panets de llet

Receptes de pa, bastonets, croissants, pizza...
Avatar de l’usuari
silviona
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dt. ago. 03, 2010 12:43 pm

Re: panets de llet

EntradaAutor: silviona » dl. març 05, 2012 11:48 am

hola noies!!
tinc reposant la massa dels panets....però m'ha quedat super super pringosa!! no me la treia d les mans, me n'ha kedat bona part al bol, una part al marbre, una part a les meves mans....semblava k portava cola! k he fet malament??
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: panets de llet

EntradaAutor: Ponioleta » dl. març 05, 2012 11:57 am

mireiafor ha escrit:Ametista ja estan fets però he tingut un parell de problemes: no tenia llevat fresc i li he posat de sobre (la mateixa quantitat), i quan he anat a deixar fermentar la massa tapada amb film de plàstic he vist que no en tenia i l'he tapat amb un drap. El resultat és que la massa no m'ha pujat gens ni mica :-:) :-:) Per quin dels dos motius creus que ha estat, o potser és que no ho he amassat gaire? tu quan estona ho amasses? ho amasses a ma?

La resta de la recepta l'he feta al peu de la lletra però com la massa no ha pujat m'han sortit només 8 panets. Els he fet al forn però m'han quedat com pa normal. La pinta i l'olor és molt bona però cada panet pesa molt!! Els hem tastat i estan bons però em fa por que no siguin indigestos...

Queda confirmat que soc un desastre :-D :-D alguna suggerència per la propera vegada (és que soc massoca ;-) )


A veure, jo no he fet mai els panets aquests però en primer lloc, les quantitats de llevat fresc i llevat sec no són les mateixes. De llevat fresc sempre se'n posa més que de sec (suposo que al ser sec i no portar aigua, pesa menys).
El llevat sec era llevat de pa o era Royal del de fer pastissos? (pregunta bàsica, és que ara no sé si has fet pa més vegades i hi ha gent que es confon amb això)
El tapar-ho amb un drap enlloc de paper film no té perquè causar problemes, Jo a vegades també ho faig.

Indigestos no seran, però potser amb una mossegada et quedes tipa!!! I normalment el pa que no puja (pel problema que sigui) quan està acabat de fer encara es pot menjar però després queda com una pedra...

Per la resta de coses millor que et contesti l'ametista...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: panets de llet

EntradaAutor: Ponioleta » dl. març 05, 2012 11:58 am

silviona ha escrit:hola noies!!
tinc reposant la massa dels panets....però m'ha quedat super super pringosa!! no me la treia d les mans, me n'ha kedat bona part al bol, una part al marbre, una part a les meves mans....semblava k portava cola! k he fet malament??



Hi ha pans que les masses queden així. Es soluciona amb paciència i enfarinant-se bé les mans (i el marbre) abans de treballar la massa (bé, després amassar, quan vas a donar forma als panets). Sinó el que es pot fer és posar més farina (o menys líquid) a la massa perquè quedi una mica menys pringosa...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: panets de llet

EntradaAutor: mireiafor » dl. març 05, 2012 1:34 pm

Ponioleta merci per la resposta!! No havia fet mai cap tipus de pa, i el llevat era d'aquests Royal.... suposo que fatal no?? :-:)

Ara he tornat a comprar farina de força i també llevat fresc, demà a la tarda tornem a l'atac :ok: :ok:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: panets de llet

EntradaAutor: Ponioleta » dl. març 05, 2012 2:16 pm

vaaaal!!! :r)
El llevat Royal de fet no és realment llevat, és el que se'n diu "polvos de hornear", però no són els organismes vius del llevat que fermenten i fan pujar el pa.
A molts super venen llevat en pols per pa, però has de mirar que ho digui expressament. I tenir en compte que no és la mateixa quantitat que de fresc (ara no et ser dir quina és, a veure si l'Ametista ens ho aclareix). Jo últimament estic fent tot el pa amb llevat fresc i queda molt bé.


és el típic error de primerenca, no pateixis que no ets la primera persona que intenta fer pa amb Royal... El "problema" és que en català a tot li diem llevat però no tot és realment llevat o-o:) o-o:)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: panets de llet

EntradaAutor: ametista » dl. març 05, 2012 2:55 pm

hola guapes, porto uns dies una mica liada, a veure si ara em poso al dia!
i per cert, m'encanta que hi hagi tant de moviment per aquí, és que fer pa a casa no és tan complicat i val tant la pena! :love:

canyella et responc les preguntes però ei, no t'hauran quedat súper rodonets però jo els clavaria queixalada ara mateix! >.-<:

canyella9 ha escrit:1. el llevat fresc el tires directament o s'ha de desfer amb alguna cosa?

jo el poso junt amb la farina, "l'arrebosso" i un cop enfarinat el vaig aixafant amb els dits fins que queda ben esmicolat (sense farina es pot enganxar més als dits) i llavors ja afegeixo la farina (amb el llevat incorporat) a la resta d'ingredients :ok:

canyella9 ha escrit:2. la mantega la fons o la tires sencera?

pots fer-ho de les dues maneres: a temperatura ambient, toveta i a trossets i anar amassant fins que s'incorpori a la massa o desfer-la (al microones per exemple) i esperar a que estigui tèbia per afegir-la a la massa (perquè si la poses massa calenta pot matar el llevat)

canyella9 ha escrit:3. un cop ha reposat la massa, per donar forma als panets... se'm quedava tot enganxat a les mans. Em vaig untar les mans amb oli, però com veureu a la foto... no m'han sortit gaire rodons ?-)

quan la massa és enganxifosa el millor per donar forma és fer servir farina, moooolta farina :r) l'oli va molt bé per masses més normals o dures :ok:
com que en aquest cas no ens interessa que quedin panets enfarinats, un cop formats o fermentats els pots espolsar una mica (suaument) i quan els pintis amb l'ou ja els marxarà la farina que quedi per sobre

mireiafor ha escrit:Ametista ja estan fets però he tingut un parell de problemes: no tenia llevat fresc i li he posat de sobre (la mateixa quantitat) i quan he anat a deixar fermentar la massa tapada amb film de plàstic he vist que no en tenia i l'he tapat amb un drap. El resultat és que la massa no m'ha pujat gens ni mica :-:) :-:) Per quin dels dos motius creus que ha estat, o potser és que no ho he amassat gaire? tu quan estona ho amasses? ho amasses a ma?

ja t'ha respost la Ponioleta molt bé, el llevat Royal no serveix per fer pa, és un impulsor químic que actua amb l'escalfor del forn creant gas i per tant fent pujar les masses en canvi el llevat de forner (fresc o sec) actua a temperatura ambient: els bitxillus s'alimenten i alliberen gasos que fan que la massa pugi, o sigui que fermenta, i al forn amb l'esclafor moren.
ah, de llevat sec (en pots trobar als súper de les marques Maizena, Vahiné...) se'n posa una tercera part que de fresc, o sigui, si en aquesta recepta es fan servir 10 gr de llevat fresc n'hauríem de fer serir 3,3 de sec....és la part complicada del llevat sec, pesar aquestes quantitats...jo el que faig és adaptar les receptes per fer servir el sobre sencer i així fora problema :ok:
sobre el drap o el film és indiferent, el film fa que quedi més hermètic i res molesti a la massa mentre fermenta, el drap va igual de bé però s'ha de tenir en compte que transpira i per tant posar-ho en un lloc on no li toqui corrent d'aire perquè es podria crear una crosta a la massa del pa i això podria dificultar la fermentació :ok:

silviona ha escrit:hola noies!!
tinc reposant la massa dels panets....però m'ha quedat super super pringosa!! no me la treia d les mans, me n'ha kedat bona part al bol, una part al marbre, una part a les meves mans....semblava k portava cola! k he fet malament??

però suposo que l'has arreplegat tota amb una espàtula o llengua, no?????? com ja t'ha dit la Ponioleta, mans enfarinades i marbre enfarinat a tope! i si repeteixes, prova de reduir una mica el líquid (de fet ja he rectificat la recepta del principi perquè veig que està donant problemes :content: i encara es podria reduir una mica més) posar més farina no perquè tota la resta d'ingredients depenen de la quantitat de farina i també s'haurien de modificar :ok:

em penso que no em deixo res!
ah sí, vull veure més fotooooooooos!! :love:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
silviona
:: granota
:: granota
Entrades: 210
Membre des de: dt. ago. 03, 2010 12:43 pm

Re: panets de llet

EntradaAutor: silviona » dl. març 05, 2012 4:52 pm

Hola noies! Aqui teniu el resultat....al final no ha estat tant desastros com semblava al principi jeje, i el millor de tot es que estan bonissims!!
Fitxers adjunts
panets.jpg
PANETS DE LLET
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
PICASSA
:: poltre
:: poltre
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

Re: panets de llet

EntradaAutor: PICASSA » dl. març 05, 2012 4:57 pm

M'aniré a fer-los! a veure el cap de setmana si tinc temps...
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
canyella9
:: rateta
:: rateta
Entrades: 197
Membre des de: dt. des. 21, 2010 10:11 am

Re: panets de llet

EntradaAutor: canyella9 » dl. març 05, 2012 9:21 pm

ametista, gràcies per les respostes! ja veig amb què vaig fallar! ponioleta, les teves respostes tb m'han aclarit alguns dubtes que tenia, gràcies!


compraré més farina i més llevat i ho tornararé a provar, que no són difícil de fer!
silviona, quina bona pinta la foto que has posat!

aviam si hi torno aviat i puc posar més fotos!
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: panets de llet

EntradaAutor: mireiafor » dt. març 06, 2012 8:34 am

Ala quina pinta les fotos!!!! Aquesta tarda ho intento jo :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: panets de llet

EntradaAutor: ametista » dt. març 06, 2012 12:50 pm

silviona quina pinta!! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: panets de llet

EntradaAutor: Ponioleta » dt. març 06, 2012 1:08 pm

Silviona, t'han quedat maquíssims!!! :ok: :ok:

Jo aquests dies vaig molt de cul i no tinc temps de fer pa, només receptes "curtes" però a veure si quan torni la calma els faig, que m'heu fet venir una enveja... és que fan una pinta tant bona!! :-)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: panets de llet

EntradaAutor: angelina » dc. març 14, 2012 2:41 pm

Hola guapes!!! jo tinc un dubte basic jajaj Que es la farina de força? es a dir quina diferencia te amb la normal? es que jo tinc varies farines pero comprades a granel (me les porten de marroc i nose pas si hi ha aixo!) sino es pot fer amb farina normal?
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: panets de llet

EntradaAutor: ametista » dc. març 14, 2012 2:57 pm

hola angelina guapa! mira aquí està explicada la diferència entre farina normal i de força, per aquesta recepta va més bé de força perquè la massa és enriquida però si no en tinguessis pots probar amb normal i suposo que simplement quedarien una mica més densos...ja ens diràs a veure com va! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: panets de llet

EntradaAutor: angelina » dc. març 14, 2012 3:03 pm

GRaciesss NO en tinc no pero povare amb la normal!! aviam q tal! potser poso una mica mes de llevat? experimentaré!
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: panets de llet

EntradaAutor: angelina » dc. març 14, 2012 3:57 pm

Ja tinc la massa a reposar!! aviam q donara!! l he posar al forn una mica tebi pq puji be pa no tinc massa temps!!!!
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: panets de llet

EntradaAutor: angelina » dc. març 14, 2012 6:14 pm

buenooo em sembla q aquesta evgada no sera la bona... el meu forn ha perdut la seva precisio! no es un forn d'aquests amb els fugons a sobre sino un fornet petit mida microones q tinc sobre el marmol... npero sempre havia anat bé i ara.... :ufs: Fa dies q els pastissos em queden aixuts... i avui per dir-vos si esta xalat q l he posat a 80° per escalfar el forn i el ferro s'ha posat ben roent i a fer una fumeguera com si estigues a 300! i clar tenia la massa a dins... i s'ha com cuit uina mica tot i q han sigut 2 segons!! i ja nio crec q pugi més...
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge


El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
Avatar de l’usuari
Xana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 341
Membre des de: dv. feb. 12, 2010 9:04 am

Re: panets de llet

EntradaAutor: Xana » dl. març 19, 2012 8:24 am

Ahir vaig fer els panets.... i bonísssimssss!!!! :b-)))

D'aspecte em van quedar lletjots... per la propera encara m'hi posaré més farina a les mans, perquè els pobrets em van quedar una micona abonyegats (se m'enganxava per tot arreu, i aixó que vaig reduïr encara una mica més la llet!). Però els meus nens, que són els meus grans crítics, els hi van donar aprovat amb nota - van repetir i tot! Així que segur que n'hi haurà una propera.

Moltes gràcies per la recepta Ametista! :-()-)

Ara, a veure quan trobo un minutet per provar les altres receptes de pa que tens...

Ah! i vaig fer una foto, a veure si tinc un moment per descarregar-la i penjar-la. Com dic no van quedar molt macos, però n'estic d'orgullosa.... :ok:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Xana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 341
Membre des de: dv. feb. 12, 2010 9:04 am

Re: panets de llet

EntradaAutor: Xana » dt. març 20, 2012 7:51 am

Aquest matí el meu petit s'ha llevat i s'ha anat directe a la cuina a veure si n'havia fet més de panets (ahir es van acabar l'últim!).... i ara m'ha entrat un dubte:

Es pot deixar la massa preparada i ja en forma de panets la nit anterior? Aguantaria tota la nit sense fer-se malbé? fora o a la nevera, nusé

Es que no em costaria gens llevar-me 15 minutets abans i que es trobessin algun matí els panets acabadets de fer, però es clar, si m'haig de llevar 3 hores abans.... :-:)

Definitivament, haig de probar les altres receptes de pa :p-)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: panets de llet

EntradaAutor: ametista » dt. març 20, 2012 8:44 am

Xana no cal que et compliquis tant!!! els congeles i pel matí 30 segons de microones i com acabats de fer! :ok: :ok: (així només t'hauràs d'aixecar 30 segons més aviat :content: )

podries deixar la massa a la nevera en forma de panets però haurien d'estar súper ben embolicats en plàstic perquè no es ressequin i com que segueixen creixent a vegades s'enganxen al plàstic...un embolic, vaja, molt més fàcil tenir-los fets i treure del congelador només els que necessites, toque de microones i llestos! (amb el meu són 30 segons, amb el teu potser varia però ja li trobaràs el punt)

ostres angelina, què va passar al final amb la massa? espero que ho tornis a intentar, que val la pena!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Pa i brioixeria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::