Heu fet coca de Sant Joan?

Receptes de pa, bastonets, croissants, pizza...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: ametista » dj. juny 27, 2013 2:47 pm

muc, doncs té bona pintaaaaa i amb tanta crema, mmmmm >.-<:

kine que bona també! nyam nyam
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
vicky1983
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 589
Membre des de: dl. set. 12, 2011 10:25 am

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: vicky1983 » dj. juny 27, 2013 4:24 pm

noies quines pinten que tenen les coques!!!!!!!!!! bonissimes!!! felicitats!!!!
Visita el meu Blog personal: http://lacasadelaia.blogspot.com.es/
AdrianaGC
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: AdrianaGC » dv. juny 28, 2013 9:39 am

Ohhhh!!!!! Però quines coques més xules, i quina bona pinta!! Sou unes artistes!!

Doncs la meva coca va ser un petit desastre. De presència ben poca, va quedar com una crosta per fora més rara!! I de gust ja no en parlem (dic gust per dir alguna cosa jajajaja). Només ens en vam poder menjar les fruites, quina peneta!!

Muc, jo també vaig fer la coca sense gluten. Quina farina vas fer servir? I el llevat? Jo vaig fer servir farina de blat de moro, i el llevat va haver de ser en pols perquè del fresc no en vaig trobar sense gluten. He arribat a la conclusió que va ser amb aquest llevat que la vam pifiar (tot i que la de la botiga ens va dir que caaaaaaaaaap problema, en comptes de créixer fora us creixerà dins del forn amb la calor).
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: nb_30 » dv. juny 28, 2013 10:17 am

AdrianaGC ha escrit:Ohhhh!!!!! Però quines coques més xules, i quina bona pinta!! Sou unes artistes!!

Doncs la meva coca va ser un petit desastre. De presència ben poca, va quedar com una crosta per fora més rara!! I de gust ja no en parlem (dic gust per dir alguna cosa jajajaja). Només ens en vam poder menjar les fruites, quina peneta!!

Muc, jo també vaig fer la coca sense gluten. Quina farina vas fer servir? I el llevat? Jo vaig fer servir farina de blat de moro, i el llevat va haver de ser en pols perquè del fresc no en vaig trobar sense gluten. He arribat a la conclusió que va ser amb aquest llevat que la vam pifiar (tot i que la de la botiga ens va dir que caaaaaaaaaap problema, en comptes de créixer fora us creixerà dins del forn amb la calor).


AdrianaGC, per la meva experiència la rebosteria sense gluten i amb farines especials (espelta, Kamut, blat de moro..) és DIFÍCIL!!!! crec que les mides no són les mateixes i els processos tampoc. A mi no em surt mai res igual que quan ho faig amb farina de blat de tota la vida.
Igual per aquí tenim alguna experta que ens pot ajudar!
AdrianaGC
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: AdrianaGC » dv. juny 28, 2013 11:00 am

Merci nb-30!! Sort que m'ho has dit perquè la setmana que ve vull fer coca de xocolata per l'aniversari del meu fill, i també ha de ser sense gluten. Ja cal que m'espavili a fer proves per no quedar fotuda!!
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: nb_30 » dv. juny 28, 2013 11:50 am

AdrianaGC ha escrit:Merci nb-30!! Sort que m'ho has dit perquè la setmana que ve vull fer coca de xocolata per l'aniversari del meu fill, i també ha de ser sense gluten. Ja cal que m'espavili a fer proves per no quedar fotuda!!

Mira't aquest bloc http://deseossingluten.blogspot.com.es/?m=1 a mi m'agrada molt tot el que fa
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: muc » dv. juny 28, 2013 4:34 pm

Adriana, jo aquest cop vaig fer servir una barreja de farines ja preparades, de la marca Schär, i a més una mica de farina de fajol. Em feia cosa barrejar-les jo aquest cop les farines. Molta gent utilitza una mica de xantana per fer que la massa quedi més esponjosa, si és que la barreja de farines no en duu. Les meves barreges no en duien, i tampoc n'hi vaig posar, bàsicament perquè no en tinc, i va quedar més seca, però de gust bo.

Jo crec que precisament és al revès del que et van dir a la botiga. Els pastissos sense gluten pugen fora del forn, un cop al forn, ja no pugen més. El meu "truc", en aquest cas, va ser fer una massa força líquida, més tirant a massa de pa de pessic que a massa de pa (bé, tan líquida potser no, però perquè ens entenguem), de manera que la massa, ja de per si, tingués més aigua (i tot i així va quedar seca). Primer vaig fer una massa mare, que vaig deixar pujar el doble de volum, després vaig "allargar" la massa amb la resta dels ingredients i llavors ho vaig posar dins d'una plata amb vores (la que surt a la foto) amb paper de forn perquè pugués allà. Es tracta, d'una banda, de no haver de moure més la massa un cop vagis a posar-la al forn, perquè així no baixa altre cop i com et deia, al forn ja no puja més. I de l'altra, que la massa era massa líquida per donar-li forma com si fós una coca. :content:

A veure si pots fer alguna prova i la coca d'aniversari queda bé!! Tinc alguna recepta guardada, ara miro si en tinc alguna de pastís de xocolata o que s'hi assembli... >.-<:
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: nb_30 » dv. juny 28, 2013 8:20 pm

muc ha escrit:Adriana, jo aquest cop vaig fer servir una barreja de farines ja preparades, de la marca Schär, i a més una mica de farina de fajol. Em feia cosa barrejar-les jo aquest cop les farines. Molta gent utilitza una mica de xantana per fer que la massa quedi més esponjosa, si és que la barreja de farines no en duu. Les meves barreges no en duien, i tampoc n'hi vaig posar, bàsicament perquè no en tinc, i va quedar més seca, però de gust bo.

Jo crec que precisament és al revès del que et van dir a la botiga. Els pastissos sense gluten pugen fora del forn, un cop al forn, ja no pugen més. El meu "truc", en aquest cas, va ser fer una massa força líquida, més tirant a massa de pa de pessic que a massa de pa (bé, tan líquida potser no, però perquè ens entenguem), de manera que la massa, ja de per si, tingués més aigua (i tot i així va quedar seca). Primer vaig fer una massa mare, que vaig deixar pujar el doble de volum, després vaig "allargar" la massa amb la resta dels ingredients i llavors ho vaig posar dins d'una plata amb vores (la que surt a la foto) amb paper de forn perquè pugués allà. Es tracta, d'una banda, de no haver de moure més la massa un cop vagis a posar-la al forn, perquè així no baixa altre cop i com et deia, al forn ja no puja més. I de l'altra, que la massa era massa líquida per donar-li forma com si fós una coca. :content:

A veure si pots fer alguna prova i la coca d'aniversari queda bé!! Tinc alguna recepta guardada, ara miro si en tinc alguna de pastís de xocolata o que s'hi assembli... >.-<:

Muc, jo tambe provare de fer-ho com expliques. El meu marit te molts problemes de digestions i consumim molts productes sense gluten, tot i que no som intolerants.
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: muc » dv. juny 28, 2013 9:53 pm

Noies, no he trobat cap recepta de pastís de xocolata. Bé si, una, però és sense farina i queda com una mousse, i no és gaire apte per a pastís d'aniversari... no crec que aguantés gaires espelmes.. :love:

Però per internet segur que n'hi ha moltes. Cada cop més gent fa reposteria sense gluten i ho publica en blogs.

nb_30, això de les digestions és un pal quan no van bé... :ufs: Però si deixant el gluten va millor.. doncs ja és alguna cosa! :ok:
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: nb_30 » ds. juny 29, 2013 10:03 am

La meva mare a vegades fa un pastis de xocolata, recepta de la Donna Hay, amb farina d'ametlla i es molt bo! La recepta original porta 30 gr farina blat pero la meva mare el fa tot amb farina d'ametlla i queda boníssim . Mira, es aquest pastis d'aquest bloc http://rositaysunyolivasenlacocina.blog ... y.html?m=1
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: muc » ds. juny 29, 2013 11:06 am

Ostres! jo també me l'apunto, nb_30 :love: Fa molt bona pinta!! >.-<: >.-<: >.-<:
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: nb_30 » ds. juny 29, 2013 11:26 am

muc ha escrit:Ostres! jo també me l'apunto, nb_30 :love: Fa molt bona pinta!! >.-<: >.-<: >.-<:

Quan el tasteu..es boníssim!!! :***: La meva mare el fa en un motlle rectangular i fa porcions quadradetes, llavors posa un gerd a cada porció i queda molt ben presentat. I a vegades l'acompanya amb gelat o nata muntada.
La Donna Hay és una crack, a mi m'encanten les seves receptes! La meva mare no es perd el seu programa al canal cocina.Jo no tinc mai temps de veure'l però pel youtube a vegades miro receptes.
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: nb_30 » ds. juny 29, 2013 11:29 am

muc ha escrit:Ostres! jo també me l'apunto, nb_30 :love: Fa molt bona pinta!! >.-<: >.-<: >.-<:

Muc, ara he vist que vius a l'alemanya? els productes Schar a alemanya estan bé de preu, oi?? és que aquí a Catalunya són caríssims! però m'han dit que a alemanya els trobes a molts supers i que no són producte de luxe com aquí..
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: muc » ds. juny 29, 2013 11:54 am

nb_30 ha escrit:
muc ha escrit:Ostres! jo també me l'apunto, nb_30 :love: Fa molt bona pinta!! >.-<: >.-<: >.-<:

Muc, ara he vist que vius a l'alemanya? els productes Schar a alemanya estan bé de preu, oi?? és que aquí a Catalunya són caríssims! però m'han dit que a alemanya els trobes a molts supers i que no són producte de luxe com aquí..


Sí, visc a Alemanya, i aquí són realment més barats i es troben a molts supermercats, i si no de la Schär, d'altres marques, fins i tot sovint marca blanca del mateix supermercat. Jo estic intentant passar una mica d'aquests productes tant com puc perquè si llegeixes els ingredients a vegades fan por.. :-o00m No duen gluten, però si molts additius que milloren especialment les textures. Però cal reconèixer que moltes vegades són molt pràctics. I que hi ha productes que surten molt bé (com la pizza margarita congelada o l'equivalent al kitkat :love: )
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: nb_30 » ds. juny 29, 2013 12:06 pm

muc ha escrit:
nb_30 ha escrit:
muc ha escrit:Ostres! jo també me l'apunto, nb_30 :love: Fa molt bona pinta!! >.-<: >.-<: >.-<:

Muc, ara he vist que vius a l'alemanya? els productes Schar a alemanya estan bé de preu, oi?? és que aquí a Catalunya són caríssims! però m'han dit que a alemanya els trobes a molts supers i que no són producte de luxe com aquí..


Sí, visc a Alemanya, i aquí són realment més barats i es troben a molts supermercats, i si no de la Schär, d'altres marques, fins i tot sovint marca blanca del mateix supermercat. Jo estic intentant passar una mica d'aquests productes tant com puc perquè si llegeixes els ingredients a vegades fan por.. :-o00m No duen gluten, però si molts additius que milloren especialment les textures. Però cal reconèixer que moltes vegades són molt pràctics. I que hi ha productes que surten molt bé (com la pizza margarita congelada o l'equivalent al kitkat :love: )


Aquí es passen amb els preus! quina sort que teniu al trobar bé de preu els productes per celíacs perquè aquí és la ruina. Però tens raó que com més natural millor..però a vegades no hi ha temps!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: ametista » dg. juny 30, 2013 3:14 pm

ei noies, estava pensant que esteu dient coses molt interessants sobre el pa sense gluten i es quedaran aquí al post de la coca de Sant Joan on potser algú altre no ho buscarà...per què no obriu un post de pa sense gluten? >.-<: >.-<: i així podeu compartir receptes, ingredients, trucs.... va, qui s'anima? :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: nb_30 » dg. juny 30, 2013 4:12 pm

ametista ha escrit:ei noies, estava pensant que esteu dient coses molt interessants sobre el pa sense gluten i es quedaran aquí al post de la coca de Sant Joan on potser algú altre no ho buscarà...per què no obriu un post de pa sense gluten? >.-<: >.-<: i així podeu compartir receptes, ingredients, trucs.... va, qui s'anima? :()()::::

Es bona idea pero jo no en se massa de fer coses sense gluten. Com ja he dit, consumim alguns productes preparats i tambe faig alguna cosa..
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: ametista » dg. juny 30, 2013 4:17 pm

doncs així....muuuuuuc? :love:
va, que em penso que tu ja hi tens força pràctica i ens pots explicar cosetes :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: muc » dg. juny 30, 2013 5:07 pm

És bona idea, ametista! De fet l'altre dia ho pensava, que estaria bé recopilar idees. A veure si després m'hi poso... Potser el faig extensiu a "coses sense gluten" i no només pa :love:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Heu fet coca de Sant Joan?

EntradaAutor: ametista » dg. juny 30, 2013 5:18 pm

:ok: :ok: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Pa i brioixeria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::