estris per fer pa: què ens pot fer falta i on comprar

Receptes de pa, bastonets, croissants, pizza...
ametista
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4631
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

estris per fer pa: què ens pot fer falta i on comprar

EntradaAutor: ametista » dg. gen. 03, 2016 2:09 pm

podem fer pa a casa sense cap eina especial, només els ingredients bàsics, les nostres mans i un forn...però hi ha algunes coses que ens poden facilitar la feina tot i que evidentment mai són imprescindibles!

- una bàscula per pesar els ingredients abans de començar (de precisió si volem pesar el llevat sec) o per pesar les porcions de massa quan la tallem per fer panets, donuts... (posant-li una capeta d'oli perquè no s'hi enganxi la massa)
Imatge

- una amassadora o màquina amb opció d'amassar (panificadora, thermomix...)
Imatge

- bols o tuppers per la primera fermentació, fer plecs... Serveix qualsevol que tinguem per casa, tan de plàstic com de vidre
Imatge
Imatge
Imatge

- una rasqueta per tallar la massa, ajudar-nos a fer els plecs...
Imatge

- cistells, bols o bannetons per la segona fermentació. Es tracta de mantenir la forma que li hem donat a la massa, una manera casolana molt efectiva és fer servir el típic escorredor de plàstic amb un drap enfarinat, a més de mantenir la forma la massa queda decorada amb el dibuix que hi fan els foradets
Imatge
jo ho vaig fer servir molts anys i anava molt bé! però he de dir que els bannetons em van canviar la vida ;-))) són genials, només els enfarines lleugerament (millor amb farina de sègol o d'arròs que de blat) i no s'enganxa mai la massa i manté la forma molt bé :ok:
n'hi ha de dos tipus, els de polpa que són els més versàtils:
Imatge
i els de vímet, que són per masses més dures (les normals o més hidratades s'hi enganxarien)
Imatge

- per fer els talls: lame, bisturí, ganivet afilat, etc. També es pot fer algun invent casolà amb una fulla d'afeitar...
Imatge
Imatge

- pala de fusta per passar el pa al forn ...o una safata plana, fusta fina, cartró gruixut...
Imatge
Imatge

- termòmetre de forn. Útil per quan no tens clar a quina temperatura es posa realment el teu forn i també per controlar que els pans estiguin realment cuits (el punxes i per dins ha d'estar a mínim 90º)
Imatge

- pedra pel forn...és opcional, dóna millors resultats que damunt la safata del forn ja que sent més gruixuda manté la temperatura durant més temps i els pans creixen molt més. També hi ha qui posa el pa directament damunt de totxos, plaques d'acer...imaginació al poder!
Imatge

- paper de forn d'un sol ús o làmines reutilitzables
Imatge
Imatge

- pulveritzadors d'aigua
Imatge

- recipients de vidre estil pirex, cassoles de ferro, motlles...
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

- reixeta per refredar el pa un cop cuit (jo faig servir la pròpia del forn aixecada amb el que trobi perquè passi aire per sota ;-))) )
Imatge

:-.:·:: botigues especialitzades on comprar rasquetes, bannetons, lamés, pales, pedres pel forn, motlles, reixes.....

http://bonsfocs.com/tienda/
http://www.elamasadero.com/
http://www.lacocinadebabette.com/tienda/index.php

si en coneixeu més les afegim a la llista!

:-.:·:: altres llocs on comprar algunes coses (bàscules, safates, termòmetre, motlles, pulveritzadors d'aigua, làmines reutilitzables, etc)

- botigues específiques de parament per la llar, gadgets de cuina.... (tipus Casa Viva, etc)
- secció de parament de la llar de ferreteries, grans superfícies...
- botigues estil "bazar" xinès
- IKEA! jo tinc el termòmetre de forn de la foto que he posat (uns 8-9 euros) i la safata de forn gris (5-6 euros)

podeu fer aportacions i completo la llista!! :ok:

Torna a “Pa i brioixeria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: