Com guardar el pa per a que es mantigui bo

Receptes de pa, bastonets, croissants, pizza...
glorieta
:: zebra
Entrades: 1486
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Com guardar el pa per a que es mantigui bo

EntradaAutor: glorieta » dt. oct. 11, 2011 9:37 am

Doncs això, quina és la millor manera de guardar el pa?
Les barres de "super" sense comentaris, quan no me l'acabo el mateix dia la deixo assecar i en faig pa ratllat. Però ara estic fent pa a casa (és la primera vegada i ja tinc ganes de veure'n el resultat) i em durará varis dies i no se com guardar-lo per a que estigui tendre i bo mentres no ens l'acabem.

Ametista, tu que ets una experta panarra, com ho fas??? Estic fent el pa sense amasat que vas penjar aqui!!
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
ClaraO.
Entrades: 1868
Membre des de: dg. nov. 08, 2009 7:06 pm
Ubicació: Barcelona, Zona Diagonal Mar

Re: Com guardar el pa per a que es mantigui bo

EntradaAutor: ClaraO. » dt. oct. 11, 2011 10:07 am

No tinc resposta però aprofito per dir que quan sobra pa d'un dia per l'altre a casa el posem al forn i el calentem a uns 180ºC una estoneta i torna a estar tendre.
Nosaltres el guardem a una bossa de roba de les de tota la vida i si desem la bossa dins un armari s'aguanta millor que penjada en un penjador de la cuina.

Trobo que és una pregunta súper interessant, a veure si algú ens dona resposta! :ok:
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
El post d'en Quique viewtopic.php?f=91&t=25606
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dt. oct. 11, 2011 10:32 am

Hola guapa!
Jo també faig pa a casa i, tot i que dura molt més que les barres aquestes lamentrables de molts forns que a la tarda ja són un xiclet o un bat de beisbol :-:) , no acabo de trobar la manera de que es guardi bé... tot i que suposo que és el normal, que el pa s'asseca! Jo normlament el guardo embolicat amb un drap de fil (d'aquests de cuina). I una amiga em va dir que ella hi posava el drap i tot plegat dins una bossa. Igualment, a partir del segon o tercer dia, el que faig és tallar les llesques i torrar-les una mica (pràcticament escalfar-les i prou) i queda boníssim amb pà amb tomàquet o mantega! mmmm!
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
ametista
Entrades: 4996
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 11, 2011 10:40 am

jo el congelo :-:)

la veritat és que el pa fet a casa es manté tendre més temps que el comprat però és inevitable que es vagi endurint amb el pas dels dies i a mi m'agrada menjar-me'l com si estés acabat de fer :love: així que el tallo a llesques, el congelo i el vaig treient segons necessito :ok:

també descongelo segons el dia: si hi penso amb temps poso les llesques a la panera mentre acabo de fer el sopar i es descongelen a temperatura ambient, si no tinc temps, 20-30 segons al microones i si he fet servir el forn, les poso dins amb la temperatura residual i queden cruixents, mmm...

jo el congelo a llesques però també es poden congelar els pans o les barres senceres o tallades a quarts, meitats....sempre segons la quantitat de pa que es mengi a casa en cada àpat

com diu la Ponioleta també es pot guardar a la bossa del pa o embolicat amb draps i guardat a l'armari o en una panera d'aquestes amb tapa i aguanta força bé uns quants dies (aguantarà més dies tendre com menys llevat porti) però jo això no ho faig perquè a casa no ens convè tenir el pa tan accessible :r)

ah, i els pans enriquits, com el pa de motlle, dins d'una bossa de plàstic ben tancada i a la nevera, pel matí tallo llesca i a la torradora :ok:

per cert glorieta estàs fent el pa sense amassat? >.-<: posa fotoooooo (al seu post)
Imatge

Imatge
al CLUB DE LECTURA del SOCPETIT el mes de gener llegim:
JANE AUSTEN
T'apuntes?
glorieta
Entrades: 1486
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

EntradaAutor: glorieta » dt. oct. 11, 2011 10:50 am

gràcies reines!!

ametista, ara el tinc al forn!!!!
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
macri.lg
:: gosset
:: gosset
Entrades: 447
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 12:27 pm

EntradaAutor: macri.lg » dt. oct. 11, 2011 11:30 am

jo igual, el congelo i dura mooooolts dies... 5 minuts al forn i queda genial!!
el que es veu és només l'escorça, allò que té d'important és invisible

Torna a “Pa i brioixeria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: