CL gener'20 - Els fills de la llibertat (Marc Levy)

Llibres, tallers..
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5178
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL gener'20 - Els fills de la llibertat (Marc Levy)

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 10, 2020 10:29 pm

noies, com va la lectura, ja l'heu començat?

avui tocaria comentar la primera part però jo m'he despistat i encara me'n falta un bon tros :-o00m

per cert, a les que us falta votar aneu passant per la resta de posts! :ok:
Imatge
al CLUB DE LECTURA 2020 del SOCPETIT llegirem:
GENER - Els fills de la llibertat, de Marc Levy
MARÇ - Viatges extraordinaris, de Jules Verne
MAIG - decidint...
JULIOL - Maria Antonieta, de Stefan Zweig
SETEMBRE - decidint...
NOVEMBRE - decidint...
T'apuntes?
Anna Maria
:: zebra
Entrades: 1826
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: Anna Maria » dv. gen. 10, 2020 10:39 pm

:***:
ametista ha escrit:noies, com va la lectura, ja l'heu començat?

avui tocaria comentar la primera part però jo m'he despistat i encara me'n falta un bon tros :-o00m

per cert, a les que us falta votar aneu passant per la resta de posts! :ok:

Bones, doncs jo vaig fent, però no sé, hi ha alguna cosa que no m'acaba de fer el pes, però tampoc l'acabo de deixar... La primera part també és més extensa que les altres dues... No sé, a veure com acaba!
Imatge
Imatge
Ho vaig escriure: http://relatsencatala.cat/relat/hola-cr ... va/1037584
13-1-15: el millor regal!
Imatge

Al gener al Club de lectura del SP llegirem Els fills de la llibertat de Marc Levy. T'apuntes?
Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » ds. gen. 11, 2020 9:58 pm

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA PRIMERA PART!

Doncs sembla que he aconseguit llegir la primera part, tot i que no n’estava gens segura. Ja he dit a l’altra resposta que Marc Levy, de moment, em deixa sentiments contradictoris (segons tinc apuntat vaig llegir-li una altra novel•la fa temps que vaig puntuar molt bé, però no recordo res). Per una banda, té alguna cosa en la manera de narrar que no m’acaba de convèncer. Per l’altra, hi ha moments, amb frases que t’arrapen al llibre, que emocionen, que et fan continuar.

Coses que no m’agraden:
+ Sóc conscient que moltes persones de les que van haver de passar per aquesta guerra, per aquest infern que va ser el nazisme, no ho van explicar, no van sobreviure. Tot i així, que em plantifiqui als morros que, ara m’ho invento, d’aquí un any el trobarien fusilat, doncs em treu una mica d’entusiasme.
+ La repetició, tot i que entenc que ha de ser, d’un missió i una altra, en el sentit que si bé tenen una finalitat, ho trobo una mica pesat.

Coses que m’agraden:
+ Doncs com he dit, aquestes sentències que fa, aquestes veritats com un temple sobre sentiments, sobre emocions, que es van desgranant de l’experiència que van tenint els components de la brigada.

Sobre els personatges (o persones, ja que és una història basada en fets reals):
+ No deixarà mai d’impressionar-me que hi hagi persones que aprofitin aquests moments per xivatar-se d’algú només perquè hi ha tingut una trifulca, els molesti amb el soroll o no els hi caigui bé.
+ El que relata tota la història, que no sé si és el pare o el tiet de l’autor (ho sabrem al final del llibre?) té una gran contradicció: per una banda està lluitant amb la Resistència per acabar amb el nazisme, però per l’altra el seu somni és formar part de la Royal Air Force. Si odia la guerra, perquè vol ser militar? Per rescatar gats?

Doncs a veure com continua!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Imatge

Al gener al Club de lectura del SP llegirem Els fills de la llibertat de Marc Levy. T'apuntes?
Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » dt. gen. 14, 2020 12:58 pm

ATENCIÓ SPOILERS, LLEGIDA LA SEGONA PART

Aquesta segona part està una mica més bé, tot i que no he prés cap nota. No hi ha cap cosa que em destaqui. El tema és punyent, i els adolescents que van passar tot això van ser molt valents. Reflexionant, com reaccionaria jo davant de la situació? Seria dels que batallaria, dels que ajudaria o dels que simplement voldria sobreviure? Potser aquesta última.

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Imatge

Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » dt. gen. 14, 2020 1:25 pm

Ostres, no sé on tinc el cap, he posat els comentaris de la segona part... Bé, no faig cap spoiler, o sigui que ho deixo tal com està, us demano disculpes!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Imatge

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::