CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

Llibres, tallers..
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8514
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL març'20 - Viatges extraordinaris (Jules Verne)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. març 03, 2020 9:46 pm

Ja tinc el llibre.
Jo crec que la juvenil deu ser la versió completa però que es considera literatura juvenil. De fet, el meu marit quan m'ha vist amb el llibre m'ha dit "Verne? A aquestes alçades?".
ImatgeImatge Imatge
Anna Maria
:: zebra
Entrades: 1844
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: Anna Maria » dc. març 04, 2020 10:49 am

Raqueleta ha escrit:Ja tinc el llibre.
Jo crec que la juvenil deu ser la versió completa però que es considera literatura juvenil. De fet, el meu marit quan m'ha vist amb el llibre m'ha dit "Verne? A aquestes alçades?".

Explorarem l'adolescent que portem dins :content: :content:
Imatge
Imatge
Ho vaig escriure: http://relatsencatala.cat/relat/hola-cr ... va/1037584
13-1-15: el millor regal!
Imatge

Al març al Club de lectura del SP llegirem una de les aventures de Jules Verne. Jo he escollit 20 mil llegües de viatge submarí. En tries una i t'apuntes?
ametista
Entrades: 5201
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

EntradaAutor: ametista » dc. març 04, 2020 2:28 pm

a veure a veure! que crec que em vaig confondre... per començar ni idea de que les obres de Verne ja eren considerades juvenils des d'un principi, pensava que eren d'aventures, ciència-ficció... però no específicament juvenils :-:)

dit això, justament ahir (casualitats de la vida) una amiga em comentava que llegia Verne amb el seu fill i va comentar que primer havien llegit adaptacions i que ara ja llegien els originals.... i suposo que aquí va venir la meva confusió (que vaig pensar que les adaptacions eren juvenils) quan suposo que eren més aviat adaptacions a nivell "antic/contemporani" (o sigui edició, llenguatge, il·lustracions....) perquè em deia que els originals tenien un vocabulari molt del segle passat i les adaptacions es llegien millor...

total! que he investigat una mica i he trobat això:
https://principia.io/2016/02/11/diez-ra ... e.IjIzMSI/
diu que Verne havia d'escriure novel·les en format juvenil obligat per contracte, així que sí, confirmat <:-)

...i jo sent jove no en vaig llegir cap!!! :menjadonuts: :content: :content:
bé.... encara ho sóc, noooooo? mai és tard! >.-<:
Imatge
GENER Els fills de la llibertat M. Levy
MARÇ Viatges extraordinaris J. Verne
MAIG Puerto escondido M. Oruña
JULIOL Maria Antonieta S. Zweig
SETEMBRE La noche en que Frankenstein.. S. Posteguillo
NOVEMBRE Patria F. Aramburu

T'apuntes al Club de Lectura?
Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » dc. març 04, 2020 4:56 pm

A destacar que no hi busquem escenes picants :-D Ara en serio, molt interessant l'article per posar-me en situació i context abans de llegir Verne
Imatge
Imatge
Imatge

Al març al Club de lectura del SP llegirem una de les aventures de Jules Verne. Jo he escollit 20 mil llegües de viatge submarí. En tries una i t'apuntes?
Raqueleta
Entrades: 8514
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » ds. març 07, 2020 8:43 am

Jo sí sabia que es considera literatura juvenil però no m'importa, em considero jove! A la meva edat i tampoc no he llegit mai Verne, així que em va semblar bé almenys llegir un dels seus llibres...
Gràcies per l'article.
ImatgeImatge Imatge
Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » dl. març 16, 2020 8:37 pm

Bones!
Doncs ja he començat a llegir el llibre. Ha estat una petiteta aventura tenir-lo, perquè ja us vaig comentar perquè al principi no sabia que estava catalogada com a juvenil, després el que va demanar la bibliotecària estava en préstec i no el retornaven. Finalment me n'ha arribat dos, un és del 1979 i l'altre és del 2018 i adaptat. Potser m'hagués animat amb el primer, per llegir-lo "sencer", però resulta que és una segona part, és a dir que estava en dos llibres i a mi només me n'ha arribat un (desconec si ja no el tenien o què però ara no ho puc comprovar) i és la segona part, per tant no m'atreu començar pel mig del llibre. Així doncs, he agafat el llibre actual, adaptat, que a més és il·lustrat i si us agraden els llibres bonics aquest en pot ser un.
No és que tingui massa ànims per llegir, però ho intento fer si trobo el temps... Espero que estigueu bé, molts ànims, ho aconseguirem!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Imatge

ametista

EntradaAutor: ametista » dt. març 17, 2020 11:46 am

ostres Anna Maria, doncs sí que ha sigut una mica aventura! sort que finalment en tens un que està bé!

jo l'he començat però m'he quedat al principi... em costa posar-me a llegir, no perquè no vulgui sinó perquè em lio llegint les notícies a twitter i ja no agafo el llibre... i és que és molt preocupant com va tot... però bé! ànims siiiiii!

de fet amb els nens hem escrit cadascú una llista de tot el que volem fer aquests dies i una de les coses que hi hem posat és llegir 3-4 llibres cadascú :love: molt optimistes tots? :content: bé, jo de fet en tinc tres de començats a l'hora així que només es tracta d'acabar-los... en realitat el que he de fer és ser capaç de desconnectar una estona de les notícies i posar-m'hi, ahir m'hi vaig obligar una estona i vaig llegir alguns capítols i també va bé, eh? vinga noies, espero que estigueu bé, endavant que ens en sortirem! :ok:
Imatge

Anna Maria

EntradaAutor: Anna Maria » dc. març 25, 2020 8:44 pm

ATENCIÓ SPOLERS, LLEGIT “20.000 LLEGÜES DE VIATGE SUBMARÍ”. RESUM I COMENTARIS

Bones noies,
Aquí teniu el meu resum del llibre i els comentaris:
És l’any 1866. Uns vaixells són enfonsats pel que es creu que és un “animal monstruós”. S’embarquen en una missió a la fragata “Abraham Lincoln” per trobar aquest ésser/criatura. Amb la tripulació, dirigida pel Comandant Farragaut, hi ha el professor Aronnax (que tota l’estona em venia al cap l’anorac...), el seu secretari Conseil i l’arponer Ned Land. Aquest últim no es creu que sigui una criatura marina perquè per trencar un vaixell diu que “l’animal hauria d’estar fet d’acer”. Bé doncs, al final el troben, l’ataquen i l’animal els ataca, i el professor, el secretari i l’arponer van a parar damunt de la criatura, que realment és un submarí anomenat Nautilus i capitanejat pel Capità Nemo. El Nemo els salva a canvi que estiguin per sempre a bord amb ell i la seva tripulació, voltant pel món. Els hi dona llibertat de moviments dins del submarí a canvi que hi haurà determinats moments que els haurà de tancar a la fosca perquè hi ha coses que no les poden saber. El professor Aronnax i Conseil aprofiten per estudiar els animals de les profunditats marines, i el professor i Nemo tenen converses sobre el tema.
Amb el pas dels dies, van veient coses que passen, s’assabenten que Nemo ha abandonat la vida terrestre per alguna raó, coneixen que s’abasteix de diners amb els lingots d’or que troba en els naufragis d’altres vaixells... Dona a entendre que aquest submarí no estava legalment creat i presentat al món, sinó que el va fer el capità Nemo, que diu que és enginyer, i després van cremar els plànols. Per alguna raó, té odi per la gent, per la gent opressora: “Deberían fundarse ciudades submarinas, que, como el Nautilus, subirían a respirar cada mañana a la superficie de los mares, ciudades libres e independientes. Libres, esperemos, de los déspotas que han arruinado la tierra firme.”
Ned Land es vol escapar, però ho intenten dos cops i no se’n surten. Van passant aventures per les profunditats, fan excursions amb escafandres pel fons marí, van amb el vot a alguna illa habitada per canníbals, xoquen amb un iceberg al Pol Nord...
“Aquel día las redes contenían varios bonitos, tres magníficos atunes y muchos otros peces comestibles,...” Us he transcrit aquest tros per la simple raó que la paraula redes en aquell moment tan sols eren les de pescar, i avui en dia el primer que ens ve al cap són les xarxes socials, de fet jo vaig estar uns segons descol•locada, jejejej
Al final es poden escapar amb el bot quan hi ha molt mala mar. Se salven tots tres, però deixa el final obert respecte al destí del Nautilus, que no saben si se n’ha sortit o no.
A veure, no ha estat una mala lectura, el problema ha estat el moment, diria jo, tot i que no estic segura al 100 per 100. El problema és que estem confinats a casa i aquesta aventura passa a dins d’un submarí en la major part de les escenes, sota l’aigua, i clar, és un confinament dins d’un confinament, i m’agobiava una mica, tot i que no sé si és que ja jo soleta estic agobiada (això ho veuré amb la pròxima lectura).

Abraçades i cuideu-vos molt,
Anna Maria
Imatge
Imatge
Imatge

ametista

EntradaAutor: ametista » dv. març 27, 2020 11:00 am

ostres Anna Maria, ja m'imagino la sensació del confinament dins del confinament, quin plan! però bé, ara ja l'has acabat i segurament una altra lectura serà un canvi a millor :ok:

a mi em passa una mica el mateix però al revés, els protagonistes donant la volta al món i jo tancada a casa :miko: i a sobre, una mica amb la paranoia d'anar pensant "al tren amb tanta gent? ai ai aglomeracions!"

ah i sí que al llegir la frase de les redes automàticament penses en les xarxes socials :r)

a veure si puc fer un esprint i acabar el llibre abans de que s'acabi el mes! :-o00m
Imatge

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET