CL juliol'19 - Laura a la ciutat dels sants (Miquel Llor)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat, està bé
0
No hi ha cap vot
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 0
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL juliol'19 - Laura a la ciutat dels sants (Miquel Llor)

EntradaAutor: ametista » dt. des. 11, 2018 5:31 pm

aquest mes llegirem una de les següents obres de la literatura catalana del s.XX:

0 vots - Un Film (3000 metres) - Víctor Català
Nonat Ventura, fill bord abandonat a l'Hospici, en surt amb l'ambició de reparar el greuge que li ha fet el Destí. Com que les vies legals duen totes al cul-de-sac de la pobresa, decideix abandonar Girona i l'ofici de serraller per convertir-se en un lladre, però no pas un lladre qualsevol, sinó el més famós i refinat de Barcelona, el més admirat de tothom, el Senyoret. Un film (3000 metres) és una obra única. La fascinació pels baixos fons que ha produït a França un Balzac o un Hugo, a Catalunya produeix aquesta novel·la contemporània del cine mut. És tota l'energia viva de la belle époque i tota la gràcia salada de Caterina Albert que sonen en aquestes pàgines, veritable tresor enterrat de la literatura catalana

4 vots - Laura a la ciutat dels sants - Miquel Llor
Laura a la ciutat dels sants és un dels clàssics indiscutibles de la narrativa catalana del segle XX. Narra la història d'una dona atractiva i inexperta que pensa realitzar-se a través del matrimoni amb un hereu ric d'una ciutat de comarques, Comarquinal. Aviat, però, s'adonarà de la hipocresia que s'amaga darrere d'una societat benpensant, interessada i beata. Amb molts punts en comú amb Madame Bovary, Laura es diferencia de l'heroïna francesa pel gest final de la seva rebel·lia.


0 vots - Paradisos oceànics - Aurora Bertrana
Aurora Bertrana, amb les seves paraules, va fer el món més petit. La Polinèsia era un indret remot, perdut, inimaginable, fins que ella hi va estar. Fins que aquesta periodista va salpar a Papeete i va començar a enviar les seves cròniques d'Oceania cap a Espanya. Va ser a finals de la dècada de 1920. Bertrana, de trenta-quatre anys, va arribar a aquell indret exòtic, absolutament desconegut i, durant tres anys, es va dedicar a descriure la seva naturalesa i a escriure sobre la seva gent. Parlava sobretot de les dones, dels matrimonis forçosos, de la maternitat sense contractes, de la sexualitat alliberada. Viatjava perquè buscava i perquè fugia alhora. Des que era una nena, llegia d'amagat a la biblioteca del seu avi: amb el poble no en tenia prou. Escapava d'una vida que la seva mare va pensar per a ella quan li ensenyava a cosir, a brodar i a fer puntes per convertir-la en una senyoreta com cal.

0 vots - Bearn o La sala de les nines - Llorenç Villalonga
Bearn o La sala de les nines és l'obra més reeixida de la narrativa de Llorenç Villalonga. Dins d'un marc de possibles ressons autobiogràfics i a través d'una llarga carta escrita per Joan Mayol, capellà de Bearn i possible fill natural del protagonista, es va perfilant la personalitat de don Toni, de Bearn, gran admirador del "segle de les llums". Per mitjà d'un joc d'oposicions i ambivalències i del retrat d'una classe social en declivi, l'autor ha construït el gran poema elegíac d'un paradís perdut i ha elevat a mite el món decadent de l'aristocràcia rural mallorquina de finals del segle XIX.

2 vots - La plaça del Diamant - Mercè Rodoreda
La vida de Natàlia, la protagonista i narradora de La plaça del Diamant, es capgira quan coneix Quimet: el seu nom canviarà i passarà a dir-se Colometa, i la seva petita vida personal, plena de maldecaps, es barrejarà amb els grans esdeveniments col·lectius que sacsegen la societat catalana del primer terç del segle xx: la República, la guerra, la postguerra. Colometa en viu les conseqüències, sola i amb els seus dos fills, fins que, en un procés d'alliberament del passat i de reconciliació amb un present ple de mancances, recupera la seva pròpia identitat. Així, La plaça del Diamant es converteix en una crònica fidel i intencionada de la vida popular de la ciutat, d'una Barcelona genuïna, actualment en vies d'extinció

0 vots - Mirall trencat - Mercè Rodoreda
Mirall trencat recull la vida de tres generacions de la família imaginària dels Valldaura. Es tracta d'una obra coral on un seguit de personatges lligats entre si pels llaços familiars i personals ens expliquen una ciutat, Barcelona, i una època, la d'abans de la guerra civil. Fragmentària i composta de múltiples veus, l'estil de la novel·la segueix el seu títol: un mirall esbocinat que reflecteix la realitat del moment i dels personatges a través de fragments de les vides que descriu.

i llegirem:

Imatge


TEMPORITZACIÓ

:-.:·:: 15 DE JULIOL comentarem la PRIMERA PART

:-.:·:: 31 DE JULIOL comentarem la SEGONA PART


i les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:

Anna Maria
Martina20
Raqueleta
nienna
Ellie77
ametista

qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. nov. 19, 2019 11:04 am, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'19 - enquesta s.XX: literatura catalana

EntradaAutor: Anna Maria » dc. des. 12, 2018 11:09 am

Fet!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL juliol'19 - enquesta s.XX: literatura catalana

EntradaAutor: Raqueleta » dt. des. 18, 2018 12:53 pm

Votat. Em ve molt, molt de gust tornar a llegir "Mirall trencat", fa uns dies que ho vaig pensar. Ho comento per si us influeix el meu vot... jijiji.
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL juliol'19 - enquesta s.XX: literatura catalana

EntradaAutor: Martina20 » dj. des. 20, 2018 4:18 pm

Fet :ok:
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL juliol'19 - enquesta s.XX: literatura catalana

EntradaAutor: nienna » dc. des. 26, 2018 10:18 am

Votat! Veig que de 4 vots, tots 4 son diferents :content: a veure si ens decidim per un :-o00m
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'19 - enquesta s.XX: literatura catalana

EntradaAutor: ametista » dc. des. 26, 2018 1:27 pm

quan has dit que hi havia 4 vots m'he adonat que jo encara no havia votat aquesta enquesta :content:

no em decidia.....i finalment he triat un dels que més em cridaven l'atenció i he desempatat!

ara a veure què vota l'Ellie77, menys la primera les enquestes estan emocionants aquest any, no? :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Ellie77
:: puça
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: dc. maig 11, 2016 11:45 am

Re: CL juliol'19 - enquesta s.XX: literatura catalana

EntradaAutor: Ellie77 » dc. des. 26, 2018 6:16 pm

Em sembla que amb el meu vot hi ha un empat, oi?
Tenia ganes de tornar a llegir un dels llibres que més em va agradar quan era adolescent...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'19 - enquesta s.XX: literatura catalana

EntradaAutor: ametista » dv. des. 28, 2018 10:36 am

noies... doncs les que no vau votar els llibres empatats canvieu el vot? :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'19 - enquesta s.XX: literatura catalana

EntradaAutor: Anna Maria » dv. des. 28, 2018 1:59 pm

Fet!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'19 - enquesta s.XX: literatura catalana

EntradaAutor: ametista » dl. des. 31, 2018 1:21 pm

l'altre canvi de vot que està pendent deu ser teu Raqueleta, no? com que feies campanya per "Mirall trencat"... :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL juliol'19 - enquesta s.XX: literatura catalana

EntradaAutor: Raqueleta » dc. gen. 02, 2019 9:33 am

Ai. sí. Voto "Laura...", que el vaig llegir fa molts anys i no el recordo, "La plaça del diamant" el tinc molt rellegit, tot i que no m'importaria en absolut tornar-lo a llegir.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'19 - enquesta s.XX: literatura catalana

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 02, 2019 12:37 pm

perfecte! :ok: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'19 - Laura a la ciutat dels sants (Miquel Llor)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. juny 28, 2019 1:52 pm

Bones,
ja esteu a punt per la lectura de juliol? Jo l'haig d'anar a buscar a la biblio, que m'el guarden.
He pogut llegir poquet, aquests dies, entre finals de cursos, principis d'estius, canvis d'horaris i altres... Però bé, ho intentaré ;-)))
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'19 - Laura a la ciutat dels sants (Miquel Llor)

EntradaAutor: ametista » dc. jul. 03, 2019 8:44 pm

jo quan acabi el llibre que m'estic llegint m'hi poso! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL juliol'19 - Laura a la ciutat dels sants (Miquel Llor)

EntradaAutor: Raqueleta » dj. jul. 04, 2019 8:29 am

És curtet i es llegeix bé, l'estic compaginant amb el que estava llegint i tot i així ja he començat la segona part. Trobar estona per comentar ja és un altre tema, jejeje.
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL juliol'19 - Laura a la ciutat dels sants (Miquel Llor)

EntradaAutor: Martina20 » dj. jul. 11, 2019 7:41 pm

Doncs ahir justament vaig acabar la primera part. És curteta i m’agrada!
Aquesta vegada m’he comprat el llibre que els catalans no els trobo a la biblio d’aqui i faig servir l’ipad. Encara m’estic pensant lo de l’ebook :-). L’ipad pesa massa per anar amunt i avall.
Però bé, en relació a la lectura, és molt interessant per tenir un retrat d’una societat petita catalana.
El 15 de juliol ja vindran els comentaris oficials :-D
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL juliol'19 - Laura a la ciutat dels sants (Miquel Llor)

EntradaAutor: Martina20 » dj. jul. 18, 2019 10:16 pm

Marxo aviat de vacances i no sé com aniré per fer les entrades. De moment aqui tenim la primer part llegida que vaig acabar fa uns dies

Atenció spoilers: Llegida primera part

Ara mateix l’acabo d’acabar i m’he quedat una mica ensopida per la mort de la petita que crec que ni li van donar nom. Tenir una filla hagués sigut la sortida per la Laura per estar satisfeta en una societat tan tancada, xafardera i “perfecta”. Que cruel el destí i que cruel en Tomàs que li esventa que ja tindran un hereu fort com un roure. Vès, la volia consolar però com que té el cap mig buit, no en sap més.

M’ha sorprès que la Laura ja tan ràpid, als dos o tres mesos de casar-se ja se n’adoni que el que tenen el seu marit i ella no és amor i que el que tenien era instint. Ella ja sospitava ja quan anava junts cap a Comarquinal que en Tomàs tenia una ment senzilla però el desig de tenir quelcom seu i sortir de la situació de pobresa la superava
“No gosa manifestar aquest començ de disgust, perquè comprèn que amb la llargària de les paraules i la simplicitat d’enteniment d’en Tomàs....” . Tot i així, ja aviat entén que no el pot canviar.
Em va fer gracia el comentari d’en Tomàs, quan la Laura li intenta ensenyar o ressaltar detalls artístics, ell li deixa anar la frase de “son coses de l’antigor” que no crec ni que la paraula antigor existís, jajaja.

La Laura és bona, senzilla i no encaixa per res a comarquinal on la gent sembla que per entretenir-se han de gaudir dels mals dels altres. Ella no ho pot soportar i creu que la gent és bona de primeres. Aquesta inocència fa que també la diferenciï de les altres persones i la marqui mes com a forastera. I la paraula forastera es va repetint per saber q ella per més temps que hi visqui sempre serà de fora.

I altre vegada es repeteix el tòpic com a l’Anna Karenina, la dona com a objecte que no pot fer res i ha d’obeïr l’home. I si no es casa és inútil com la Teresa, que es diu ella mateixa la feminitat inútil, estèril.... quina creu. Ara recordo en Tomàs que li diu a la Laura que les dones se les ha de tenir controlades com els animals. Buuffffff.

La lectura m’està agradant bastant i encara que no es que me’n mori de ganes de tornar a enganxar la lectura quan paro, el cert és que quan m’hi poso, les pàgines volen.

M’encanta el títol de Laura a la ciutat dels Sants. És tot irònic, com si la gent d’allà fos tan perfecte i ben posada.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL juliol'19 - Laura a la ciutat dels sants (Miquel Llor)

EntradaAutor: ametista » dv. jul. 19, 2019 11:10 am

jo també comento una mica!

ATENCIÓ SPOILERS! LLEGIDA LA PRIMERA PART

em passa el mateix que a la Martina, no m'entusiasma però quan m'hi poso es llegeix bé... suposo que perquè està ben escrit, la lectura flueix bé... però el que no m'entusiasma és el que passa! quina ràbia de tio el Tomàs i quina societat més masclista i falsament puritana :ufs:

la germana del Tomàs, la Teresa... em recorda una mica a la Férula Trueba, la germana de l'Esteban a "La casa de los espíritus" tan abnegada, dedicada a la casa i la família, puritana i verge! tot i que la relació de la Férula amb la seva nova cunyada no és la mateixa que té la Teresa amb la la Laura...

és veritat que la Laura no encaixa i probablement mai ho farà a Comarquinal, no només pel seu caràcter bo i afable sinó també perquè és una persona que actua amb espontanietat i està en un entorn on tot està pre-establert per unes normes molt rígides sobre el que està bé i el que no (ja quan vaig llegir que una senyora com cal no podia anar pel carrer amb pressa sinó sempre amb un caminar calmat no sabia si riure o plorar) en fi, que per més que s'hi esforci sempre li trobaran actituds o idees "molt de Barcelona", com si això per si sol ja fos pecat :content:

el tema de l'embaràs... la gent comptant els mesos que portaven casats i la falta de panxa :ufs: i quan després sí que està embarassada i resulta que és una nena i no un hereu és la gran desgràcia :ufs: jo també pensava que la nena alleugeriria una mica la càrrega de la Laura de viure una vida que no la fa feliç però quan es posa malalta i more.... buf.... la Laura encara fa el cor fort i se'n va sortint.... però tela...

i ara cap al final de la primera part apareix el personatge del Pere Gifreda.... a veure què passarà :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'19 - Laura a la ciutat dels sants (Miquel Llor)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. jul. 23, 2019 9:37 am

Ahir vaig acabar la primera part! Després de llegir els vostres comentaris, comento jo també.

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA PRIMERA PART


Estic d’acord que la lectura no m’entusiasma, i no perquè no estigui ben escrita, perquè jo crec que sinó ja l’hagués deixat. A mi em posen nerviosa tots els personatges, fins i tot la Laura. Perquè sí, el Tomàs és un macho ibèrico i la Teresa és una verge ressentida, però la Laura és, tot i que també innocent, vanitosa, perquè ja des del primer moment reconeix que es casa per lluir, perquè li agraden les coses boniques.

Pel que fa al fet de ser forastera... jo visc a un poble que encara ho diuen, és a dir que en molts aspectes (el de la xafarderia, el de les persones envejoses, el de criticar el que un fa i jo també faig però d’amagat) trobo que Comarquinal es podria dir el nom del poble on visc. Perquè jo sóc una persona molt oberta i quan vaig començar-hi a viure hi havia gent que no em tornava ni la salutació (bé, ara n’hi ha que tampoc, però és perquè tenen més fums que una xemeneia).

Frase: “Així com en Tomàs havia sabut trobar al mercat una euga, una parella de bous i un cavall modèlics, aquell dia va semblar-li que es trobava davant d’un exemplar de dona...”. Li va mirar les dents, també, com si comprés un cavall???

El disgust quan tenen una nena, i la manera de portar la mort de la petita de meningites... Fins i tot l’autor ho diu com de passada, com en el cas d’Anna Karenina. Tot i que les descripcions no són tan pesades, parla molt de la boira, del paisatge... en canvi quan es mor la nena ho diu amb dues ratlles. I el “ja en tindrem un altre, un noiàs fort i valent!” ...

A veure que ens portarà el nebot del mossèn... jo crec que un amor vertader, que farà trontollar Comarquinal...

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL juliol'19 - Laura a la ciutat dels sants (Miquel Llor)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. ago. 04, 2019 9:36 pm

Bones!
Ostres, van passant els dies i no comento!

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA SEGONA PART

Tot i que tinc els apunts, em basaré més amb les sensacions que recordo. Sobretot recordo la intensitat dels sentiments de la Teresa. No els comparteixo ni aplaudeixo, però em va agradar molt llegir-ho, com ho explica l’autor, com es va desgranant aquest odi, aquesta venjança: “si no pot ser meu, de cap dona, i menys de la Laura” perquè la Laura significava no el que odiava, sinó el que ella no havia pogut ser. El moment de feblesa en què li explica tot, però després acaba “fent pinya fraternal” amb el Tomàs, per acabar de consumir la venjança.
El final potser és lògic amb el raonament d’aquell temps, el fugir, i amb el que havia demanat la Laura, però jo el vaig trobar una mica descafeïnat.

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::