TR3 desembre-canapès, "montaditos" i torrades

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

TR3 desembre-canapès, "montaditos" i torrades

EntradaAutor: ametista » dv. nov. 30, 2012 11:55 pm

aquest mes la premisa serà fer servir una base de pa per fer:

canapès
Imatge

montaditos
Imatge

espardenyes
Imatge

torrades fredes
Imatge

torrades calentes
Imatge

paninis casolans
Imatge

...o el que se us acudeixi!!

la idea és simple, el pa com a base (de barra, de pagès, de motlle, torrat, biscottes grans, petits...) no es tracta de fer el pa, ni de fer massa de pizza, ni tampoc de fer servir pasta de full, brisa.... nooooooo, només pa!!!

au que aquest mes us ho poso molt facilet perquè si no teniu temps de cuinar només heu de fer foto de la torrada de l'esmorzar! ;-))) i si teniu temps, a currar-se uns canapès per nadal neu:-D

vaaaa, què fareu? :()()::::
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. des. 02, 2012 4:49 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 desembre

EntradaAutor: ametista » dv. nov. 30, 2012 11:56 pm

ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. gen. 31, 2013 4:24 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 desembre

EntradaAutor: muc » dg. des. 02, 2012 10:08 am

Ostres! quina bona idea! A veure què faig!
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: TR3 desembre

EntradaAutor: neuetes » dg. des. 02, 2012 11:07 am

Jo acostumo a fer per sopar últimament uns montaditos amb tonyina. Ho faig amb panets petits partits per al meitat i torrats a la torradora.
Quan encara està el pa calent de la torradora hi poso una culleradeta de tomàquet fregit (faig servir un sofregit casolà que faig de conserva), tonyina al damunt, olives (poden ser senceres o amb rodanxes), sal, oli i un rajet de crema de vinagre de mòdena (d'aquell que és més espès). Està boníssim!!

Si el faig aquesta setmana, us penjo fotos. :ok:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 desembre

EntradaAutor: ametista » dg. des. 02, 2012 4:48 pm

neuetes hola! :--/) que bons aquests montaditos de tonyina!
esperem fotos!!!!!!!!!!!!!!!!! :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: TR3 desembre-canapès, "montaditos" i torrades

EntradaAutor: neuetes » dg. des. 30, 2012 12:09 pm

Ostres! la foto, me n'havia oblidat. A veure si els faig aquest vespre i penjo fotos! :ok:
Avatar de l’usuari
llumer
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3140
Membre des de: dv. feb. 09, 2007 6:20 pm
Ubicació: el vallès occidental

Re: TR3 desembre-canapès, "montaditos" i torrades

EntradaAutor: llumer » dg. des. 30, 2012 7:05 pm

No es ben be montadito pero es facil i resulton...
Pa bimbo, l'estireu amb rodillo fentlo primet i rectangular...
Hi poseu philadelphia i pernil dolc ho enrotlleu i ho poseu al congelador una mica i ho talleu a rodanxes. Queden uns canapes monissims i facils.

Tb ho podeu farcir amb espinacs i pinyons, amb codony, etc...
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 desembre-canapès, "montaditos" i torrades

EntradaAutor: muc » dt. gen. 01, 2013 1:18 pm

Aix, no he pogut fer recepta aquest mes... Últimament no faig res amb pa..

Però el que havia fet algun cop amb baguette del dia abans és, tallar-la a llesques no molt gruixudes i fer una barreja de pernil dolç, formatge, ou batut, un rajolí de llet o crema de llet, una mica de sal i una mica de pebre, que quedi una massa més aviat espessa. Després poseu la barreja sobre les llesques i al forn! i just quan l'ou queda cuit i el formatge desfet, mmMmmmMmmm! :love:

De fet, a l'ou i la llet (o crema de llet) s'hi pot posar qualsevol altra cosa (restes de verdura al forn o bullides, per exemple..)

Bon any a totes! :-()-) :b-))) :-()-)
muc l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 02, 2013 1:25 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 desembre-canapès, "montaditos" i torrades

EntradaAutor: ametista » dc. gen. 02, 2013 11:39 am

muc, que bé, gràcies per l'aportació!! és que aquest mes de desembre ha tingut "l'honor" de ser el menys participatiu de la història neu:-) neu:-) neu:-)
per cert, com anomenaríem la teva recepta? és que no sé com posar-la a l'índex neu:-D
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 desembre-canapès, "montaditos" i torrades

EntradaAutor: muc » dc. gen. 02, 2013 1:24 pm

El gener serà més participatiu, ja veuràs!

Hmmm... torradetes amb ou, pernil dolç i formatge? neujor:-)

Ara veig que m'he deixat un ingredient a la recepta, vaig a canviar-ho...
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 desembre-canapès, "montaditos" i torrades

EntradaAutor: muc » ds. gen. 05, 2013 3:46 pm

Bona tarda!

Fa cosa d'un mes que, per temes de salut, no puc menjar res amb gluten, de fet, de moment, res de cereals, ni làctics de vaca, ni sucres, ni etc... :-o00m Total, que vam quedar amb l'ametista que jo adaptaria les coses del taller com pugués. Doncs nenes, ahir vaig descobrir una recepta d'aquelles que només es descobreixen quan t'has de trencar el coco i que us havia de posar perquè és genialíssima! i com que no sabia on posar-la, i el taller és per on em passejo més, doncs us la "colo" aquí amb l'excusa que la base "imita el pa", de fet, la base de pizza. De fet, pensant-ho.. és una recepta ideal per règims, o sigui també per les èpoques que venen... neujor:-)

Preparades? Us presento la meva pizza amb base de coliflor! Sí, sí, ho heu llegit bé, pizza amb base de coliflor! (Com veieu, jo encara tampoc em crec la descoberta que alegrarà els sopars dels divendres o de qualsevol dia de la setmana... :love: )

13-pizza feta.jpg


Ingredients (per a la base): (per a 2 persones)

200 g de “sèmola” de coliflor
100 g de formatge ratllat (en el meu cas, de cabra)
2 ous
1 gra d’all
sal
oli d’oliva

Per a aquesta recepta només ens calen les “floretes” de la coliflor, és a dir, sense tronquets. No llenceu els troncs sobrants de la coliflor, els podeu aprofitar per fer una crema o per qualsevol altra recepta. Poseu les floretes en una picadora i piqueu-les fins que quedin com si fóssin sèmola. Si no tinguéssiu picadora, també podeu fer servir un ratllador per desgranar la coliflor.

A continuació, emboliqueu aquesta sèmola amb paper de plata, fent un paquetet i poseu-la al forn uns 10 minuts a 200 graus. No hi poseu gens d’aigua, amb la pròpia humitat de la coliflor ja courà la coliflor i farà que no s’enganxi i quedi com una espècie de cuscús.

Mentrestant, ratlleu els 100 grams de formatge. Un cop hagueu tret la coliflor del forn, aboqueu-la en un bol gran i afegiu-hi un gra d’all picat, un bon pessic de sal, el formatge ratllat i els ous. Si els ous són molt grans, potser només us en cal un. Barregeu-ho bé i veureu que us queda una massa espessa (però que no es pot treballar amb les mans).

Aboqueu la massa sobre d’una plata amb paper de forn i amb una cullera esteneu-la per formar la base de la pizza. Poseu un rajolí d’oli per sobre, que ajudarà a torrar una mica la base i enforneu-la a 230 graus fins que comenci a estar torradeta.
Traieu la base de pizza del forn i ja la tindreu a punt la base per fer la vostra pizza preferida. En aquest cas, com veieu, hi hem escampat un parell de cullerades de salsa de tomàquet i hi hem posat per sobre xampinyons, tomàquet, ceba, pebrot, olives i una mica de formatge ratllat (no en cal gaire, ja que la massa ja en duu). Només l’haureu d’enforar un parell de minuts més. Nosaltres hem fet una pizza vegetariana, però podeu posar-hi el que vulgueu. L’única cosa que no us recomano és salsitxa o qualsevol carn que s’hagi de coure, ja que quan torneu a enfornar la pizza, tardarà ben pocs minuts ens estar llesta.

Espero que la proveu, el resultat realment és espectacular!!!! Aquí només he pujat una foto, però al meu bloc, on he publicat la recepta, http://cuinadefireta.wordpress.com/2013 ... se-farina/, veureu més imatges (entre d'altres el tamany de les "floretes" (si agafeu massa tronc la "sèmola" no quedarà bé) i també una foto de com queda la "sèmola".

Bon profit!!! :b-))) :b-)))
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 desembre-canapès, "montaditos" i torrades

EntradaAutor: muc » ds. gen. 05, 2013 8:25 pm

Que bé que t'hagi agradat Ramtri! :love: A veure, a mi la coliflor també m'agrada molt, però jo no trobo que tingui gaire gust de coliflor feta així, almenys no trobo que tingui gust fort. A veure si la proves i ja em diràs el que! >.-<:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 desembre-canapès, "montaditos" i torrades

EntradaAutor: ametista » ds. gen. 05, 2013 11:04 pm

muc espectaculaaaar!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
l'he de provar!!!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 desembre-canapès, "montaditos" i torrades

EntradaAutor: muc » dg. gen. 06, 2013 10:06 am

>.-<: >.-<: >.-<: que bé que us agradi! el resultat jo el trobo impressionant!
La recepta original era amb 200 grams de formatge i només 1 ou, però vaig decidir canviar-ho perquè 1) no sabia si tant formatge de cabra seria massa fort 2) el formatge que gasto ara és força caret :love: i 3) si no no podia dir que la recepta és una mica de règim >.-<:
Estic pensant en variar la recepta i provar de fer amb la massa aquesta bases de montaditos..A més, vull provar de fer-la amb bròquil (massa de pizza verda? :love: )

Total, que ja l'he fet dos dies i avui toca fer alguna recepta amb tot el munt de tronquets de coliflor que tinc a la nevera... neujor:-) neu:-)
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 desembre-canapès, "montaditos" i torrades

EntradaAutor: ametista » dj. gen. 31, 2013 4:23 pm

ni que sigui amb una simple torradeta, partiparé al taller del mes de desembre...

TORRADA AMB TONYINA CASOLANA

torrada tonyina.jpg


la conserva de tonyina l'ha fet l'ametistu :love:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Merche83
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 9:32 am

Re: TR3 desembre-canapès, "montaditos" i torrades

EntradaAutor: Merche83 » dv. feb. 22, 2013 4:39 pm

Vaig tard pero vaig...
les receptes amb pa ens salven molts sopar i no volia deixar d'aportar alguna idea...
paninis, quan m'ha sobrat bastant pa de barra del migdia ja tinc el sopar fet, parteixo la barra com si anes a fer entrepans li ficu tomaquet fregit i els ingredients que trobi per la nevera (tonyina, pernil dolç, frankfurts, baco, olives), una mica de formatge i a gratinar al forn, ja tenim paninis casolans!
al mercadona venen un pa de motlle que es diu mediterrani (Em sembla :-:) ) que esta fet amb tomaquet i olives i no se que més que ens agrada molt per fer torrades per sopar, faig revuelto d'ou i bolets un tranchete i a sobre de la torrada aquesta i bonisim!!!
bikinis no se si tmb entrarien dintre d'aquest post... de tonyina, de sobrasada i els classics pernil dolç i formatge

i ara em recreare una mica amb els canapes, el meu marit es de Valladolid i no perdono un viatge allà (per curt que sigui) sense fer un dinar pels carrers centrics de la capital (els seus pares viuen a un poble) prenent montaditos o "pinxos" com ells els hi diuen... ara a aquest ordinaodr no en tinc cap foto pero hi ha llocs on fan unes currades... i estan bonisims!!! pues amb uns amics sempre feiem sopars de diferents llocs (japo, mexica, america,...) i un cop nosaltres la varem fer de pinxus, adjuntu fotu que val més que mil paraules, vam fer dos de cada erem dos parelles i cada pinxu es compartia amb la parella per poder provar més... en total crec que vam fer 10 sabors diferents...
Imatge
2/01/11 TE+
.....
25/08/11 Te tenemos con nosotros!
ImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::