TR2 abril-iogurt

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

TR2 abril-iogurt

EntradaAutor: ametista » dg. abr. 01, 2012 9:44 am

i aquest mes l'ingredient és...

iogurt.jpg
iogurt.jpg (14.3 KiB) Visualitzat 17004 cops


...a cuinar!! :ok:
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. abr. 03, 2012 11:11 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 abril

EntradaAutor: ametista » dg. abr. 01, 2012 9:45 am

ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 26, 2012 2:04 pm, en total s’ha editat 5 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 abril

EntradaAutor: ametista » dg. abr. 01, 2012 10:55 am

:r) però pots fer-lo eh? que són d'aquelles receptes bàsiques que per pensar que la posarà tothom després no la posa ningú...

au, que segur que de postres amb iogurt se'n poden fer molts, i també salsetes, vinagretes..........i algú té iogurtera? potser també podríem posar receptes de diferents tipus de iogurt!....mmm, jo estic pensat si cola fer una recepta amb sèrum de iogurt.... :-D
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 abril

EntradaAutor: Ponioleta » dg. abr. 01, 2012 3:44 pm

Mmmm!! Jo faig un pastís de iogur ( no el típic eh?!) i alguna salsa.
Ja faré coses... Més la recepta q encara tinc pendent del març...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 abril

EntradaAutor: Helia » dl. abr. 02, 2012 9:07 am

Ueeeeeee!!! ja tenim el post aquí!!! Sempre fa ilu quan veus un tema nou que comença per TR2... :r)

Doncs jo sí que tinc iogurtera, però només faig el iogurt bàsic, amb una cullerada de iogurt a cada pot, i omplert de llet normal, barrejat, i 12 hores a la iogurtera. No en sé fer de res més... suposo que afegint trossets de coses també quedaria bé, però a mi m'agrada més afegir-ho després!

Doncs va, ja pensaré una recepta més currada, però de moment us en poso una bona, fàcil, ràpida, i molt d'aquesta època!! :ok:

BATUT DE MADUIXA


Aviso, tots els ingredients són variables... ara he posat més o menys el punt de partida, però després ho tasto i vaig rectificant!
- 2 iogurts naturals
- 10 maduixes mitjanes
- sucre moreno
- 2 fulletes de menta

Tot al túrmix menys les fulles de menta. Afegir-les un cop batut, remenar, i a la nevera un parell o tres d'hores!! :ok:
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 abril

EntradaAutor: Ponioleta » dl. abr. 02, 2012 11:53 am

Mmmmm!!! batut de maduixa!!! jo en faig també de plàtan, però amb llet. Amb iogur queda prou líquid com per beure o te'l menges amb cullera? ?-)

Jo ja tinc una recepta salada pensada! Avui vaig a comprar iogurs!!! :b-)))
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Helia
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

Re: TR2 abril

EntradaAutor: Helia » dl. abr. 02, 2012 1:37 pm

Nono! es per beure igual! l'aigua que porten les maduixes fa que quedi més líquid que la textura del iourt! :ok:
ImatgeImatge
Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 abril

EntradaAutor: ametista » dl. abr. 02, 2012 2:28 pm

Helia ha escrit:Doncs jo sí que tinc iogurtera, però només faig el iogurt bàsic, amb una cullerada de iogurt a cada pot, i omplert de llet normal, barrejat, i 12 hores a la iogurtera. No en sé fer de res més... suposo que afegint trossets de coses també quedaria bé, però a mi m'agrada més afegir-ho després!


jo també em limito a això i hi afegim coses després, si ens ve de gust...algun cop havia provat de fer-ne per exemple amb xocolata o el que fos i res, amb tantes hores tot anava a parar al fons i ho vaig deixar estar (els únics que quedaven bé eren els que portaven mermelada ja al fons però com que a mi la mermelada no me va...) a veure si algú té truquillos! i si no, seguirem amb els blancs :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

Re: TR2 abril

EntradaAutor: bertian » dt. abr. 03, 2012 2:59 pm

Jo també tinc iogurtera i una vegada vaig provar de tirar-hi llet condensada. Queda tot ben dissolt, però pel meu gust una mica massa dolç...
A part d'això no m'he atrevit a tirar-hi res més... sempre tot quan ja estan fets!!!! i els blancs ja els trobo boníssims!!!!
123martri
:: papallona
:: papallona
Entrades: 101
Membre des de: dj. març 31, 2011 11:42 am

Re: TR2 abril-iogurt

EntradaAutor: 123martri » dc. abr. 04, 2012 1:05 pm

Eiii jo també tinc iogurtera, de fet he escrit vàries vegades a un post que hi ha de les iogurteres però no vaig tenir gaire seguiment.
A la recepta que ja us han donat de fer iogurts, jo afegiria les dos cullerades soperes de llet en pols, quedem molt espesos com si fossin iogurt griego.
Jo els he fet amb fruits secs i mel, queda abaix però després ho remenes. També els he fet amb la melmelada al fons i espectaculars. El bo és que la meva es de 7 i pots destinar un iogurt a invents i proves.
Amb iogurt queda molt bo i molt maco a la vista, posar fruita tallada petita de la temporada a ser possible colors macos, kiwi, maduixes, prunes, etc....despres es fa una capa de gelatina que pot incloure les fruites i a sobre el iogurt. Queda molt maco si ho poses en una copa transparent.

Amb iogurts també faig la típica coca de iogurt i la de formatge amb philadelphia.
Si voleu us poso les receptes, no sigui com diuen més amunt que uns pels altres....la casa sin barrer.
Avatar de l’usuari
estrelllita
:: papallona
:: papallona
Entrades: 112
Membre des de: dj. jul. 14, 2011 3:17 pm

Re: TR2 abril-iogurt

EntradaAutor: estrelllita » dl. abr. 23, 2012 11:49 pm

doncs jo ara fa temps que no ho faig i la cantitat exacte no la sabria dir perque sempre vaig probant com queda..

amb el iogurt faig la salsa per verduretas.. amb mostaza y queda bonisima..
normalment utilitzo un iogurt si pot ser natural millor pero alguna vegada que no he tingut he utilitzat el de llimona y piña..o inlcus poma..
mel
y mostaza de pot (la tipica groga)
tambe per donarli un toc mes fort li posu la mostaza mes forta pero molt poquet ..

aquesta mateixa salsa amb uns "cogollos" amb trocets de pernil dolç i "kikos" es un plat que surt molt bo y facil de fer..
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR2 abril-iogurt

EntradaAutor: Danu » dc. abr. 25, 2012 6:53 pm

Hola, boniques!!! Feia molt que no passava per aquí, i em trobo amb un dels ingredients que més m'agraden a la cuina: el iogurt!!
Us vaig a posar una recepteta amb iogurts grecs. També la podria haver ficat al febrer-poma, però bueno :content:

PASTÍS DE POMA

Imatge

-- Ingredients:
6 pomes
4 ous
8 cullerades de sucre (jo utilitzo morè)
8 cullerades de maizena o farina d'arròs (a mi amb farina d'arròs em queda sense gaire consistència...)
4 iogurts grecs
Una mica de vainilla

--Preparació:
Pelar i tallar a trossets les pomes. Ficar-les a un bol, afegir-hi els ous i triturar-ho tot. Afegir el sucre, la farina, els iogurts i la vainilla. Triturar bé.
Folrar un motlle amb paper de forn mullat (perquè s'adapti bé); abocar la massa del pastís.
Tallar dues pomes en làmines fines per decorar per damunt, i pintar amb gemma d'ou per sobre per tal que quedi dauradet.
Fornejar a mitja alçada, a 175º, 35-40 minuts
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 abril-iogurt

EntradaAutor: ametista » dt. maig 01, 2012 10:21 am

hola! tenim això una mica paradet, eh?

Danu quina bona pinta té aquest pastís!
jo a veure si un dia d'aquests puc fer el meu!
i les que havíeu de posar el típic pa de pessic de iogurt què????? :content:

vinga noies, ànims en aquesta recta final que ara vaig a obrir el post de maig, i el de juny ja serà l'últim d'aquesta edició!!! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 abril-iogurt

EntradaAutor: ametista » dt. maig 01, 2012 11:35 am

l'últim d'aquesta edició...al setembre edició nº3!!!!!!!!!!!!! :***:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 abril-iogurt

EntradaAutor: ametista » dv. maig 18, 2012 11:51 pm

aquest cop vaig (un mes) tard però per fi poso la meva recepta amb iogurt:

PASTÍS DE IOGURT

ingredients:
- 1 iogurt
- 2 mides de iogurt de sucre
- 4 mides de iogurt de llet
- 2 mides de iogurt de farina
- 2 ous
- 125 gr de mantega
- canyella al gust

(per variar l'he tunejat i l'he fet en versió light: amb edulcorant, llet desnatada, iogurt desnatat i oli en comptes de mantega...no queda igual de saborós però ha volat igualment!)

preparació: unir el iogurt, la mantega i el sucre, afegir els ous i la llet, remenar bé i afegir la farina i una mica de canyella. Batre amb el turmix perquè quedi una massa ben fina sense grumolls i abocar-la en un motlle prèviament engreixat, espolsar canyella per sobre i coure al forn uns 20-30 minuts a 175ºC

pastís iogurt.jpg


tall.jpg
tall.jpg (19.59 KiB) Visualitzat 16554 cops


tan la textura com el gust recorden la llet fregida... però en versió més saludable :content:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 abril-iogurt

EntradaAutor: ametista » dt. juny 26, 2012 2:03 pm

aquí un altre pastís de iogurt, fresquet i nutritiu :content:

PASTÍS DE IOGURT I PLÀTAN

iogurt-plàtan.JPG


la recepta és aquesta amb algun petit canvi: sense base de galetes (queda més lleuger), amb llet en comptes de nata i en format plum-cake en comptes de rodó...boníssim!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 abril-iogurt

EntradaAutor: Ponioleta » dt. juny 26, 2012 2:08 pm

Ametista que xulo!!

Jo faig de vegades el típic de base de galetes+iogur amb gelatina+ mermelada però aquest que has penjat tu amb plàtan té molt bona pinta.
Un dubte... quin tipus de motllo vas utilitzar? (silicona, vidre, metàlic...) és que jo tinc uns problemes per desmotllar aquests pastissos que al final faig servir un motlle rodó d'aquells que es separa la base i el poso a taula sobre a base perquè no sóc capaç de treure'l d'allà i posar-lo en una plata (val que jo els faig amb la base de galeta+margarina i em queda tot enganxada a la base)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR2 abril-iogurt

EntradaAutor: ametista » dt. juny 26, 2012 2:30 pm

Ponioleta a mi també em passava fins que em van regalar uns motlles genials: base de ceràmica i laterals desmuntables de silicona, un cop fet el pastís treus el lateral i el pastís el pots servir a la mateixa base, no l'has de manipular més :ok:
(de fet a la foto pots veure la base blanca de ceràmica)

són el millor regal que m'han fet mai, tant que fins i tot em vaig acabar comprant el mateix tipus de motlle per quiche, són de la marca lékué i una mica cars però ostres, van tan bé que són els únics que faig servir!

et poso enllaços:
http://www.lekue.be/ca/rectangular-desm ... ca-2412324
http://www.lekue.be/ca/duo-springform-2 ... ca-2412323
http://www.lekue.be/ca/quiche-desmuntab ... ca-2412328
jo ja fa uns anys que els tinc i són d'una edició anterior, amb la silicona vermella, aquesta transparent deu ser una mica pija perquè trobo que piquen més (quan jo vaig comprar el meu estaven al voltant dels 23 euros)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR2 abril-iogurt

EntradaAutor: Ponioleta » dt. juny 26, 2012 2:50 pm

Uauuu!!!
Me'ls apunto a la llista per algun aniversari o Nadal, je je
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::