tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

Llibres, contes, revistes...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: ametista » dt. nov. 29, 2016 2:18 pm

doncs això, en algun post més d'una hem comentat que portem un registre de les nostres lectures (fem llistes, excels...) i la nienna va comentar que feia servir una web, Goodreads... he entrat a xafardejar i no me n'he pogut estar, m'he apuntat! :content: però ara he d'investigar com funciona :r)

nienna ens ho expliques una mica?

i la resta, quins mètodes feu servir?

jo fins ara feia servir un excel (amb llistes de lectures per any, càlcul de mitjanes de llibres per any, per mes... frikades vaja :content: ) però potser amb això del goodreads canviaré de sistema ;-)))
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
MarionCole
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: MarionCole » dt. nov. 29, 2016 5:37 pm

Jo estic al goodreads per tafanejar i porto un registre a mà en una llibreta molt bonica de la llibreria "PAPIRVM" (carrer Llibreters, a BCN). Puntuo els llibres de l'1 al 5 i faig un comentari molt breu. Me n'estic molt, de posar 5, però alguns n'hi ha.

Em dono la llicència per rebaixar la puntuació amb el pas del temps. Pot pasar que un llibre m'agradi molt però que amb el pas del temps oblidi de què anava. Vol dir que no era un 5 i el rebaixo a 4. Els autèntics 5 no s'obliden (un Lolita, un Madame Bovary, un 100 años de soledad, un "Adiós, hasta mañana" d'en William Maxwell, algun Zweig, i d'altres).

El darrer 5 que he posat és a "La mort del pare", d'en Karl Ove Knausgard. Un periodista de El País deia això que em passa a mi: el temps dirà si hem llegit una obra mestra o és que ens hem flipat entre tots.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. nov. 29, 2016 9:51 pm

Bones!
Jo arran del comentari de la Nienna em vaig posar a xafardejar, em vaig inscriure a Goodreads i a Librarything, aquest segon el trobo una mica més senzill. Tot i això, el "problema" és que he introduït 3 o 4 llibres només. Temps enrere, estava al Què llegeixes? una web de llibres i lectures on també havia participat en grups de lectura i on tenia la biblioteca totalment actualitzada. Però van canvia el format a més modern justament quan vaig tenir a l'Isaac i no m'he posat més a mirar com funciona.
Tenia i tinc un excel, amb registre des del 2005, i com tu Ametista amb número de pàgines llegides per any, i tal i tal. No el penso esborrar, a mi el sistema em va bé. La meva puntuació és la següent, amb abreviatures: No començat, Fullejat, No acabat, Deixat (la diferència entre aquests dos últims és sí m'agradava el llibre o no). I els llibres acabats: Ves, Bé, Molt bé, Excel·lent.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: ametista » dl. des. 05, 2016 1:53 pm

MarionCole el registre a la llibreta bonica deu ser ben xulo també! jo abans ho feia per escrit també (tenia l'agenda plena de llistes :content: ) però des que l'excel va entrar a la meva vida tot va canviar :r) sóc molt fan de l'excel i el faig servir per tot així que pels llibres no podia ser menys!

Anna Maria que canviaria de sistema era una manera de parlar, realment no deixaré l'excel tampoc tot i que ara faci servir també el goodreads... D'excels en tinc tres: un amb tot l'inventari de llibres que tinc (marcats els llegits i els no llegits i estadístiques vàries: % de llegits, etc), un altre amb la llista de lectures per anys (i mitjanes de lectures, pàgines...) i un altre amb tots els que tinc al kindle, que vaig arribar a un punt que ja no m'aclaria (i també marco els llegits, els que em queden per llegir...)
el que no feia era puntuar-los.... però ara ho faig al goodreads o-o:)

sobre el goodreads he començat a introduir llibres i buf...! tela! però està molt bé, m'agrada veure les estadístiques: tants llibres llegits l'any X, el més llarg va ser tal, etc. La llàstima és que pel que he vist no pots posar lectures repetides (per exemple aquest any no he pogut posar que he rellegit "La casa de los espíritus"...) però per la resta de moment m'agrada!! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: Anna Maria » dt. des. 06, 2016 7:01 am

Bones de nou,
a mi em va saber greu que canviessin la plataforma del QL, ja que vaig passar moltes estones actualitzant la biblioteca. Faltaven moltes pàgines de llibres i em vaig dedicar a buscar-les i a passar-les als gestors de la web perquè les introduissin.... i clar, ara desconfio que em pugui tornar a passar. Per això el tema de l'excel, jo també tinc l'excel amb fórmules per tal que em conti els llibres llegits, en aquest cas si l'autor és català, espanyol o d'altres paÏsos, i si el llibre està llegit en català o castellà també.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: nienna » dt. des. 06, 2016 7:25 am

Bon dia!

AnnaMaria al Goodreads si estas llegint un llibre que no hi es el pots afegir tu mateixa. Jo ho he fer amb algun.

Ametista, el truc per posar les relectures de moment fins que hi hagi una opció oficial es que vagis al llibre que ja havies llegut, anar a All editions i escollir una edició diferent per marcar com a llegida. Prova-ho a veure si et funciona!

Per cert, vaig rebre la teva solicitud!! >.-<: >.-<: ara ja ens anem inspirant per alla també. A finals d'any envien un correu del teu any en llibres, es un resum que queda molt bonic, fa il•lusió veure-ho així!
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: nienna » dt. des. 06, 2016 7:28 am

Mireu per exemple el resum de 2015, intento pujar la foto amb el mobil a veure si deixa!
Fitxers adjunts
IMG_0001.PNG
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: ametista » dt. des. 06, 2016 4:07 pm

nienna siiiii! >.-<: >.-<: em va fer gràcia perquè vaig veure que estaves "currently reading" el de "La piedra lunar" i vaig pensar "és ella!" :love:

que xulo això del resum de l'any! jo a veure si puc complir l'objectiu que m'he posat... aquest any fatal, he llegit molt menys del que voldria (de fet només els del Club de lectura!) però espero millorar-ho l'any que ve, m'he d'organitzar millor :-:)

ah, això dels llibres repetits ho he provat i per exemple amb "Orgull i perjudici" ha colat :ok: >.-<: però amb "La casa de los espíritus" no hi ha manera... a "All editions" em surten totes com a "switch to this edition" i cap que pugui afegir :ufs:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: nienna » dt. des. 06, 2016 8:35 pm

Ametista quina gràcia amb la piedra lunar, potser d'aqui un any encara estara a Currently reading :r)

En això dels repetits, no li donis al switch to this edition sino entra a l'edició que vulguis i a algun lloc surt Review this edition. Prova-ho a veure si et funciona!

Jo aquest any m'havia proposat llegir 30 llibres i en porto 31, tot gràcies a la varicel•la que em va tenir 2 setmanes al llit i un mes de baixa :content:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: ametista » dc. des. 07, 2016 9:37 am

nienna ha escrit:En això dels repetits, no li donis al switch to this edition sino entra a l'edició que vulguis i a algun lloc surt Review this edition. Prova-ho a veure si et funciona!


SIIIIII m'ha funcionat!!!!!!!!!!!!! gràcies nienna!!! >.-<: >.-<:

ostres tela amb la varicel·la! sort que almenys li vas poder treure profit (lector) ;-)))
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. des. 07, 2016 11:37 pm

Ostres Nienna,
espero que ja estiguis totalment recuperada, la varicel·la en adults sol ser heavy. Vas poder aprofitar i això està bé, jo amb les hores que vaig tenir l'Isaac enganxat al pit no ho vaig aprofitar gaire, no tenia les hormones gaire llegidores, i ara em sembla un temps perdut perquè em quedava mirant la tele, que hi ha alugna cosa que està bé però la resta puf.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: ametista » dv. feb. 10, 2017 12:24 pm

eeei al Goodreads ja es poden afegir relectures! >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: nienna » dg. feb. 12, 2017 8:05 am

Siiii ho vaig veure l'altre dia i vaig pensar en tu :b-))) :b-)))

Jo la veritat amb Goodreads llegeixo més que abans, em motiva molt, ha sigut tot un descobriment >.-<: >.-<: >.-<:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: ametista » dg. feb. 12, 2017 6:14 pm

nienna ha escrit:Jo la veritat amb Goodreads llegeixo més que abans, em motiva molt, ha sigut tot un descobriment >.-<: >.-<: >.-<:


siiiiiii a mi em passa igual! >.-<: >.-<: >.-<:

a més, després de "El nom de la rosa" que se m'ha fet tan llarg em venien de gust llibres curtets :content: i clar, a principis d'any m'havia posat un reading challenge força conservador (12 llibres a l'any amb l'esperança de fer 1 al mes) però ja vaig per la meitat! que és enganyós perquè són llibres curts però clar, tot suma! així que acabaré pujant-me el challenge segur! ;-)))

EDITO: ja m'he pujat el reading challenge, m'he proposat llegir 20 llibres aquest any! :()()::::
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: ametista » dl. jul. 09, 2018 12:06 pm

copio això aquí, per si a algú li interessa! :ok:

ametista ha escrit:
Raqueleta ha escrit:Si és que a sobre no sé dir que no... perquè tot ho vull provar i fer... Ja estic en un grup a FB de llibres i és una merda perquè et ve de gust llegir mil llibres i les llistes són eternes, només em falta el Goodreads aquest!
Va, explica, és una app? Què he de fer? (sospir, sospir, sospir)

:-D :-D :-D

és una web https://www.goodreads.com
però evidentment també et pots descarregar l'app i des del mòbil, tablet... anar actualizant les lectures i el que vulguis :ok:

només t'has d'inscriure amb email i contrasenya i ja estàs dins, per defecte tens tres llistes (en realitat són shelves=prestatges) la de llibres llegits (Read) els que vols llegir (Want to Read) i els que estiguis llegint al moment (Currently Reading) o sigui que si afegeixes el llibre que estàs llegint ara, t'apareixerà a Currently Reading i quan l'acabis ja t'apareixerà a Read :ok: i tots aquests llibres de les llistes eternes els pots anar posant a Want to Read :content:

quan llegeixes un llibre pots indicar que l'has acabat i prou (és el que fa aquella amiga meva que no té temps) o pots anar actualitzant l'estat de la lectura conforme avances (pàgina per la que vas o % si és ebook) Quan l'acabes el pots valorar posant-li estrelles (de 1 a 5) i opcionalment escriure una ressenya, comentari...

això seria "lo bàsic" :content: a partir d'aquí es poden fer més coses (quan tinguis temps) com ara crear més prestatges amb les categories que vulguis (jo per exemple tinc TANTS llibres a la llista de Want to Read que me n'he fet una altra de To Read Next, per anar prioritzant) també pots afegir llibres que has llegit en el passat, seguir autors per veure què llegeixen o si publiquen un nou llibre, et pots posar un Reading Challenge (quants llibres vols llegir aquest any), pots veure què llegeixen les teves amistats, fer comentaris, recomanacions.......... i més coses, però no et vull atabalar :-D
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: Takita » dv. des. 07, 2018 7:08 pm

Gràcies, Ametista, m'inscriuré i a veure què tal. Vaig entrar a tafaneajar quan m'ho vas dir, però m'ho miraré amb més calma, perquè ho vaig veure complicat...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: ametista » dv. des. 07, 2018 7:10 pm

sí, al principi sembla complicat però un cop dins no ho és tant i és força visual, si t'animes i tens algun dubte pregunta! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: Jomateixa82 » dv. des. 07, 2018 11:53 pm

Ostres noies!

Sembla molt xulo això del goodreads. Jo tinc ganes de posar-me a llegir però no tinc temps material... I sí, si vols es troba temps bla bla bla, però no... Família + Feina + Tasques a casa + Doctorat = sense hores lliures al dia.... Tot el que llegeixo són articles científics i em podeu ben creure que n'estic ben farta... A veure si acabo aviat i em reenganxo a la lectura (o millor dit m'hi enganxo, perquè això de llegir un llibre al mes no ho he fet mai!) que la veritat és que em ve de gust, perquè realment quan he llegit algun llibre que m'ha agradat molt ho he fet en pocs dies i m'ha entusiasmat.

Quan m'hi poso us busco perquè em recomaneu títols!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: ametista » ds. des. 08, 2018 2:43 pm

Jomateixa82 ha escrit:Quan m'hi poso us busco perquè em recomaneu títols!


sí anima't!!! a mi m'agrada molt >.-<: i penso que encara que ara estiguis ocupada amb el Doctorat i no puguis llegir massa ho pots fer servir per anar omplint mica en mica la teva llista de llibres, tan els llegits (a vegades de memòria no hi caus però xafardejant per allí o mirant què han llegit les teves amistats vas dient "ai, aquest l'he llegit! ai mira, aquest també!" :content: i en vas afegint) com les futures lectures, llibres que et cridin l'atenció i te'ls vas posant a la llista de "want to read" :ok:

ah i aprofitant que aviat comencem nou any et pots posar un "Reading Challenge", si ara mateix tens poc temps et pots proposar un repte tranquil, de per exemple 5 llibres en tot el 2019 i ja aniràs veient com va (es pot canviar (pujar o baixar) les vegades que vulguis) com ho veusss?

jo és que sempre animo a tothom a apuntar-s'hi perquè per mi ha sigut un gran descobriment! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. des. 08, 2018 11:12 pm

Vinga va... Sóc molt influenciable i ja m'he registrat al goodreads jajajaja

Avui no tinc temps d'entretenir-m'hi massa. Un altre dia ho miraré amb més detall i intentaré fer memòria de llibres que he llegit (realment fa moooolt temps que no llegeixo). He fet això de puntuar llibres perquè em recomanéssin coses però tinc un problema, només recordo els que m'han agradat molt, o un que no em va agradar gens, de manera que tot són 5... I llavors he sortit per mirar altres apartats i quan he volgut tornar a puntuar no sé on s'ha d'anar jejeje

He buscat un llibre en català que en el seu moment em va agradar molt i no surt. Fa la sensació que és sobretot de llibres en anglès (amb les seves traduccions) o també hi ha espanyol i català?

Bé, ja miraré d'entretenir-m'hi una altre estona.

El repte de 2019 no el puc posar encara, i pel 2018 no val la pena que em proposi llegir-ne ni un perquè no crec que el compleixi jejeje Però suposo que si et marques un objectiu et vas motivant sol.

Apa, ja us explicaré si progresso en el goodreads durant el 2019!

Torna a “Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::