Brioix

Receptes de pa, bastonets, croissants, pizza...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Brioix

EntradaAutor: ametista » ds. set. 08, 2012 5:03 pm

brioix.jpg


El brioix és un pa dolç molt enriquit (amb mantega, ous i sucre) i el que el caracteritza com a brioix és que la dolçor ha de venir principalment de la mantega i no pas del sucre, és per això que acostumen a fer-se amb una graaan quantitat de mantega...entre un 50 i un 70% de mantega respecte el pes de la farina, tot i que hi ha receptes que en porten fins a un 90%!

És una massa molt versàtil que tan serveix per fer panets, com trenes, coques, tortells...tot i que per si sol ja està boníssim!

Hi ha moltes variants de brioix segons les quantitats de mantega, ous i sucre que es facin servir, a casa no som partidaris de menjar coses amb molts greixos i encara menys mantega (de fet només la comprem molt puntualment per fer justament brioixos o croissants ;-))) ) i aquesta és la recepta que ens agrada, que "només" porta un 18% de mantega...Tot i així ja es nota força i si us fixeu amb la molla es fan aquells filaments tan típics de la masses enriquides amb mantega (que estires i es va deseganxant tot una tira vertical de molla, no sé si m'explico) mireu:

molla brioix.JPG


Brioix

500 gr. farina de força
120 ml de llet
164 gr d'ou batut (i una mica més per pintar)
90 gr. de mantega
70 gr. de sucre morè
10 gr. de sal
10 gr. de llevat fresc

- unir els ingredients i amassar fins que quedi una massa homogènia i llisa
- deixar fermentar tapada en un bol fins que gairebé dobli el seu volum
- donar forma (el de la foto eren boles col·locades dins d'un motlle però se li pot donar forma de pa, de panets, de coca, de trena...)
- deixar fermentar altra vegada tapat fins que torni a gairebé doblar el seu volum
- pintar amb ou batut i coure al forn a 180ºC 45 minuts (20 si són panets petits)

espero que us agradi!
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. oct. 01, 2012 11:44 am, en total s’ha editat 3 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Brioix

EntradaAutor: muc » ds. set. 08, 2012 7:05 pm

Ametista! Quina pinta que fa aquest brioix! Aquí a Alemanya és molt típica una trena de brioix, l'anomenada Hefezopf. És una recepta que faig molt sovint. La recepta és força semblant, però només duu un ou per 500 grams de farina, una mica més de mantega i sucre i pell de llimona ratllada.

Ai, ara me n'has fet venir ganes.. :love:
Avatar de l’usuari
annajana
:: granota
:: granota
Entrades: 205
Membre des de: dc. gen. 25, 2012 1:57 pm

Re: Brioix

EntradaAutor: annajana » ds. set. 08, 2012 10:00 pm

fuaa!! m'encanten els brioixos... crec que en faré de petitons per esmorzar... moltes gràcies per la recepta!!
Avatar de l’usuari
annajana
:: granota
:: granota
Entrades: 205
Membre des de: dc. gen. 25, 2012 1:57 pm

Re: Brioix

EntradaAutor: annajana » ds. set. 08, 2012 10:00 pm

fuaa!! m'encanten els brioixos... crec que en faré de petitons per esmorzar... moltes gràcies per la recepta!!
monipal
:: papallona
:: papallona
Entrades: 149
Membre des de: dc. nov. 12, 2008 1:46 pm

Re: Brioix

EntradaAutor: monipal » ds. set. 08, 2012 10:07 pm

Hola Ametista,

Perquè agafi aquest color, l'has pintat amb ou abans de ficar-lo al forn, o no cal.

Moltes gràcies per la recepta, segur que la provo
Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: Brioix

EntradaAutor: nacristai » ds. set. 08, 2012 10:53 pm

Mmmm!!!! Segur que m'acabo animant!!
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Brioix

EntradaAutor: ametista » dg. set. 09, 2012 5:23 pm

muc ens has de fer una Hefezopf i posar-nos fotooooo! n'he sentit a parlar però mai n'he fet, a veure si ens poses la recepta i segons la quantitat de mantega a veure si m'animo ;-)))

annajana pots fer-ne de petitons i congelar-los! (de fet aquest de la foto el tinc gairebé tot congelat a porcions, que no convé menjar-lo de cop :content: )

monipal quin despiste! sí que va pintat amb ou, ara ho afegeixo!

nacristai a veure si t'animes! val la penaaaa

noies quan he afegit això de pintar amb ou batut he modificat la quantitat d'ou, vaig posar tres ous per simplificar però segons el tamany de l'ou pot variar la quantitat d'ou batut i també el resultat final de la recepta així que he especificat els grams (que és com sempre ho calculo jo...peso l'ou batut i la miqueta que sempre sobra és la que faig servir per pintar abans d'enfornar)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Nusol
:: rateta
:: rateta
Entrades: 161
Membre des de: dj. set. 06, 2012 11:44 am

Re: Brioix

EntradaAutor: Nusol » dj. set. 13, 2012 6:21 pm

Mmmm... quina bona pinta!
M'apunto la recepta i a veure si m'animo a fer petits brioixos aquest cap de setmana.
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Ixena
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: dv. març 16, 2007 6:57 pm

Re: Brioix

EntradaAutor: Ixena » ds. oct. 13, 2012 12:10 pm

La intenció ha set bona però el resultat no! Està clar que això de la cuina no és per mi! :ufs:
I mira que tenia ganes de provar els brioixos...

He posat tots els ingredients, però m'ha quedat una massa moooolt enganxosa, molt difícil de manipular. M'ha quedat tot ple de massa enganxada (el bol, el marbre, les mans...). Llavors ja he intentat posar-hi farina pel marbre, per les mans, però res de res. Horrorós!
A més, no m'ha pujat. Això segurament és pel llevat oi? l'he barrejat tot junt amb els altres ingredients. Llavors he vist que tu Ametista el desfeies amb la farina primer, però jo quan ho he buscat, ja ho tenia fet.
Ara he posat alguns panets a reposar, pero ja sé que no sortiran bé. I dic alguns perquè ha set impossible ni fer forma! La resta de la massa l'he haguda de llançar, era impossible fer-hi res... :sogra: :sogra:

Alguns consells? potser ho torno a provar perquè tinc ganes de fer-ne i poder-ne menjar! :ok:

:-()-)
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Brioix

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 16, 2012 11:35 am

ostres Ixena quin greu que no t'hagi sortit bé!

doncs no sé què et pot haver passat ?-) has comprovat les quantitats, sobretot dels ingredients líquids? perquè aquesta massa no la recordo com especialment enganxifosa, si vaig poder fer boles fàcilment per posar-les al motlle!... (les de la foto)

quina farina vas fer servir? cada farina té un grau d'absorció de líquids diferent i potser la teva no absorbia gaire...ni idea, eh? no et quedarà altre remei que tornar-ho a intentar ;-))) però per si de cas posa menys llet que la de la recepta (80 ml per exemple en comptes de 120) i els altres 40 ml els vas afegint mica en mica segons vagis veient la massa...

i sobre el llevat fresc...el desfaig amb la farina primer perquè així m'asseguro que queda ben desfet i repartit per tota la massa i per tant pot actuar a tot arreu per igual...si el vas afegir amb tots els ingredients potser no va quedar ben repartit i per això no va fermentar bé...(quanta estona ho vas tenir fermentant?)

de totes maneres, jo fa temps que faig servir més el llevat sec que el fresc: és més net, més pràctic (no s'ha de desfer abans, té una data de caducitat mooolt més llarga) vaja que m'agrada més! (t'ho dic per si no te'n surts amb el fresc, sempre pots provar amb el sec)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ixena
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: dv. març 16, 2007 6:57 pm

Re: Brioix

EntradaAutor: Ixena » dc. oct. 17, 2012 10:30 am

Hola Ametista,

Els que vaig posar al forn, de gust no van quedar malament, però van quedar força compactes. No sé què devia passar. La farina era de força, de la Gallo i vaig seguir al peu de la lletra els ingredients. Però vaig provar de fer els croissants i tampoc van ser un èxit (ja ho he comentat al post dels croissants). Potser és una qüestió d'habilitat a la cuina! neujor:-)

Si ho torno a intentar, a veure com va....
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Brioix

EntradaAutor: ametista » dl. abr. 29, 2013 11:21 am

Ixena ho has tornat a provar?
ara llegeixo que vas fer servir la farina de força de la marca Gallo.....jo no sé què carai han fet amb aquesta marca de farina, abans la seva farina normal era fantàstica per fer pa i ara han canviat els paquets i les fòrmules i :ufs: :ufs: i és que la farina de força, de força no en té res...si ja la venen com de reposteria i de força a la vegada! ?-) té 9 gr de proteïna per cada 100, o sigui que és una farina fluixa ideal per reposteria però no per pa...i encara menys per masses tan enriquides com la del brioix! potser el problema va ser aquest...
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Brioix

EntradaAutor: granota2012 » dv. abr. 03, 2015 10:16 pm

Hola

Acaba de sortir del forn el briox...ummmm quina oloreta més bona i...acabem de menjar un briox, ha quedat una mica soso. Sabeu a que potser degut? I si el ruixem amb anís? Jejeje...
Fitxers adjunts
image.jpg
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Brioix

EntradaAutor: ametista » ds. abr. 04, 2015 2:16 pm

ei granota que bé aquests panets de brioix!

doncs no sé per què t'hauran quedat "sosos", pensa que el sabor dels brioixos ve de la mantega així que segons la mantega que hagis posat poden quedar amb més o menys gust, com més de qualitat sigui la mantega més bo estarà el brioix!

per altra banda aquesta és una recepta de brioix molt ajustada (mínima proporció de mantega possible) però se'n pot fer amb molta més mantega i tindrà el gust més marcat :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Brioix

EntradaAutor: granota2012 » ds. abr. 04, 2015 7:20 pm

Hola Ametista

Justament el que buscava en la recepta es que porta una mínima quantitat de mantega perquè no vull afegir mes greixos dels necessaris. Avui l.hem provat farcit i ens ha agradat molt més. >.-<: gracies!
Avatar de l’usuari
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

Re: Brioix

EntradaAutor: kine » dv. abr. 24, 2015 10:23 pm

Ei!!! Mmmmmm m'encanta el brioix!! Jo el faig amb oli d'oliva i hi poso ratlladura de taronja, llimona i escència d'anís.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Brioix

EntradaAutor: ametista » ds. abr. 25, 2015 11:51 am

que bo kine! >.-<:
posa'ns la recepta, noooooo? neu:-D neu:-D neu:-D
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Pa i brioixeria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::