Pa i rebosteria sense gluten

Receptes de pa, bastonets, croissants, pizza...
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: muc » dg. juny 30, 2013 5:47 pm

Del fil de les coques de Sant Joan ha sortit la idea de fer un fil exclusiu de coses sense gluten. :love:

Fer pa i productes de rebosteria sense gluten no és fàcil. El gluten, proteïna de molts cereals, és el responsable que les masses siguin esponjoses, ja que lliga el gas i l'aigua de les masses. Per tant, les masses sense gluten tenen tendència a ser més seques, trencadísses :ufs:

En aquest fil m'agradaria recopilar tant receptes com trucs per a cuinar sense gluten amb èxit. En teniu? :content:

El primer truc que se m'acut a mi i que m'ha ajudat molt en els últims temps és tenir en compte que les masses sense gluten no pugen més un cop es posen al forn i que per tant, s'han de deixar llevar abans. A més, i per no "fer malbé" l'última llevada, va bé deixar reposar la massa ja en el recipient que anirà al forn, per no haver de tocar-lo més després en posar-lo al forn i que no baixi.

Va, a veure si recopilem receptes i trucs per fer la vida dels rebosters sense gluten més fàcil :love:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: ametista » dl. jul. 01, 2013 1:21 am

que bé muc, que interessant!

així els pans sense gluten és millor fer-los sempre amb motlle, no?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Nubuis
:: tigre
:: tigre
Entrades: 756
Membre des de: dg. oct. 21, 2012 9:48 am

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: Nubuis » dl. jul. 01, 2013 7:56 am

:content: Quina bona idea de post!!!! :content:

Jo estic donant el pit i sembla q la meva nena, de 3 mesos, té alguna intolerància... de moment, mentre no li determinen, jo faig dieta sense proteïna de vaca, sense ou... i ara, sense gluten!! smblava q no, però realment estic molt limitada al què menjo... així q les idees d'aquest post m vindran genials!! moltes gràcies!!! :ok:
AdrianaGC
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: AdrianaGC » dl. jul. 01, 2013 10:09 am

És molt complicat això del sense gluten!! És que jo no havia fet mai reposteria, ni tan sols mai m'havia agradat la cuina. Però des que tenim el nen, doncs mira, prefereixo fer-me les coses jo i així sé el que mengem (que últimament la cosa està xunga...). Però la meva cunyada no pot prendre gluten, i miro d'adaptar les receptes de la reposteria perquè així ella també pugui menjar-ne. Però se m'està fent una mica una muntanya :-:). Com algunes ja sabeu em vaig estrenar amb la coca de Sant Joan, i va ser un desastre. Ara el que vull fer és la típica coca de xocolata amb les mesures del pot de iogur, i faré servir la farina que tinc que és la de blat de moro. Però en posaré menys de la que diu la recepta, i a veure si no queda tant seca.

Pel que deies de deixar llevar fora del forn, muc, avui he tornat a llegir el paquet de la farina (és de la Schar) i em diu que un cop tot barrejat ho posi al forn a 40-50º. I he llegit el paquet del llevat, en pols i sense gluten, i també em diu el mateix. Potser tu el poses fresc? Bé, és igual. Provaré això de deixar-ho fora el forn i a veure si em puja. I si no, doncs esperem que ho faci després dins del forn, no?

El pastís és per divendres, dimeces que tindré una estona lliure ho provaré així, a veure què tal!!
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: muc » dl. jul. 01, 2013 1:45 pm

Ametista, potser hi ha alguna recepta amb la qual no cal, però jo els poso sempre dins d'un motlle, ja que a més intento fer les masses un pèl més líquides i si lleven, estan "obligats" a anar cap amunt en lloc de fer-se amples i prims.. :love:

Nubuis, tens raó, és tot un canvi i costa trobar què menjar. No sé en el cas d'una nena de 3 mesos, però hi ha força cereals sense gluten també!

Adriana, quan dius llevat vols dir llevat de forner deshidratat o impulsor (royal)? El que jo deia era pel llevat de forner, sigui sec o fresc. Però no sé ben bé com es comporta l'impulsor.. Jo sobretot he experimentat fent pans i coques, que es fan amb llevat. Però si que recordo haver fet algun pastís (amb barreja de farines i impulsor ja preparades) i llegir que es posa directament al forn un cop amassat. Aquí a Alemanya, venen un preparat per a brownies sense gluten d'una marca bio que és boníssim i que et solucionaria de ben segur el problema del pastís d'aniversari.. però no sé si en venen a Catalunya.. ?-) És de la casa Bauckhof.

A veure si després penjo alguna recepta, però és que últimament faig molt sobre la marxa i no calculo quantitats... :love: L'altre dia vaig fer unes creps i mentre les menjava pensava que hauria d'haver apuntat les mides perquè ara ja no sé si seré capaç de tornar-les a fer :love: :love:
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: muc » dl. jul. 01, 2013 1:48 pm

L'he trobat! >.-<: Aquí en tenen. És aquest: http://singluten.com/galletas-bolleria- ... ckhof.html
:p-) :p-) :p-)


----
Edito per canviar el link pel d'una botiga on tot el que tenen és sense gluten. A l'altra no estava -al meu parer- clarament especificat. En qualsevol cas, el preu era el mateix. I m'alegra veure que aquí també hi ha productes Bauckhof; semblara que en faci publicitat però és que la qualitat és realment bona i si mireu els ingredients dels productes veureu que no duen milers d'E-s... >.-<:
Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: nacristai » dt. jul. 02, 2013 1:22 pm

Ei maques quina bona idea! La meva germana te colon irritable i h a de menjar sense gluten i sense lactosa, aixi que aquest post segur que ens ajuda a millorar la qualitat de vida, que ultimament es sent milt limitada gastronomicament parlant!
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

Avatar de l’usuari
Nubuis
:: tigre
:: tigre
Entrades: 756
Membre des de: dg. oct. 21, 2012 9:48 am

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: Nubuis » dt. jul. 02, 2013 1:41 pm

muc ha escrit:Ametista, potser hi ha alguna recepta amb la qual no cal, però jo els poso sempre dins d'un motlle, ja que a més intento fer les masses un pèl més líquides i si lleven, estan "obligats" a anar cap amunt en lloc de fer-se amples i prims.. :love:

Nubuis, tens raó, és tot un canvi i costa trobar què menjar. No sé en el cas d'una nena de 3 mesos, però hi ha força cereals sense gluten també!

Adriana, quan dius llevat vols dir llevat de forner deshidratat o impulsor (royal)? El que jo deia era pel llevat de forner, sigui sec o fresc. Però no sé ben bé com es comporta l'impulsor.. Jo sobretot he experimentat fent pans i coques, que es fan amb llevat. Però si que recordo haver fet algun pastís (amb barreja de farines i impulsor ja preparades) i llegir que es posa directament al forn un cop amassat. Aquí a Alemanya, venen un preparat per a brownies sense gluten d'una marca bio que és boníssim i que et solucionaria de ben segur el problema del pastís d'aniversari.. però no sé si en venen a Catalunya.. ?-) És de la casa Bauckhof.

A veure si després penjo alguna recepta, però és que últimament faig molt sobre la marxa i no calculo quantitats... :love: L'altre dia vaig fer unes creps i mentre les menjava pensava que hauria d'haver apuntat les mides perquè ara ja no sé si seré capaç de tornar-les a fer :love: :love:


Muc, l nena només pren llet! però li arriba el guten a través del q jo prenc, i per això sóc jo, la mare, qui fa dieta sense gluten pq li dono el pit... li suposen intolerància al gluten, a l pu i a la proteïna d vaca i, com a prevenció, jo no puc prendre cap aliment q en porti... d fet, ella ha millorat molt!
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: muc » dt. jul. 02, 2013 2:22 pm

Nubuis, tens raó, ho dius ben clar al missatge.. No vaig llegir bé... Perdona! :-()-)

De fet així és més fàcil :love: Jo intento anar variant de cereals, per no menjar sempre el mateix. Si el pa que menjo porta molt de blat de moro, intento menjar-ne menys per altra banda i compensar amb arròs, mill o blat de sarraí...

Nacristai. De fet, a molta gent amb intol·lerància al gluten li recomanen fer també dieta sense lactosa, almenys al principi. Jo durant una època també la vaig restringir molt. Ara la tinc un pèl menys restringida, tot i que m'hi miro i la llet, per exemple, me la bec d'arròs o d'ovella, que si que porta lactosa, però em sentava millor en general.

A veure si després tinc temps i penjo la recepta de creps de blat de sarraí, que a part de no dur gluten, tampoc duien lactosa, crec recordar :ok:
AdrianaGC
:: papallona
:: papallona
Entrades: 123
Membre des de: dj. nov. 11, 2010 5:23 pm

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: AdrianaGC » dc. jul. 03, 2013 8:28 am

Muc, merci per la web, me l'apunto!!

Nacristai, a la meva mare li han de fer proves perquè tot sembla indicar que, com la teva germana, també té colon irritable. Quin pal!

Nubuis, això dels nens amb intolerància a la lactosa i que la mare no pot pendre llet de vaca ja ho havia sentit, però el mateix pel gluten no. Bé, si hi notes millores val la pena. Em sembla que estem tan acostumats al blat (almenys jo) que d'entrada m'és difícil acostumar-me al gust dels altres cereals a les galetes, pastissos, o inclús a la pasta. Suposo que tot és acostumar-se.
Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: nacristai » dc. jul. 03, 2013 8:47 am

Nenes la meva mare fa un pa de pessic molt bo sense gluten, es molt esponjós! Li demanaré la recepta!
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: ametista » dc. jul. 03, 2013 4:12 pm

noies, així amb l'intestí irritable recomanen no menjar ni gluten ni lactosa? a la meva mare fa poc que li han diagnosticat i no li han donat CAP indicació, només dieta segons símptomes...però li diré que provi això del gluten i la lactosa, potser li va bé! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: nb_30 » dc. jul. 03, 2013 4:43 pm

ametista ha escrit:noies, així amb l'intestí irritable recomanen no menjar ni gluten ni lactosa? a la meva mare fa poc que li han diagnosticat i no li han donat CAP indicació, només dieta segons símptomes...però li diré que provi això del gluten i la lactosa, potser li va bé! :ok:

Ametista, el meu marit té una hèrnia de hiato i també li va molt bé no prendre ni gluten ni lactosa o cereals ecològics. Comprem moltes coses d'espelta, kamut, etc..Doncs té les digestions menys pesades i es troba molt millor! I a més a més, enlloc de omeprazol que és el que li receptaven a l'hospital es pren Dolomita que comprem a l'herboristeria. Hem variat la nostra dieta, ha valgut la pena i tampoc ha costat tant :ok:

Ametista, ja sé que una hèrnia de hiato no és el mateix que l'intestí irritable però no perdeu res per canviar la dieta. Teniu molt a guanyar i res a perdre!

No sé si us queda aprop però jo us recomano aquesta botiga La Grana https://www.la-grana.com/Listados que està a St Vicenç de Castellet
trobareu farines de tota classe en sacs de 5 kg, llets, pasta, galetes... De preu val molt la pena :ok: Nosaltres hi anem els divendres a la tarda que és quan obren pels particulars.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: ametista » dc. jul. 03, 2013 5:07 pm

mmm.....ara m'estàs donant molt per pensar, eh? el meu pare també té hèrnia de hiato...hauré de fer pa sense gluten per tots dos! :content: i jo... tinc períodes amb irritació del càrdies (la vàlvula d'entrada a l'estòmac) m'ho tractaven amb antiàcids però ara ja fa temps que passo de prendre'n i ni vaig al metge per aquest tema...m'ha semblat associar-ho amb haver pres hidrats de carboni tot i que en el seu moment el digestòleg em va dir que no hi havia relació...però potser sí, no? ai que jo també m'hauré de passar al sense gluten! :r) ...en fi, investigaré :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: ametista » dc. jul. 03, 2013 5:08 pm

i Dolomita...el mineral?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: nb_30 » dc. jul. 03, 2013 6:50 pm

ametista ha escrit:i Dolomita...el mineral?

Amb el meu marit ho hem passat molt malament, hem anat a molts metges, s'ha fet moltes proves i no millorava. S'ha arribat a prendre fins a 3 omeprazols al dia i tampoc notava millora..I arrel de comprar coses sense gluten a l'herboriteria, vam fer amistat amb la propietària i ens va recomanar unes pastilles de dolomita. Ens va dir que era el substitut natural de l'omeprazol. Jo no sé si són les pastilles o la dieta però el meu marit ara es troba superbé. La veritat és que ens ha canviat la vida i no exagero.
Ametista, pregunta a una herboristeria que tinguis confiança i a veure què et diuen. A nosaltres també ens va dir que si no li anava bé la dolomita provaríem amb unes pastilles de papaia que també van bé per les digestions. Pero no les ha necessitat.
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: muc » dc. jul. 03, 2013 9:26 pm

Ostres nacristai, passa'ns la recepta de la teva mare! :love: Que tinc unes ganes de pa de pessic bo i no n'he acabat de trobar cap que em faci el pes..

nb_30, això que dius del teu marit, hi ha gent que no és intolerant al gluten però que "simplement" no tolera el blat, i que llavors els senta molt bé l'espelta, el kamut, l'ordi, que són cereals que si que tenen gluten, però per una banda en tenen menys i per l'altra, han estat menys modificats al llarg del temps i són més digeribles per a tothom.

Avui fullejant un llibre de reposteria "normal" m'he trobat amb un bon truc per a fer una base de pastís. Hi ha aquesta base tan coneguda que es fa amb galetes triturades i mantega fosa, sabeu? Bé, això també es pot fer amb galetes sense gluten, però avui he vist un pastís (concretament de formatge fresc i poma verda) amb una base feta d'arròs inflat i xocolata :love: Simplement fonent una mica de xocolata, s'hi tira l'arròs inflat i s'escampa pel motlle fent una capa fina i apretada que es deixa reposar a la nevera. Em sembla que de fet, un cop fet això, ja no cal ni pastís i es pot menjar tal qual :content: :content: :content:
Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: nacristai » dc. jul. 03, 2013 10:19 pm

La meva germana petita portava gairebé 2 anys patint gastros minim un cop al mes, quan no eren setmanals...i ningú li trobava el què...però va ser el capçalera que ara se'ns jubila :'( qui li va encertar... Així que confirmat el diagnostic va eliminar el gluten i la lactosa, tot allò que dóna flatulencies i res de begudes carbonatades, des d'aleshores porta 4 mesos sense cap mal simptoma i per fi ha pogut agafar 3 kilets...!!!
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: muc » dj. jul. 04, 2013 2:11 pm

Galettes bretones

Ingredients:

125g de farina de blat de sarraí (farina de fajol)
2 ous
200 ml d'aigua
sal
15g de mantega o margarina
125 ml de suc de poma amb gas (meitat suc de poma i meitat aigua amb gas)

Barregeu la farina, la sal (un parell de pessics) i els ous en un bol gran. Aneu-hi afegint a poc a poc l'aigua. Barrejar molt bé amb una batedora elèctrica i deixar reposar (tapat) entre 2 i 4 hores a la nevera (espesseirà força).

Un cop ho traieu de la nevera, afegiu-hi, la mantega o margarina fosa i el suc de poma amb aigua amb gas. Feu les creps en una paella, posant una mica de mantega o margarina a la paella. Amb aquestes mides, poden sortir-ne unes 8 (depenent de la mida de la paella :love:).

Finalment, ompliu les galettes. Una de les meves combinacions preferides és amb pernil dolç, formatge, ceba i ou ferrat :love: :love:
Les galettes bretones acostumen a ser sempre salades. Suposo que es poden fer també dolces, afegint una mica de sucre o xarop d'atzavara a la massa.

galette.jpg


Us adjunto una foto d'un esmorzar de diumenge (vaig fer la primera massa el dia abans al vespre), i ho vaig acompanyar amb llet d'avellanes (si voleu la recepta de la llet d'avellanes, que és facilíssima i boníssima, la trobareu al meu bloc http://cuinadefireta.wordpress.com/2013 ... avellanes/ :content: )
muc l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. jul. 04, 2013 4:27 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Pa i rebosteria sense gluten

EntradaAutor: muc » dj. jul. 04, 2013 4:21 pm

Això que dieu d'altres "afeccions" i la seva relació amb el gluten és molt interessant i bo que vagi sortint a la llum. >.-<: Fins fa ben poc només es relacionaven els problemes que provoca el gluten amb la celiaquia i, si el metge no et podia diagnosticar una celiaquia perquè no tenies cap afectació a l'intestí prim, llavors no es pensava que el gluten et pogués afectar. Ara cada cop més se sent parlar de la "sensibilitat al gluten", que engloba totes les afeccions provocades pel gluten que no són celiaquia. Hi ha un parell de proves genètiques per mirar si els al·lels que es relacionen amb el gluten tenen alguna mutació i si hi ha anticossos contra el gluten. Tot i això, encara hi ha molts metges que no creuen que una mutació en aquests gens pugui provocar problemes i moltes vegades el diagnòstic acaba sent per eliminació i perquè el pacient decideix provar de deixar el gluten i de sobte, nota com millora. :ok:

Torna a “Pa i brioixeria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::