pa de motlle

Receptes de pa, bastonets, croissants, pizza...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

pa de motlle

EntradaAutor: ametista » dj. març 01, 2012 1:01 pm

de pa de motlle n'hi ha mil i una versions ja que és un pa lleugerament enriquit i les combinacions són infinites (enriquit només amb llet, només amb mantega, amb mantega i sucre, o tot junt...i en diferents proporcions!)

un cop trobes la combinació que més t'agrada també el pots variar canviant farines (per exemple meitat blanca meitat integral) afegint-li llavors, etc.

us poso uns quants exemples de receptes de pa de motlle:

PA DE MOTLLE ANGLÈS
(porta un 5% de greix i un 4% de sucre)

250 gr farina de força
250 gr farina fluixa
350 ml llet
25 gr mantega
20 gr sucre
10 gr sal
10 gr llevat fresc

PAIN DE MIE FRANCÈS
(porta un 10% de greix i un 5% de sucre)

500 gr farina força
200 ml aigua
100 ml llet
50 gr mantega
25 gr sucre
10 gr sal
10 gr llevat fresc

un de molt poc enriquit:
(un 2% de greix)

500 gr farina força
300 ml aigua
50 ml llet
10 gr mantega
10 gr sal
10 gr llevat fresc

i un de molt enriquit:
(un 10% de greix i un 10% de sucre)

500 gr farina força
250 ml llet
50 gr mantega
50 gr sucre
10 gr sal
10 gr llevat fresc

PROCEDIMENT

- unir tots els ingredients i amassar
- deixar fermentar ben tapat fins que gairebé hagi doblat el seu tamany
- desgasificar (amassar una mica per treure-li totes les bombolles) donar formar i col·locar en un motlle
- deixar fermentar fins que gairebé dobli el seu tamany i coure al forn 190ºC uns 35-45 minuts

aquí un vídeo per veure com donar-li forma:


i unes fotos del pa acabat:

pa de motlle.jpg


llesques pa de motlle.jpg


us animeu a provar-lo? :()()::::
i les que ja en feu, compartiu la recepta?
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. jul. 14, 2012 3:42 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: pa de motlle

EntradaAutor: Ponioleta » dj. març 01, 2012 1:21 pm

Hola
jo tinc un dubte.
Només he fet pa de motlle a la panificadora però ara la tinc "castigada" a l'armari i prefereixo fer el pa al forn.
Suposo que existeixen motllos específics per fer el pa de motllo, però... els típics motllos metàlics de plum-cake serveixen? i després podré treure el pa d'allà dins?

Jo la recepta que feia era posant tot llet enlloc d'aigua i una mica de sucre (un parell de cullerades de postre). Ara ho faig amb "llet" de soja, alguna marca d'aquestes espesses, tipus Alpro o la del Mercadona, i li dóna una textura semblant a la llet de vaca, i a més com que aquestes llets ja són dolces no li poso sucre extra.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Nima
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. març 31, 2010 10:37 am
Ubicació: Girona

Re: pa de motlle

EntradaAutor: Nima » dj. març 01, 2012 1:28 pm

I aquesta forma tant xula que té ?? Que tens un motllo especial?
Per cert les receptes totes genials :ok:
Vivint una vida d'aventura amb tres fills :-)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: pa de motlle

EntradaAutor: ametista » dj. març 01, 2012 5:43 pm

no tinc cap motlle especial, no! faig servir els de plum-cake típics :ok:
suposadament amb engrasar-los bé abans de posar la massa n'hi ha prou però en tinc dos de petits metàl·lics que quan els faig servir per pa els poso una tira de paper vegetal (que cobreix el fons i els dos laterals més petits, per entendre'ns) per si a cas....
el de la foto el vaig fer amb un motlle de Lékué que la base és de ceràmica i els laterals de silicona i em vaig arriscar sense paper, només ben pintat amb oli amb un pinzell i va sortir bé! (però com que els laterals són de silicona vaig haver de posar els motlles metàl·lics un en cada lateral per fer tope perquè no s'abombés en excès el pa....o sigui que el motlle perfecte per fer pa de motlle no el trobo no :content: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: pa de motlle

EntradaAutor: neuetes » dj. març 01, 2012 8:08 pm

Molt interessant. I una pregunta d'ignorant... quants dies aguanta?
Nima
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. març 31, 2010 10:37 am
Ubicació: Girona

Re: pa de motlle

EntradaAutor: Nima » dv. març 02, 2012 9:38 am

ametista ha escrit:no tinc cap motlle especial, no! faig servir els de plum-cake típics :ok:
suposadament amb engrasar-los bé abans de posar la massa n'hi ha prou però en tinc dos de petits metàl·lics que quan els faig servir per pa els poso una tira de paper vegetal (que cobreix el fons i els dos laterals més petits, per entendre'ns) per si a cas....
el de la foto el vaig fer amb un motlle de Lékué que la base és de ceràmica i els laterals de silicona i em vaig arriscar sense paper, només ben pintat amb oli amb un pinzell i va sortir bé! (però com que els laterals són de silicona vaig haver de posar els motlles metàl·lics un en cada lateral per fer tope perquè no s'abombés en excès el pa....o sigui que el motlle perfecte per fer pa de motlle no el trobo no :content: )


Ahhh!!! Ok, doncs t'ha quedat espectacular!! :ok: :ok:
Vivint una vida d'aventura amb tres fills :-)
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: pa de motlle

EntradaAutor: Ponioleta » dv. març 02, 2012 10:11 am

Mmmm! Doncs tinc un motllo de plumcake, ho provaré!!! Ah! i fins on l'has d'omplir més o menys perquè després al pujar no es "desbordi" tot el pa? uns 3/4?
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: pa de motlle

EntradaAutor: ametista » dv. març 02, 2012 4:57 pm

gràcies Nima!! Imatge
suposo que és que ja n'he fet uns quaaaaaaaaaaaants, i amb la pràctica...
els primers els abocava al motlle i a veure què sortia, ara ja li dono forma i això fa que creixi cap a on toca...ara que ho penso, a veure si busco un vídeo del format i el poso al principi :ok:

neuetes ha escrit:Molt interessant. I una pregunta d'ignorant... quants dies aguanta?

doncs ben bé no ho sé perquè a casa no dura gaire :r) a més últimament ho congelo tot, en faig dos (per aprofitar el forn) els tallo a llesques i els congelo, així vaig treient segons necessito i sempre en tinc :ok: de totes maneres, si no el congeles dura uns quants dies bé ben tapadet, evidentment no com els industrials que estan súper-tous com el primer dia però força bé, i si són dels més enriquits va bé guardar-los a la nevera dins d'una bossa de plàstic ben tapats i aguanta més d'una setmana (jo això ara no ho faig perquè ens agraden més els poc enriquits però ho vaig fer quan provava diferents receptes i anava bé)

Ponioleta ha escrit:Mmmm! Doncs tinc un motllo de plumcake, ho provaré!!! Ah! i fins on l'has d'omplir més o menys perquè després al pujar no es "desbordi" tot el pa? uns 3/4?

no cal que siguin 3/4, a vegades és menys...i ha de fermentar fins que sobresurti tot ell una mica :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
vicky1983
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 589
Membre des de: dl. set. 12, 2011 10:25 am

Re: pa de motlle

EntradaAutor: vicky1983 » dc. març 07, 2012 4:13 pm

ostres quina pinta!!! aquesta me la guardo per fer-la el cap de setmana!!!!!!!!!!!! :ok:
Visita el meu Blog personal: http://lacasadelaia.blogspot.com.es/
Avatar de l’usuari
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

Re: pa de motlle

EntradaAutor: kine » dj. ago. 09, 2012 2:30 pm

Hola a totes,
Ametista ets un crack!! Tot el que he vist fet per ti és OLE!!!!

Jo tinc una panificadora i el que faig últimament és fer-hi la massa i llavors el faig al forn. També melmelades molt sovint.
Quan pugui, més aviat quan els nens em deixin, el provaré segur.

Gràcies per compartir la recepta!
kine l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 11, 2012 1:41 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: pa de motlle

EntradaAutor: nacristai » dj. ago. 09, 2012 7:51 pm

Ooooh!! Crec que ho provaré!! I per fermentar que ho deixeu tapat i ja esta?
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: pa de motlle

EntradaAutor: muc » ds. ago. 11, 2012 11:57 am

Tinc una recepta que faig tot sovint que s'assembla molt al pa de motlle francès que has posat, ametista! Després miraré si varien algunes quantitats. Per fer pans com els típics aquestst més foscos del nord d'Europa, em vaig comprar un parell de motlles de pa amb tapa, i van perfectes, per fer pa de motlle van genials! Sovint el que faig es posar llavors (sèsam, pipes de carbassa o gira-sol, rosella, etc) al damunt del pa abans d'enfornar-lo. Li dóna color, i a més, així segur no s'enganxa el pa a la tapa en cas que hagi pujat molt!
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: pa de motlle

EntradaAutor: muc » ds. ago. 11, 2012 11:59 am

Si, nacristai. Jo el deixo tapat amb un drap de cuina dins el bol en un lloc tranquilet i sense corrent d'aire. I la segona pujada, un cop l'he passat al motlle on el couré, o bé el tapo amb la tapa del motlle o amb el mateix drap!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: pa de motlle

EntradaAutor: ametista » dl. ago. 13, 2012 6:52 pm

muc ja tardes a obrir un post d'aquests típics pans foscos del nord d'europaaaa!!!!! :()():::: :()()::::

ah i nacristai com t'ha dit la muc tapadet amb un drap i ja està! si resulta que hi ha corrent d'aire o veus que es fa una crosteta com resseca (que impedirà que creixi) llavors millor tapar amb film transparent en comptes del drap :ok: (parlo de la primera fermentació)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: pa de motlle

EntradaAutor: angelina » dt. març 26, 2013 11:07 am

Al final el vaig fer! pero no vaig fer foto pq no el trovaba gaire bonic, pero en realitat era bonissim! al congelador en queden dues llesquetes aixi que ja estic mirant aviam quina altre recepta xula trobo!!! :) per anar variant ersl esmorzars i berenars de tant en tant!!
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: pa de motlle

EntradaAutor: ametista » dt. març 26, 2013 6:51 pm

>.-<: >.-<:
va molt bé tenir-ne sempre de congelat!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: pa de motlle

EntradaAutor: angelina » dt. març 26, 2013 7:01 pm

sii i quan el trec q l'escalfo al forn i queda torradet el suco amb tomàquet o formatge o el q sigui i uff esq em menjaria totes les llesques q tinc en estock jajaja
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: pa de motlle

EntradaAutor: Ponioleta » dc. març 27, 2013 10:54 am

angelina ha escrit:sii i quan el trec q l'escalfo al forn i queda torradet el suco amb tomàquet o formatge o el q sigui i uff esq em menjaria totes les llesques q tinc en estock jajaja


Jo des de que em faig pa molts dies esmorzo pa amb oli i sal (oli bo o-o:) ). És que està tant bo que no cal posar-li res més :-)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: pa de motlle

EntradaAutor: angelina » dc. març 27, 2013 11:46 am

JO quan em faig pà amb tomàquet tampoc m'hi poso res!!!!! jaja llàstima que aqui no tenen bons tomàquets per sopar!!! :content:
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

Re: pa de motlle

EntradaAutor: kine » dt. abr. 01, 2014 5:21 pm

Hola! Com que el pa de motlle s'ha acabat avui i no podia anar-ne a comprar, he decidit probar la recepta primera però sense sucre i amb oli.iva enlloc de mantega. Ha quedat molt bo!!
Fitxers adjunts
2014-04-01 17.19.13.jpg

Torna a “Pa i brioixeria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::