EPI- NO

Salut, dubtes i preparatius.
Bombolla
:: dragona
Entrades: 4444
Membre des de: dc. set. 10, 2008 9:25 am
Ubicació: Mallorca (Amb el cor a Barcelona)
Contacta:

Re: EPI- NO

EntradaAutor: Bombolla » dl. jul. 23, 2012 2:09 pm

Nuc, en el teu cas hi ha risc de part prematur. No utilitzaria l'epi-no. I lo del massatge perineal no sé si tampoc seria pas recomanable. No has de fer res que pugui posar en marxa el part. Probablament no passaria res però millor pregunta-ho al ginecòleg. Si l'haguéssis de fer pots utilitzar qualsevol lubricant a base d'aigua.
Imatge
Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=35&t=9125
Imatge
Que em voleu conèixer?: viewtopic.php?f=91&t=25741

Les Positives sempre estarem amb tu Brownie !
nuc
:: conillet
Entrades: 378
Membre des de: dg. abr. 26, 2009 8:48 pm

EntradaAutor: nuc » dc. jul. 25, 2012 8:16 am

OK!Gràcies Bombolla!!! :ok:
Tant de bó ho hagués descobert abans,fa tres anys enrera...ja li preguntaré al gine lo altre,havera si alguna coseta podem fer.
:-()-)
Laia29
:: gosset
Entrades: 494
Membre des de: dg. oct. 23, 2011 6:11 pm
Ubicació: Barcelona - Les Corts

EntradaAutor: Laia29 » dl. ago. 27, 2012 1:34 pm

Hola noies!

Pujo el post perquè em vull comprar l'epi-no, m'he llegit tot el post i tambè el del periné, però em queda una pregunta "en el aire"... a mesura que vas aconseguint més dilatació, la vagina queda "oberta"? em refereixo a que si la musculatura es dóna tan de si, desprès torna al seu lloc? estic parlant d'utilitzar-lo abans del part. No sé si m'he explicat bé...
Imatge

Imatge
Inopia
:: tortuga
Entrades: 321
Membre des de: dg. set. 11, 2011 10:16 am

EntradaAutor: Inopia » dl. ago. 27, 2012 9:39 pm

Laia, la musculatura amb l'epi-no es queda tal qual :) Suposo que la bombolla t'ho explicarà millor, però no, no es queda obert mentres el fas servir "d'entrenament" prepart.

El que volia afegir al que ja vaig dir de la meva experiència és que a mi em va anar molt bé per identificar, conèixer i controlar en certa manera la musculatura de la zona. Em vaig estalviar episio. Quan van arribar els pujos, malgrat l'anestèsia que portava (que dic jo que tenia la dosi justa per què notava les contraccions, pero sense dolor), sabia perfectament com i on havia de concentrar els meus esforços. Jo en vaig quedar molt contenta i a la revisió de la 40 ja em va dir la llevadora que tenia molt bé el periné.

:-()-) :-()-)
Bombolla
Contacta:

EntradaAutor: Bombolla » dl. ago. 27, 2012 10:27 pm

Hola Laia! Doncs com bé t'han dit, NO, la vagina no es queda oberta.
Pensa que el què fem és fer un estirament, amb la particularitat que és als genitals, però no estem fent res més que no sigui estirar uns músculs. Una de les característiques dels músculs és que són elàstics, elasticitat vol dir que ténen capacitat d'estirar-se, però després tornen a la seva mida "normal". Oi que quan estires el quàdriceps o els bessons o el què sigui no et queda la cama "allargada"? Doncs és exactament el mateix.
Amb l'epi-no fas estiraments dels músculs del periné.

Ah, i com bé diu la Inopia, també serveix per "connectar" amb el teu periné, que és una zona del nostre cos moooooolt desconeguda.

Ja diràs com et funciona.
Imatge
Imatge

Laia29

EntradaAutor: Laia29 » dl. ago. 27, 2012 11:17 pm

Inopia, Bombolla, gràcies noies per contestar! Encara estic de 30 setmanes però no trigaré gaire en començar a fer el massatge i en utilitzar l'epi-no. Escriuré la meva experiència! :ok:
Imatge

Imatge
Memer
Entrades: 319
Membre des de: dl. març 26, 2012 11:58 am

EntradaAutor: Memer » dc. set. 26, 2012 4:57 pm

Hola noies!
Doncs jo em vaig comprar l'epi-no ja fa algunes setmanes. Ara estic de 35 i he aconseguit arribar fins a 8 cm >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
El tema és que ho feia estan bocaamunt, una mica incorporada amb un coixí gros sota el cap i la part alta de l'esquena. Doncs bé, ara que he arribat als 8 cm, em molesta no zona del sacre i crec que el recte quan tinc el baló inflat a dins. Em noto molta pressió i em molesta molt més que no pas l'estirament dels teixits de quan el trec.
He probat de canviar de postura, a quatre grapes estic millor, però també em molesta molt.

He sentit dir que aquesta sensació es té també durant l'expulsiu, pensava que era pq el cap del nadó comprimeix el recte. Aleshores és que potser introdueixo massa endins el baló? O si continuo aquesta sensació disminuirà igual que la sensació de cremor dels teixits al treure'l??

I convé que intenti arribar als 10 cm oi? és que a les instruccions posa 8-10 cm... no sé...

Tinc pensat fer part natural i voldria saber si m'hauré d'enfrontar a la sensació aquesta de pressió sobre el recte i l'anus que em molesta moltíssim.

A algú li ha passat amb l'Epi-no? Bombolla et sembla normal? me'n podeu dir alguna cosa?

Ah, i sobre el massatge perinial, jo només el faig per fora, pq per dins s'aconsegueix el mateix amb l'Epi-no, no? ?-) ?-) ?-)

Moltes gràcies!
Bombolla
Contacta:

EntradaAutor: Bombolla » dv. set. 28, 2012 11:34 am

Hola, doncs pot ser normal aquesta sensació que descrius. I de fet aquesta sensació també es nota en el part. Això és degut a que en el recte tenim receptors de pressió. Quan hi passa la caca activa aquests receptors i llavors tenim ganes de fer caca. El dia del part, és el cap del bebè que comprimeix aquests receptors i llavors tens la mateixa sensació.
És normal que passi, com estàs fent pots provar de trobar altres postures, però si t'és molt molest tampoc m'obsessionaria a arribar als 10 cm. Pensa que el dia del part (sobretot si és part natural) s'alliberen hormones i substancies que ajuden que els teixits estiguin més elàstics. És a dir, que el fet que ara arribis a 8 ja està molt bé, perquè el dia del part arribaràs a més centímetres sense problemes!
Imatge
Imatge

Laia29

EntradaAutor: Laia29 » ds. set. 29, 2012 11:10 am

Hola noies,

ja fa unes 3 setmanes que estic utilitzant l'epi-no i m'han sorgit uns dubtes... a veure, fent l'exercici d'inflar el baló introduint 2/3 arribo a 6 cm però introduït a la vagina tot sencer com vas explicar tu bombolla, per modificar les fibres i simular el part arribo als 7 cm, això és normal? com és que sóc capaç d'inflar-lo més tot a dins que no pas a l'entrada de la vagina? que és millor? i una altra cosa, els exercicis inicials descrits al llibret d'instruccions per fer Kegel, m'és impossible de seguir el rellotge durant 10 minuts, fent 10 segons de "força" i 10 segons de relax... arriba un moment que em perdo i em desconcentro, s'ha de seguir al peu de la lletra?

Memer, jo el massatge només me'l faig per fora també, suposo que fent servir el baló a l'interior ja n'hi haurà prou! Molta sort!

Moltes gràcies!!
Imatge

Imatge
Laia29

EntradaAutor: Laia29 » ds. oct. 13, 2012 7:21 pm

Noies, estic estancada amb 6-7 cm... com ho faig per arribar als 10!! Se'm fa una muntanya arribar-hi i m'estresso perquè estic veient que no hi arribaré pas als 10 cm... teniu algún truquet que pugui fer? no m'estic fent massatge només estic utilitzant l'epi-no, hauria de fer massatge també? Gràcies boniques! neukiss-)
Imatge

Imatge
Inopia
Entrades: 321
Membre des de: dg. set. 11, 2011 10:16 am

EntradaAutor: Inopia » dg. oct. 14, 2012 8:21 pm

Laia29, jo crec que tot és paciència. Igualment, jo no vaig passar dels 8-9 centímetres i l'expulsiu em va anar molt bé, sense episiotomia. Jo si feia els massatges amb l'oli de Weleda i ja veus, tampoc vaig arribar a 10. A veure si algú més et pot ajudar! :-()-) Paciència i ves fent :-()-)
jimaguari
:: granota
:: granota
Entrades: 225
Membre des de: dc. des. 29, 2010 7:43 am
Ubicació: Lleida - Tarragona

EntradaAutor: jimaguari » dj. oct. 18, 2012 11:35 am

Gràcies pel post, jo no en sabia res d'aquest aparell!!
Imatge
Imatge
amy
:: papallona
:: papallona
Entrades: 129
Membre des de: dj. maig 02, 2013 6:00 pm

EntradaAutor: amy » dt. ago. 13, 2013 5:16 pm

Hola,

Aquest pots sembla molt interessant. No havia sentit mai parlar de l'epi-no.

A mi m'han trobat la placenta prèvia (encara estic de 24 setmanes). i no sé si seria molt recomanable...
Nanuka1987
Entrades: 307
Membre des de: dt. ago. 13, 2013 5:55 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Nanuka1987 » dt. ago. 13, 2013 6:03 pm

Hola noies! Sóc nova al fórum i a la web. La meva parella i jo just acabem de decidir (després de temps parlant) que volem ser pares.

Just començo a pensar en noms (tot i que ja tenim bastat clar quins serien) que ja estic mirant com fer l'habitació, com serà el part, quins consells i/o rutines he de i/o hauré de seguir que he arribat aquí.

Mai havia sentit a parlar d'aquest aparell però de ben segur, que quan el nostre petitó o la nostra petitona estigui dins meu, començaré a mirar de comprar-lo ja que, no sóc gens entesa però em sembla que, les ventatges són tan per la mare com pel nadó, ja que si la zona està més flexible, penso que li facilites una mica més l'arribada al nostre món, que, amb tot l'esforç i el patiment que crec que passa el petit, és just poder donar-li totes les facilitats que tinguem a l'abast.

Moltes gràcies Bombolla per aquest post!
Imatge
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » dj. set. 12, 2013 10:16 am

hola!!!

havia iniciat un nou post pq no sabia que existía aquest!!!
m'ha agrdat veure que moltes ho heu provat i ha estat molt positiu!!!

sabeu si h ha algún web o potser a YouTube on es puguin veure exercicis per fer amb epi-no???
SòniaBanyoles
Entrades: 363
Membre des de: dt. jul. 30, 2013 11:29 am
Contacta:

EntradaAutor: SòniaBanyoles » dj. set. 12, 2013 6:05 pm

Ostres que super interessant, he llegit tot el post i la veritat que no coneixia l'aparell i això que sòc fisio :-:) . Però al no se dins la meva especialitat no ho coneixia la veritat.

Bombolla, molt interessant tot el que expliques, es nota que és lo teu. A tu et va anar bé pels parts? L'utilitzes en consulta per ensenya-ho a les pacients?

L'any passat em mirava la possibilitat de fer el postgrau en peripart, ara mateix economicament no em va bé, però estic segura que més endevant ho acabo fent, ho trobo apassionant!!

Jo ara estic de poquet, de 10 setmanetes, però d'aqui un meset ja mirarè de comprar-me'l, tinc molt clar que vull treballar tota la zona per elastificar-la al màxim i conectar amb el meu perinè.

M'agradaria llegir més experiències amb l'EPINO, si algú vol entrar a explicar-ne perfecte!! :p-)
Creant vida!

Imatge

Post Del Part de la Ivet http://momentsminis.blogspot.com.es/201 ... -ivet.html

Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::