CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

Llibres, tallers..

què ens ha semblat?

m'ha encantat!!!
0
No hi ha cap vot
m'ha agradat molt!
2
50%
m'ha agradat, està bé
2
50%
ni fu ni fa
0
No hi ha cap vot
no m'ha agradat gens
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 4
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: ametista » ds. des. 28, 2019 7:51 pm

aquest mes llegirem una de les propostes de la nienna >.-<:

1 vot - Svetlana Alexievich - Voces de Chernóbil: Crónica del futuro
1 vot - Chimamanda Ngozi Adichie - Americanah
3 vots - Santiago Posteguillo - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote
0 vots - Douglas Adams - Guía del autoestopista galáctico
1 vot - Torcuato Luca de Tena - Los renglones torcidos de Dios

o sigui que llegirem:

Imatge


TEMPORITZACIÓ

:-.:·:: 8-09-2020 comentarem 6 capítols: des de "¿Quién inventó..." fins a "El Ave María...."

:-.:·:: 15-09-2020 comentarem 6 capítols: des de "Alejandro Dumas...." fins a "Hija de la lluvia"

:-.:·:: 22-09-2020 comentarem 6 capítols: des de "Charles Dickens...." fins a "El presidente Eisenhower...."

:-.:·:: 29-09-2020 comentarem 6 capítols: des de "El último vuelo" fins a "El libro electrónico....."


i les participants al Club de lectura d'aquest mes serem:

nienna
Anna Maria
Raqueleta
Vannion
Martina20
ametista

qui més s'apunta? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 25, 2020 2:42 pm, en total s’ha editat 7 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL setembre'20 - propostes de les lectores (nienna)

EntradaAutor: nienna » dg. gen. 05, 2020 10:08 am

Hola!

Per anar bé de temps volia enviar les meves propostes que sincerament he agafat del meu llistat de pendents. No hi ha cap relació entre els llibres, de fet son molt diferentes, però espero que us agradin! He posat els titols i les descripcions en castellà perque d'alguns no he trobat edició catalana.

Svetlana Alexievich - Voces de Chernóbil: Crónica del futuro
PREMIO NOBEL DE LITERATURA 2015

La escritora bielorrusa da voz a aquellas personas que sobrevivieron al desastre de Chernóbil y que fueron silenciadas y olvidadas por su propio gobierno. Este libro les da la oportunidad de contar su historia.

Chernóbil, 1986. «Cierra las ventanillas y acuéstate. Hay un incendio en la central. Vendré pronto.» Esto fue lo último que un joven bombero dijo a su esposa antes de acudir al lugar de la explosión. No regresó. Y en cierto modo, ya no volvió a verle, pues en el hospital su marido dejó de ser su marido. Todavía hoy ella se pregunta si su historia trata sobre el amor o la muerte.

Voces de Chernóbil está planteado como si fuera una tragedia griega, con coros y unos héroes marcados por un destino fatal, cuyas voces fueron silenciadas durante muchos años por una polis representada aquí por la antigua URSS. Pero,a diferencia de una tragedia griega, no hubo posibilidad de catarsis.

Chimamanda Ngozi Adichie - Americanah

Lagos, mediados de los noventa. En el marco de una dictadura militar y en una Nigeria que ofrece poco o ningún futuro, Ifemelu y Obinze, dos adolescentes atípicos, se enamoran apasionadamente. Como gran parte de su generación, saben que antes o después tendrán que dejar el país. Obinze siempre ha soñado con vivir en Estados Unidos, pero es Ifemelu quien consigue el visado para vivir con su tía en Brooklyn y estudiar en la universidad. Mientras Obinze lucha contra la burocracia para reunirse con Ifemelu, ella se encuentra en una América donde nada es como se imaginaba, comenzando por la importancia del color de su piel. Todas sus experiencias, desgracias y aventuras conducen a una única pregunta: ¿acabará convirtiéndose en una «americanah»?

Americanah, que recoge el término burlón con que los nigerianos se refieren a los que vuelven de Estados Unidos dándose aires, es una historia de amor a lo largo de tres décadas y tres continentes, la historia de cómo se crea una identidad al margen de los dictados de la sociedad y sus prejuicios.


Santiago Posteguillo - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote

¿Sabías que el éxito de Harry Potter se debe a una niña de ocho años? ¿Que los seguidores de las aventuras de Sherlock Holmes obligaron a su autor a resucitar a su héroe? ¿Que la Gestapo intentó impedir a toda costa la publicación de las obras de Kafka?

A modo de relatos cortos pero cronológicamente estructurados, Santiago Posteguillo hace un recorrido por las obras más emblemáticas de la literatura universal, dando respuesta a algunos de los enigmas literarios más famosos y controvertidos de la historia.

Un apasionante libro para amantes de la literatura donde descubrirán algunos de los secretos mejor guardados y más codiciados sobre figuras literarias y novelas más significativas de la literatura universal de todos los tiempos.

Douglas Adams - Guía del autoestopista galáctico

Un jueves a la hora de comer, la Tierra es inesperadamente demolida para poder construir una nueva autopista hiperespacial. Arthur Dent, un tipo de lo más corriente que esa misma mañana ha visto cómo echaban abajo su propia casa, considera que eso supera lo que una persona puede soportar. Pero, desgraciadamente, el fin de semana no ha hecho más que empezar, y la galaxia es un lugar extraño y sorprendente. Arthur huirá de la Tierra junto a un amigo suyo, Ford Prefect, que resultará ser un extraterrestre emparentado con Zaphod Beeblebrox, un pirata esquizoide de dos cabezas que fue Presidente de la Galaxia, en la nave del cual conocerá al resto de personajes que lo acompañarán a lo largo de su periplo espacial: un androide paranoide y una terrícola que, como él, ha logrado escapar. Gracias a esta ineludible aventura, Dent descubrirá muchas cosas acerca de la existencia, pero tal como aconseja la "Guía del autoestopista galáctico", que no cunda el pánico.


Torcuato Luca de Tena - Los renglones torcidos de Dios

Alice Gould es ingresada en un sanatorio mental. En su delirio, cree ser una investigadora privada a cargo de un equipo de detectives dedicados a esclarecer complicados casos. Según una carta de su médico particular, la realidad es otra: su paranoica obsesión es atentar contra la vida de su marido. La extrema inteligencia de esta mujer y su actitud aparentemente normal confundirán a los médicos hasta el punto de no saber a ciencia cierta si Alice ha sido ingresada injustamente o en realidad padece un grave y peligroso trastorno psicológico.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'20 - propostes de les lectores (nienna)

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 05, 2020 8:00 pm

que bé nienna! >.-<:

doncs ja he posat l'enquesta, a votaaaaar :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'20 - propostes de les lectores (nienna)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. gen. 07, 2020 6:34 am

Votat!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'20 - propostes de les lectores (nienna)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. gen. 07, 2020 12:44 pm

Votat. Va guanyant el segon que més m'agrada.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'20 - propostes de les lectores (nienna)

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 10, 2020 10:23 pm

vinga noies, qui queda per votar? Martina20? Vannion? :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: CL setembre'20 - propostes de les lectores (nienna)

EntradaAutor: nienna » ds. gen. 11, 2020 3:56 pm

Jo també he votat! Ho havia de fer o no? neujor:-)
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: CL setembre'20 - propostes de les lectores (nienna)

EntradaAutor: Vannion » ds. gen. 11, 2020 4:13 pm

Votat !
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'20 - propostes de les lectores (nienna)

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 15, 2020 6:44 pm

nienna ha escrit:Jo també he votat! Ho havia de fer o no? neujor:-)

:r) :r) sí, i tant! a vegades qui proposa no vota però no perquè no pugui sinó perquè no es decideix! :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'20 - propostes de les lectores (nienna)

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 15, 2020 6:45 pm

Vannion ha escrit:Votat !


molt bé! :ok:

ara queda el vot de la Martina 20... que decidirà si ja tenim guanyador... o un empat! :content:

ah i recordeu que heu de tornar a votar al mes de novembre :()():::: i triar llibre del Verne, pel març :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL setembre'20 - propostes de les lectores (nienna)

EntradaAutor: Martina20 » dl. gen. 20, 2020 8:41 pm

Votat noies!

Nienna, m’ha encantat la triat. Ha sigut una decisió difícil :content:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'20 - propostes de les lectores (nienna)

EntradaAutor: ametista » dl. gen. 20, 2020 10:40 pm

molt bé >.-<: ja tenim llibre guanyador! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: Anna Maria » dv. ago. 21, 2020 11:05 pm

Ep! Me n'acabo d'adonar a l'actualitzar la firma amb la lectura del setembre que l'autor és el mateix que vaig llegir aquest juny "Yo, Júlia". Doncs pinta bé, perquè era novel·la històrica de guerra i si vaig aguantar va ser perquè estava molt ben escrit per mi, i ara aquest que llegirem va sobre llibres o sigui que... Estupendo!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: ametista » dl. ago. 31, 2020 7:38 pm

noieeeeeeesssss, demà comencem nova lectura >.-<:

he posat una proposta de temporització, com sempre voluntària (no tan lligada a la voluntat sinó a la disponibilitat que tinguem de temps per comentar :content: )

jo l'acabo de començar i la veritat és que és llegeix ràpid perquè és amè i són capítols curts... he fet la temporització per capítols per si volem comentar un fet o anècdota contreta, però òbviament també es pot comentar en general, com us vagi millor ;-)

per cert... segons Goodreads, aquest és el primer llibre d'una trilogia anomenada "Historia de la Literatura", els altres dos llibres són:

- La sangre de los libros

- El séptimo círculo del infierno: Escritores malditos, escritoras olvidadas

i ja us dic ara que també els voldré llegir :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. set. 01, 2020 9:09 am

Bones!
De moment està apuntat "Currently reading", a veure si aquesta nit el puc començar.
M'estic adonant que estic fent un monotemàtic sobre el llibre, aquest serà el tercer en que el tema és el mateix ;-)))
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Martina20
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. març 15, 2014 9:25 am

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: Martina20 » dc. set. 02, 2020 7:50 pm

Doncs ja toca començar lectura!!!
Encara estic per acabar però el de Maria Antonieta. Moltes heu tirat la tovallola, crec. De fet no m’extranya!!!!
Crec que amb aquest, farem sort!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: ametista » dj. set. 03, 2020 4:04 pm

sí, pinta que aquest llibre serà molt més amè de llegir >.-<: >.-<: >.-<:

...i jo encara vaig fent amb la Maria Antonieta, eh? però vaig a poooc a pooooooc :-:) :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: Anna Maria » ds. set. 05, 2020 8:37 pm

Bones! Doncs ja vaig per la pàgina 100. No tinc res a comentar en concret de cada anècdota, realment, totes les estic trobant interessantíssimes, i m'afirmo en el que vaig dir que m'encanta com escriu el Posteguillo.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8593
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: Raqueleta » dt. set. 08, 2020 4:04 pm

Doncs tinc la negra amb aquest llibre...
Estava en préstec a eBibilio, el vaig reservar, em toca esperar, per fi queda lliure, el descarrego i ara em dona error passar-lo a l'ebook i llegir des del portàtil ja us dic que no ho faré. Ja us explicaré com segueix el tema...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: CL setembre'20 - La noche en que Frankenstein leyó el Quijote (Santiago Posteguillo)

EntradaAutor: ametista » dt. set. 08, 2020 4:13 pm

ostres Raqueleta, quin plan! :-o00m

(si no te'n surts m'ho dius i te'l passo, que el tinc en epub)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Club de Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::