panets blancs

Receptes de pa, bastonets, croissants, pizza...
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Ítaca » dj. gen. 12, 2012 1:32 pm

Si, si... les dues fermentacions, i 9 gr de llevat...

No sé, potser al ser congelat no queda tan bé... pq aquest cop el vaig descongelar de forma natural! neujor:-)
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Panets blancs

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 13, 2012 12:53 pm

Ponioleta quina bona pinta! :ok: i que bé que el Poniolet s'animi a fer pa, no? :love:

Ítaca la farina pot ser de força (i et sortiran bé de volum però potser una mica "sosos" de gust) o normal (que tindrà més bon gust però no totes les farines normals et serviran, la que dóna molt bon resultat és la de la marca Gallo)

vaig explicar una mica tot això aqui per si vols fer-hi una mirada :ok:

ah, i el llevat funciona perfectament sent congelat (i descongelat sense microones neu:-D ) a no ser que faci moooooooooooooolts mesos que estigui perdut pel congelador, però a mi si m'ha passat algun cop té una textura com a més enganxifosa i potser li costa més fermentar la massa però gust amarg....
i si és la farina? que no estigui una mica rància de tenir-la guardada molt de temps? (en el cas que no la fessis servir sovint...) no sé, és una idea, eh? és que ara ja em pica la curiositat a mi i tot! ;-)))
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Ítaca » dv. gen. 13, 2012 1:55 pm

Ara, vaig a fer un cop d'ull a les teves explicacions! :ok:

Ostres, doncs home, el llevat si q fa temps q el tenia congelat... però vaja, potser un parell de mesos o tres, no crec q més...
La farina, era un paquet nou, el vaig encetar per la primera fornada, i el vaig acabar amb aquesta última...

A mi em dóna q potser no estaven cuits del tot... no sé la molla de dins és veu més compacte, no flonja ni gaire foradada... a mi també em té mosca tot plegat eh! neujor:-) neujor:-)
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Panets blancs

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 13, 2012 2:35 pm

que la molla sigui compacta enlloc de foradada depén de la quantitat d'aigua, potser la teva farina absorveix molta aigua i n'hi hauries de posar una miqueta més :ok:
...si els panets estessin poc cuits....la molla estaria humida, el pa a la boca seria com pastós... i el sabor seria de farina crua però no sé si amargant...sí que és un misteri sí! neujor:-)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Eva_
:: poltre
:: poltre
Entrades: 616
Membre des de: dj. oct. 29, 2009 9:43 pm
Ubicació: Muntanyola

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Eva_ » dv. gen. 13, 2012 6:54 pm

Gràcies Ametista!!
aquesta setmana vaig descobrir aquest post, mare meva quina pinta !!
no m'he estat de provar-ho, ara els tinc fermentant :-o00m ja us explicaré.
ànims Ítaca, aquests panets no podran amb tú!! :ok:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Ítaca » dv. gen. 13, 2012 10:25 pm

Hi tant q no!!!! No podran amb mi!!!!!!!!!!!!!! neujor:-) neujor:-) neujor:-)

He anat al forn a comprar directament el llevat (no en tenien en pols, o sigui q torna a ser fresc xxo.0.o ), i demà compro més farina i sant tornem-hi!!!!!!!!!!!!!!!
Què tal si canvio la llet per aigua, ametista?, la mateixa quantita oi?
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Panets blancs

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 13, 2012 11:33 pm

neujor:-) et sortiran sí o sí!
pots canviar la llet per aigua i tant que sí, quedaran més com de pa de pa (gran explicació ;-))) ) vull dir que la llet fa que la molla quedi més toveta i suau, i amb aigua és més pa-pa que sucadet amb tomàquet i una mica de fuet.......... mmmm!!!!!!! :ok:
ànims!!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Eva_
:: poltre
:: poltre
Entrades: 616
Membre des de: dj. oct. 29, 2009 9:43 pm
Ubicació: Muntanyola

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Eva_ » dg. gen. 15, 2012 10:01 am

Moltes gràcies Ametista! :-()-)
boníssims i molt fàcils de fer, segur que repetim!!!
aquí teniu el resultat, més torradets però eren molt bons. Dic éren perquè ja no en queden >.-<:
Fitxers adjunts
P1070112.JPG
molt bons!
P1070114.JPG
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Panets blancs

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 15, 2012 9:29 pm

Eva_ quina pinta més boooona! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nurdeu
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3388
Membre des de: dj. març 20, 2008 2:42 pm

Re: Panets blancs

EntradaAutor: nurdeu » dg. gen. 15, 2012 9:36 pm

Avui n'he tornat a fer i ho he fet amb la forma del Mickey, al Nil li ha encantat!!
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Panets blancs

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 15, 2012 9:42 pm

amb la forma del Mickey??????
volem fotooooooooooooos!!!!!!!!!!!!!!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nurdeu
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3388
Membre des de: dj. març 20, 2008 2:42 pm

Re: Panets blancs

EntradaAutor: nurdeu » dg. gen. 15, 2012 9:53 pm

Ametista, de Mickey ja no me'n queden!! Amb les dues últimes boletes ho he fet i ens els hem menjat aquesta tarda, però com que he vist que quedaven xulos, la següent fornada la faré tota així i poso fotos. Però si ho voleu fer és molt fàcil!! He fet una boleta més gran i dues més petites, les he posat en forma de mickey i les he xafat una micona, queda molt xulo, però t'has d'assegurar que s'ajuntin sinó li cauran les orelles!!
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Panets blancs

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 15, 2012 10:18 pm

nurdeu ha escrit:però t'has d'assegurar que s'ajuntin sinó li cauran les orelles!!

neujor:-) neujor:-)
doncs has tingut molt bona idea!
ja posaràs les fotos més endavant doncs, segur que queden molt xulos!
jo de l'última vegada en tinc per setmanes (vaig doblar quantitats i en van sortir 25) però pel pròxim cop ho provaré! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Ponioleta » dg. gen. 15, 2012 11:39 pm

Nosaltres ahir ens vam menjar els 6 panets que teníem congelats i seguien estant boníssims. Dimarts a la tarda que el peque estarà amb els avis en vull tornar a fer, i potser provo de fer-los amb farina integral... Ja us explicaré.
Ah! Els hi he passat la recepta a les meves compnyes de feina que també els agrada fer pa :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Ponioleta » dg. gen. 15, 2012 11:40 pm

Per cert Eva t'han quedat amb una pinta... Mmmmmmmm!
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Ponioleta » dc. gen. 18, 2012 9:52 am

Ahir els vaig tornar a fer però una miqueta tunejats.

Vaig fer dues tongades: 1 amb la mateixa recepta però amb aigua enlloc de llet. Hi vaig posar una mica menys d'aigua, perquè vaig pensar que la llet pesa més.
I la segona tongada ho vaig fer barrejant més o menys al 50% farina integral i farina blanca (i també sense llet). Tots dos van quedar molt bé, van pujar bé però a la segona fermentació vaig fer una cagada i al final han quedat menys esponjosos i menys xulos que la primera vegada, però tinc clar que no és per la recepta ni pels canvis si no pel meu error de la fermentació. La propera vegada hi posaré coses com pipes o panses o tomàquets secs, o olives... (com a mínim a alguns que al Poniolet no li agrada el pa "amb coses")

I arran d'aquesta recepta m'ha tornat a agafar ganes de fer pa i ahir a la nit ja em vaig estar mirant els llibres de pa que tinc... el problema és que amb el Bernat per casa és difícil perquè si em veu fent coses vol que l'agafi a coll per mirar què faig etc i llavors no puc fer res. I el procés del pa és massa llarg per fer-lo quan ell ja està dormint... Però bé, els dilluns i els dimarts a la tarda es queda amb els sogres i amb els meus pares i puc aprofitar. Ja us penjaré la recepta!! :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Panets blancs

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 18, 2012 10:50 am

Ponioleta ha escrit:La propera vegada hi posaré coses com pipes o panses o tomàquets secs, o olives... (com a mínim a alguns que al Poniolet no li agrada el pa "amb coses")

neujor:-) a mi em passa igual, a l'ametistu no li mola trobar-se coses al pa...
però jo faig pa amb coses igualment (sobretot amb llavors) i me'l congelo per mi :ok:

que bé que t'hagi entrat "mono panarra" >.-<:
la gràcia del pa és anar fent les receptes que et van bé segons el temps que tens (o adaptar-les)
jo fins fa poc tirava molt de pa sense amassat, masses retardades a la nevera...però ara que potser tindré una mica més de temps ja estic pensant en fer més cosetes neu:-D

(va, a veure si omplim el subfòrum de pa amb receptes bones, bones :love: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Ítaca » dc. gen. 18, 2012 11:10 am

Ostres, jo encara no els he fet... potser m'esperaré ja al divendres (q plego una horeta abans) o al cap de setmana :ok:
Tinc ganes q em surtin com a vosaltres!!!!!!!!!!!!!!!!!! neujor:-)
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Eva_
:: poltre
:: poltre
Entrades: 616
Membre des de: dj. oct. 29, 2009 9:43 pm
Ubicació: Muntanyola

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Eva_ » dc. gen. 18, 2012 1:16 pm

hola noies!!
gràcies per les felicitacions, estic molt contenta del resultat i també m'he engrescat amb el pa :ok:
jo visc a una zona rural, tinc a 4 km un forn de pa que encara és pa "de veritat", però si no vaig a treballar i d'hora no em va bé de comprar-lo. Havia tingut una panificadora, però no m'agradava el regust que deixava aquell pa, no sé si és perquè és de fermentació curta...
ara m'he animat a provar receptes, gràcies Ametista!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Panets blancs

EntradaAutor: Ítaca » dc. gen. 18, 2012 1:56 pm

Ametista, un dubte!
M'he estat mirant les altres receptes teves de pa, i penso q faré la recepta bàsica (la de farina, aigua, sal i llevat)... els temps de fermentació d'aquesta són similars a la dels panets blancs??? 1 hora i mitja i després 1 altra hora? o són més llargs?

Aquesta no porta oli???
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge

Torna a “Pa i brioixeria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::