TR2 octubre-formatge

Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: Danu » dg. oct. 09, 2011 8:16 pm

MAGDALENES DE FORMATGE I GALL DINDI

Ingredients:
- 150 gr de gall dindi (jo he utilitzat lacó; també pot posar-s'hi pernil york o bacó).
- 100 gr de formatge cheddar.
- 175 gr de farina (jo he posat integral d'espelta).
- 1 cullaradeta de llevat.
- Mitja cullaradeta de sal.
- Pebre negre.
- 2 ous.
- Cebollí picat.
- 85 gr mantega (jo he posat light).
- 200 ml de llet.

Preparació:
- Preescalfar el forn a 180ºC.
- Barrejar en un bol la farina, el llevat, el pebre i la sal.
- En un altre bol, barrejar la llet, els ous i la mantega fosa.
- Barrejar suaument el contingut dels dos bols.
- Fregir una mica el gall dindi i ratllar el formatge. Afegir-ho tot a la barreja, amb el cebollí picat.
- Untar els motlles de magdalena amb mantega, omplir-los amb la massa i cobrir amb formatge ratllat.
- Fornejar 25 minuts, i després desmotllar les magdalenes i deixar-les refredar.
Fitxers adjunts
magdalena.jpg
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: muc » dl. oct. 10, 2011 2:04 pm

Ametista, ahir vaig veure la recepta i, com que tenia tots els ingredients a casa, em vaig posar a fer el pa! Després hi poso una foto! Queda bo, però pel meu gust, no supera el super-pa sense amassat que vas posar al taller de l'any passat (i al qual ens hem fet addictes a casa :love: )

Danu! quina pinta les magdalenes! A veure si un dia d'aquests les faig!

Edito per penjar la foto, que ja l'he feta!
Fitxers adjunts
muc_pa_formatge.JPG
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: ametista » dt. oct. 11, 2011 1:58 pm

muc ha escrit:Queda bo, però pel meu gust, no supera el super-pa sense amassat que vas posar al taller de l'any passat (i al qual ens hem fet addictes a casa


és que el pa sense amassat està boníssim! ;-)))
aquest de formatge és més normalet, serveix per les torrades de l'esmorzar :ok:
quin formatge vas fer servir?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: muc » dt. oct. 11, 2011 6:33 pm

Per l'esmorzar és genial i es fa més ràpid sense haver de calcular les 12 a 18 hores de l'altre!

Vaig fer servir quark, el formatge fresc per excel·lència a Alemanya.

Noies, estic bullint patates i aquest vespre per sopar: Raclette!!
Avatar de l’usuari
ninoneta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dl. nov. 29, 2010 2:23 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: ninoneta » dl. oct. 17, 2011 3:13 pm

Ahir vam fer aquesta recepta, senzilla, improvisada i inventada, però el resultat molt bo!

MACARRONS AMB ESPINACS I FORMATGE

Ingredients (2 persones):
- 160 g de macarrons
- 400 g d'espinacs
- un grapat de pinyons
- un grapat de panses
- 5 cullerades de llet sencera
- 3 cullerades de formatge ratllat (jo vaig fer servir tota varietat de formatges que se'm havien quedat secs i els vaig ratllar amb la picadora)

Preparació:
En una paella sofregim amb una mica d'oli les panses i els pinyons, després hi afegim els espinacs nets i tallats una mica petits, ho tapem i ho deixem coure uns 5 minuts. Ho reservem. Posem a la paella la llet, la calentem i hi afegim el formatge, anem remenant perquè es desfaci, després hi afegim els espinacs, fins aconseguir una salsa cremosa. Quan ho tinguem hi afegim els macarrons prèviament bullits i ho remenem una mica. I ja està!
Fitxers adjunts
macarrons.JPG
Imatge
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: tolinso » dl. oct. 17, 2011 3:16 pm

uaaaaaaa, no m'ho puc creure :ufs:

ahir vaig fer rissotto pero no vaig fer foto :ufs: Avui en tinc per dinar que me'n va sobrar... pero no tinc la camara per fer una foto cutre al tupper :-D

us posare la recepta i a veure com m'ho munto per la foto :ufs: quin desastre que estic feta :-:)
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: tolinso » dl. oct. 17, 2011 3:24 pm

RISSOTTO AMB FORMATGE MANXEGO I PERNIL SALAT

Ingredients (quantitats segons el gust del consumidor)

* Petxuga de pollastre tallada a daus
* Xampinyons (Amb fredolics queda super bo, pero aqui no en tenia)
* Ceba (jo no n'hi poso perque al Tolinso-man no li agrada :-D )
* 1 copa de vi blanc
* Arros
* Caldo de pollastre (casola, o de compra, o simplement aigua amb avecrem) bullint.
* Formatge manxego (quantitat a ull)
* Pernil salat tallat a tires (que tingui una mica de greix que es el que li fa tenir gracia al plat)


Preparacio:
1. Fregir la petxuga amb una mica d'oli d'oliva, afegir-hi els bolets (si son xampinyons, fets a lamines), i saltejar-ho amb una mica de sal, all i julivert. (si hi volem posar ceba, posar la ceba abans de tot, i fer-la coure a foc lent perque no s'enfosqueixi).
2. Afegir-hi la copa de vi i deixar-ho reduir.
3. Posar-hi l'arros, remenar be que l'arros s'impregni de tots els sabors.
4. Afegir-hi caldo (un parell o tres de cullers), remenar i deixar fer xup-xup.
5. Quan s'estigui quedant sense caldo, posar-hi mes caldo. Repetir aixo durant diverses vegades, fins que ja estigui cuit.
6. Abaixar el foc, i afegir-hi el formatge manxego a trossets, i anar remenant sense parar. Vigilar que no s'enganxi, i que tot el formatge quedi ben distribuit a l'arros. Ha de quedar com una pasteta ;-)
7. Retirar del foc, esperar 2-3min, i servir.
8. Per sobre, es posen les tires de pernil i s'espera un moment perque es desfaci una mica el greix.
9. A MENJAR!!!!!
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: edae » dl. oct. 17, 2011 4:26 pm

Quina pinta tot!!!!

Se m'està escapant l'octubre i jo encara no he posat la recepta!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: Helia » dl. oct. 17, 2011 10:50 pm

pfff.... jo tampoc tinc la recepta a punt!! no sé què feeeeeeer!! El mató compta com a formatge? o-o:) fa dies que persegueixo una iaia veïna dels meus sogres perquè m'ensenyi com fa el mató, que li queda boníssim... Clar que em sembla que ella muny la cabra... :-:) :-:) :-:) ;-)))
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: ametista » dl. oct. 17, 2011 11:30 pm

Helia ha escrit:El mató compta com a formatge?

pos claaaaaaaaaaaro!!!!!!! au fes el mató, vaaaaaaaaaaaaa :()():::: :()():::: :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: tolinso » dc. oct. 19, 2011 1:20 am

a mi m'encanta el formatge, de qualsevol tipus ;-) ahir vam sopar lom amb salsa de formatge blau... mmmmm bonissim! Sabeu que em passa a mi? que quan cuino amb formatge no me n'adono :-D
Avatar de l’usuari
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: edae » dc. oct. 26, 2011 4:32 pm

Tolinso a mi em passa el mateix!!

Bé, aquí va la meva recepta!
"Mossegades de carbassó i cheddar" (la vaig treure d'un blog que us recomano molt i molt que es diu: l'exquisit)

Ingredients:
1 carbassó nets i rallat
1 culleradeta de cafè de sal
150g de formatge cheddar, rallat (o el que més us agradi)
135g de farina
1/2 culleradeta de cafè de "Royal"
110g de mantega freda tallada en dauets
2-4 cullerades soperes de llet

Preparació:
En un vol barrejar el carbassó amb la meitat de la sal i una mica de farina i deixar-ho reposar durant 10 minuts.
En un altre bol barrejar la farina amb la resta de sal, i el "Royal". Barrejar-hi la mantega i remenar-ho bé amb les mans fins que es formi una massa terrosa. Afegir-hi el formatge i el carbassó, i la llet necesssaria per obtenir una massa manejable.
Amb l'ajuda de culleres de postre, fer petites muntanyes de la barreja en una safata de forn amb paper de forn o silpat. Coure a 230ºC (forn preescalfat) durant 10-12 min fins que estiguin daurats i cruixents. Servir acabat de fer.
* no fer-los gaire grans, perquè quedarien poc cruixents

taller receptes.jpg
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: Helia » dc. oct. 26, 2011 10:40 pm

Edae, quina pinta aquests carbassons!!!! >.-<:

puf... al final, de mató, res de res... aquesta iaia costa molt de trobar, i jo no tinc hores! però us prometo que quan en faci, quan sigui, us poso la recepta!

Tornant al taller... l'altre dia vaig fer FLAM DE FORMATGE. Em va quedar molt bo, però d'aspecte horrible... Em sembla que el vaig deixar coure un pèl massa, i al desmotllar-lo se'm va trencar... totaaaaaaaaal.... que amb la destrempamenta, me'n vaig oblidar de fer fotos... :-:)

La recepta la vaig treure de la web de La cuina de Casa:

FLAM DE FORMATGE


- 250g de formatge de cabra cremós (jo vaig fer servir aquelles terrines que venen ara: la de queso curado)
- 500ml de llet sencera
- 1 pot petit de llet condensada
- 4 ous
- 1 culleradeta de sucre vainillat
- Caramel líquid royal (el podeu fer amb sucre i a foc, però a mi sempre me'n sobren del packs de flam... jeje). No l'estalvieu!

Triturar-ho tot amb el túrmix o thermomix ( :r) ), i abocar-ho a un motlle caramelitzat (jo el vaig fer en un moltlle allargat de plum-cake... ja que no poso foto, imagineu-vos la forma... :content: ).
Posar-ho al forn al bany maria a 180º durant 1 hora (jo al cap d'una hora vaig punxar, em va semblar que no estava quallat, i li vaig deixar 20 minuts més... error...)
Guardar a la nevera fins l'hora de servir!
ImatgeImatge
Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: muc » dj. oct. 27, 2011 7:15 pm

Edae! avui per sopar hem fet les teves mossegades de carbassó i formatge! Són ràpides de fer i queden boníssimes! Gràcies per la recepta! Edito i pujo la foto!
Fitxers adjunts
muc_mossegades.jpg
muc l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. oct. 28, 2011 8:10 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: ametista » dj. oct. 27, 2011 8:14 pm

que bé, noves receptes! >.-<: >.-<: que això estava una mica paradet!

edae quina pintaaaaaaaaa!!! (se'n va de cap a la llista de coses pendents :-:) )

Helia llàstima que no hi hagi foto! però si dius que t'ha quedat bo >.-<: jo aquesta recepta la vaig fer fa temps (m'agrada molt La cuina de casa) i ......desastre total.....em penso que és que tinc un problema amb els flams, no em surten ni a la de tres ?-)
...potser provaré de fer la teva recepta (en versió light) a veure si em surt algo una mica decent.... :-:)


...per cert, un pot petit de llet condensada quina quantitat seria més o menys? (perquè està clar que l'hauré de substituir :content: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: Helia » dv. oct. 28, 2011 8:29 am

em sembla que és de 100 gr... De totes maneres, hi ha llet condensada "desnatada"... sí, sembla un contrassentit, però hi és! jeje...
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: Helia » dv. oct. 28, 2011 11:36 am

Pitisu, el que vaig fer servir jo no sé si era de cabra, diria que no. Era aquestes terrines, que n'hi ha de brie, de camembert, i de semicurado. Jo el vaig fer amb aquest últim, perquè vaig pensar que seria més fortet, i t'asseguro que no es nota el gust de formatge! Queda un flam una mica més "intens", més cremós, i més consistent que els d'ou normals. Però no diries pas que és fet amb formatge! suposo que pots fer servir philadelphia... potser quedarà més light (i més sosaines... :r) ) Jo, abans que philadelphia, provaria amb la terrina de brie, que és més suau, però la consistència és més cremosa! :ok:

Per cert, ametista, ho he estat pensant, i jo crec que pots obviar completament la llet condendensada. Jo potser hi posaria una mica de sucre, i una mica més de llet... i si els ous són petits, posar-n'hi 5...
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: ametista » dv. oct. 28, 2011 2:04 pm

doncs jo anava a posar-hi un formatge tipus philadelphia... :-:) és que ahir vaig anar al mercadona i vaig comprar un de la seva marca que és suposadament light! ja m'imagino que de gust quedarà més suau (o parlant clar, sosaines :r) ) però espero que de textura quedi millor que el que vaig fer amb el desnatat 0% :ufs:
sobre la llet condensada...a mi és que no m'agrada gens :-:) i ja per sistema la substitueixo per llet o per llet evaporada...per aquest flam havia pensat fer servir l'evaporada perquè si el formatge ja és light i li poso tot de llet desnatada potser no tindrà gust de res! a veure si entre una cosa i l'altra surt alguna cosa comestible :-D ja us explicaré!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: tolinso » dv. oct. 28, 2011 2:17 pm

pitisu ha escrit:i dimarts vinent.... novembre!!!! ;-)))


>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

Estic impacient!!!

Quan m'arribi la seguent remesa de pernil (la meva sogra l'envia il.legalment... jaja) tornare a fer rissotto i espero pensar a fer la foto :ok:

m'han encantat totes les receptes, i n'haure de fer alguna (m'encanta el formatge), pero aquest mes no he tingut gens de temps :ufs: Tambe vull fer un pastis de formatge i posar-vos la foto. Tinc la recepta, si voleu la poso ja ;-)
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 octubre-formatge

EntradaAutor: muc » dv. oct. 28, 2011 2:28 pm

Pastís de formatge americà? Posa, posa!!!!!

Per cert Tolinso, no és d'aquest taller sinó del de la temporada passada, però el teu banana bread cau cada dos per tres! És boníssim!! Gràcies per la recepta!

Des d'Alemanya,
muc

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::