TR2 desembre-cava

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

TR2 desembre-cava

EntradaAutor: ametista » dj. des. 01, 2011 8:58 am

i l'ingredient d'aquest mes és:

cava.jpg
cava.jpg (5 KiB) Visualitzat 18800 cops



EL CAVA!!!!

s'acosta el Nadal, dies de celebracions i brindis...però també es pot cuinar amb cava, oi?

a veure aquestes receptes de guisats, salses, sorbets, gelats i tot el que se us acudeixi!!!

>.-<: >.-<:
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. des. 05, 2011 11:40 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: ametista » dj. des. 01, 2011 8:58 am

ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. des. 31, 2011 2:54 pm, en total s’ha editat 8 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 desembre

EntradaAutor: ametista » dj. des. 01, 2011 9:01 am

doncs muc, no anaves tan desencaminada, no? ;-)))

tolinso......buf, potser també tindràs problemes per trobar cava? no t'ho poso gens fàcil, eh? :-:) però ei, els ingredients dels pròxims mesos ja et dic ara que no tindràs problemes en trobar-los :ok: i aquest mes....doncs fas la pasta de full ;-))) o fas una recepta amb vi blanc o similar i fem veure que és cava! :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 desembre

EntradaAutor: Helia » dj. des. 01, 2011 10:04 am

Uauuuuu!! Això sí que és un repte!!! >.-<: >.-<: >.-<:
No cuino mai amb cava, però en conec un parell de receptes... serà qüestió de buscar i provar!! :ok:
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 desembre

EntradaAutor: Ponioleta » dj. des. 01, 2011 10:21 am

Ostres, he començat a mirar el post i he vist la foto i pensava que era aigua amb gas!!! :r) :r)

Jo abans feia una recepta de pollastre al cava que estava boníssim!!! Ara no, perquè sóc vegetariana, però potser faig un seitán al cava o-o:) o-o:) a veure si aconsegueixo una salsa semblant...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 desembre

EntradaAutor: muc » dj. des. 01, 2011 11:27 am

Uoooooo! el cava també fa tirar avall! M'encanta la idea, ametista!! >.-<: >.-<: >.-<:

Tinc una recepta que m'agrada molt amb vi blanc, un dia d'aquests provaré a veure com queda amb cava i si queda bé, la penjo! (i si no, doncs us passo la versió vi blanc i us imagineu les bombolletes...)

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 desembre

EntradaAutor: ametista » dj. des. 01, 2011 1:02 pm

jo suposo que tot el que es pugui fer amb vi blanc es podrà fer amb cava, no?

Ponioleta jo tinc una recepta de pollastre al cava molt bona també i de fet és la que posaré en principi...a veure si s'assemblen amb la teva! vaaaaa, fes el seitánnnnnnn!!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 desembre

EntradaAutor: Helia » dj. des. 01, 2011 1:21 pm

Ostres, com no hi he pensat!!!!!! :-:) El plat estrella de la meva sogra són les gambes al cava! li surten espectaculars!!! I a més, és molt fàcil de fer!! Ho provo jo i us poso la recepta i la foto!! :ok: :p-)
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 desembre

EntradaAutor: tolinso » dj. des. 01, 2011 7:29 pm

bueno, jo faig contribucio amb la recepta, pero de moment no la cuinare. L'hem fet varies vegades a casa, i sempre triomfa :ok: :ok: La recepta es amb vi blanc, pero suposo que es pot fer amb cava ;-)

Si ens animem a fer-lo ara per les festes us posare foto, pero aqui la carn no es ni de tros tan bona com la que teniu alla... aixi que no se si m'arriscare i que em quedi com una pedra :-:)

La recepta es en castella perque es recepta del meu home ;-) i no la vaig traduir. Un cop me la van demanar aqui al forum i tal qual us la poso.

Recomanacio : si no us fa res gastar-vos una mica els calers, feu-ho amb solomillo de vedella, queda infinitament mes bo :love: :love: :love:


******************************************************************************
SOLOMILLO ENCEBOLLADO

Ingredientes para 4: (las cantidades os las pongo, pero es a ojo todo, lo siento)
-solomillo de ternera (en su defecto, solomillo o lomo de cerdo. No queda exactamente igual pero... bastante mas economico). Cortado gordo (1.5cm)
-cebollas (5-6 grandes grandes)
-azucar (es a ojo, pero bastante)
-vino blanco (una copa aprox)
-aceite y sal

Tiempo de coccion: 2h mas o menos

Elaboracion:

-Cortar las cebollas en tiras gorditas (como en juliana, pero los trozos que sean como de 0.5 – 1 cm ancho)
-En una sarten, poner un poquito de aceite y saltear las cebollas. Nada, un momentito (2-3min) a fuego medio, y luego bajar el fuego y rehogarlas muy lentamente (casi a fuego minimo), dandole vueltas vigilando que no se pegue.
-A la media hora (laaarga... pongamos 40min), anadir el vino blanco, y ir anadiendo el azucar, de manera que la cebolla se vaya caramelizando. Yo calculo que son como 2 cucharadas soperas por cada cebolla (hace mucho que no lo hago y no me acuerdo). Pero el azucar no lo echeis de golpe, cucharada a cucharada, mezclando bien, e ir viendo como va quedando.
-Tiene que quedar casi como una melmelada casera, pero no tan dulce. Ir probando.
-A parte, marcar el solomillo en una plancha o sarten, con un poco de sal. Vuelta y vuelta (que quede muy poco hecho) y retirar del fuego.
-Cuando la cebolla este hecha (tarda unas 1.5h en total si lo quereis hacer bien), poner la mitad en una cazuela (o sarten), luego el solomillo, y la otra mitad por encima.
-Dejar 10 minutitos mas todo al fuego para que el solomillo se impregne de la cebolla y para que se haga un poquito mas.

Siento que las cantidades y los tiempos sean aproximados. Pero esta muy muy rico.
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 desembre

EntradaAutor: Danu » dj. des. 01, 2011 8:20 pm

A veure si m'espabilo i faig fora de temps la tarta de poma amb la pasta de full que em queda, i alguna coseta amb cava!!! Que no vull quedar-me enreraaaa!!!! :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-) :p-)
Avatar de l’usuari
ninoneta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dl. nov. 29, 2010 2:23 pm

Re: TR2 desembre

EntradaAutor: ninoneta » dv. des. 02, 2011 2:55 pm

Uf, quin repte!
Ametista, la meva sogra també fa gambes al cava, ja li diré que em doni la recepta!
Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 desembre

EntradaAutor: muc » dv. des. 02, 2011 6:15 pm

Noies! he anat a comprar el cava. Ja el tinc a la nevera. De fet, per la recepta no cal que sigui fred, però per la cuinera sí.. >.-<: >.-<: >.-<:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 desembre

EntradaAutor: ametista » dv. des. 02, 2011 6:30 pm

ei muc i quin cava has comprat?? (per curiositat ;-))) ) ostres no hi havia pensat que tu estàs a Alemanya però ja veig que no has tingut problemes! :ok: :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 desembre

EntradaAutor: muc » ds. des. 03, 2011 8:40 pm

ametista ha escrit:ei muc i quin cava has comprat?? (per curiositat ;-))) ) ostres no hi havia pensat que tu estàs a Alemanya però ja veig que no has tingut problemes! :ok: :ok:


Doncs he comprat un Albet i Noya, un cava ecològic que trobo força bo. :love: Aquí, no tenim tanta varietat, però no costa trobar cava. El que canvia una mica és el preu; però l'ocasió ho mereixia! Si no, també hi ha xampany, sekt, prosecco.. i aquí sí que ja hi ha preus per a tots els gustos i colors!

Demà faré la meva recepta i a veure si al vespre us la puc pujar ja.

Bon cap de setmana a totes!
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR2 desembre

EntradaAutor: tolinso » dg. des. 04, 2011 7:09 pm

aqui tambe se'n troba de cava, sobretot Freixenet. Pero aixo... que el preu es facilment 5 vegades mes car ;-)
estem de vacances ara, a veure si al tornar faig alguana recepta :ok: :ok:
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 desembre

EntradaAutor: Helia » dl. des. 05, 2011 10:56 am

Eooo!! Aquí teniu la meva! Aquest mes vaig aviat!! o-o:)
Ja aviso que és tot "a ull"!! Poso les quantitats que he fet servir jo, però ja veureu que és una mica "al gust". Si n'heu de fer per més persones (jo en vaig fer per 2), doncs multipliqueu les quantitats.

GAMBES AL CAVA de la sogra de l'Hèlia :r)


- 12 gambes
- sal
- pebre
- 6 o 7 grans d'all
- julivert fresc (un bon ramet!)
- 1/2 ampolla de cava

En una cassola, s'hi posa una mica d'oli a foc fort i es doren les gambes, salpebrades. Que deixin anar el suc i que agafin una mica de color.
Mentrestant, agafeu mig got d'aigua, els alls i el julivert, i ho passeu pel túrmix, ben picadet.
Quan a les gambes no hi quedi gairebé suc, afegir-hi l'all i julivert. Deixar que es redueixi l'aigua.
Afegir-hi el cava. Quan estigui reduït a la meitat, afegir-hi una miqueta de maizena o farina, perquè es vagi espessint la salsa.
Quan tingui consistència de salsa, rectificar de sal, i posar-hi pebre vermell picant, al gust. A nosaltres ens agraden força picants.

El resultat:
IMG_1336.JPG
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 desembre

EntradaAutor: ametista » dl. des. 05, 2011 11:28 am

uaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaau quina pintaaaa i quina gana m'ha agafat!! >.-<: >.-<: >.-<:

doncs deuen quedar bones amb el cava, nosaltres normalment li afegim rajolinet de rom però el pròxim cop les farem amb cava! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: muc » dl. des. 05, 2011 12:28 pm

Hèlia!! quina receptassa!!! >.-<: >.-<: >.-<: La provaré aviat!!!! (Aquí costa un pèl trobar gambes senceres congelades i les fresques són impagables!)
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: muc » dl. des. 05, 2011 1:00 pm

Va, us penjo ja la meva recepta. És la variació d'un pastís que he conegut aquí a Alemanya (com us vaig dir, normalment és amb vi blanc)

PASTÍS DE POMA I CAVA

Ingredients:

250g de farina
1,5 cullerades de postres d'impulsor (Royal)
125g de mantega
125g de sucre
1 ou

80g de midó de blat de moro (maizena)*
Vainilla seca triturada, o bé una beina de vainilla, o bé essència de vainilla
375ml de suc de poma**
375ml de cava
180g de sucre
1kg de pomes

1. Amb el primer bloc d'ingredients, farem una pasta brisa: barregeu la farina i l'impulsor, afegiu-hi per sobre la mantega a tallets petits i afegir-hi el sucre (125g) i l'ou. Barregeu-ho ben barrejat fins a obtenir una pasta fina i uniforme. Seguidament aplaneu la massa amb un corró i poseu-la dins un motlle rodó (millor si és dels desmuntables), fent la base i les vores. Poseu el motlle a la nevera. Si no us cabés el motlle a la nevera, podeu fer una bola amb la massa i deixar-la embolicada a la nevera i treballar-la amb el corró més endavant. És important que la massa sigui freda quan hi afegim el farcit i la posem al forn.
En qualsevol cas, deixeu reposar la massa 1 hora a la nevera.

2. Peleu les pomes, talleu-les a quarts i talleu-ne làmines, ni massa primes ni massa gruixudes. Poseu els grills de poma dins del motlle.

3. Barregeu el midó amb la vainilla (si feu servir beina, obriu-la i rasqueu per treure'n els granets) i amb 6 cullerades del suc de poma que ja heu mesurat. Barregeu bé. Afegiu-hi el sucre (180g) i remeneu (potser us calen un parell de cullerades més de líquid).

3. Poseu la resta de suc i el cava en una cassola i poseu-ho al foc fins que bulli. Quan arrenqui el bull, retireu la cassola del foc i afegiu-hi la barreja del midó amb el sucre remenant molt bé amb unes varetes per no fer grumolls.

4. Torneu a posar la cassola al foc i no deixeu de remenar fins que bulli. Deixeu bullir un minutet més (seguiu remenant). El líquid quedarà espès.

5. Aboqueu la barreja al motlle i poseu al forn a 150º durant 60 minuts.


*La recepta original és amb 2 sobres de pudding de vainilla. Els sobres aquests duen midó de blat de moro, aroma de vainilla i colorant. En aquest cas, vaig optar per fer jo la barreja i fer servir midó i vainilla seca en pols. Si feu servir sobres de pudding, la crema quedarà més gronguenca, si ho feu de manera casolana queda més marronosa (de gust però molt millor...)

**Suc de poma sense sucre. Si agafeu suc de poma concentrat.. doncs és qüestió de provar-ho i potser reduir una mica la quantitat de sucre.

Bé, ja està! Ara les fotos!!
muc_cava.jpg
muc_cava1.jpg


Que aprofiti!!!! :love:

Pd. Sí, ja sé, el cava en aquesta forma no fa baixar.. però no m'hi he pogut resistir... :love: :love: :love:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 desembre-cava

EntradaAutor: ametista » dl. des. 05, 2011 1:30 pm

uala muc doncs la teva recepta també telaaaaa nyammmmm!!!
>.-<: >.-<: >.-<:

queda com una gelatina, no?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::