TR2 setembre-ametlles

Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: Helia » dv. set. 23, 2011 11:23 pm

mmmm....!! salsa romesco!! jo me la poso fins i tot a l'amanida!! (sí, les meves amanides són molt light...! :r) )

Ametista, no ho he fet mai això de congelar les clares!! què ho fas, tal qual? cap al tupper, i anar acumulant fins que en tens prou? i llavors, descongelar a temperatura ambient? i munten bé?
m'encanta aprendre coses noves!! :p-)
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: ametista » ds. set. 24, 2011 3:31 pm

sí Helia, cap al tupper i al congelador! apunto a la tapa el número de clares que hi ha i quan ja tinc uns quants tuppers que en total sumen 9 clares (o aprox.) cau una coca d'aquestes feta només amb clares! ;-))) perquè es descongelin poso els tuppers a la nevera fins l'endemà i les clares queden com si no hagués passat res :content: :ok: (suposo que també es podrien anar congelant en un mateix tupper però no ho he fet mai, sempre ho he fet per separat :-:) )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: ametista » dt. set. 27, 2011 2:58 pm

noies que ja s'acaba setembre!!! aviadet aviadet....el taller d'octubre! :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: tolinso » dt. set. 27, 2011 3:39 pm

:menjadonuts: :menjadonuts: :menjadonuts: :menjadonuts: :menjadonuts:

estic impacient!!!!!! quina emocio!!!!!
Avatar de l’usuari
NyiNyi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1271
Membre des de: dl. set. 08, 2008 9:32 am

Re: TR2 SETEMBRE-AMETLLES

EntradaAutor: NyiNyi » dj. set. 29, 2011 12:18 pm

Quina bona pinta totes les receptes!!

Jo us en deixo una de sana! :ok: que per casualitat (no pensava amb el taller... sorry!) la vam fer amb ametlles!
Us poso els ingredients a ull, ja que de les mongetes no sé quantitat... però calculeu més o menys per les persones que ho voleu fer.

MONGETES VERDES AMB PICADA D'AMETLLES

Ingredients

Mongetes
2o 3 tomàquets
1 o 2 cebes
ametlles
all
sal
pebre

Preparació:

Bulliu les mongetes
M'entrestant, talleu el tomàquet (jo hi trec tb la grana i la pell) i la ceba a trossets petits.
Amb una cassola/paella fem un sofregit amb el tomàquet i la ceba.
Amb un morter, fem una picada amb les ametlles (a ull) i un gra d'all.
Un cop bullides les mongetes, les tirem a la paella on hem fet el sofregit, hi tirem la picada per sobre, una mica de pebre al gust i ja es pot servir. :ok:

Al migdia us hi tiro fotos i us les penjo.
Espero que us agradi, és una manera diferent de menjar les mongetes.
Cada instant és únic i no es repetirà!

Imatge
Avatar de l’usuari
ninoneta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dl. nov. 29, 2010 2:23 pm

Re: TR2 setembre-ametlles

EntradaAutor: ninoneta » ds. oct. 01, 2011 10:47 pm

Ja sé que vaig un a mica tard, però un dia vaig fer la Tarta de Santiago de la Tolinso i boníssima, tant que no em vaig recordar de fer-li fotos. :r)
Avui he fet Carquinyolis, i també boníssims!!!! D'aquests sí us deixo foto.
Fitxers adjunts
carquinyolis.JPG
Imatge
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: TR2 setembre-ametlles

EntradaAutor: edae » dl. oct. 03, 2011 4:20 pm

Ja sé que tard, però aquí va la meva recepta d'ametlles!
És una recepta que vaig aconseguir aquest estiu, amb molt d'orgull i nostàlgia, ja que en vevíem a casa la meva iaia quan érem petites, fins que van deixar de fabricar-la, i la meva iaia va morir l'any passat. Aquest any em vaig dedicar a probar totes les receptes que pogués fins aconseguir el mateix gust que recordava de petita i ho vaig aconseguir!! I li vaig regalar una ampolla a la meva germana pel seu aniversari! :love: :love: :love: :love:

Orxata d'ametlla (o millor dit, xarop d'orxata d'ametlla) molt dolç i refrescant per l'estiu:
250g d'ametlles crues pelades
1060g de sucre
670g d'aigua
la pela de mitja llimona

Escaldar les ametlles.
Un cop escaldades, trinxar les ametlles totes soles, i metre anem trinxant (minipimer, thermomix...) anar-hi afegint l'aigua molt a poc a poc, ha d'anar quedant una pasta espessa i fina, que al final quedarà més líquida.
Un cop incorporada tota l'aigua, colar la barreja amb un drap. Ha de quedar el mateix pes d'aigua que hi heu posat. Si no hi arriba, afegiu-hi una mica d'aigua.

Pelar la llimona (només la part groga, va molt bé un pelapatates) i posar-ho en una olla gran amb l'aigua que heu colat de les ametlles i el sucre. En teoria, ha d'arribar als 96º, a la pràctica és que gairebé bulli, però que no arribi a fer-ho.

Treieu la pell de llimona i guardeu el xarop en una ampolla tapada o un pot, a la nevera.

Per servir-ho, poseu-ne una mica en un got (va a gust la quantitat, depèn de lo dolç que us agradi), i ho acabeu d'omplir d'aigua freda.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: TR2 setembre-ametlles

EntradaAutor: Momo » dl. oct. 03, 2011 8:56 pm

Edae, mmmmmm.... No ho he probat mai, però tempta molt. >.-<:

Jo aquest mes he estat molt desconnectada i no he tingut temps de casi res, espero a l'octubre fer un parell d'aportacions i així compensar, tot i que continuaré pensant en una recepta amb ametlles. :ok:
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 setembre-ametlles

EntradaAutor: muc » dc. oct. 05, 2011 1:44 pm

Nenes! tenia una recepta preparada i tot, però he anat de cul aquest setembre.. A l'octubre em poso les piles! Quines superpintes que fan els vostres plats!!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 setembre-ametlles

EntradaAutor: ametista » dc. oct. 05, 2011 2:01 pm

muc pots posar igualment la recepta de setembre, sí que la gràcia és que fem totes alguna cosa amb el mateix ingredient durant el mateix mes però el post no es tanca i si una arriba tard o el descobreix més endavant hi pot participar igualment, així que si tens temps ja ho saps! :ok:

...jo mateixa estic esperant el moment propici per fer la tarta de santiago de la tolinso :()():::: :()():::: :()():::: i sigui quan sigui vindré a posar la foto :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: TR2 setembre-ametlles

EntradaAutor: Momo » dj. oct. 06, 2011 6:47 am

Jo per fi ja sé quina recepta posar, però primer l'he de fer... Aquesta nit la faig i demà us la penjo. :ok:
Avatar de l’usuari
Momo
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4884
Membre des de: ds. gen. 12, 2008 2:09 pm
Ubicació: Andorra
Contacta:

Re: TR2 setembre-ametlles

EntradaAutor: Momo » dv. oct. 28, 2011 9:55 pm

Doncs bé, per fi tinc tots els ingredinets per penjar-vos la recepta: L'he fet, li he fet foto, he descarregat la foto, he escrit la recepta i us la poso aquí. :ok:


Pa de pessic de tardor

Ara s'acosta la castanyada i tots ja sabem com es fan els panellets. Per variar una mica proposo aquest pa de pessic, que sucat amb moscatell està la mar de bo.

Ingredients:

. 100 gr. d'ametlla crua mòlta
. 80 gr. de pinyons mòlts + 80 gr. de pinyons sencers
. 80 gr. de nous pelades mòltes
. 200 gr. de sucre glas
. 6 ous
. 50 gr. de mantega
. 50 gr. de farina
. 1 sobre de llevat
. 1 cullerada d'oli per untar el motlle

Preparació:

Preescalfem el forn a 180º.
Si no tenim les ametlles, els pinyons i les nous mòlts, els triturem ben fi amb el robot de cuina.
Batem bé els ous amb el sucre glas fins que quedi blanquinós.
Hi afegim la mantega tova, o fosa, i els fruits secs mòlts i remenem bé.
Ara hi barregem la farina i el llevat i ho remenem bé una altra vegada.
Si volem, ara podem posar-hi 80 gr. més de pinyons sencers per donar-li una mica més de gràcia.
Ara preparem el motlle untant-lo bé d'oli d'oliva, o de mantega si es prefereix.
Hi aboquem la barreja i ho posem al forn durant 45 minuts. Abans de treure'l comproveu si està cuit punxant-lo amb un escuradents. Si surt net, el pastís ja està fet.

P1030304.jpg


Bon profit!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 setembre-ametlles

EntradaAutor: ametista » dv. oct. 28, 2011 11:11 pm

uaaaaaaaaaaau Momo ESPECTACULARRRRR!!!!
m'encanta!!!!!!!!!!!! >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 setembre-ametlles

EntradaAutor: Ponioleta » dj. des. 22, 2011 11:37 am

Hola!
és el TR de setembre però he fet una recepta amb ametlles: turró! xx:-D
Em pensava que quedaria tipus xixona però ha quedat tipus massapà.

És una recepta treta d'una web de receptes veganes (sense utilitzar productes d'orígen animal) pel que hi ha algun aliment "estrany" però després us explico substituts o on ho podeu trobar.

La recepta l'he treta d'aquí: http://www.creativegan.net/archives/turron-de-almendra/
Us recomano que us ho mireu, que hi ha coses molt bones i tot molt ben presentat. I potser us serveix si teniu amics o familiars vegans o amb al.lèrgies o intol.leràncies a l'ou, la lactosa...


La Recepta
Per unes 4 o 6 persones. Surt un turró tirant a petit.

Ingredients

6 cullerades de sucre
2 cullerades de melassa
1 tassa i mitja d'ametlles mòltes
1 culleradeta de maicena dissolta en 2 cullerades de llet de soja
1 culleradeta de pell de llimona rallada
1/4 de culleradeta de canyella en pols

Nota: les cullerades són soperes (rases) i les culleradetes són les de postres (rases). Les tasses són la mesura anglosaxona (CUP) que equival a 240ml de capacitat, és a dir, un got de nocilla de tota la vida xx:-D

Elaboració
Forra un motlle quadrat o rectangular petit amb paper de forn (jo vaig fer-ho amb un motlle tipus plum-cake però petit, gairebé la meitat dels normals)
Preparar tots els ingredients perquè un cop comencem a posar les coses al foc s'han d'anar afegint ràpid.
Posa en una cassola petita el sucre i la melassa a foc mitjà-baix, remenant tota l'estona fins que espessi. Vigila que no es cremi! Uns 2 o 3 minuts sçon suficients.
Afegeix la maicena amb la llet de soja i remena constantment perquè es barregi bé i no quedin grumolls. Posa el foc al mínim i afegeix la llimona, la canyella i l'ametlla poc a poc mentre segueixes remenant. Quan acabis d'afegir l'ametlla, ho retires del foc i segueixes remenant bé 3-4 minuts, que s'espessirà una mica més.
És normal que la massa quedi com arenosa, només cal tenir en compte que ha de quedar ben barrejat i sense grumolls.
Posa la massa al motllo i exten-la bé. Aplana la superfície i col.loca més paper de forn per spbre, cobrint el turró, i un altre motllo a sobre, pressionant perquè quedi homogeni.
Deixa-ho 5 hores a la nevera abans de servir.


Comentaris
Es pot fer servir llet de vaca enlloc de soja, i segurament aigua.
La melassa és com una mel (té la mateixa textura i gust similar) però vegetal. N'hi ha d'arròs, d'ordi, de blat... Jo en compro a tendes de productes Eco. Es pot fer servir mel.
Al Mercadona venen uns paquets d'ametlla molta bastant bé de preu xxcool
Jo hi vaig acabar afegint una o dues cullerades més de llet de soja perquè em quedava massa sec i no podia barrejar la massa. Potser és que ho vaig deixar massa estona al foc abans de posar-hi l'ametlla i se m'havia evaporat...
A la recepta original diu que es pot guardar fora de la nevera, embolicat en paper de forn o de plata, si te l'has de menjar en 2 o 3 dies. Jo el tinc a la nevera, per si un cas.

Se m'acudeix que es pot banyar en xocolata, muahahahaha!!!! :p-) :p-) :p-)


(tinc foto, però l'haig de descarregar, ja la posaré)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 setembre-ametlles

EntradaAutor: Ponioleta » dv. des. 23, 2011 11:42 am

Penjo una foto del turró embolicat i desembolicat xx:-D
Fitxers adjunts
turro2.jpg
turró.jpg
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 setembre-ametlles

EntradaAutor: ametista » dj. des. 29, 2011 2:56 pm

uala Ponioleta que bo! jo mai m'he atrevit amb els torrons, algun any m'hauré d'animar...
i dius que sembla més massapà que xixona?...hauríem de posar més proporció d'ametlla perquè semblés xixona?

(estic esperant les galetes... :()():::: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 setembre-ametlles

EntradaAutor: Ponioleta » dj. gen. 12, 2012 3:55 pm

Galetes d'ametlles

Ingredients
-100gr de farina
-100gr d'ametlla mòlta
-100gr de margarina
-100 gr de sucre moreno
-1 culleradeta de sal

Preparació

Es barregen tots els ingredienst en un bol, amb les mans. Amassem un ratet. Estirem la massa amb un curró i fem les galetes. La massa es desfà una mica en comparació a alts masses de galetes que he ft. Recomano no fer-la gaire fina ni fer motllos massa petits o amb puntes etc per facilitar la feina. A mi segons quina figura era se'm trencava...
Els posem en una safata al forn a 180 graus durant 8 minuts.

Per mi són espectaculars! Les millors galetes que he fet, i ben fàcils de fer.
Per cert al Mercadona tenen bossetes d'ametlla mòlta a un preu molt raonable, molt més barates que les vahiné que hi ha a molts supermercats.

Tinc una altra versió igual però que hi posa 30gr de xocolata en pols i 70 de farina però no l'he provada.

La recepta l'he treta d'aquest llibre: http://lujuriavegana.com/blog/?p=25
Fitxers adjunts
galetes.jpg
Ponioleta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. gen. 13, 2012 10:32 am, en total s’ha editat 2 vegades.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 setembre-ametlles

EntradaAutor: tolinso » dj. gen. 12, 2012 4:36 pm

Ponioleta ha escrit:Penjo una foto del turró embolicat i desembolicat xx:-D


jo soc addicta al torro de xixona i als polvorons!!!!!!! mare meva quina pinta i quina gana que m'ha entrat de cop i vola >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 setembre-ametlles

EntradaAutor: Ponioleta » dv. gen. 13, 2012 10:31 am

He penjat foto de les galetes. Si us agraden les galetes fetes a casa proveu-les perquè estan boníssimes de debó :ok: :ok:


Tolinso, no sé si ho havia dit però va quedar tipus massapà (jo em pensava que seria més aviat tipus xixona xxo.0.o ).
Vaig epnsar que estaria bo fer boletes o cubs i recoberts de xocolata muahahahaha!!!! xx:-D xx:-D xx:-D
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 setembre-ametlles

EntradaAutor: ametista » dv. gen. 13, 2012 11:52 am

mmm, que bones aquestes galetes! >.-<:
però aptes per règim no són, no? neujor:-)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::