TR3 febrer-creps

Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

TR3 febrer-creps

EntradaAutor: ametista » dv. feb. 01, 2013 11:47 am

aquest mes farem...

:elefant: :lfantrose: CREPS! :lfantrose: :elefant:

dolces o salades, calentes o fredes, per esmorzar, berenar, dinar, sopar o per postres!

mmm! Imatge

us animeu?
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 01, 2013 9:47 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR3 febrer

EntradaAutor: Ponioleta » dv. feb. 01, 2013 12:10 pm

ooooh!! això sí que ho faré!!!
Mira, diumenge per esmorzar!!! xx:-D xx:-D
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 febrer

EntradaAutor: ametista » dv. feb. 01, 2013 12:21 pm

;-))) ;-))) nosaltres és que en vam fer diumenge passat per esmorzar :r) (per petició expressa dels nens, que feia dies que m'ho demanaven després de veure un capítol de la Pepa la Porqueta que en feien...però les nostres no van anar a parar al sostre! neu:-D )

.....o sigui que ja tinc una foto, a veure si després la trec del mòbil....però espero repetir esmorzar "dominguero" perquè va ser una mica improvisat i la foto també... :content:

ui, que em deixava l'índex!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 febrer

EntradaAutor: ametista » dv. feb. 01, 2013 12:22 pm

ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. jul. 07, 2013 8:41 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR3 febrer

EntradaAutor: Ponioleta » dv. feb. 01, 2013 12:26 pm

Jo en vaig fer l'altre dia per esmorzar, pensant que al Bernat li agradarien (és bastant llaminer) i no en va fer ni cas! No les va voler ni tastar...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 febrer

EntradaAutor: ametista » dv. feb. 01, 2013 1:03 pm

:r) com t'entenc! just em va passar aquesta setmana amb el meu gran, que un amiguet menjava un donut i ell en volia però no en pot menjar (té al·lèrgia als fruits secs i especialment a les avellanes i els donuts tenen traces d'avellana! ?-) ) total, que la mama es dedica a buscar receptes i fer donuts casolans...i el paio no se n'ha menjat ni un!!!!! és que no ha volgut ni tastar-los!! :-(( :-(( :-((
què hi farem...però penso repetir, que als altres sí que ens van agradar ;-)))

i sobre les creps...suposo que la clau està en el farcit, no? de què les vas fer?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR3 febrer

EntradaAutor: Ponioleta » dv. feb. 01, 2013 1:12 pm

ametista ha escrit:i sobre les creps...suposo que la clau està en el farcit, no? de què les vas fer?


La veritat és que com que van ser bastant improvisades van ser de sucre i de melmelada. Si hagués fet xocolata llavors segur que se les menja (o llepa la xocolata i deixa la crep!! xx:-D )
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 febrer

EntradaAutor: ametista » dv. feb. 01, 2013 1:34 pm

:r) doncs ja saps, aquest diumenge tocaran de xocolata!

les meves com que també van ser improvisades van ser de formatge fresc i mel...això de la xocolata, mmmmmmmmmm no, no!!! que no em convé!!!!!!!!!!!!!!!!!! :elefant: ...pero no ho descarto :-D
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 febrer

EntradaAutor: muc » dv. feb. 01, 2013 6:53 pm

Sí!!!!! Creps!!! i aquest mes ja us dic què faré: creps amb farina de blat de sarraí (farina de fajol), sense gluten! neu:-D neu:-D En vaig fer l'altre dia i ja tenia ganes de repetir >.-<: >.-<: >.-<:
Avatar de l’usuari
hiolambda
:: pantera
:: pantera
Entrades: 850
Membre des de: dc. oct. 29, 2008 8:05 pm
Ubicació: Lleida

Re: TR3 febrer

EntradaAutor: hiolambda » dl. feb. 04, 2013 11:20 am

Hola,

No he participat mai, però m'ha fet gràcia veure que el tema del taller son els creps.
Aquestes vacances d'estiu vam dinar a una creperia i el nen no va menjar res perquè no li van agradar. Era l'únic establiment que havíem trobat obert en un poblet molt petit molt petit de França.
Total, que quina sorpresa quan l'altre dia de postres a l'escola tenien crep de xocolata i se l'havia menjat tota. La veritat és que em crec l'informe de l'escola... i ell m'ho va confirmar. Així que dissabte em vam fer per a berenar i els nens em van ajudar. No tinc fotos. Les vam fer de Nutella...

Ingredients (per a quatre persones):

un ou
dos cullerades de farina
una culleradeta de mantega (margarina vegetal en el nostre cas).

50 ml. de llet

Vam tirar l'ou al vas de la batidora, vam afegir les dues cullerades de farina i la llet i que s'anés desfent bé. Al final la culleradeta de mantega, desfeta. Tot ben integrat i cap a la paella, sucada amb mantega també.
En surten justament quatre de creps. El nen se la va menjar gustosament. El que passa és que entre que les feia, li posava la nutella i tot plegat, s'havia refredat el crep i no està tan bo com els que menges a qualsevol paradeta tot passejant
Hiolambda
http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/

Imatge

Imatge

Gairebé 1000 dies alletant als meus petits!!!
Avatar de l’usuari
hiolambda
:: pantera
:: pantera
Entrades: 850
Membre des de: dc. oct. 29, 2008 8:05 pm
Ubicació: Lleida

Re: TR3 febrer

EntradaAutor: hiolambda » dl. feb. 11, 2013 7:51 am

Per si us interessa, vam tornar a fer creps i llavors sí que vaig fer fotos i ho he publicat al meu bloc.
http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/2013/02/creps.html
Hiolambda
http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/

Imatge

Imatge

Gairebé 1000 dies alletant als meus petits!!!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: TR3 febrer

EntradaAutor: Ponioleta » dl. feb. 11, 2013 10:25 am

Hem fet creps!!

El meu fill segueix passant, i això que les vam fer de xocolata!
Ara, prepara-les sí que li ha agradat... però me les he hagut de menjar totes jo! xx:-D xx:-D

Com sabeu, nosaltres no mengem ous ni llet, pel que hem fet unes creps una mica especials.
Al no portar ou, la massa és trenca bastant i no es poden fer massa primes. Així que hem fet un mix entre creps i les típiques tortitas que prenen per esmorzar a les series ianquis xxcool

Ingredients
1 tassa de farina
1 tassa i mitja de llet vegetal
2 cullerades soperes d'oli d'oliva
una cullerada sopera de sucre

Per fer-les no té massa secret. Va bé una paella antiadherent bona (o nova!). Jo poso un cullerot de massa cada vegada. I no inclino massa la paella perquè no quedi massa gran i fina (que llavors es trenca). Cal que estigui ben feta la crep per un cantó abans de girar-la (a més com que són més gruixudes si no les fem bé queden crues i tenen una mica de gust de farina).

També les vaig fer amb sucre i amb mermelada, però no tinc fotos. De fet vaig fer fotos de l'última, i se'm va trencar una mica al girar-la xxcool
PicMonkey Collage.jpg


Doncs ja ho sabeu, si un dia us moriu de ganes de menjar creps però no teniu ous, o teniu un fill, amic del fill, nebot o el que sigui amb al.lèrgia a l'ou... xxo.0.o

I la foto (us he fet un collage xxcool )
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: TR3 febrer

EntradaAutor: glorieta » dj. feb. 14, 2013 10:32 am

Ponioleta, me les apunto, tot i que potser en breu ja les pidrem fer amb ou. No participo pq no soc gens "cocinitas" pero m'encanta seguir el taller!!!!
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Avatar de l’usuari
Merche83
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 9:32 am

Re: TR3 febrer

EntradaAutor: Merche83 » dv. feb. 22, 2013 4:13 pm

eii fa molt que no passo per aquí pero vaig participar a la primera versió del taller de cuina quan encara estava embarassada, ara amb un nen d'any i mig li dedico poc temps a la cuina, tenim la sort de poder anar cada dia a dinar fora i ho aprofitem, els sopars son sempre més rapids i amb qualsevol tonteria o alguna cosa a la planxa ho tenim fet...
pero la veritat es que m'agrada cuinar i quan tinc una mica de temps m'agrada dedicar-m'hi, així que em proposo tornar a participar al taller de receptes, almenys una recepta al mes sere capaç de fer-la, no???
començant per crepes... mai n'he fet així que la setmana que ve fare un dia per sopar o berenar a veure que tal.... ja penjare fotos
Imatge
2/01/11 TE+
.....
25/08/11 Te tenemos con nosotros!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 febrer-creps

EntradaAutor: ametista » dv. març 01, 2013 9:58 am

Merche holaaaa! :--/) :--/) :--/) rebenvinguda! que bé que t'animis a participar altre cop >.-<:

aquesta edició no estem molt animades...però anem fent ;-)))
(i tinc esperances que la pròxima edició triomfi.....perquè serà de dolços i reposteria! :content: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 febrer-creps

EntradaAutor: ametista » dv. març 01, 2013 10:02 am

quin caaaap! pensava que havia posat la meva foto de la crep!
no és molt lluïda però algo és algo o-o:)

CREPS DE FORMATGE FRESC

2 ous
125 gr de farina
300 ml de llet
15 ml d'oli

surten unes 8 racions, nosaltres les vam fer de formatge fresc amb mel...bé, a mi la mel no m'emociona i m'hi vaig posar uns tallets de pruna : lasito :

crep.JPG
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Merche83
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1197
Membre des de: dj. gen. 14, 2010 9:32 am

Re: TR3 febrer-creps

EntradaAutor: Merche83 » dv. març 01, 2013 11:12 am

ametista ha escrit:Merche holaaaa! :--/) :--/) :--/) rebenvinguda! que bé que t'animis a participar altre cop >.-<:

aquesta edició no estem molt animades...però anem fent ;-)))
(i tinc esperances que la pròxima edició triomfi.....perquè serà de dolços i reposteria! :content: )


gracies ametista!!! les creps no m'ha donat temps de fer-les diins el mes pero tinc intencio de fer-les encara que ja siguem a març.....

hmmmmm dolços i reposteria... just avui que començo la dieta :r) :r)
Imatge
2/01/11 TE+
.....
25/08/11 Te tenemos con nosotros!
ImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 febrer-creps

EntradaAutor: ametista » dv. març 01, 2013 11:25 am

Merche83 ha escrit:hmmmmm dolços i reposteria... just avui que començo la dieta :r) :r)


tranquil·la tens fins setembre! ;-) :r)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: TR3 febrer-creps

EntradaAutor: muc » dj. jul. 04, 2013 4:25 pm

Fa mooolt de temps que vaig dir que faria les creps bretones i avui, que les he posat al fil de coses sense gluten, m'he recordat que també la volia posar aquí, la recepta. Aquí us la deixo (em sembla que en faré avui o demà, perquè al buscar de nou la recepta me n'han vingut unes ganes :love: :love: :love: )


Galettes bretones

Ingredients:

125g de farina de blat de sarraí (farina de fajol)
2 ous
200 ml d'aigua
sal
15g de mantega o margarina
125 ml de suc de poma amb gas (meitat suc de poma i meitat aigua amb gas)

Barregeu la farina, la sal (un parell de pessics) i els ous en un bol gran. Aneu-hi afegint a poc a poc l'aigua. Barrejar molt bé amb una batedora elèctrica i deixar reposar (tapat) entre 2 i 4 hores a la nevera (espesseirà força).

Un cop ho traieu de la nevera, afegiu-hi, la mantega o margarina fosa i el suc de poma amb aigua amb gas. Feu les creps en una paella, posant una mica de mantega o margarina a la paella. Amb aquestes mides, poden sortir-ne unes 8 (depenent de la mida de la paella ).

Finalment, ompliu les galettes. Una de les meves combinacions preferides és amb pernil dolç, formatge, ceba i ou ferrat :love:
Les galettes bretones acostumen a ser sempre salades. Suposo que es poden fer també dolces, afegint una mica de sucre o xarop d'atzavara a la massa.

galette.jpg


Us adjunto una foto d'un esmorzar de diumenge (vaig fer la primera massa el dia abans al vespre), i ho vaig acompanyar amb llet d'avellanes (si voleu la recepta de la llet d'avellanes, que és facilíssima i boníssima, la trobareu al meu bloc http://cuinadefireta.wordpress.com/2013 ... avellanes/ :content:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: TR3 febrer-creps

EntradaAutor: ametista » dg. jul. 07, 2013 8:40 pm

muc quina pinta, mmmm >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Taller de Receptes”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::