Pa i rebosteria sense gluten

Receptes de pa, bastonets, croissants, pizza...
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: muc » dj. ago. 15, 2013 12:45 pm

Anava a penjar aquí una recepta sense gluten, però he decidit obrir un fil a receptes salades de cuina sense gluten, que així ho tindrem tot més ben organitzat :love:

Us deixo aquí el fil: viewtopic.php?f=94&t=37246
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: ametista » dv. ago. 16, 2013 4:11 pm

que bé muc, em sembla molt bona idea! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: nacristai » ds. ago. 17, 2013 7:43 am

Eps! Ara al llegir-vos he recordat que us dec la recepta del pa de pessic de la meva mare i com avui estic amb ella aprofitaré!
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: nacristai » ds. ago. 17, 2013 8:42 am

M'acaba de dir la meva mare que la recepta de pa de pessic la va treure d'aquest bloc, i us asseguro q no queda gens sec!
http://cuinarcadadia.blogspot.com.es/20 ... t.html?m=1
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: muc » ds. ago. 17, 2013 9:00 am

Ei! moltes gràcies!!! provaré de fer-lo segur! A veure si trobo quina és la composició de la farina singlu, per trobar la que més s'hi assembli aquí, que això de les barreges de farines sense gluten és tot un món... :miko:
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: muc » dg. ago. 25, 2013 5:55 pm

Nacristai! Acabo de fer el pa de pessic de la teva mare! És molt bo i sobretot, mooolt esponjós! M'agrada molt com a base per pastissos d'aniversari etc. He canviat la llimona per vainilla (perquè no em quedaven llimones bàsicament :love: ) i el gust de vainilla també hi queda molt bé. Gràcies per la recepta! :-()-)
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: muc » dl. nov. 11, 2013 11:42 am

Bon dia noies,

us penjo el link de la meva recepta d'aquest mes al taller de receptes: Magdalenes sense gluten. Realment era el primer cop que les feia i van quedar molt bé >.-<:

Aquí la teniu: viewtopic.php?f=107&t=38651&p=1649391#p1649391

Espero que us agradi :***:
Avatar de l’usuari
vicky1983
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 589
Membre des de: dl. set. 12, 2011 10:25 am

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: vicky1983 » ds. nov. 23, 2013 8:44 am

noies m'apunto al fil que m'interesa molt!!!!!!! tinc una hernia de hiato i l'intesti irritable, i ara, com a última opció he de fer una dieta baja en sucres concrets, sense gluten, sense lactosa, etc. Tinc que fer-la 1 mes i a veure que tal la reacció del meu cos

Sóc nova en tots aquests temes i m'interesa com cuinar coses sense gluten!!!

us llegiré segur aquests dies! :ok: :ok: :ok:
Visita el meu Blog personal: http://lacasadelaia.blogspot.com.es/
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: muc » dg. nov. 24, 2013 4:20 pm

Vicky, benvinguda! :love:
A veure si amb la dieta aquesta millores... i ja ens aniràs dient com van els teus experiments amb la cuina sense gluten!! >.-<:
jumjum
:: rateta
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dt. set. 10, 2013 3:39 pm

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: jumjum » dj. des. 05, 2013 2:38 pm

Hola!

Jo tambe m'hi apunto! Soc celiaca diagnosticada fa.... 4 anys! Encara recordo el gust a pa normal, o a coissant! Aixo mai s'oblida... ara estic embaraçada i tinc una ganota sempre...Sembla que el cos em demani hidrats de carboni, no faig mes que pensar en entrepans, napolitanes, ensiamades...uf! Entre la celiaquia i la toxoplasmosis es desesperant. Mai he fet la dieta agust, vull dir que no m'hi faig, no m'agrada... de vegades passo gana...i que voleu que us digui, quan em surten amb " pues al mercadona bla bla bla" uffffff! Vull un entrepa de pa amb gust a pa normal! No allo que venen a preu d'or i gust fastigos. O un croissant. Que malament ho porto... fins hi tot he somiat que menjava entrepans!!

Be, al lío...

Tinc varies receptes, de pa ( surt molt bo, a casa quan el faig prefereixen aquest en comptes del de fleca) l'altre día vaig fer Coca de forner, galetes atmetllades ( tipus Trias).

Les penjo aquí?

He agafat la recepta de pa de pessic...em recorda la meva infantesa :) potser cau aquesta tarda.
Cuqueta 06-10-06
Esperan-te...juny'14
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: muc » dv. gen. 03, 2014 5:06 pm

Hola jumjum!
Felicitats per l'embaràs! La dieta pot ser un pal a vegades (sobretot si surts for a menjar...) però és super important, sobretot durant l'embaràs.. neukiss-)

Penja aquí tantes receptes com tinguis :love: Jo sempre estic buscant-ne de noves.

Per cert.. coneixes els productes del forn de pa "la ricardera"? Les pizzes que fan, per exemple, són les millors que he provat sense gluten. Ara no recordo si tenen croissants, però les magdalenes també són bones :love: :love:
Jo provo de fer la majoria de coses jo, però de tant en tant una pizza d'aquestes mmmm :ok: i ja no enyoro tant no poder menjar-ne de les "normals" (només no poder demanar-les comòdament per telèfon des de casa... això sí que es troba a faltar..)
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: elia1733 » dl. ago. 25, 2014 3:26 pm

Hola noies, veig que fa temps que aquest post no esta actiu i m'interessa força. l pa de pessic és una recepta genial! M'agradaria però saber si també funciona amb melasses de cereals o xarop d'atzavara, vull evitar el sucre refinat de totes totes i m'està costant trobar recptes.

Jum jum, pots penjar les receptes de pa, coca de forner, i les galetes d'ametlla sius plau !

Vicky dius que un mes sense gluten per veure resultats? A mi em fan fer 8 mesos, segons el metge es necessari per veure.ho. Que en penseu vosaltres?

Noies, quines millores heu notat despres d'un temps sense gluten? Jo porto gairebé un mes i nomes he notat una millora en els gasos.

A veure si tornem a activar el post o digueu.me si sou en un altre! Moltes gràcies i salutacions!
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: muc » dj. set. 18, 2014 9:53 am

Hola Elia,
i benvinguda al fil sense gluten. :-()-)
Això del temps, suposo que depèn molt de quina sigui l'afecció..

Segur que si que pots fer les receptes amb melassa o xarop d'atzavara. El que costa a vegades és saber la quantitat necessaria. Jo sovint faig postres o pastissos sense sucre i amb xarop d'atzavara, però acostumo a fer les mides a ull... També depèn molt de com de dolces t'agradin les coses, ja que jo, a gairebé totes les receptes hi poso menys sucre del que diu, perquè m'agrada més...

Apa, ens anem veient per aquí!
:love:
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: elia1733 » dg. set. 21, 2014 8:31 pm

Muc, m'ham dit a l'altre post que domines el tema del pa??? Quin tipus de pa fas? de motlle?
Volia comprar la panificadora del lidl. Surt aquesta setmana. Me la recomaneu?
Gràcies noies.
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: Mara17 » dl. set. 22, 2014 10:37 pm

M'interessa el tema pa! Jo tot el que he fet sense gluten, un xurro... bé, una totxana! :content: :content: :content: :content:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: muc » dv. set. 26, 2014 5:04 pm

Hola noies,

Elia, jo no tinc panificadora.. no sé si t'aniria bé per a fer pa sense gluten o no..

A veure, m'agradaria poder donar-vos alguna recepta, però tinc la maleïda costum de fer-ho tot a ull quan faig pa. El que si que tinc són alguns "trucs".

El pa sense gluten acostuma a tenir dos problemes: és més sec i engruna més que el pa normal. I aquests són els dos objectius a evitar. neu:-D

El meu pa sense gluten sempre és una barreja de cereals i demés, hi poso el que trobo. El que sempre em dona molt bon resultat i és, per mi, el truc més important és fer servir, a part de farina, algun cereal cuit dins la massa. Així guanyem humitat. Per mi, el que dona més bon resultat és l'arròs. Abans de fer el pa, faig una mica d'arròs integral (el mateix tipus que després moldré per al pa). El deixo tal qual caldós, sense escòrrer, que refredi. (O trec una part de l'aigua si, com de costum, en faig més per a tenir ja el dinar i per tant, trec arròs).
Amb això tenim la humitat de l'arròs i el midó que haurà deixat anar, tot ajuda :love:

Un cop em poso a fer la massa, vaig afegint les farines (gairebé totes mòltes per mi) del que tinc: arròs, blat de sarraí, quinoa, mill.. A vegades hi afegeixo farina de teff, de blat de moro, de cigró, de mill marró...
També poso a la massa amarant o mill sense coure (quan me'n recordo el coc uns minuts amb l'arròs, però normalment me n'oblido).

Un altre truc important és posar-hi una culleradeta de postres de plantago ovata mòlt (no sé com de fàcil és trobar-ho a Catalunya. Jo aquí a Alemanya ho compro per internet (Fiber Husk Psyllium). Té la capacitat d'emmagatzemar 50 vegades el seu pes en aigua. (Potser coneixeu el plantago com a remei tant per a la diarrea com el restrenyiment - regula el trànsit intestinal).

Finalment hi afegeixo l'aigua que veig que em falta (si en tinc una part amb suc de poma (no concentrat)), sal, xarop d'atzavara, pipes de girasol, sèsam, llevat, un rajolí d'oli d'oliva, etc..

Amb aquesta massa no es pot donar forma al pa, sinó que ha d'anar en un motlle. Jo el poso dins del motlle un com aquest http://www.getreidemuehlen.de/Zubehoer- ... 91240.html * i el deixo reposar que pugi una mica (un parell d'hores). I després el poso TAPAT (no volem perdre l'humitat) al forn. Al final de la cocció el destapo si veig que li falta color.

Una altra opció per a que el pa no se'ns desfaci al treure'l del motlle :-:) és afegir un ou a la massa. Jo intento no fer-ho gaire sovint. De gust m'agrada més el pa sense ou i crec que aguanta més sense.
Enlloc de plantago ovata es pot afegir una mica de xantana a la massa, però jo prefereixo el plantago, que sé d'on vé. ?-)

Ai, ara no se m'acuden més trucs..

Ah si! Molt important!! El pa sense gluten s'ha de guardar sempre a la nevera. Aguanta més, no s'asseca i no canvia de gust. En menjar-lo l'haurem de torrar en una torradora o al forn, però realment val la pena guardar-lo a la nevera. :love:

* Una vegada havia trobat aquests motlles en una web catalana, però ara no els trobo. No sé com es diu en català de què estan fets.. En qualsevol cas, és com una espècie d'acer on en principi no s'hi enganxa res (jo per algunes masses hi poso una mica d'oli o de mantega) i no porta cap mena de capa antiadherent tipus teflon... I el millor de tot és la tapa ;-)))

EDITO: Noies, edito per dir que he trobat la web amb el motlle (a la llista d'on comprar coses per fer pa de l'ametista!) Es veu que l'acer aquest es diu acero pavonado... :-:) ?-) neu:-D neu:-D http://www.bonsfocs.com/shop/product.php?id_product=69
En qualsevol cas, quan el vaig comprar recordo haver de fer un pretractament pesat al forn, però ara, no els canviaria per a res del món...
Avatar de l’usuari
r2d2
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 347
Membre des de: dl. set. 08, 2008 3:28 pm

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: r2d2 » dt. set. 30, 2014 2:32 pm

I pel que fa a les mides, Muc, em podries orientar una mica? El petit de casa és al·lèrgic al gluten i ni ell ni jo (que li dono el pit) en mengem. Hem intentar fer pa sense gluten mil milions de vegades, també amb psylium i res, que no acaba de quedar bo. Quin llevat hi poses?

Gràcies!
Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: muc » dt. set. 30, 2014 4:12 pm

r2d2, quant de temps!
Buff noia, ni idea.. La veritat és que és un mal costum això de no apuntar-se les mides. El pròxim cop que en faci provo d'apuntar-me-les (però és que quan me les apunto mai em surt bé.. neujor:-) i si surt dic el que.

Llevat en faig servir un de forner sec que sé que és sense gluten.
Avatar de l’usuari
elia1733
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. jul. 25, 2009 10:59 am

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: elia1733 » dv. oct. 10, 2014 11:33 pm

Moltes gràcies Muc per aquests consells sobre el pa. Jo m'estic tornant boja buscant una recepta que em pugui convèncer! Fa dies que vull fer pa però no acabo de trobar. A tots els pans hi noto una textura llefiscosa que no m'agrada gens. Ho fa la goma xantana? Ho haurem de provar amb el producte que tu dius. També he llegit que funciona bullir llavors de lli, fan una gelatina adient. Què en sap?
A part del pa, algu te una recepta exitosa de brioxos o coca de iogurt sense gluten i sense sucre refinat?
Moltes gràcies.

Torna a “Pa i brioixeria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::