CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, està bé
1
25%
ni fu ni fa
3
75%
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 4
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: ametista » dt. des. 11, 2018 5:24 pm

doncs aquest mes ens tocarà llegir un llibre una mica llaaaaarg (per això el nom de "totxos") :content:

i els candidats són:

1 vot - La cabana de l'oncle Tom - Harriet Beecher Stowe (700 p.)
Els Estats del Sud defensaven l'esclavitud per a les seves grans plantacions, mentre que els del Nord, molt industrialitzats, demanaven la seva abolició. Arrel de la llei de 1850 contra els esclaus que escapaven a un Estat lliure, Harriet B. Stowe va escriure «La cabana de l'oncle Tom», publicada per fascicles entre 1851 i 1852, i com a llibre l'any 1852, que defensava posar fi a les lleis injustes i acabar amb l'esclavitud

0 vots - Els tres mosqueters - Alexandre Dumas (870 p.)
D’Artagnan haurà de lluitar contra els homes del cardenal Richelieu i la seva agent secreta, la malvada Milady. Sort que compta amb l’ajuda de Porthos, Athos i Aramis. Aquest clàssic del gènere d’aventures està ple de conspiracions i traïcions, però també de lleialtat, amor i, per descomptat, de la gran amistat d’uns mosqueters units pel lema «Tots per a un, i un per a tots!».

1 vot - La Dama de Blanc - Wilkie Collins (800 p.)
D'ençà de la seva aparició, l'any 1860, La dama de blanc no ha deixat de captivar els lectors fins al punt que els seus personatges -l'enigmàtic comte Fosco, la sagaç Marian, el neuròtic senyor Fairlie, la seva captivadora neboda, el malvat sir Percival i, sobretot, la misteriosa dama vestida de blanc que sorgeix de les tenebres- s'han convertit en figures de la literatura universal.Walter Hartright es trasllada a Limmeridge per fer classes de dibuix a la Laura, una jove rica hereva, neboda del baró Frederick Fairlie.Poc abans de marxer, però, topa amb una misteriosa dama vestida de blanc que li parla de Limmeridge i de la seva propietària, ja morta, la senyora Fairlie. Des d'un bon començament, en Walter se sent molt atret per la Laura, que al seu torn està promesa amb sir Percival Glyde, que l'únic que vol és quedar-se amb la seva herència. Només li barra el pas la misteriosa dama de blanc.

0 vots - Crim i càstig - Dostoievsky (700 p.)
Crim i càstig, la gran novel·la de Dostoievski, narra l'experiència d'un jove estudiant rus que viu en la misèria i és empès per la necessitat i, sobretot, per consideracions teòriques, a assassinar una vella usurera de vida execrable. Però té realment justificació el crim que comet Raskòlnikov? La incomparable capacitat de penetració psicològica de Dostoievski arriba al fons esfereïdor de l'ànima del seu personatge, l'indret de l'home en què tan sols un matís separa el bé i el mal. Sobre una trama policíaca, Dostoievski planteja amb terrible lucidesa la lluita entre el desig de poder i l'ideal d'amor absolut. Nietzsche afirmava que només Dostoievski li havia ensenyat alguna cosa sobre la psicologia humana.

3 vots - Anna Karenina - Lev Tolstoi (800 p.)
Anna Karènina és una de les novel·les fonamentals de la literatura universal. Tolstoi va depurar el seu estil per pintar un fris vivíssim de la Rússia de finals del xix i, sobretot, per posar en relleu la història de l’amor tràgic entre l’oficial Vronski i la jove aristòcrata Anna, que es deixa arrossegar per la passió i abandona la família. La novel·la enllaça les vides de les classes altes i dels camperols humils, i aconsegueix un ressò èpic que captiva els lectors d’avui com va seduir els d’ahir. La profunditat del drama moral d’Anna Karènina serveix a Tolstoi per expressar els seus dilemes sobre les relacions entre home i dona, i també el seu rebuig envers una societat refinada però hipòcrita, incapaç d’evolucionar, mentre es congriava la Revolució Russa. Gran novel·la realista, Anna Karènina és la màxima elaboració literària de la passió amorosa i de la lluita entre els dictats del cor i de la raó. Dostoievski considerava Anna Karènina «una obra d’art absolutament perfecta».


1 vot - Retrat d'una dama - Henry James (800 p.)
A Isabel Archer, una jove americana amb molta curiositat i imaginació però pocs recursos, se li obre el món quan la seva tia anglesa, Mrs. Touchett, li proposa que l’acompanyi a Europa per endinsar-se en els ambients aristocràtics del vell continent. Isabel comença a fer sòlides amistats i a ser sol·licitada en matrimoni per alguns pretendents, però un fet inesperat converteix unes relacions presidides per la innocència i la noblesa de sentiments en un joc molt més perillós: la valuosa herència que rep Isabel la transforma en una presa cobejada pels voltors de la societat, i al voltant d’ella es va formant d’una manera imperceptible una teranyina de la qual difícilment es podrà escapar.
Retrat d’una dama (1882), considerada per molts com l’obra més important de Henry James, explora amb destra minuciositat els fils que mouen tant l’ànima humana com les relacions socials, en una creació literària de primeríssim ordre que sorprèn per la seva ambició i modernitat.


doncs llegirem:

Imatge

TEMPORITZACIÓ

OPCIÓ 1

:-.:·:: el 8 de MARÇ comentarem la PRIMERA I LA SEGONA PART

:-.:·:: el 15 de MARÇ comentarem la TERCERA I LA QUARTA PART

:-.:·:: el 22 de MARÇ comentarem la CINQUENA I LA SISENA PART

:-.:·:: el 29 de MARÇ comentarem la SETENA I LA VUITENA PART

com que el llibre és llarg també tenim la possibilitat de llegir-lo amb dos mesos en comptes d'un:

OPCIÓ 2

:-.:·:: el 8 de MARÇ comentarem la PRIMERA PART
capítols 1-34

:-.:·:: el 15 de MARÇ comentarem la SEGONA PART
capítols 1-33

:-.:·:: el 22 de MARÇ comentarem la TERCERA PART
capítols 1-32

:-.:·:: el 29 de MARÇ comentarem la QUARTA PART
capítols 1-23

:-.:·:: el 5 D'ABRIL comentarem la CINQUENA PART
capítols 1-33

:-.:·:: el 12 D'ABRIL comentarem la SISENA PART
capítols 1-32

:-.:·:: el 19 D'ABRIL comentarem la SETENA PART
capítols 1-31

:-.:·:: el 26 D'ABRIL comentarem la VUITENA PART
capítols 1-19


quan acabem el llibre, les que vulguem/puguem podem mirar i comentar la pel·lícula amb el mateix títol, a triar entre una de les següents versions:
1935 amb Greta Garbo
1948 amb Vivien Leigh
2012 amb Keira Knightley


i les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:

Anna Maria
Martina20
Raqueleta
nienna
Ellie77
ametista

qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. abr. 28, 2019 1:11 pm, en total s’ha editat 6 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'19 - enquesta s.XIX: "totxos" opció A

EntradaAutor: Anna Maria » dt. des. 11, 2018 10:18 pm

Votat!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL març'19 - enquesta s.XIX: "totxos" opció A

EntradaAutor: Raqueleta » dt. des. 18, 2018 12:47 pm

Votat. Aquí serà més complicat, em sembla, jeje.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'19 - enquesta s.XIX: "totxos" opció A

EntradaAutor: Anna Maria » dt. des. 18, 2018 1:31 pm

Uix, "totxos" conflictius, tirititití, jejeje
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL març'19 - enquesta s.XIX: "totxos" opció A

EntradaAutor: Martina20 » dj. des. 20, 2018 4:15 pm

A veure si hi ha vot de desempat :miko:
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL març'19 - enquesta s.XIX: "totxos" opció A

EntradaAutor: nienna » dc. des. 26, 2018 10:19 am

Votat! :ok: sembla que he desempatat, però falta alguna més per votar, oi?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'19 - enquesta s.XIX: "totxos" opció A

EntradaAutor: ametista » dc. des. 26, 2018 1:07 pm

sí, falta l'Ellie!

ui ui quins nervis...! hi haurà un altre empat? es mantindrà el desempat?
:()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'19 - enquesta s.XIX: "totxos" opció A

EntradaAutor: Anna Maria » dc. des. 26, 2018 4:04 pm

Ellie, cu cuuuu, jejeje
:ou: :ou: :ou:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Ellie77
:: puça
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: dc. maig 11, 2016 11:45 am

Re: CL març'19 - enquesta s.XIX: "totxos" opció A

EntradaAutor: Ellie77 » dc. des. 26, 2018 6:13 pm

Fet! Em sembla que ja està clar, no?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: ametista » dt. gen. 01, 2019 4:06 pm

noies! ja he editat la primera entrada i he posat la temporització, com que el llibre és llarg he posat dues opcions de temporització, l'estàndard d'un mes i una altra en dos mesos, i que cadascú faci la que li vagi millor :ok:

ah, de moment he posat la divisió només en les 8 parts que té el llibre però si algú necessita els capítols que ho digui :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. gen. 01, 2019 8:59 pm

A veure com anirà :content: :content: :content:
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Martina20 » dc. feb. 20, 2019 8:47 pm

Ja l’he començat a llegir noies, que sinó no arribo ni després de dos mesos. Si l’Emma ja em va costar al ser força llarg, aquest ja tremolo :-D
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: ametista » dc. feb. 20, 2019 10:07 pm

:r) :r) ben fet, per si a cas!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. feb. 21, 2019 3:48 am

Jo estic pendent que m'arribi de la biblio, volia començar més avia però encara no el tinc, a veure si arriba!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Martina20 » dv. feb. 22, 2019 4:21 pm

També estic esperant el llibre que m’arribi de la biblio però mentrestant l’he trobat gratuït a l’apple store. T’ho dic Anna Maria per si tens un iphone. No soc gaire de kindles ni de ereaders.... encara que ara m’estic plantejant comprar-me’n un pq començo estar una mica cansada d’anar a la biblio amunt i avall amb llibres i tampoc en compro de físics pq ocupen espai a casa i ara amb nens no en tenim :love:
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. feb. 22, 2019 6:51 pm

Martina20 ha escrit:També estic esperant el llibre que m’arribi de la biblio però mentrestant l’he trobat gratuït a l’apple store. T’ho dic Anna Maria per si tens un iphone. No soc gaire de kindles ni de ereaders.... encara que ara m’estic plantejant comprar-me’n un pq començo estar una mica cansada d’anar a la biblio amunt i avall amb llibres i tampoc en compro de físics pq ocupen espai a casa i ara amb nens no en tenim :love:


De moment em resisteixo a llegir llibres en una pantalla, però no puc dir "de esta agua no beberé", tinc whatsapp des del juny passat, perquè vaig haver de claudicar i no està malament.

L'he anat a buscar avui, o sigui que començo a llegir :ok:

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: ametista » dg. feb. 24, 2019 5:37 pm

Martina20 ha escrit:No soc gaire de kindles ni de ereaders.... encara que ara m’estic plantejant comprar-me’n un pq començo estar una mica cansada d’anar a la biblio amunt i avall amb llibres i tampoc en compro de físics pq ocupen espai a casa

Anna Maria ha escrit:De moment em resisteixo a llegir llibres en una pantalla, però no puc dir "de esta agua no beberé"


doncs jo estic encantada amb el meu kindle :love: i és que una cosa no treu l'altra, segueixo llegint llibres-llibres i els ebooks simplement són una opció més... el que faig és comprar-me només els que tenen algun significat especial i per la resta tirar de biblioteca (llibre físic) o d'e-biblio o kindle (digitals)

la clau està en llegir en un aparell adequat perquè llegir en una pantalla il·luminada (mòbil, tablet...) cansa la vista... en canvi en un ereader no tens tant la sensació de llegir en una pantalla... està clar que hi ha les diferències evidents de no passar físicament pàgines per exemple, però a banda d'això els ereaders tenen els seus avantatges (per exemple ara no podré prendre el llibre d'aquest mes per llegir al bus perquè és molt totxo :content: però puc anar-lo llegint simultàniament al kindle que és molt més manejable i d'una mida ideal per portar a la bossa)

per cert, jo també el començo ja! :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Raqueleta » dv. març 08, 2019 10:44 am

Jo soc una fan de l'e-reader. Que en llibre en paper té un encant i un romanticisme (i misticisme) que no té l'e-reader, d'acord. Però la comoditat de no dur pes (llibres com Anna Karenina al bolso, per exemple, són inviables i jo l'e-reader el porto sempre a sobre) o d'anar de viatge i poder portar uns quants llibres sense ocupar espai és molt, molt còmode.

Per cert, jo sí necessito saber quins capítols comprenen cadascuna de les parts, he vist que la versió que tinc no fa les divisions en parts. Gràcies Ametista.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. març 09, 2019 7:23 pm

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA PRIMERA PART!

Ostres, em sembla que feia temps que no complia una part llegida quan “tocava” ;-)))
Bé, primer de tot noies, estic per comprar-me un vestit d’època, un corsé, i anar-me a fer tirabuixons, al gener Emma i ara l’Anna Karenina :-D :-D
L’acció també és lenta, però m’atreu una mica més que l’anterior llibre, a veure si segueix així perquè sempre fa gràcia haver llegit un clàssic!
Com sempre, vaig comentant allò que he anat apuntant:

* Esteban Arcadievitch sap que s’ha equivocat posant-li les banyes a la Dolly, però dona les culpes a les dones, perquè si no fossin així o allí. Pel que fa a la seva dona “Ella vivía en paz y feliz con sus hijos y yo le daba libertad absoluta en las cosas del hogar” Guau, llibertat a la llar :-:)

* Esteban compra el diari liberal, no per convenciment polític sinó perquè era l’opinió i la corrent majoritària.

* Primer diu que ESteban tracta tothom, vingui d’on vingui, de forma igual, però després comenta quan el seu amic Levine arriba “cada uno despreciaba las actividades y costumbres del otro” Pura façana, com molta gent.

* Levine vol demanar la mà a Kitty. Altra cop la categoria, que ell és un home ric però de poble, sense connexions ni amistats ni vida social. Ni la mare de Kitty, ni la seva amiga veuen bé la unió, prefereixen a Wronsky. En canvi el pare sap que Wronsky és un cap de pardals, només façana, i que Levine és un home serio. Al rebre carabasses, es dedica a mirar el seu “contrincant”, i li busca la part bona només, com treient-se mèrits ell mateix. Kitty sent remordiments de consciència, i més després del ball.

* Habitacions de dormir separades, era costum a tots els matrimonis?

* La barreja de fascinació i por que sent Kitty per Ana Karenina durant el ball: “En ella hay algo extraño y diabólico”. És cert? O simplement és que allò desconegut ve del diable.

* Ha actuat malament Ana Karenina fins ara? Des del punt de vista actual no, però clar, en aquella època no es podien ni mirar que ja s’havien de casar... O és el que sent el que no va bé? Quan torna a St. Petersburg, sent decepció per tot el que la rodeja... posa en dubte tot allò que té? El seu matrimoni ja anava malament i ella no se n’adonava?

* Parlant de cognoms i tal, per exemple a l’Esteban Arcadievith també li diuen Stiva Oblonsky? He xafardejat una mica per Internet, no m’ha aclarat aquest tema però ho he trobat interessant:
https://rusizate.com/index.php/idioma/6 ... idos-rusos

Apa, a continuar llegint! :ok:
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL març'19 - Anna Karenina (Lev Tolstoi)

EntradaAutor: Martina20 » dg. març 10, 2019 7:59 am

Atenció Spoilers: llegida la primera part!

Quina novela noies, de moment em sembla inacabable, jajaja
La novela ens transporta al segle XIX de l’època dels tsar de Rússia amb una colla de personatges i s’ha de tenir els ulls ben oberts i la importància de cada un. De moment no hi ha un sol protagonista sinó varis, l’Anna Karenina per descomptat, en Vronski, l’Stepan,la Kitty i en Levin em semblen els principals. No escric els cognoms perquè sonimpossibles jajaja. Veig que les versions dels noms canvien depenen de la traducció. Després hi han altres caràcters però aquests de moment són els principals i tots ben diferents. El que em fa molta gràcia és l’Stepan que sembla que busca una vida còmoda i poc complicada. Quan li fot les banyes a la dona per exemple no té remordiments pel que fa sinó sembla que més aviat li fa mandra haver de solucionar la pau de trencada a casa. també d’acord amb el que diu l’Anna Maria d’aquest personatge. Ell cap problema que li fot les banyes i que més aviat és culpa de la Dolly. Un penques....

És curiós també el llenguatge de l’escriptor quan els homes es refereixen als altres homes de macu o dolç. Aixi em surt la traducció en anglès que es diuen sweet and handsome entre ells.

El que també crida l’atenció que l’escriptor ens fa saber els pensaments dels personatges, fins i tot en un moment també ens posa al pensament del gos quan l’Stepan i en Levin estan de caça, jajaja. O sigui que l’escriptor és omnipresent, ja que no és només el pensament sinó que ens fa saber com se sent cada un i desde la perspectiva del personatge en qüestió que li sembla el que s’està vivint.

En aquestes dos parts tenim el principi de la passió de la parella d’amants. Penso que en els propers capítols començarà la societat de Sant Petersburg a posar-se en contra de l’Anna més clarament. Encara que sembli moderna, és segur ben quadrada de costums. I aquest en Vronsky per més enamorat que estigui,.... no sé... embrassada... i em aquella època.... tenen un futur complicat.

La lectura noies em recorda a Emma, està bé i vaig fent però es molt totxo! :love:

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::