tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

Llibres, contes, revistes...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: Anna Maria » dg. des. 09, 2018 3:29 am

Ep! Bones!
Doncs Takita i Jomateixa, benvingudes al Goodreads!
Si voleu, podem fer sol·licitud d'amistat, jo allí també sóc Anna Maria. Teniu el mateix nick allí o un altre? Si no voleu que figuri aquí me'l passeu per privat. Jo us faré la sol·licitud d'amistat. A la part de dalt a la dreta de la pantalla, hi ha un dibuix com d'uns tres caps, on quan us faci la sol·licitud us sortirà un avís en forma de número. Vosaltres hi cliqueu (no recordo si us torna a demanar la contrasenya) i llavors cliqueu a acceptar a la sol·licitud que hi vegeu Anna Maria (ho dic perquè a vegades fan sol·licituds persones que no coneixem, suposo que com al facebook).
Pel que fa als llibres en català, doncs sí, molta cosa està en anglès, però es pot afegir! Si voleu, de moment us puc incloure els llibres que aneu necessitant, i quan ho sapigueu fer vosaltres doncs cap problema.
Bé, no puc acabar sense recomanar-vos que el dia que pugueu, si voleu, us apunteu al club de lectura, jejejej
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: ametista » dg. des. 09, 2018 1:36 pm

Jomateixa82 ha escrit:Vinga va... Sóc molt influenciable i ja m'he registrat al goodreads jajajaja

:-D :-D :-D

això de puntuar per les recomanacions podria ser algo que et surt només quan t'apuntes nou i per això ara no ho trobes? els que ja has puntuat ara t'han de sortir directament a la llista de llegits (Read) i per afegir-ne o els busques directament posant el títol o l'autor al requadre que hi ha dalt de tot ("search books") o segueixes xafardejant i puntuant (al menú Browse hi ha recommendations, llistes, etc)

sobre llibres en català ja t'ho ha dit l'Anna Maria, n'hi ha molts en anglès (i a "All editions" esculls si l'has llegit en català o castella) però és veritat que d'autors catalans no n'hi ha tants... però n'hi ha, eh? i si no hi són, els afegim :content: (l'Anna Maria n'ha posat molts ja >.-<: i jo n'he posat alguns per ma mare, que sempre llegeix autors catalans)

sobre el repte del 2019 sí, t'has d'esperar a que comenci l'any :content: però sí que motiva molt, eh? >.-<:

i sobre les sol·licituds d'amistat ja us ho ha explicat l'Anna Maria, si voleu ens trobem allí :ok:
(jo al goodreads hi tinc el meu nom de veritat així que si voleu que ens hi trobem ho parlem per privat)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: Jomateixa82 » dg. des. 09, 2018 10:54 pm

Hola de nou!

Doncs el meu usuari en el goodreads és el meu nom real, i encara que us el passi per privat ni deu haver molts, perquè, per exemple he buscat Anna Maria i me'n surten un munt!!!!! Quines dades més us hauria de donar perquè sapigueu qui sóc? O bé miraré de canviar el nom d'usuari i posaré també Jomateixa82...
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: ametista » dl. des. 10, 2018 6:58 am

no cal que et canviïs el nom, per privat ens podem passar l'enllaç del nostre perfil :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. des. 11, 2018 10:52 pm

Hola Anna Maria i Ametista!!

Ja us he adjuntat! Sóc la intrusa que us demana amistat al goodreads jejeje
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: ametista » dt. des. 11, 2018 11:00 pm

>.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. des. 12, 2018 10:01 am

:p-) :p-) :p-)
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: Anna Maria » dc. des. 12, 2018 11:02 am

Per cert jomateixa, ara hi pensava, si una part del que llegeixes són llibres també els pots incloure al goodreads, i pots crear la categoria de llibres de feina, llibres científics, etc.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. des. 12, 2018 10:31 pm

Hola Anna Maria,

Ja em miraré aquesta opció que comentes doncs!
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: ametista » dj. des. 24, 2020 11:22 am

noies noies he fet un descobriment! resulta que han tret una web alternativa a Goodreads :miko: bé, n'hi haurà més d'una suposo però aquesta és nova i té algunes funcions que trobo que falten al Goodreads >.-<:

això sí, després de xafardejar una mica per mi no és una alternativa real sinó un complement, jo no deixaré de fer servir el Goodreads perquè hi ha coses que m'agraden i que per exemple aquesta web nova no té (com ara mostrar el progrés de la lectura) o no del tot (fer totes les llistes que vulguis i el fàcil accés a aquestes i a les dades de cada llibre, poder ordenar-los per diferents criteris, etc... per una friki amb llistitis com jo tot això és important! :content:)

la web es diu The StoryGraph, la coneixeu? (o TSG per escurçar) encara està en fase beta, el llançament oficial és el dia 1 de gener així que pot ser que de cara a l'any que ve sigui més completa. La part bona és que es poden importar les dades del Goodreads i no cal introduir de nou tots els llibres, això sí, pot haver-hi alguna dada desajustada que després vas corregint (pot faltar alguna data de lectura o un llibre no consta com a llegit, etc) suposo que són coses que aniran millorant amb el temps!

com a coses a favor del TSG es veu que ajusta més les recomanacions que et fa (fins i tot et fa un qüestionari de gustos literaris que pots anar modificant si vols) pel que es veu és un gran avantatge respecte a goodreads que des que el va comprar amazon les recomanacions no han evolucionat i fan anar un algoritme poc acurat i que moltes vegades només recomana llibres que es venen a amazon

més coses a favor:

- a la llista TO READ pots aplicar un filtre per buscar la següent lectura segons els criteris que et vingui de gust: gènere, número de pàgines, si es llegeix ràpid o no, si és divertit, etc.

- en valorar una lectura es poden posar mitges estrelles o fins i tot 0.25 o 0.75

- si has d'afegir un llibre hi ha un pas previ en comparació a goodreads, poses títol i autor i la pròpia web el busca i l'afegeix (si no el troba et dóna l'opció de buscar-lo per isbn i si tampoc el troba llavors tens l'opció d'afegir-lo)

- les estadístiques de lectura són molt més completes i pots triar veure les d'un mes concret, un any, o el total

- a més del reading challenge anual tens l'opció de crear tots els reading challenges que vulguis, i poden ser individuals, compartits o públics

bé, i alguna cosa més que ara no recordo... també hi ha coses que es troben a faltar al TSG eh? com editar un llibre o canviar l'edició que has llegit (o potser encara no he descobert com es fa) però la veritat és que fa bona pinta, a veure si a partir del dia 1 té més funcions o en poleixen algunes!

i ja us dic, per mi serà un complement del Goodreads que tot i les seves mancances em continua agradant molt! (de moment ho veig com Goodreads = registre de lectures The StoryGraph = triar llibres i crear reptes lectors)

us poso un enllaç d'una review on podreu veure algunes imatges de la web https://becandbooks.com/move-over-goodreads-the-storygraph-is-in-town/

ja em direu què us sembla! i bon Nadal! xxcool
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: Anna Maria » dj. des. 24, 2020 11:05 pm

Bones!
Fa bona pinta! de moment he creat compte, no he transportat la meva biblio de Goodreads, vull explorar-la una mica abans. De totes maneres, a mi m'agradaria trobar una web d'aquest tipus que fos en català o castellà. Abans estava (em sembla que ja ho vaig explicar) a que llegeixes, però van canviar el disseny i no m'agrada gaire, no m'hi entenc com està distribuït.
Bon Nadal!
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: ametista » ds. des. 26, 2020 5:41 pm

sí, és veritat que tot i poder trobar (o afegir) llibres en català o d'autors catalans són webs que principalment es basen en obres anglosaxones... que està bé també però estaria bé una web catalana i tant ||*||

ja em diràs què et sembla, jo de moment m'he creat un munt de reading challenges :-D :-D i m'he apuntat a algun de públic, com un de clàssics que està bé perquè és sense límit temporal i hi pots afegir llibres que t'has llegit en el passat i ei, que són 25 llibres i només me'n faltarien 2! >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: ametista » dt. des. 29, 2020 6:21 pm

avui he entrat a TSG i han fet alguns canvis més >.-<:
(com per exemple que ja es pot posar el progrés de la lectura >.-<: )

i m'he afegit a un reading challenge de la Jane Austen, com que ja casi el tenim complet.... :content: o-o:) o-o:)
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
NicolasBell
Entrades: 1
Membre des de: dl. feb. 07, 2022 8:44 am

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: NicolasBell » dl. feb. 07, 2022 8:47 am

que al Goodreads ja es poden afegir relectures és excel·lent. Una aplicació fantàstica que ajuda a llegir i escoltar més audiollibres. També vaig sovint al lloc https://promocodius.es/ on trobo informació útil sobre descomptes i promocions de llibres a diferents botigues. M'ajuda molt a estalviar diners en comprar llibres.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: ametista » ds. des. 30, 2023 12:54 pm

hola noies!

tornant una mica al tema de l'inici del fil (de quina manera portem un registre de tot el que llegim) he vist que amb tot el boom dels Bullet Journal (bé, dic boom però suposo que ja fa temps que existeix, a més que fer servir llibretes xules, manualitats, scrapbook, etc no és res nou tampoc) el cas és que també hi ha els Reading Journal, específics pels registres de les lectures i trobo que són xulos, no? és una mica el mateix que ja feu les que dieu que us ho aneu apuntant en llibretes boniques, només que amb més idees, opcions i dibuixets :content:

Jo personalment no ho faig ni ho faré perquè no tinc gaire traça amb tema manualitats, dibuix i idees creatives (ni temps! :r) ) a més que ja porto el registre via Goodreads i l'Excel que ja tenia i que he anat ampliant amb els anys (llista anual de lectures, classificació per gèneres, gràfiques i estadístiques segons gènere, físic/digital, propi/préstec, calendari de lectures...) però m'agrada veure-ho i xafardejar :love: i he pensat que potser ara que s'acaba l'any podria fer una pagineta resum de les lectures de l'any (una mica com la de My Year in Books de Goodreads però a la meva manera) A veure si ho aconsegueixo!

Us deixo unes quantes imatges per si no ho coneixíeu o us agrada xafardejar com a mi!

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge


Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: tot allò que llegim... (goodreads i altres mètodes per portar un registre)

EntradaAutor: Anna Maria » dl. gen. 01, 2024 7:54 pm

Hola!
Sí, conec això dels Reading Journals, i n'hi ha que ho fan súper bé, però amb això si que no hi tindria forçad e voluntat per ser constant. Però m'encanta admirar-los, o sigui que si us decidiu a fer-ne algun, compartiu-lo!!!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Lectura”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::