TR3 setembre-coses farcides

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: ametista » ds. set. 01, 2012 6:35 pm

i per començar aquesta Tercera edició del Taller de Receptes la premisa per començar a cuinar aquest mes és que heu de fer...

:lleo: :globus: :p-) COSES FARCIDES :p-) :globus: :lleo:

com ara...no! de moment això és tot el que diré i que sigui la vostra inspiració la que decideixi...;-)))
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 06, 2012 10:38 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 setembre

EntradaAutor: muc » dg. set. 02, 2012 11:08 am

Coses farcides!! :b-))) Ui, ja en tinc una de pensada!!! A veure si ajunto tots els ingredients i la faig (i miro si per Catalunya teniu els ingredients per fer-la!)
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Re: TR3 setembre

EntradaAutor: Danu » dg. set. 02, 2012 12:28 pm

Ei, jo em reenganxo!!!! Pensaré en coses farcides... hm... :p-) :p-)
Avatar de l’usuari
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

Re: TR3 setembre

EntradaAutor: tolinso » dg. set. 02, 2012 7:31 pm

:p-) :p-) :p-) :p-) :p-)
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR3 setembre

EntradaAutor: Ponioleta » dl. set. 03, 2012 12:45 pm

m'encanta!!! Aquest estiu he cuinat ben poc (amb la calor que feia!!!)
I ja tinc una idea de cosa farcida :ok: :ok: :ok:

que bé Ametista!!! Gràcies :love:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 setembre

EntradaAutor: muc » dc. set. 05, 2012 11:18 am

Va començo! La recepta que us volia posar, la faré un dia d'aquests, de moment, us poso una recepta farcida que vaig fer abans d'ahir :D

Cuixa de pollastre farcida de pernil dolç i formatge

Ingredients (per a 2 persones):
- 2 cuixes de pollastre
- Pernil dolç
- Formatge
- 2 cebes
- 3 pastanagues petitones
- 3 tomàquets
- Un parell de grans d'all
- Sal, pebre, oli i una mica d'aigua o brou
- Fil de lligar

pollastre farcit.JPG


La recepta en si és senzillíssima. El més complicat és que aquí a Alemanya no venen cuixes de pollastre desossades i les vaig haver de desossar jo. :miko: Un cop desossades, salpebreu les cuixes, poseu una làmina de pernil dolç i formatge a sobre i cargoleu el polastre, doblegant primer els dos cantons per (intentar) evitar que surti el formatge fos. Lligueu-lo amb el fil formant una espècie de malla. Marqueu els rotllets de pollastre a la paella amb una mica d'oli perquè quedin rossets (i cruixents) per totes bandes.
En una plata de forn una mica alta, poseu-hi la ceba, el tomàquet i la pastanaga tallat a trossets. Jo poso els alls partits per la meitat a les cantonades de la plata, per si vull treure'ls després. Saleu una mica la verdura, afegiu-hi un rajolí d'oli bo, una mica de brou (no en cal gaire, la verdura ja treurà aigua, només per assegurar que no s'enganxi) i poseu el pollastre a sobre. Poseu la plata al forn a uns 180-200ºC. Crec que al cap de 20 minuts ja estava fet. Poseu la verdura en un bol de coll alt (almenys gran part) i passeu-la pel túrmix per fer una salsa. Passeu-la per un colador. Treieu la malla del pollastre i talleu-lo a làmines.
Nosaltres ens els vam menjar amb dauets de patata fregida.

Bon profit! :b-)))
Pollastre farcit plat.jpg


De gust va quedar molt bé, i molt tendre. El formatge, vaig fer servir el gouda que tenia i crec que s'hauria de fer amb un que no es desfaci tant, ja que al no ser professional de fer rotllets de pollastre, part del formatge va sortir. :ufs: El pròxim cop crec que ho provaré també amb altres farcits, prunes i cansalada, bolets,... :content:
muc l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. set. 05, 2012 5:42 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: TR3 setembre

EntradaAutor: nacristai » dc. set. 05, 2012 1:16 pm

Muc!!! Mmmm quina bona pinta!!!! Jo tampoc en sé de lligar!!!! Però a la meva carnisseria per sort m'ho preparen!!
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: ametista » dj. set. 06, 2012 11:00 pm

muc, que bo!!! >.-<:
no sé en quina de les dues fotos fa més bona pinta!!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Santandria
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: Santandria » dv. set. 07, 2012 8:01 pm

Hola!
L'altre dia vaig descobrir aquest post!!! Mmmmmmmmm!!! Intentaré participar però no sé quant temps duraré! jajajaja

Ostres muc! quina bona pinta que té aquest pollastre!! a veure si el puc fer un dia (amb alguna alternativa ja que al nostre nen no li agrada el formatge fos :ufs: )

Va! us poso el ue vaig fer ahir per sopar. És ben senzillet però molt bo!

Pebrots verds farcits de carn picada:

Ingredients:
Carn picada (jo vaig utilitzar vedella)
Ceba
All
Pebrots verds (mirar que no siguin d'aquells molt recargolats per a que sigui fàcil netejar-los i farcir-los)
Tomàquet fregit
Pebre
Sal
Orenga

Tallar la ceba i els alls ben petits i sofregir.
Afegir la carn picada (jo, per a que no quedés molt oliós vaig treure l'oli de sofregir la ceba i l'all abans de posar la carn picada)
Sofregir tot ben barrejat i afegir el tomàquet, la sal, el pebre i una mica d'orenga.
Mentrestant, netejar els pebrots.
Farcir els pebrots amb la carn picada.
Posar en una safata i... al forn!!
Quan els pebrots estiguin fets, treure i a menjar!!!
Fitxers adjunts
pebrots.jpg
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: muc » ds. set. 08, 2012 2:24 pm

Santandria! Benvinguda! Els pebrots farcits fan molt bona pinta! >.-<: >.-<: A veure si un dia d'aquests els faig!

Quan vaig llegir que aquest mes eren coses farcides, vaig pensar que no tenia la sensació de fer coses farcides gaire sovint, que a veure què se m'acudia.. i ara fa un parell de dies que veig que tot sovint faig coses farcides, i no ho hagués dit mai.. :content: :content: De fet, tinc a la nevera una massa reposant per una cosa farcida que faré més tard i que penjaré ben aviat :love:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: ametista » ds. set. 08, 2012 4:04 pm

mmm, Santandria que bons aquests pebrots farcits de carn! >.-<:
i tant que duraràs!! :ok: que aquí pots participar quan et vagi bé i una recepta al mes no és tant, no? ;-)))
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: muc » dg. set. 09, 2012 10:08 am

Bon dia! va, us penjo el que vaig fer ahir. Ho copio directament del bloc, que ahir vaig penjar la recepta :love:

Crestes de pastanaga, carbassó i formatge


Ingredients:

Per a la massa (per 12 – 16 crestes):

200 g de farina

100 ml d’aigua

1/2 tasseta de cafè d’oli

Sal

Pel farcit d’avui:

2 pastanagues

2 carbassons

Formatge gouda

7-crestes.jpg


Per començar farem la massa. Poseu en un bol tots els ingredients i amasseu-los fins a tenir una massa homogènia. Pot ser que us calgui una mica més de farina, si queda massa enganxosa. Deixeu reposar la massa en un bol a la nevera.

Per a fer el farcit, talleu la pastanaga i el carbassó a dauets molt petits. Poseu una mica d’oli en una paella i quan sigui ben calent aboqueu-hi la verdura. Deixeu-ho coure a foc viu (per evitar que tregui aigua i faci suc) uns 5 minuts i quan estigui llest reserveu-ho en un bol. Deixeu refredar la verdura.

Talleu el formatge a dauets de la mateixa mida, i quan la verdura ja no sigui calenta, afegiu-hi el formatge. Saleu la barreja.

Aneu agafant porcions de la massa i estireu-la amb un corró. Amb un bol i un ganivet, talleu la massa en cercle. Poseu una mica del farcit sobre la massa, doblegueu-la per la meitat i tanqueu-la, amb l’ajuda d’una forquilla o fent plecs (a la foto podeu veure tant les tancades amb forquilla com amb plecs). Si la massa us ha quedat més aviat seca, potser us va bé passar un dit mullat amb aigua per la vora de la massa perquè s’enganxi al plegar-la. Repetiu el procediment fins a tenir totes les crestes fetes i, finalment, pinteu-les amb una mica d’ou batut (amb un rajolí d’aigua).

Enforneu-les a 200ºC durant uns 8-10 minuts.

Com explico al bloc, a mi les crestes no m'apassionaven, i he descobert que era per la massa. Per una banda, no m'agrada la massa que es compra feta i a més, no m'agraden fregides. No he provat com queda aquesta massa fregida, però és que al forn és tan bona (i més sana, vaja.. :content: )

Apa, espero que us agradin! (M'ha agafat fort aquest primer mes, ja he posat dues receptes i de fet, cap de les dues és la que tenia pensada per fer pel taller). Deu ser que em falta ben poc per marxar (finalment!) de vacances! :miko: :miko:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: ametista » dg. set. 09, 2012 5:31 pm

muc >.-<: >.-<: >.-<:
m'encanta com t'han quedat les crestes i a més que siguin fetes al forn!! les provaré segur!

estic impacient per saber quina és la recepta que tenies pensada pel taller...tot i que metrestant tu ves fent, eh? :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Santandria
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: Santandria » dg. set. 09, 2012 8:13 pm

Caram! aquestes crestes pinten la mar de bones!! Jo també des que vaig desobrir de fer-les al forn que m'agraden molt més, i com bé dius, són més sanes :content: però de ben segur que si les faig la massa serà comprada :ufs:
ImatgeImatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: muc » dc. set. 12, 2012 11:51 am

Gràcies noies! La veritat és que fetes així casolanes queden genials. Pot semblar una mica pal haver d'estirar la massa i tal, però tot és posar-s'hi! I com que es poden farcir de tot, s'estan convertint en plat estrella de casa per aprofitar sobres..

I si, pitisu, fa cosa de dos mesos vaig decidir-me (finalment) a obrir un bloc! www.cuinadefireta.wordpress.com :love:

A veure si avui tinc temps i faig finalment la recepta farcida que de fet volia fer! que després ja marxo (també finalment!) de vacances! :***:
Avatar de l’usuari
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: kine » dc. set. 12, 2012 12:29 pm

Hola!!! A veure si m'animo....
Muc que bones que han de ser!!! A mi m'encanten i de fet a casa en fem quasi cada setmana d'una cosa diferent. Al meu petit-gran (té dos anys però és el gran...) li encanten! El que no he provat de fer jo la massa, ho provaré.

A veure si aquest mes m'animo a penjar una recepta.

Fins aviat!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: Ponioleta » dj. set. 13, 2012 10:25 am

nenes vaig fer les crestes de la muc i van quedar genials!!!
Bé, el farcit el vaig fer diferent, però des de que sóc vegetariana que no compro la massa de crestes que venen feta (només trobo la de La Cocinera i porta llard) i mai havia provat de fer-la jo. Així que les feia comprant pasta de full i tallant-la, però no és el mateix.

Van quedar genial i al forn boníssimes i molt més sanes que fregides!! I a casa van encantar a tothom!! El proper dia en faig el doble i congelo (ahir ens vam menjar les 12 que van sortir en un plis :r) ). Demà us penjo fotos i la meva recepta.

Per cert muc, tinc un blog on també penjo receptes. Si et sembla bé, penjaré la meva versió de les crestes citant-te a tu com a "font inspiradora" :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: muc » dv. set. 14, 2012 8:03 am

Ponioleta! Que bé que hagis fet les crestes i us hagin agradat!! De què les vas farcir? Oi tant que pots penjar la recepta al bloc! Jo encantada!

Al final hauré de posar la recepta que volia a finals de mes, que demà ja marxem i avui segur que no la podré fer. Ara estaré uns dies desconnectada, i ja tinc ganes de veure totes les receptes noves que em trobaré a la tornada!!

Petons!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR3 setembre-coses farcides

EntradaAutor: Ponioleta » dv. set. 14, 2012 10:05 am

Hola
aquí va la meva recepta de crestes. La vaig fer com ha de ser: aprofitant les restes de la nevera :r) que per això serveixen les pizzes, les crestes, les empanades, les coques...

IMG_20120912_200942 copia.jpg


CRESTES de la PONIOLETA o-o:)
Per la massa: igual que la recepta de la muc.
Pel farcit (que me'n va sobrar gairebé la meitat):
-una ceba
-una pastanaga
-una tassa de cafè de soja texturitzada (jo vaig fer servir la fina)
-restes del sofregit dels macarrons :r) o en el seu defecte un parell o tres de cullerades soperes de salsa de tomàquet
-salsa de soja, all en pols i pebre

Elaboració
Es fa la massa tal i com explica la muc. Jo la vaig embolicar amb paper film i la vaig guardar a la nevera.
Es talla la ceba petitona i es ratlla la pastanaga i es sofregeix. Mentrestant s'hidrata la soja texturitzada.
Quan el sofregit gairebé està hi incorporem la soja texturitzada, remenem una mica i després hi afegim el sofregit o salsa de tomàquet, la salsa de soja, l'all en pols, el pebre... i ho deixem uns minuts més al foc (si el tomàquet l'heu posat cru, doncs l'estona que calgui perquè es faci)

crestaper dins.jpg


I després ja fem les crestes estirant la massa amb un curró, tallant amb un bol i anar farcint.
A mi me'n van sortir 12 i les vaig fer al forn. Queden genials!!!!


*** La soja texturitzada és un producte que s'extreu de la soja (evidentment) processant-la no sé com. És molt rica en proteïnes. Es presenta en diferents formats. La fina, que he utilitzat jo, quedaria molt semblant a la carn picada i es pot fer servir per fer bolognesa, hamburgueses vegetals etc. També n'hi ha en formats més grans. La venen deshidaratada pel que abans d'utilitzar s'ha de posar una estoneta en remull (15' és suficient).
Us deixo un enllaç sobre la soja texturitzada: http://www.directoalpaladar.com/ingredi ... na-vegetal
I una foto (de la fina):Imatge
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::