CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

- m'ha encantat!!!!!
0
No hi ha cap vot
- m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
- m'ha agradat, està bé
2
100%
- ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
- no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 2
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. set. 11, 2018 6:27 am

Martina20 ha escrit:Noies, no podré llegir la lectura d’aquest mes :ufs: .

No he pogut aconseguir el llibre. No el puc comprar online i que me l’enviin aqui em costa masses diners.

Vaig anar uns dies a Catalunya ara fa poc i el vaig intentar a trobar a les llibreries que anava passant i no el tenien. No m’he organitzat massa bé.

Em sap greu... tantes lectures que portem juntes....

Raqueleta, que comentes que estas llegint un llibre de l’Almudena. Els seus llbres m’encanten!!!!!


Hola guapa,
tinc una amiga que és una súper lectora de llibres, ara electrònics. Li preguntaré a veure si aquest el té, per provar-ho no hi perdo res. Ja et diré!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: Martina20 » dt. set. 11, 2018 5:35 pm

Gràcies Anna Maria :ok: . A veure q et diu :***:
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. set. 11, 2018 8:26 pm

Martina20 ha escrit:Gràcies Anna Maria :ok: . A veure q et diu :***:


La meva amiga diu que dins de la plataforma que utilitza ella (em sembla que em va dir que paga una quota mensual i té tota una sèrie de llibres) no l'hi surt.
He pensat en l'emfer, te'n recordes d'ella? Li he enviat un correu a veure que em diu.
De pas li he dit a veure quan tornarà al club, que se la troba a faltar!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. set. 12, 2018 1:28 pm

Hola de nou,
doncs no hi ha hagut sort, l'emfer no el té, diu que amb els autors catalans costa més de tenir la versió electrònica.
Ah, també m'ha dit que no té quasi temps per llegir.
Ho sento Martina...
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: Martina20 » dg. set. 16, 2018 1:35 pm

Gràcies Anna Maria!!! El tindré com a lectura pendent de llegir. De moment us va agradant?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: Raqueleta » dl. set. 17, 2018 12:03 pm

Jo també el deixo com a pendent, que sembla tenir bona pinta.

Martina20, a mi m'encanta Almudena Grandes! M'he llegit pràcticament tots els seus llibres (i els que no els he llegit encara ja estan "programats" a la llista de pendents, jeje).
Ara estic amb "Desig de xocolata", que l'Anna Maria ja em va dir que li havia agradat, i la veritat és que m'està agradant i m'està enganxant, i quan acabi segueixo amb "Las tres bodas de Manolita".
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. set. 19, 2018 3:31 am

Martina20 ha escrit:Gràcies Anna Maria!!! El tindré com a lectura pendent de llegir. De moment us va agradant?


Sí, de moment està bé!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. set. 19, 2018 3:33 am

Raqueleta ha escrit:Jo també el deixo com a pendent, que sembla tenir bona pinta.

Martina20, a mi m'encanta Almudena Grandes! M'he llegit pràcticament tots els seus llibres (i els que no els he llegit encara ja estan "programats" a la llista de pendents, jeje).
Ara estic amb "Desig de xocolata", que l'Anna Maria ja em va dir que li havia agradat, i la veritat és que m'està agradant i m'està enganxant, i quan acabi segueixo amb "Las tres bodas de Manolita".


Sempre fa gràcia que una recomanació de llibre agradi, me n'alegro que t'enganxi!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. set. 19, 2018 4:03 am

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA SEGONA PART

Doncs resulta que es coneixen per un programa de ràdio, havia de ser el Pere que fos el “salvador” del concurs de les tres persones nascudes el mateix dia, per augmentar la seva xuleria, jeje. Pel que fa als caràcters, el més canviant és el de la Maria, que s’amotlla al dels seus dos amics per festejar-los a tots dos. És un joc perillós aquest el de coquetejar amb dos, i a més amics que són, tot i que costa, i més a aquesta edat, no fer-ho perquè tenir l’atenció de dos nois a la vegada... bé, a mi no m’ha passat mai :-D :-D però entenc que per la vanitat deu anar molt bé.
Quan el Gregori diu que està bé això de ser catòlic practicant perquè com que “Déu ho perdona tot”, primer la fas i després et vas a confessar i apa, ja està. Això a casa amb els meus pares ho hem dit alguna vegada, sobretot de la típica dona molt “missera”, que te la fot per darrere però que sembla que després quan va a missa es confessa al mossèn i ja es deu quedar tranquil•la.
Una altra reflexió que vaig apuntar, però no sé en quin moment va sorgir d’aquesta part, és que ser d’esquerres i ser feminista són dues coses diferents. Potser devia ser alguna cosa que va dir el Pere, que és el d’esquerres. Em va fer pensar en què un dia a la tele vaig veure una joveneta que deia que volia la independència perquè així la dona seria més lliure i tal i tal... :-:)
Quan la Maria i l’Encarna perden la virginitat a la vegada, amb dos nois que acabaven de conèixer (que em va recordar més a l’època hippie dels 60 i no ho relacionava amb l’època republicana), realment vaig estar pensant si no és una mica novel•lesc el fet que la primera vegada anés tant i tant bé... això passa? Doncs millor per elles, però diria que no és el normal
Estic molt d’acord amb la reflexió que fa l’Encarna al Gregori (quan parlen del mal d’amors) que l’ésser humà sempre està patint, pel que tenim i pel que no tenim, i pel que potser passarà. I quan aconseguim el que volíem, no ho gaudim.
La nit de cap d’any que passen junts tots tres, haguessin acabat fent un trio si l’Encarna no hagués vomitat?
Quan s’acaba la nit de cap d’any, surt la raó de ser del títol del llibre, el fil de plata. És un punt d’inflexió en la relació que tenen els tres amics? Compliran la promesa de trobar-se cada any pel seu aniversari, i aportar un escrit del que han viscut durant l’any?
Doncs no hi ha trio però la Maria s’embolica primer amb el Gregori i després amb el Pere, tot i que és amb aquest segon amb qui es casa perquè és el primer que li demana. Serà significatiu aquest fet?
En aquesta segona part es veu més clarament la part històrica que estan vivint els protagonistes, quan es parla de la col•lectivització de les empreses, entre elles Can Ponsich. Amb l’escena de la minyona apuntant amb una arma a la senyora, perquè sempre hem d’humiliar despullant a la gent?
Doncs la Maria i el Pere es casen abans que ell marxi al front, al convit el Gregori perd per segona vegada la vergonya i li planta un morreig a la Maria enmig del ball, volent provocar què, que acabi tot amb baralla? Per demostrar també valentia?
El Pere marxa al front. El primer aniversari no es poden trobar tots tres per aquest fet, però sí que tenien els textos preparats del que els hi havia passat aquell any. Tornarà, el Pere?
A veure com segueix!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: ametista » dg. set. 23, 2018 5:50 pm

ATENCIÓ SPOILERS!!! LLEGIDA LA SEGONA PART

doncs es coneixen a partir del programa de ràdio i els dos s'enamoren de la Maria i a la Maria li agraden els dos :content:

que curiosa la feina del Gregori d'escriure cartes per la gent, en una paradeta a la Rambla, no? hi ha tantes coses que ens semblen normals i evidents i que no sempre ho han sigut!

m'agrada com el Pere s'estima també al Gregori, tot i que al principi no li feia cap gràcia i sempre hi ha certa rivalitat entre ells... però m'encanta el moment de cap d'any, després de ballar tots tres junts i compartir un moment tan íntim... (el gairebé trio!) quan ells dos marxen junts i al moment d'acomiadar-se, sense dir-se res s'abracen fort..... (podrien haver-se picat o estar gelosos o el que fos, però no... s'abracen fort :love: )

finalment la Maria s'ho fa amb tots dos, i mira que sembla santeta ella :content: primer amb el Gregori i és tot tendre, com d'amics... (i és la primera vegada d'ell) i després amb el Pere, a lo grande, en un cine i en un plan més passional... els dos li diuen que l'estimen i que ha d'escollir però ella no pot.... i decideix que es casarà amb el primer que li demani..... no sé jo si és el millor citeri, noooo?????

el Pere ja no em sembla tan penques (no tant.. però encara ho és!) perquè per fi veiem que també té el seu cor..... però vaja, que segueix tenint cara perquè li agrada la Maria però s'ho fa amb la Lídia i sinó amb la Quimeta... au, vinga!

finalment és ell qui primer li demana matimoni així que es casen en plan proletari i revolucionari.... els pares apareixen i no s'hi senten gaire còmodes.. i tot i que la Maria gaudeix de la boda, crec que no és així com se l'hauria imaginat, ella segur que volia un altre tipus de boda més "clàssica"....

lligat a això no m'agrada que ell sempre decideixi per ella.... en cert moment pot ser romàntic, com quan li prepara les cites sorpresa d'anar a ballar i del cinema.... però com a manera de funcionar no, és com si ella fos un zero a l'esquerra (ell ho decideix tot sobre la boda, la nit de noces, etc) i sí que a ella li toca buscar el pis després però perquè ell marxa a la guerra, que si no també ho faria ell... i si ho ha de fer ella és perquè ell "li ha manat".... no és una decisió conjunta..... i sincerament.... si ell marxa a la guerra, quina necessitat té ella de buscar-se un pis? i si ell no tornés??? ja el buscaran junts quan torni, nooo?

el Gregori pobre.... té moments de felicitat absoluta (quan ell i la Maria fan l'amor, quan després es fan alguns petons més...) i del dolor més gran del món (quan ell no és l'escollit i ha de veure com es casa amb el Pere) ....si l'elecció hagués sigut al revés.... penso que el Pere s'hauria enfadat molt i poster s'ho hauria passat malament però al final hauria passat a una altra cosa, una altra noia, una altra revolució.... no? no crec que hagués patit tant com ho fa el Gregori... són maneres diferents d'estimar? o només caràcters?

i aquesta part s'acaba quan el Pere ja ha marxat i la Maria li dóna els apunts per la segona part del disc de la seva vida... el Gregori no creu que res d'això ja es faci però la Maria encara té il·lusió... per estar tots tres junts, fer-ho junts.... però la tristesa d'estar separats (en molts sentits) els pesa més...
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. oct. 03, 2018 4:02 am

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDES TERCERA I QUARTA PART

A la tercera part llegim com els tres protagonistes afronten la Guerra Civil, des de tres punts de vista: El que marxa al front (el Pere), el que es queda aquí (la Maria), i el que fuig (el Gregori). Quina és l’opció més vàlida? Què és el més correcte? És fàcil jutjar, sobretot quan no ho has viscut. Jo crec que la major part de la gent no era ni de un bàndol ni de l’altre, simplement volien viure i es van agafar a un ferro roent per poder-ho fer.
Quan el Gregori coneix a la Roser, diu “la seva lletjor era esplendorosa” jajajajajaja. De fet, entenc també que ell tampoc és George Clooney, perquè la Maria sempre parla de la seva blancor, de les venes que se li veuen, translúcides.
El possible trastorn compulsiu del Gregori, que el fa comptar fins a tres tot, crec que és una de les claus que fa que sobrevisqui a l’època en què està tancat a les golfes de la casa, anar mirant per la finestra i comptant tot el que veu tres, ho creieu vosaltres així?
I el Pere, doncs que ja està cansat de la Maria, aquest xiquet pensa amb la p... i també per supervivència, se’n va amb la Irene. Tot i que al final no li serveix de res, perquè al final resulta que el van matar. Té molta raó la Maria quan se n’adona que el Pere no vol contactar amb ella, almenys l’hi hagués pogut dir, no deixar-la i au, ja t’apanyaràs.
Una reflexió del Gregori quan tornen amb la Roser a Barcelona: “Aquesta, doncs, va ser la meva guerra, gens heroica, però igualment plena. Hores i hores de sentiments precaris i alhora intensos, un temps provisional i antinatural,...” Doncs això, cada persona va “fer la guerra” com va poder.
La 4a part és a l’any 1985, només parla el Gregori. Han passat 50 anys i no s’han vist més. El Gregori i la Roser s’expliquen el tema de la Maria, ell perquè la va intentar buscar i ella perquè la va ajudar a escapar. Tots dos ho havien amagat, però havien estat fins ara portant-ho a dins. És un dels secrets d’estimar-se tants anys? No dir allò que potser faria mal? Guardar un secret tant gros per viure “bé” però al mateix temps tenir aquella ombra? Espero no haver de fer-ho mai això.
El dia de l’aniversari, el Gregori va allà on hi havia Ràdio Barcelona. Veu la Maria, però no té el coratge d’anar-la a retrobar, la veu des del bar. Per què? Quins sentiments no volia que se li despertessin? Bé, ell mateix es jutja com a covard.

ATENCIÓ SPOILERS! CONCLUSIONS SOBRE EL LLIBRE
No ha estat malament, la lectura ha estat fàcil. Haig de dir que les novel•les que són explicades pels protagonistes a l’hora, és a dir, el mateix espai de temps segons el punt de vista de cada protagonista, se’m fan una miqueta pesades. Ja em va passar a “Cendra per Martina” de’n Pedrolo (que per aquest motiu no vaig acabar). Tot i així, hi ha trossos molt bonics i moltes reflexions vitals.
De l’estructura de la novel•la potser el final és una mica atropellat. L’última part és molt curta, com si l’autor tingués pressa per acabar. Potser no tenia res més a dir i explica tot el que ha d’explicar. Està clar que és la viva imatge del que van viure la gent (els nostres familiars, de fet) durant la guerra i després, durant la postguerra.
Tot i no ser dels millors llibres que he llegit, m’ha quedat un bon gust de boca.


Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: ametista » dv. oct. 05, 2018 11:14 am

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA TERCERA I QUARTA PART

doncs arriba la guerra i el Pere és tan penques com sempre, quan marxa passa de la Maria i deixa d’escriure-li cartes... si passés d’ella per aquella excusa tan masculina de que tenen necessitats físiques seria una traïció igual però en certa manera es podria entendre (tal i com és ell) però no, resulta que passa perquè li ratllen les cartes!!! i simplement deixa d'escriure-li i ella no sap si està viu o mort! és molt fort, quins coll...... de paio!!!!!! i després flipa amb l'Irene, com sempre.... es deixa portar per les faldilles i això al final l’acaba perdent...

el Gregori es veu obligat a amagar-se però finalment això el salva (tens raó Anna Maria que probablement el seu trastorn l’acaba protegint perquè l’ajuda a passar les hores distret... també hauria pogut acabar amb l’efecte contrari i potenciar-se-li més el trastorn però sembla que va fer sort amb això) ah i coneix a la Roser, la seva futura dona

la Maria treballa i ajuda però al final sembla que acaba força malalta... i no queda clar si la malaltia la mata o no...

de manera que 50 anys després quan el Gregori va a la cita que tenien tots tres veu una dona que s’acosta i el dubte és.... és la Maria o no??

per una banda vols pensar que sí, que estigui viva... però per altra banda jo crec que si hagués sigut la Maria... la Maria hauria parlat amb el Gregori, segur...

a més... si fos la Maria també hi hauria d’haver el punt de vista d’ella, no? i només llegim el del Gregori, perquè és l’únic que queda viu....

i el Gregori és feliç, amb la Roser... tot i així es pregunta què hauria passat si la Maria l'hagués escollit a ell.... i segurament la guerra els hagués separat igualment, així que no sé si després s’haurien retrobat... però si hagués sigut així encara seguirien junts perquè el seu era un altre tipus d'amor... en aquest sentit el Gregori era més persona que el Pere

i bé, a mi també m'ha deixat un bon gust de boca com diu l'Anna Maria, és fàcil i agradable de llegir :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: ametista » dv. oct. 05, 2018 11:20 am

ja he posat enquesta per votar què ens ha semblat! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'18 - El fil de plata (Lluís Anton Baulenas)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. oct. 05, 2018 1:13 pm

Votat!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::