pa sense amassat

Receptes de pa, bastonets, croissants, pizza...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

pa sense amassat

EntradaAutor: ametista » dg. jul. 10, 2011 12:24 pm

pa sense amassat-1.jpg
pa sense amassat-1.jpg (66.68 KiB) Visualitzat 15529 cops

pa sense amassat-2.jpg
pa sense amassat-2.jpg (26.88 KiB) Visualitzat 15529 cops


PA SENSE AMASSAT

500 gr. de farina
300-350 ml d’aigua
10 gr. sal
3 gr. de llevat fresc

PAS Nº1: unir tots els ingredients en un bol gran (primer amb una cullera, després si es vol amb les mans) fins que quedi una massa homogènia

PAS Nº2: tapar el bol amb film transparent o un drap i deixar fermentar entre 12 i 18 hores a temperatura ambient

PAS Nº3: treure la massa fermentada del bol, posar-la damunt una superfície enfarinada per fer-li un plec i col•locar entre dos draps enfarinats

PAS Nº4: deixar fermentar unes 2 hores (o fins que més o menys dobli el volum) cap al final encendre el forn perquè es vagi escalfant amb un olla, pirex o similar a dins

PAS Nº5: passar la massa a l’olla, tapar i coure a 220ºC durant 30 minuts amb tapa i uns 15 sense

i aquí un vídeo perquè veieu el procediment i com es fa el plec (està en anglès però el més important és veure com el noi manipula la massa)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: pa sense amassat

EntradaAutor: ametista » dg. jul. 24, 2011 1:20 pm

aquest pa el vam fer al taller de receptes, us poso l'enllaç a les fotos dels súper pans que van sortir >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: pa sense amassat

EntradaAutor: ametista » ds. nov. 12, 2011 3:20 pm

últimament no tinc gaire temps per dedicar al pa, així que tiro força del pa sense amassat :ok:

aquí teniu la mateixa recepta però substituint 50 gr de farina normal per farina integral de sègol...mmm!

sense amassat.JPG


no tinc foto del pa sencer, no hi vaig estar a temps :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: pa sense amassat

EntradaAutor: ametista » ds. nov. 12, 2011 3:22 pm

en la mateixa fornada també vaig fer aquest pa de civada "versió sense amassar"

civada sense amassat.JPG
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
trea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 358
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:06 pm

Re: pa sense amassat

EntradaAutor: trea » dj. des. 29, 2011 10:14 am

Hola ametista!

he provat de fer aquest pa i em vaig quedar parada del resultat, va sortir molt bò, tot i que potser li faltava un puntet de cocció.

Una pregunta, és imprescindible, el posar-ho en un recipient tapat??, o es podria substituir posant dins el forn un recipient d'aigua, he llegit en altres post que és perque faci vapor i quedi cruixent.

Gràcies
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: pa sense amassat

EntradaAutor: ametista » dj. des. 29, 2011 2:26 pm

hola trea! que bé que t'hagis animat a provar de fer aquest pa, la veritat és que és molt fàcil i molt bo! >.-<:
no és imprescindible posar-lo en un recipient dins del forn, efectivament és pel que dius del vapor i es pot crear d'altres maneres (posant un pot amb aigua, obrint un momentet la porta i tirant aigua en spray...)
de fet aquestes dues últimes fotos que vaig posar són de pans fets sense recipient :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
trea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 358
Membre des de: dv. març 28, 2008 1:06 pm

Re: pa sense amassat

EntradaAutor: trea » dg. gen. 01, 2012 3:06 pm

hola

Gràcies Ametista, la propera vegada potser ho provo sense recipient a veure com queda. M'agradia provar de fer-li diferents formes per poder fer-ho amb la meva filla. El recipient et limita molt
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: pa sense amassat

EntradaAutor: Ponioleta » dj. gen. 26, 2012 10:01 am

em sonava que havies penjat fa tems una recepta de pa amb un fermentat molt llarg i l'he trobat!!!
A veure si la puc fer aquest cap de setmana.

Per cert, el temps de fermentat, que posa entre 12-18 hores, de què depèn? de la temperatura externa, de la paciència de la fornera xxcool , del volum que ha d'agafar la massa???
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Nime
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1507
Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: pa sense amassat

EntradaAutor: Nime » dj. gen. 26, 2012 2:20 pm

Ostres quina pintassa, em guardo la recepta, merci!
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: pa sense amassat

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 27, 2012 9:58 pm

Ponioleta ha escrit:Per cert, el temps de fermentat, que posa entre 12-18 hores, de què depèn? de la temperatura externa, de la paciència de la fornera xxcool , del volum que ha d'agafar la massa???

el temps de fermentació és tan llarg perquè porta molt poc llevat (normalment es fa servir un 2% sobre el pes de la farina, per 500 gr de farina corresponen 10 gr de llevat fresc però aquesta recepta porta 3 gr de llevat, el que representa un 0.6%) suposo que això de "entre 12 i 18 hores" dependrà de la temperatura que tinguis a casa, jo l'acostumo a fer per la nit i l'endemà (al cap de 12-13 hores) ja ha doblat el seu volum :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: pa sense amassat

EntradaAutor: Lau » dg. oct. 21, 2012 9:40 pm

Jo l'he fet i he tingut varis problemes:

- La massa és molt enganxifosa, vaig posar 350 d'aigua, si en poso menys s'enganxara menys? se'm va enganxar al drap a la segona fermentacio

- Lo del plec... el feia però es tornava a espatxurrar... suposo per exces d'aigua? al final he fotut la massa directament a la olla, despres de intentar varis plecs i mai aguantar la forma...

- No lhe pogut treure de l'olla!!! se m'ha enganxat!! s'ha de posar oli o algo a la olla? L'he hagut de treure xafant el pa i he perdut tot el cul del pa... malgrat tot, esta bonssim!!!!!!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: pa sense amassat

EntradaAutor: ametista » dl. abr. 29, 2013 11:54 am

hola Lau! has tornat a provar de fer-lo?

sí que queda enganxifosa segons la quantitat d'aigua, pots provar amb 300 gr en comptes de 350 gr i segur que notaràs diferència, s'enganxarà menys i serà més fàcil de manipular i fer plecs :ok:

sobre l'olla, ostreeeees quin greu que se t'hagi enganxat!! jo no recordo si hi posava res (ara fa temps que no faig servir recipients pel pa) però potser pots pintar amb oli i enfarinar i així t'assegures que no s'enganxi!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: pa sense amassat

EntradaAutor: granota2012 » dg. abr. 05, 2015 9:44 am

Bon dia,

Aquí el resultat del pa sense amassat. Boníssim però de dins sembla una mica humit. Suposo que es perquè encara li faltava una mica més de cocció però no està cru. Gracies per la recepta Ametista.
Fitxers adjunts
image.jpg
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: pa sense amassat

EntradaAutor: ametista » dg. abr. 05, 2015 11:52 am

>.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Pa i brioixeria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::