arreu...

En fi, que m'ha agradat, tot i el que he comentat, és entretingut i està bé per a passar l'estona, però tinc clar que no el rellegiré (jo sóc de rellegir llibres que m'han agradat molt) i que tampoc no l'aniré recomanant, ja que crec que hi ha lectures molt millors.
Raqueleta l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. feb. 12, 2018 8:51 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: nienna » ds. feb. 10, 2018 9:32 am

Bon dia!

L'acabo de terminar i he de dir que m'ha agradat molt, m'ha fet recordar moltes pelicules i series amb aquesta temàtica i fa pensar. Sembla impossible, però temps al temps.

LLEGIT FINS EL FINAL

A mi aquesta temàtica de ciència ficció normalment m'agrada, però quan he acabat el llibre. Vull dir que llegir em costa, però si aguanto fins el final em fa pensar i donar voltes sobre les coses. Em costa llegir pel vocabulari molts cops, i perquè de vegades hi ha coses de tecnologia que per deformació personal necessito entendre bé i llavors potser he de llegir 3 o 4 cops el mateix paràgraf :content: :content: També m'hagués agradat tenir més temps per llegir aquest llibre seguit, perquè he trigat moltiiiissim perquè aquest mes ha sigut complicat, i potser llegia 2 pàgines al dia i així costa molt tornar a enganxar-se.
Coincideixo amb vosaltres que el llibre comença de manera molt brusca, es el segon que llegeixo de l'autor i l'altre igual. Potser era la moda en la ciència ficció de la època, o bé una característica d'aquest autor. Després una vegada es coneixen els personatges poc a poc ja entres en l’historia i es fa més amè de llegir.

M’ha cridat molt l’atenció també això de pagar per tot i AMB MONEDES! M’hagués semblat molt normal pagar per tot amb targeta de crèdit perquè no m’estranyaria tampoc arribar a aquest punt, però amb monedes. També és cert que al 1969 potser el futur amb targetes seria més improbable, o potser és una manera de veure el futur amb tocs de passat. No sé, crida l’atenció. I també que totes les coses parlen, i sembla que parlin amb intel·ligència. La porta t’amenaça, la cafetera parla, etc. Això ara també ho anem veient a poc a poc, però converses limitades. D’aquí poc tindrem una Siri a tot arreu. :content: :content:

Les descripcions de la roba m’han semblat innecessàries, massa detall i a més molt surrealista i em passava també que m’imaginava una persona d’una manera i amb la descripció de la roba em trencava el meu model. És una practica comuna en novel·les amb temàtica futurista, com una necessitat d’explicar com serem al futur, què portarem, etc.

A partir de la meitat de la novel·la tot va més ràpid i és més fàcil de llegir. La veritat es que semblava estrany que només hagués mort el Runciter i que el món canvies per tots els altres, alguna cosa estranya devia haver-hi. Llavors sabem que Runciter és viu i els altres estan semi vius i es van consumint perquè en Jory necessita la seva energia per seguir en la semivida.

Això de la semivida és el concepte que més m’ha cridat l’atenció de tot el llibre. Coincideixo amb la Raqueleta en les preguntes i dubtes, jo no sé si m’agradaria o no que hi hagués aquest estat de semivida. Penso que el dol seria molt més difícil, encara tens al teu esser estimat per poder dir-li coses o preguntar-li coses, però cada vegada que ho fas el tindràs menys i tens la sensació de que l'acabaràs de matar pel teu egoisme de voler parlar-li... i tampoc t’acabes de fer una vida sense ell/ella. Jo no sé què faria sincerament. És curiós perquè en realitat la mort es l’únic que la ciència no ha sabut combatre, vull dir sí allargar la vida amb investigació en medicina, però quan la mort apareix ja no hi ha res a fer. Hem anat a la Lluna i a Mars però no sabem com arriba la mort i què senten les persones, i una vegada perdudes ja no tornen, ja no hi ha manera d’accedir a elles. Llavors aquesta idea de la semivida és potser possible en un futur, em penso, no el nostre futur, ni dels nostres fills, ni dels nostres néts però tard o d’hora la ciència buscarà una manera de comunicar-se amb els morts, que no sigui Esperanza Gracia o els mèdiums, etc. i és molt més factible aquest model de conservació de la vida. Ho veig possible jo d’aquí moooooolts anys, el que no sé és si seria desitjable, però.

Les descripcions d'Ubik a cada principi de capítol són molts surrealistes, és com si Ubik fos tot i res, i al final tampoc em queda del tot clar el que és...

Aquest llibre em recorda un capítol de Black Mirror que es diu San Junípero que us recomano molt perquè penso que explora el mateix concepte d’una manera molt interessant. No sé si coneixeu la sèrie, son capítols que no tenen res a veure els uns amb els altres, tenen histories diferents i, fins i tot, actors diferents, per tant podeu veure el capítol de manera independent sense problema. Són com mini-pelis.

Acabo ja perquè no em queda més temps, em reclamen els nens, tot i que em quedarien moltes coses a dir sobre el llibre, em penso que aquest llibre si m’agradaria comentar-lo a un club de lectura presencial o amb un cafè. A mi m’ha agradat molt. :ok:
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Beikost » ds. feb. 10, 2018 11:00 am

Bones,

Tenia pendent comentar la segona meitat, però ja ho heu dit quasi tot. Coincideixo, per una banda amb les que heu dit que a partir de la segona meitat es llegeix molt ràpid, t'enganxa, no pots deixar-ho, vols saber que recarall passa. I aquí crec que l'autor crea massa expectatives amb l'Ubik i tota la pesca perquè després el culpable sigui un mort de la caixa del costat. I jo tota intrigada amb la famosa organització de telèpates... i al final no se sap del cert tan sols si són els responsables de la bomba.

Per un cantó, doncs, li reconeixo al senyor K. Dick l'originalitat, sobretot de l'ambientació (per molt que no hagi envellit bé i ara sembli més aviat ridícula) i del concepte de la semivida, però a aquest, com deia la nienna, falta desenvolupar-lo: al final, té utilitat o sentit pels vius? I pels semimorts? Si no hi hagués en Jory creant universos, què veurien? Estarien adormits fins que els cridessin? Reviurien el seu món creat per ells mateixos? Massa preguntes que no es pren la molèstia de respondre...

I Ubik, doncs és com la vida, no? La paraula creadora... Però que sigui en forma d'esprai és una mica ridícul... I jo pensant, quan hi havia una regressió i passava a ser un pot de loció, doncs que se l'unti pel cos, no? xD

Però bé, sempre és curiós llegir un autor com K. Dick, veure com en els diferents relats sempre tracta temes de la memòria, el subconscient, allò que sabem, allò que recordem... I tot i que no és un autor que m'apassioni, el llibre m'ha recordat la peli Total recall, ha de ser curiós llegir-ne el llibre, potser més endavant.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: ametista » ds. feb. 10, 2018 6:26 pm

noies em faltava comentar la segona part, tot i que ja ho heu dit gairebé tot!

ATENCIÓ SPOILERS LLEGIT FINS AL FINAL

estic d'acord amb tot el que heu dit: com més avança la història més ritme té i més t'hi fiques, vols saber què passa... el tema de la semivida potser és el concepte més interessant, però com heu dit, complex... i Raqueleta has fet moltes preguntes que no sé contestar!! :content:

el gir final te l'esperes i no te l'esperes... perquè el Runciter ja els ho intenta dir que estan tots morts, però no li fan cas, no? ara, el que m'ha agradat més és quan apareix l'Ella en acció, al principi del llibre quan el Runciter va a parlar amb ella semblava que estava molt "out", que li quedava poca vida (o semivida, vaja) ....i en realitat és que està molt ocupada lluitant contra el Jory aquest!

clar que pensar que el Jory és el que l'està liant és un gir que no et pots esperar perquè primer penses (l'autor et fa creure) que els dolents de la pel·lícula són l'organització aquella de telèpates i la Pat és una infiltrada i per tant dolenta també... sí que al principi et presenta el personatge del Jory però com que no et planteges que estiguin morts ni hi penses amb ell, no? clar, estan en estats diferents! però no! resulta que estan tots junts i és el Jory el que ha creat tota una realitat paral·lela i durant la major part de la història suplanta a un dels inercials (no recordo el nom ara) i està al costat del Joe!

que parlant del Joe, em fa gràcia que és molt desordenat, caòtic, etc però en canvi sap moltes coses, té molta culturilla vaja! (que potser hi ha coses que ja se li pressuposa saber-les perquè deu ser algun tipus de científic però altres coses no té per què saber-les, com ara certes dades històriques sobre cotxes, motors, guerres, etc. i en canvi deixa anar tota una explicació que et quedes :-:) :-D

noies poso l'enquesta de si ens ha agradat! a mi sí! >.-<: no és el millor llibre de ciència ficció que hauré llegit però m'ha entretingut, m'ha divertit i m'ha fet pensar una mica! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. feb. 12, 2018 8:53 am

He editat la meva opinió, parlava de Rubik i no d'Ubik! Serà que tenia al cap el famós cub que no he pogut resoldre mai... :-D
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. feb. 12, 2018 10:53 am

Raqueleta ha escrit:He editat la meva opinió, parlava de Rubik i no d'Ubik! Serà que tenia al cap el famós cub que no he pogut resoldre mai... :-D


Doncs no estaves massa equivocada, perquè el cub Rubik també és un bon embolic ;-)))
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Raqueleta » dc. feb. 14, 2018 9:16 am

Llegiu aquesta notícia: https://retina.elpais.com/retina/2018/0 ... 81532.html
L'he llegit abans i m'ha fet pensar en el que comentava sobre la semivida i si seria sa per a superar la mort d'algú estimat.
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: nienna » dj. feb. 15, 2018 9:01 am

Molt interessant Raqueleta. El capítol de Black Mirror del que parla és el primer de la segona temporada, es diu Be right back, i és molt bo però dona una mica de mal rotllo. Jo el recomano, i penso que potser en un futur això sera possible z2:-)
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Martina20 » dg. març 04, 2018 8:30 am

Abans de començar amb el següent llibre, tenia pendent de deixar la meva opinió d’Ubik,

Atenció Spoilers: Llegit fins al final.

M’ha agradat bastant noies, no és el tipus de literatura que llegeixo normalment però un cop avançada en la lectura i acostumada en el nou vocabulari m’ha acabat enganxant. I m’ha deixat uns dies també pensant en el llibre, com de flipant i enrrabessat era tot plegat. Perquè en un principi ens pensem que era en Runciter que estava mort però després son els altres que estan en mitja vida però en una vida creada per un altre... i al final quan en Runciter agafa el paquet de tabac i els troba fets malbé.... doncs és la primera senyal que està en semivida. I quan vaig llegir això i el llibre s’acaba, em vaig quedar en plan de que en veritat qui està mort o semiviu o el que sigui?????

Destaco també el tò irònic de l’escriptor en moltes parts i sobretot en el protagonista. Per exemple quan moltrs coses canvien però ell ha de seguir posant 20cèntims a les portes i es diu a si mateix que hi han coses que no es mouran mai.

Coincideixo també que la segona part és més fàcil, potser perquè ja estem acostumats o perquè ja no es concentra tan la història en explicar precogs i altres.
També el tema de la semivida fa pensar. Trobo que fa angúnia o por o no sé com explicar la sensació que em fa de que algú estigui en una capsula esperant a morir del tot i que ens podem anar comunicant. Per un costat és com si no poguem deixar anar a la persona que no hi és però a la vegada també pot ser una manera d’acabar-nos d’acomiadar. I també xoca una mica com diu la Nienna amb el nostre egoisme (coincideixo totalment en la reflexió), com més hi parlarem més aviat moriran i maraxaran. Jo no sé que faria, ara mateix em sembla com quelcom anti natural i que la mort és part de la vida. Em dona mal rotllo.Potser si que serà factible d’aqui molts anys i llavors seria conciderat com una part també de la vida, ves a saber.

El llibre m’ha agradat força, no el tornaria a llegir però m’ha impactat i el recomenaria.
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL gener'18 - Ubik (Philip K. Dick)

EntradaAutor: Martina20 » dg. març 04, 2018 8:31 am

Que interessant l’article Raqueleta! Gràcies!!!!
L’he llegit ara, després de penjar la meva opinió. És que aquest tema porta molt de debat! Increïble pensar en concepte “patrimoni digital” o com gestionar la informació de les persones que moren.

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::