Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

Salut, dubtes i preparatius.
Avatar de l’usuari
izascun79
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1321
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 11:13 am

Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: izascun79 » dc. oct. 23, 2013 10:48 am

Bon dia nois/es!!!!!!!

Fa uns dies vaig prometre al post de mares d’abril de 2014 una entrada per a parlar dels Sistemes de Retenció Infantil (SRI), el que ve a ser la cadireta de seguretat per al cotxe. Segurament sigui molt dens, i no es pugui llegir d’una tirada, però no volia deixar temes important a l’aire, però us encoratjo a llegir-ho sencer, encara que sigui en molts dies.

La importància del tema

Per començar intentaré transmetre-us la importància d’aquest tema, de vital importància sobretot si sou d’agafar el cotxe de forma habitual. És important ser conscients que la cadireta de seguretat que comprem per als nostres fills serà la que, en última instància, decideixi si el nen ha de sortir il•lès o molt mal parat d’un accident amb el cotxe. I és evident que cap de nosaltres tenim pensat tenir un accident amb el cotxe però cal ser conscients que en el moment en què decidim ficar el bebè al cotxe tenim un percentatge (tan petit com vulgueu) de probabilitats de tenir un incident, i és un tema que no depèn únicament de nosaltres...

I al final, per molt que ens costi d’acceptar, els accidents de trànsit són la primera causa de mortalitat infantil al nostre país. L’any 2010 van morir a Espanya un total de 79 nens d’entre 0 i 14 anys com a conseqüència d’accidents de trànsit (52 dels quals eren passatgers dins dels vehicles sinistrats, 23 vianants i 4 conductors) (url=http://www.dgt.es/was6/portal/contenidos/es/seguridad_vial/estadistica/publicaciones/princip_cifras_siniestral/cifras_siniestralidadl011.pdf]font[/url]), i uns altres 410 van sortir ferits greus, amb seqüeles o discapacitats que els marcaran de per vida. El quid de la qüestió és el motiu de les lesions, però això ja ho veurem més endavant, quan sapiguem una mica més del que estem parlant.

A més a més, cal tenir en compte que de tots els sistemes de seguretat passiva dels cotxes, la cadireta de seguretat infantil pel cotxe és l’únic element que no ve de sèrie. Oi que ningú té la més mínima idea dels diferents tipus d’Airbag que existeixen, ni del seu funcionament o instal•lació? Per no parlar dels frens ABS o una pila de sistemes que desconec totalment però que confio que estan instal•lats al meu cotxe i funcionaran en cas de necessitat. Per raons obvies (la cadireta ha d’anar canviant conforme el nen es fa gran i cada família tindrà els nens que bonament pugui), els cotxes no venen equipats de sèrie amb aquests SRI, quan són un element tan important o més que la resta. Aquí arribem a la primera ironia: els pares som els únics responsables, en aquest país, de garantir que la cadireta que comprem pel nostre fill és la millor possible en cas d’accident. Les circumstàncies de cada cotxe, de cada família, de cada nen,... varien, i a més ho fan en el temps, i els pares ens hem de convertir en enginyers del tema per a poder garantir la seguretat dels nostre fills... és una bogeria!!!!

Per a més informació: http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... ieros.html


Falta d’informació pels pares

Què passa, aleshores? Que t’acabes fiant del que et recomanen a la botiga del barri, als grans magatzems o als informes dels clubs automobilístics en última instància, perquè sembla que són objectius i han de saber molt més que nosaltres... però no sempre és així. A la majoria de botigues intenten vendre’t el producte que ells tenen i distribueixen, o t’aconsellen o assessoren en base al que “ells han fet amb els seus fills”.

Els clubs automobilístics, per la seva banda, no ens aporten l’objectivitat que d’ells s’espera i això és el més perillós de tot, donat que se suposa que són els entesos en la matèria, i la majoria de gent acaba recorrent als seus informes anuals per a triar la cadireta pels seus fills. Si voleu proves:
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... orias.html
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... lares.html
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... ogias.html
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... nolas.html

Molt poca gent té coneixements reals i profunds sobre el tema i els que els tenen no sempre són tan objectius com s’hauria d’esperar, i és que és un tema molt específic i complex per a dominar-lo a fons.


Què us ofereixo a continuació?

Bé, jo miraré de transmetre-us el que sé del tema, que tampoc vull presumir de saber més que ningú, però m’he informat molt, he llegit i he investigat, i tot el que sé us ho mostro a continuació, ben raonat i justificat. No m’he inventat res, tot està documentat. La majoria de la informació que us mostro està obtinguda inicialment del blog, en alguns punts copiada literalment: http://retensioninfantil.blogspot.com.es/
Cal agrair la feina desinteressada que realitza la gent que va crear aquesta pàgina i considero de vital importància donar-ho a conèixer al màxim de gent possible. Tingueu en compte, però, que m’he ocupat personalment de comprovar tot el que hi diuen, consultant els enllaços que presenten a la web, llegint informes i buscant informació pel meu compte.

Penseu que inicialment vaig ser com la immensa majoria d’espanyols. Vaig dur al Pau en la cadireta que m’havien deixat els meus cunyats, sense tenir un trist manual d’instruccions. Se suposa que amb les fotos laterals que apareixen a les cadiretes pots instal•lar-les correctament, i no sempre és així. Vaig fiar-me del que em deia la gent. I quan va arribar el moment de canviar de cadireta i els meus cunyats em van deixar la seva Rommer, a favor de la marxa, per a posar el Pau amb nou mesos alguna cosa no em va agradar. Vaig començar a investigar i va ser quan vaig començar a pensar que si al mercat n’hi havia tantes, i amb preus tan diferents, alguna cosa no estava clara. I és que al final molta gent et diu: “si al Carrefour tens un grup 1-2-3 per 120 euros que està homologada, perquè cal gastar-se 300 en una cadira que només és grup 1?” Vaja, que tot tenia un tuf molt estrany. I he de reconèixer que jo vaig arribar a entrar al Carrefour a mirar-me les cadires, i és que no sabia ni tan sols quins grups de cadires existien, ni els pesos pels que estaven pensades, ni res de res... Va ser gràcies a aquest blog que us he passat que vaig entrar de ple en el món dels SRI i el tema em va apassionar.

Anem al fons de la qüestió, doncs. Realment m’ha quedat un post una mica llarg i dens, espero que em perdoneu, però m’encanta enrotllar-me i vull transmetre massa informació, crec.


Què són els SRI??

Segons la Llei Vigent a Espanya (Reglament ECE R44/04), haurà de dur cadireta de cotxe qualsevol ciutadà que circuli dins d’un automòbil per territori espanyol i que no hagi assolit els 135cm d’altura. Les persones d’altura superior o igual a 135cm i que no superin els 150cm podran anar indistintament en un sistema de retenció homologat adaptat a la seva talla o pes o amb el cinturó de seguretat per a adults.

No cal oblidar, però, que a nivell europeu, la Directiva 2003/20/CE, en el seu article 2 diu que és obligatori l’ús de SRI fins als 150cm, concedint cert marge de flexibilitat, al que es va acollir el Ministeri de l’Interior responent a una “interpretació social” de la norma a l’hora de redactar la nostra norma. Altres països com Alemanya respecten aquests 150cm escrupolosament. Cal tenir en compte, també, que la disposició dels ancoratges dels cinturons del cotxe estan pensats i dissenyats per a passatgers a partir dels 150cm d’altura. Per als passatgers que no arriben a aquesta alçada, el cinturó de seguretat no els ajusta correctament, de manera que la banda horitzontal els passa per la panxa enlloc d’encaixar a l’os de la cadera, i la banda diagonal els passa pel coll, enlloc d’anar a l’os de la clavícula, posant en perill zones toves del cos que no estan preparades per a rebre l’impacte del cinturó en cas d’impacte.

(Només com a dada addicional us diré que el 50% dels nens han assolit els 135cm al complir els 9 anys (el 90% l’assoleix entre els 7 i els 12), i que el 50% assoleix els 150cm als 12 anys (el 90% es troba en l’interval dels 10 als 14). Però bé, sobre aquest tema es podria escriure molt i a nosaltres ens interessa precisament el límit inferior, per als nadons, en primera instància, oi??)

Bé, arribats a aquest punt, resultat clar que voldrem dur en un SRI homologat i segur als nostres fills fins que arribin als 150cm (almenys jo no en tinc cap dubte).


El sistema d’homologació ECE R44/04

La importància de triar una cadireta bona per al nostre fill durant tota aquesta etapa requereix tenir en ment que no tots els sistemes de seguretat ens aporten la mateixa seguretat, tot i estar homologats. Tingueu en compte que els criteris d’homologació fixen unes premisses bàsiques que han de complir tots els dispositiu, sense els quals la cadireta no pot posar-se a la venda, però a partir d’aquí els fabricants poden fer que la cadireta sigui bàsica (i per tan assequible per a totes les butxaques del país que obligatòriament han de dur els seus fills en cotxe per evitar una multa) o que sigui un Sistema de Seguretat en majúscules. A més, l’objectiu bàsic d’un SRI no deixa de ser el que el propi nom indica, ser un sistema de retenció, evitar que el nen surti disparat del vehicle. En cap moment el sistema d’homologació fixa les condicions que les cadiretes han de complir per a evitar danys sobre els seus usuaris, els nostres fills.

Per a posar-ho en imatges, en el següent enllaç podeu entendre el que us dic de forma clara:
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... -o_04.html


Grups d’homologació

Bé, anem a parlar doncs dels diferents grups de SRI. Perquè fins arribar als 150cm el cos dels nostres fills patirà canvis morfològics impressionants, des del nadó recent nascut, cosa que fa que sigui impossible que un únic SRI cobreixi tota aquesta etapa. Per això es van inventar els grups de classificació:

Grup 0: Fins els 10 kg de pes
Grup 0+: Fins els 13 kg de pes
Grup I: Des dels 9 fins els 18 kg de pes
Grup II: Des dels 15 fins els 25 kg de pes
Grup III: Des dels 22 fins els 36 kg de pes

Com podeu veure, la classificació es fa tenint en compte la massa del cos, és a dir, el pes del bebè o nen. En el moment de fer la classificació es van tenir en compte les taules de percentils de pes d’aquell moment, però avui en dia aquella taula ha quedat obsoleta, donat que molts nens d’avui queden fora de les taules d’aquella època. A més, els dummies utilitzats per a passar les proves d’homologació estan classificats per edats. Això significa que quan la normativa es refereix als quilos està donant per suposat que aquest és el pes que hauria de tenir un nen de “x” mesos o anys. És a dir, encara que de manera explícita la dada la proporcionen en quilos, de manera implícita (en els seus orígens) s’estava tenint en compte l’edat, fet que avui en dia s’ha oblidat completament.

De fet, tots els SRI venen amb una indicació del pes mínim i màxim amb el que poden ser utilitzats, sense fer cap referència a l’edat ni a l’alçada del nen.
Aquest últim fet és molt important i és el principal motiu de que avui en dia els SRI no s’estiguin adquirint ni utilitzant correctament.
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... e-una.html

Anem a entrar a descriure i explicar cadascun d’aquests grups amb major detall, doncs:
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Si et ve de gust, visita el meu bloc... http://cosetesnostres.wordpress.com
Avatar de l’usuari
izascun79
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1321
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 11:13 am

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: izascun79 » dc. oct. 23, 2013 10:49 am

Grup 0: fins els 10 kg de pes.

En aquest grup entren dos tipus de dispositius: els cabassos homologats per anar en cotxe i també alguna cadira com la que jo duia (Casual Play Baby Zero Plus). Són bàsicament elements que formen part de la cadireta del passeig del nen i que, a més a més, estan preparades per a instal•lar-se al cotxe com a SRI.

Els cabassos (que suposen un percentatge molt alt dels SRI de grup 0) semblen per molts pares la manera més còmode i segura de dur al nadó recent nascut, però no és així. De fet, portar un bebè estirat al cotxe és, en termes de seguretat, la segona pitjor opció després de dur-lo en braços. Les probabilitats de que el nen pateixi lesions fatals (o d’extrema gravetat) en aquesta posició, en cas d’impacte, són molt elevades.
Aquests SRI s’han d’instal•lar en sentit perpendicular a la marxa, ocupant dos seients a la part del darrera del cotxe, disposant el cap del bebè a la part interior, allunyada de la porta. Si ho pensem fredament dos ancoratges del cabàs al cotxe i un arnés o faixa ventral per a fixar el bebè al cabàs només evitaran que el nen surti disparat del cotxe però no evitaran ni minimitzaran les possibles lesions. Què passa en cas d’accident (suposem un xoc frontal)??: el cap colpeja bruscament contra les parets del cabàs, el coll no pot suportar el moviment brusc i incontrolat del cap i el tòrax pateix una pressió excessiva a causa de l’arnés. Què passa si aquest dispositiu s’instal•la d’esquenes a la marxa i el nen es col•loca semi-sentat? En cas de xoc frontal, de nou: el cap no colpeja amb res donat que està recolzat sobre el respatller, el coll no suporta cap esforç donat que el cap no pateix cap desplaçament, el tòrax no pateix cap pressió donat que l’esforç el realitza la cadira. Tots tenim molta cura amb el cap dels nadons recent nascuts, ja sabem que se’ls ha d’agafar tota l’estona, perquè no tenen cap força al coll, i en canvi no ens sembla una bogeria posar-los en un cabàs al cotxe en sentit perpendicular a la marxa... només amb les accelerades i frenades el cap es mou de manera incontrolable.

La mateixa Direcció General de Trànsit ho diu clarament:
"Sólo se aconseja el uso del capazo cuando sea necesario llevar al recién nacido acostado por razones médicas y así lo aconseje el pediatra."(http://aplch.dgt.es/PEVI/contenidos/Ext ... e_oro.html)

En conclusió, aquests cabassos homologats per anar en cotxe (a banda de la pèrdua de característiques de confort que provoquen al propi cabàs, degudes a la necessitat d’habilitar un habitacle ignífug que suporti un impacte amb l’automòbil) presenten una sèrie de problemes de seguretat que haurien de fer que es rebutgés com a medi de transport. Jo us animo a que compreu un cabàs pels vostres peques que no estigui homologat per anar en cotxe. Potser amb els anys i la informació, les marques de cadiretes s’adonin que els pares ja no volen aquest sistema com a SRI. Què heu de mirar per assegurar-vos que no és un cabàs homologat? Que no aparegui la icona de la normativa d’homologació dels SRI al manual, ni als laterals del cabàs, que no tingui els ancoratges als extrems (que són els que s’utilitzen per a agafar el cinturó del cotxe), i que el cabàs no tingui una estructura de plàstic, que la base del matalàs sigui de fusta i els laterals només de tela.
I per acabar potser em direu: i què passa amb els prematurs o nens que per indicació mèdica no puguin viatjar semi-asseguts? Els usuaris als que originalment anava destinat aquest tipus de dispositiu de retenció¿? Aquí cada pare és lliure de fer el que cregui oportú, però jo en aquests casos us diria: eviteu viatjar en cotxe, no dugueu un nen prematur en cotxe si no el podeu seure en una cadireta que s’instal•li d’esquenes a la marxa.
El que us escric està raonat i justificat a les següents entrades del blog:
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... ridad.html
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... didad.html

L’altre tipus de dispositiu que formen part del grup 0 (les cadiretes que només valen fins als 10 quilos) són una espècie de grup 0+ que només està pensat per a viatjar fins als 10 quilos, ni més ni menys, però no presenta els problemes de seguretat d’un cabàs instal•lat en sentit perpendicular a la marxa. Anem a veure aquest grup 0+, doncs...


Grup 0+: fins els 13 kg de pes

Sobre els grups 0+ ja s’ha escrit molt, i trobareu moltíssima informació (correcta i incorrecta per la xarxa) així que us deixaré tres idees clares i uns quants enllaços per a que pugueu ampliar la informació si voleu...

1) El grup 0+ és la primera cadireta de seguretat pel cotxe, amb la que durem el nostre nadó recent nascut des de l’hospital cap a casa, i durarà fins que el nadó assoleixi els 13 quilos o el cap li sobresurti pel límit superior del respatller de la cadira (moments a partir del quals la cadireta ja no pot garantir-ne la seguretat). És una cadireta que SEMPRE s’instal•la en sentit contrari a la marxa; no existeix cap grup 0+ que pugui anar a favor de la marxa (encara que hagueu pogut veure algun grup +0 col•locat d’aquesta manera, algun pare McGiver genial que passa del manual d’instruccions per a poder vigilar el nen mentre condueix).

Fixeu-vos que en cap moment he fet menció de les cames del nadó. Els SRI deixen de ser efectius quan el cap sobresurt pel respatller però no passa absolutament res si les cames del nen recolzen en el respatller del cotxe. Molta gent decideix deixar d’utilitzar el grup 0+ arribats a aquest punt però això no presenta cap tipus de disminució de la seguretat. No hi ha dades registrades de lesions a les cames en els nens degut a viatjar a cadiretes a contramarxa.

2) Existeixen grups 0+ que es poden acoblar a la carrosseria del cotxet del nadó, substituint el cabàs o cadireta per no haver de traslladar al nen sinó fer el canvi cotxe-carrer traslladant únicament el dispositiu amb el nen dins. Aquest fet ha generat tres problemes d’us d’aquests tipus de dispositius:

i) la majoria de pares adquireix aquest primer SRI pels seus fills com a part del que s’anomena UN TRIO (cabàs, maxicosi i cadireta) i fan la tria en base a les característiques de la cadireta que compren: condicions de plegat, pes de la carrosseria, disseny de la cadireta,... i no tenen en compte les característiques de seguretat del dispositiu de retenció infantil. Clar, se suposa que el mal anomenat maxicosi és segur, per alguna cosa està homologat, oi??

ii) Per tal de realitzar aquest trasllat del cotxe a la cadireta el més fàcil possible, les marques de cadires han anat disminuint cada cop més el pes i les dimensions d’aquest grup 0+, perquè clar, si el trasto pesa 10 quilos no tindria cap tipus de gràcia muntar-lo i desmuntar-lo constantment, oi?? Què ocasiona això? Que els maxicosi que s’adquireixen com a conjunt d’un trio i que permeten acoblar-se a la carrosseria de la cadireta són (en el 80% dels casos) massa petites per assegurar-ne l’ús fins als 13 quilos de la criatura. Són grups 0+ massa petits, i en molts casos molt lleugers, el que ocasionen fixacions al cotxe insegures, únicament amb el sistema de cinturons del cotxe (encara que aquest punt es resol en molts casos adquirint una base isofix que queda fixa al cotxe i a la que es fixa mitjançant un clic el maxicosi).

iii) La majoria de pares creu que aquest SRI representa un element més per a passejar el seu fill pel carrer, i això és (de tots) el major error d’us d’aquest dispositiu. Els nadons, per a garantir el correcte desenvolupament motriu i de l’esquena, han de mantenir-se en posició estirada. Un cop tenen prou força al cap poden passar-se a la cadireta de passeig (inclús hi ha cadiretes al mercat que es poden utilitzar des del primer dia perquè tenen un sistema de reclinat que permet al nadó anar totalment horitzontal). La posició d’assegut no és una bona posició pel nen, que perd mobilitat i que força l’esquena del nen a mantenir una posició per la qual no està preparada. El nen ha d’estar estirat, on ell adopta la seva posició natural (la posició de la ranoteta, natural del nadó, amb les cametes per sobre el culet). Aquesta és la posició en la que es col•loquen els nadons que són portejats en fulards, on l’esquena es manté en una postura de C. Els SRI del grup 0+ no deixen de ser sistemes de seguretat, no miren pel confort del nadó, forcen la seva postura a una posició de semi-assegut amb l’esquena corbada (per a major seguretat en cas d’impacte) totalment inadequada per a períodes llargs. A més, el cap pressiona el pit i en aquesta postura la seva respiració es veu compromesa. Haureu sentit a dir que no es recomana dur els nadons al maxicosi durant llargs períodes de temps (màxim 2 hores, diu la gent). Jo us diria que no s’ha de dur als nadons al maxicosi excepte en els viatges en cotxe. Aquest grup 0+ és el Sistema de Seguretat per a viatjar en cotxe, ni més ni menys, i és obvi que no s’han de fer viatges gaire llargs en cotxe (ni pels adults és bo fer tirades en cotxe de més de dues hores, s’han d’estirar les cames, no??). Realitzar passejos pel carrer amb el nen al maxicosi és com passejar pel carrer amb el casc de la moto. Els pares ho fan per a que el nen pugui veure més coses, en la seva postura de semi-assegut. Jo us recomano no fer-ho. Els bebès, al cabàs, i si al nen no li agrada, a la cadireta amb el màxim reclinat possible, que per això està!

3) Els millors SRI del grup 0+ que hi ha al mercat són cadiretes fabricades amb la única intenció de ser un sistema de seguretat pel cotxe. Són cadires construïdes únicament amb aquesta finalitat, sense formar part d’un trio de passeig, i tota la seva fabricació s’encamina a l’augment de la seguretat: major quantitat de material d’absorció d’impacte, majors dimensions per a garantir que el seu ús es pugui estendre el màxim temps possible (fins els 13 quilos), fixació òptima al cotxe amb una instal•lació fixa (la cadireta de seguretat ha de quedar al cotxe sempre, no s’ha de muntar i desmuntar cada cop que es posa el nen al cotxe, d’aquesta manera es garanteix una correcta fixació, sense errors d’instal•lació, que cal anar revisant periòdicament per assegurar-se que no s’han afluixat els ancoratges degut a l’ús) i màxima comoditat per l’usuari. Us recomano que adquiriu un d’aquests dispositiu exclusius per a viatjar en cotxe. Al final es tracta de la seguretat i confort dels nostres fills.

Amb tot això cal tenir present que hi ha realment molt poquetes cadiretes de grup 0+ que siguin realment prou grans per a que hi càpiga un nen fins els 13kg. La majoria que sí que ens valdran fins els 13 quilos venen com a part d’una cadira més grossa, de grup 0+/1, que val des del naixement fins els 18 quilos. Però per això heu de tenir clar què li demanarem a la cadireta de grup 1, per a poder triar millor aquesta cadira multigrup... i per això, no deixeu de llegiiiiir!

Ah! I una última cosa!!! Totes les cadiretes del mercat (fins a nova ordre) es poden instal•lar al seient del davant dels cotxes sempre que desconnectis l’airbag del seient de l’acompanyant. El més aconsellable si es viatja sol en cotxe, des del meu punt de vista, és dur el nen al seient de l’acompanyant per a poder-lo vigilar, veure si té una glopadeta de llet, veure si dorm, si es mareja,... i sobretot per a que el nen us pugui veure a vosaltres.

Als següents enllaços podeu trobar més informació sobre els grups 0+:
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... es-de.html
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... de-un.html
http://www.acontramarcha.com/foro/showt ... -silla-0-1

Bé, i ara alguns us estareu preguntant: perquè tant d’interès en allargar el màxim possible l’ús del grup 0+? Per què és tan important que aquest dispositiu sigui tan gran? Si als 9 quilos el nen ja pot passar al grup 1, no?? Bé, aquest és el principal problema en l’ús del SRI en aquest país. L’ús prematur de les cadiretes de grup 1 A FAVOR DE LA MARXA en nadons que no arriben a l’any d’edat. Però bé, no deixaré aquesta afirmació així a l’aire... ara entrem a veure les cadiretes de grup 1 i us ho explico tot com cal:


Grup 1: des dels 9 kg fins els 18 kg

Per encarar correctament aquest grup 1 us faré una breu presentació d’un tema que és totalment desconegut per molta gent:

Les cadiretes a contramarxa més enllà dels 13kg

Potser algú de vosaltres haurà sentit que fa uns mesos es va anunciar una nova proposició de llei espanyola per a que els pares duguin els nens en contra de la marxa fins als 4 anys.

De fet, a la web que us he posat anteriorment de la DGT això ja és una recomanació.
http://aplch.dgt.es/PEVI/contenidos/Ext ... e_oro.html

Encara no està aprovada, perquè ha de passar pels tràmits necessaris, i a més un cop aprovada trigarà entre 2 i 5 anys a ser d'obligat compliment per a tots (fabricants de cadiretes i usuaris).
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... acion.html
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... gt-ii.html

Però aquesta no és la qüestió. La qüestió és la seguretat dels nostres fills, i està més que demostrat que dur els nens a contramarxa és cinc cops més segur que dur-los a favor de la marxa. Per 4 motius, bàsicament morfològics:

- El cap d’un recent nascut representa el 25% del pes total del seu cos. Aquesta proporció es manté així d’alta durant els dos primers anys de vida. Per a igualar aquestes proporcions, els adults hauríem de tenir al cap un pes aproximat de 20 quilos. Us imagineu el que suposaria per a les nostres cervicals suportar 20 quilos de cap a una frenada? Això és el que li passa a un nadó.

- El coll és fràgil perquè és curt i les vèrtebres estan separades entre sí.

- Els ossos del crani són tous, fent-lo molt vulnerable davant de qualsevol cop, per petit que sigui. Existeix, a més a més, una separació important entre el crani i el cervell, així que, encara que l’estructura cranial no pateixi danys aparents, el cervell sí pot fer-ho. Aquest és el motiu pel qual els pediatres desaconsellen jugar amb el bebè a llençar-lo a l’aire, un acte que podria ocasionar una lesió irreversible al nadó coneguda com a Síndrome del Bebè Sacsejat.

- Els ossos del tòrax són igualment flexibles, de forma que davant d’una pressió excessiva no es trenquen sinó que es dobleguen, podent-se clavar en els òrgans que es troben a l’interior.

Per tot això, des de que neix, el nen s’ha de col•locar en una cadira instal•lada d’esquenes a la marxa. Només així evitem un cop al cap, la pressió excessiva sobre el tòrax i la distensió cervical del coll, en cas d’impacte. I això és vàlid per a tota la vida. Els adults també aniríem més segurs viatjant a contramarxa, però els nens tenen la sort de ser els que realment poden fer-ho, gràcies als SRI que poden col•locar-se en aquesta posició.

Amb totes aquestes dades, només cal veure el següent vídeo per ser conscients del que pot significar un xoc frontal per a un nen. Jo només de pensar el mal que em faria a mi...
http://www.youtube.com/watch?v=8Sgpeg-oTOA

Aquí teniu alguns links que expliquen el que us he explicat:
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... eguro.html
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... -o-le.html
Web acontramarcha.com - ¿Por qué ACM?

Als països nòrdics (suècia principalment) porten des de sempre portant els nens a contramarxa fins, com a mínim els 4 anys, allargant fins als 6 o 7 anys en la majoria dels casos, i tenen unes estadístiques de mortaldat infantil en carretera envejables. Tenint en compte que, als països del primer món, els accidents de trànsit suposen la primera causa de mortalitat infantil, no estem parlant de tonteries:
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... -pais.html
http://www.seguridadvialinfantil.org/fi ... ccidentes/

I cal tenir en compte que, tal i com surt publicat cada any, un 60% dels nens morts en accident de trànsit ANAVEN asseguts en Sistemes de Retenció Infantils!!!!!!
http://www.dgt.es/was6/portal/contenido ... adl014.pdf

El principal problema és que aquests SRI no s’estan utilitzant correctament en aquest país. Això se’ns fa evident quan s’observen les principals causes de mortalitat infantil en accidents de trànsit en aquest país:

Imatge

No ens hauria de sorprendre que el principal motiu de mort en infants de menys de dos anys sigui la fractura o dislocació de cervicals. En aquest país portem deu anys utilitzant incorrectament els SRI per sota dels 2 anys. Creiem que pel fet de portar als nostres fills en una bona cadireta de grup 1 (a favor de la marxa) els estem protegint. Ens tenen enganyats, és totalment innegable davant les dades, i s’ha de fer conèixer aquest problema!!!!! :sogra: :sogra: :sogra:
Si mireu el principal motiu de lesions en els infants de 2 a 4 anys ens trobem amb el mateix, el problema a partir dels 2 anys ja hem dit que no és el coll, és el cap, i aquí és on es produeixen les lesions. Lesions que també es poden evitar viatjant a contramarxa.

Us deixo alguns enllaços d’altres webs amb gent que parla del tema de viatjar a contramarxa, per a que no penseu que sóc una freaky i em mireu raro:
http://creciendoenlajungla.blogspot.com ... archa.html
http://comounamanada.blogspot.com.es/20 ... archa.html
http://quevienemamapata.blogspot.com.es ... iajen.html
http://amaesmama.blogspot.com.es/2013/0 ... po-01.html
http://www.acontramarcha.com/foro/showt ... ociaci%F3n
http://www.tupartoymaternidad.com/2013/ ... nueva.html
http://mimatronayyo.blogspot.com.es/201 ... archa.html
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... lidad.html


Amb aquesta idea al cap, encarem de ple el tema que ens ocupa:

Què hem d’esperar de la cadireta de grup 1 pel nostre nadó:

La definició que tots hauríem de tenir al cap de les cadiretes de grup 1 és: “SRI dissenyada per als menors de 4 anys”, i és que així és com es va dissenyar i crear la classificació originalment (tot i que, com he, dit abans, avui dia l’edat a la que els nens assoleixen els 18 quilos en mitjana és força inferior a aquests 4 anys).

Els grups 1 que existeixen al mercat, en la seva majoria, són cadiretes dissenyades per anar a favor de la marxa, de manera que molta gent relaciona el grup 1 amb “la primera cadireta pel nen per anar mirant cap endavant”. Això és un error de concepte, i porta a l’errònia conclusió que la cadireta de grup 0+ en contra de la marxa, és només una cadireta de transició per als primers mesos de vida, i que arribats als nou mesos el nen JA pot anar assegut normal. Els adults estem tan acostumats a anar mirant endavant que pensem que els nens que ploren viatjant en cotxe deixaran de fer-ho si els girem “d’una vegada” per a que puguin veure el món. El principal problema en aquests casos és que els grups 0+ són cadiretes que queden molt ensorrades al seient i no permeten al nen veure l’exterior, res a veure amb viatjar a favor o en contra de la marxa.

El que la immensa majoria de la gent d’aquest país no sap és que existeixen cadiretes de grup 1 per a viatjar en contra de la marxa i aquesta hauria de ser la forma de viatjar del nen fins, com a mínim, els dos anys de vida. Aquestes cadiretes de grup 1 haurien de ser les utilitzades quan el nostre nadó, que amb 9 o 10 mesos ja no cap al grup 0+ que hem comprat, hagi de passar a un grup 1. Però les cadiretes de grup 1 a contramarxa són poques, més cares i no es troben tan fàcilment com les que es col•loquen a favor de la marxa (tot i que es poden trobar, us ho asseguro, i tinc un estudi de mercat sobre les botigues on us podeu adreçar, només cal que m’ho pregunteu!!!!).

Què passa, aleshores? Els fabricants de cadiretes ens enganyen? Sí i no. Les cadiretes de grup 1 a favor de la marxa que existeixen al mercat estan pensades per a nens a partir de 2 anys, que ja han arribat als 13 quilos i que fins aquell moment han viatjat al grup 0+ (un grup 0+ com cal, dels que s’haurien de fer, per aguantar fins els 13 quilos). Però això ningú ens ho explica, els pares només veiem que aquest grup 1 es pot utilitzar a partir dels 9 quilos. I si els pares no demandem un producte que arribi als 13 quilos sinó un producte que s’acobli a la carrosseria del cotxet, que sigui lleuger,... ells no l’ofereixen. Ni més ni menys.

Quin és el problema realment? A banda dels pares que creuen que als 9 quilos el nen ha de passar al grup 1 (que són la majoria), els que voldrien allargar l’ús del grup 0+ (i no han disposat de la informació adient) difícilment disposan d’un grup 0+ que realment es pugui allargar fins els 13 quilos, perquè es queden petites abans (per tots els motius que hem explicat anteriorment quan hem parlat del grup 0+ i que al final és el que demanden els pares, o les botigues ens fan demandar). En realitat, si mirem l’oferta de SRI existent actualment al mercat, ens trobem amb un buit important en el període que va dels 9-10 mesos (edat aproximada en que molts nadons deixen de cabre als grups 0+ que comprem) i els dos anys d’edat (edat a la que ja no es considera tan perillós que el nen viatgi a favor de la marxa).

Com es resol això? Tenim tres opcions:

- Adquirir una bona cadireta multigrup de 0 a 18 quilos (un grup 0+/1) que s’instal•li a contramarxa fins els 13 quilos i a partir d’aquell moment s’instal•li a favor de la marxa. L’important d’aquest dispositiu és que al tractar-se d’una cadireta pensada fins els 18 quilos el nen hi cabrà sense problemes, i s’haurà de dur a contramarxa fins que el nen pesi 13 quilos, i a partir d’aquell moment girar-la (perquè el disseny de la cadireta així ho indica, i les proves que s’han realitzat a la cadira no garanteixen la seguretat del nen amb la cadira instal•lada a contramarxa més enllà dels 13 quilos).
- Adquirir una bona cadireta multigrup de 0 a 18 quilos que s’instal•li a contramarxa fins els 18 quilos. Ja estan dissenyades i assajades per aquest fi.
- Adquirir una cadireta de grup 1 per a viatjar a contramarxa quan el nostre nadó ja no cap al grup 0+ que hem adquirit en primer terme. En aquesta cadireta sí que podrem seure el nadó quan arribi als 9 quilos, límit inferior per a utilitzar-la, perquè al tractar-se d’una cadireta a contramarxa, no posa en perill el coll del nadó.

Què us recomano jo? Posats a comprar un grup 0+ com cal, el més gran possible, que es pugui allargar fins els 13 quilos, i amb la idea que dur els nens a contramarxa és el més recomanable, feu una única compra. Adquiriu un grup 0+/1 per viatjar a contramarxa fins els 18 quilos i us estalvieu problemes i la compra de dos dispositius. Si no, l’opció d’un grup 0+/1 que s’instal•la d’esquenes fins els 13 quilos i a favor de la marxa a partir d’aleshores és també una bona opció, però tingueu clar que, depèn de l’edat a la que el vostre nadó assoleixi els 13 quilos, potser l’heu de col•locar a favor de la marxa abans del que desitjaríeu. Però no ens precipitem, pq encara no sabem què hem de mirar en la compra d’un grup 2, i potser canvieu d’opinió. Jo, per exemple, he optat per la tercera opció (bé, no ben bé, jo tinc una cadireta de grup 1/2 que s’instal•la a contramarxa fins els 25kg! Però bé, jo tinc un màster en la matèria i n’estic plenament convençuda... tan de bo aconsegueixi convèncer-vos. Però per això hem de passar a l’explicació del següent grup). També és cert que jo no vaig rebre el Pau amb tota la informació de la que ara disposo i no faré el mateix amb aquest segon nadó que vaig fer amb el Pau, que va viatjar fins els 10 mesos en un SRI que ara no utilitzaria ni pel fill del meu pitjor enemic.

Al següent enllaç podeu completar la informació sobre altres aspectes importants a tenir en compte sobre els grups 1:
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... de-re.html


Grup 2/3: des dels 15 kg fins els 36 kg

Veureu que he agrupat els grups 2 (dels 15 als 25kg) i 3 (dels 22 als 36kg), i no ho he fet per error.

La cadireta de grup 2/3 (o elevador) és el SRI per als nens que ja han esgotat les etapes anteriors. A diferència dels altres dos sistemes (grup 0+ i grup 1), l’elevador interactua necessàriament amb el propi cinturó de seguretat del cotxe. És, en essència, un adaptador del cinturó per als peques, ni més ni menys. La seva finalitat és, a més a més de subjectar el nen, garantir que el cinturó recolzi sobre les parts del cos que poden suportar una major pressió, amb l’objectiu de minimitzar la possibilitat de lesions.

Al mercat es poden trobar dos tipus de cadireta de grup 2/3: les que porten respatller i capçal regulable en alçada i les que no el duen i són únicament una banqueta.

Imatge

Existeix la creença generalitzada que les cadiretes que porten respatller pertanyen al grup 2/3 i les que no el duen pertanyen al grup 3. Això és totalment fals. Qualsevol cadira pensada per a instal•lar-se en combinació amb el cinturó de seguretat, porti respatller o no, pertany al grup 2/3. Jo he arribat a veure botigues on venen les banquetes sense respatller com a grups 3 (així indicat al cartellet que posen) però si mireu l’etiqueta d’homologació veureu que està homologat a partir dels 15 quilos, com a grup 2/3 que és.

Això és important tenir-ho present perquè molts pares, amb això al cap, arribat el nen als 25 quilos (o als 22, límit inferior del grup 3) decideixen treure el respatller al nen, deixant-lo pràcticament desprotegit. Una mostra més de que un producte homologat no significa que sigui necessàriament segur.

Què cal tenir en compte a l’hora de triar un grup 2/3:

Per a valorar la idoneïtat de la cadireta a triar cal mirar dos aspectes claus: la protecció lateral i la guia del cinturó.

Protecció lateral:

Només es pot considerar la protecció lateral d’una cadira 2/3 quan porta respatller, d’aquí la seva importància. Sense ell, el cos del nen tindrà un alt percentatge de risc de colpejar amb elements rígids del vehicle.
Imatge
Font: retensioninfantil

Les cadires amb respatller tenen dos elements bàsics de protecció: capçal amb orelleres (a major profunditat, major protecció), proteccions laterals addicionals (augmenta la distància entre la posició del nen i la porta del cotxe). Com majors siguin aquests elements, major protecció li estem oferint al nen.


Guia del cinturó:

Com hem dit, amb la utilització d’aquesta cadireta, el cinturó de seguretat del cotxe entra en contacte amb el cos del nen. La clau de la cadira, doncs, és aconseguir que en cas d’impacte, el cinturó es mantingui en una bona posició en tot moment. El fet que el cinturó vagi ben recolzat sobre la clavícula i la pelvis és de vital importància. Qualsevol pressió sobre les parts toves (coll o panxa) podrien causar lesions al nen (vegeu a la taula que us he presentat anteriorment, el principal motiu de lesions en el grup d’edat dels 4 als 10 anys). Per això és important que la subjecció del cinturó no deixi marge per al desplaçament. Hi ha cadiretes on aquesta guia s’assegura amb un sistema de tancament o bloqueig sota el capçal, de manera que el moviment del nen no permet al cinturó sortir-se de la posició correcta:
Imatge
Font: retensioninfantil

Pel que fa a la pelvis, a les cadires que duen recolza-braços s’haurà de mirar que existeixi una distància prou curta entre la base de la cadira i l’inici del recolza-braços, però a que el cinturó no tingui marge per a lliscar i pujar cap a munt.
Imatge
Font: retensioninfantil


Pel que fa a les cadiretes 2/3 existeix una cadireta, diguem-ne, Formula 1, amb una capacitat de subjecció i absorció d’impacte superior a la resta. Són les cadiretes amb el poc conegut sistema d’absorció japonès. No tinc gaire coneixements sobre aquest tema perquè no m’ha arribat el moment de triar encara un grup 2/3, però us deixo aquest enllaç al blog de retensioninfantil on en parlen extensament, per si a algú li interessa:
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... pones.html


En quin moment s’ha de canviar al nen a la cadira 2/3:

Ja hem dit que el pes mínim per a utilitzar aquest SRI són els 15 quilos, però ja sabem que el pes no pot ser l’únic factor a considerar en el moment de triar quin sistema necessita el nostre fill. De manera general direm que cap nen menor de 4 anys o amb pes inferior als 18 quilos hauria de viatjar en una cadireta tipus elevador. Per alguna cosa la cadireta de grup 1 és la cadireta indicada per als nens per sota dels 4 anys. Com més tard posem el nen en contacte amb el cinturó del cotxe (sistema de retenció pensat per adults) millor que millor.

Per saber en quin moment podem fer el canvi hem de mirar amb quin SRI està viatjant el nen:
- Si el nen viatja en un grup 1 de cara a la marxa haurà de passar al grup 2/3 quan
o 1) l’arnès de la cadira quedi per sota de les espatlles o
o 2) el cap sobresurti en bona mida del respatller o
o 3) superi els 18 quilos

- Si el nen viatja en un grup 1 a contramarxa haurà de passar al grup 2/3 quan
o 1) el cap sobresurti el més mínim del respatller o
o 2) superi els 18 quilos

- Si el nen viatja en un grup 1/2 a contramarxa haurà de passar al grup 2/3 quan
o 1) el cap sobresurti el més mínim del respatller o
o 2) superi els 25 quilos

Això és important tenir-ho en compte a l’hora de triar la cadireta de grup 1 pel nostre fill, perquè aquesta tria condicionarà, posteriorment, en quin moment caldrà passar-lo a una cadireta elevador que el posarà en contacte amb el cinturó del cotxe.

Cal tenir en compte que existeixen cadiretes multigrup. Si ens centrem en els grups 1/2 a favor de la marxa, cal tenir en compte que aquestes cadires es podran utilitzar amb l’arnés només fins els 18 quilos. A partir d’aquest moment s’hauran d’utilitzar en combinació amb el cinturó de seguretat del cotxe sí o sí.


Per acabar, alguns enllaços que us poden ser útils:

Per a saber més sobre models i tipus de cadiretes a contramarxa:

http://www.acontramarcha.com/foro/content.php
http://www.acontramarcha.com/foro/conte ... los-sillas


En els següents enllaços teniu un resum bàsic de tot el que us he explicat. No ho he volgut posar abans per a que no us saltéssiu el meu rotllet, que m’ha quedat molt maco! Jejejejjeje

http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... meras.html
http://www.dgt.es/was6/portal/contenido ... nicio.html
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... rores.html


Queden encara molts temes per comentar, i segur que alguns/es tindreu mil dubtes, però ja no puc allargar-me més o em fareu/faran fora del fòrum!!!! Alguns dels punts que queden a l’aire són importants, però: com realitzar una correcta instal•lació de la cadira i una correcta fixació del nen a la mateixa, l’isofix, l’arnés de les cadires, la data de caducitat,...
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Si et ve de gust, visita el meu bloc... http://cosetesnostres.wordpress.com
Avatar de l’usuari
ISDISYUNAO
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1276
Membre des de: ds. gen. 26, 2013 9:40 pm

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: ISDISYUNAO » dc. oct. 23, 2013 11:49 am

NENA!! quina currada!! com sempre ets la canya fent fils jejejej el mirare amb calma ;)
Avatar de l’usuari
damir
:: gosset
:: gosset
Entrades: 437
Membre des de: dc. gen. 26, 2011 8:55 pm

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: damir » dc. oct. 23, 2013 12:01 pm

Gràcies per aquest post tant ben fet, ho has explicat molt bé. Nosaltres porten a la nostra filla de 2 anys en una cadira grup 1/2 contra la marxa, i molt sovint he de donar explicacions a la gent de perquè hem triat aquesta opció, em sento com predicant en el desert. No vam trobar cap botiga física que venguessin ni sabessin realment com anava això d'anar contra la marxa, per tant la desinformació és brutal. N'estem contents i d'ençà que la vam comprar fa un any, la cosa ha canviat una mica perquè he vist que aquí ja es poden trobar més models.

Aprofito que veig que estàs molt ben informada per fer-te una pregunta. Estic a punt de tenir un segon fill, quan no hi càpiga al grup 0+ hauré de passar-lo a ell a la grup1/2 i no em feia cap gràcia posar a ma filla en un grup 2/3 amb cinturó als 3 anyets recent fets tot i que fes 15 quilos ho trobava massa aviat. Havia pensat en agafar una bona cadira grup 1-2-3, que em permetran portarla més temps lligada amb arnesos. Seria una bona opció?
Avatar de l’usuari
izascun79
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1321
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 11:13 am

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: izascun79 » dc. oct. 23, 2013 12:32 pm

damir ha escrit:Aprofito que veig que estàs molt ben informada per fer-te una pregunta. Estic a punt de tenir un segon fill, quan no hi càpiga al grup 0+ hauré de passar-lo a ell a la grup1/2 i no em feia cap gràcia posar a ma filla en un grup 2/3 amb cinturó als 3 anyets recent fets tot i que fes 15 quilos ho trobava massa aviat. Havia pensat en agafar una bona cadira grup 1-2-3, que em permetran portarla més temps lligada amb arnesos. Seria una bona opció?


Abans de donar-te la meva humil opinió aprofito per posar l'enllaç a un fórum que dirigeixen els creadors de les pàgines retensioninfantil.blogspot.com i http://www.acontramarcha.com, on les mateixes persones que han creat i difós tot aquest tema de les cadiretes a contramarxa a Espanya, es dediquen a resoldre casos concrets com el que tu planteges. La Krisscross, en particular, és propietària d'una botiga especialitzada en el tema i qui ha liderat tot aquest moviment Acontramarxa al país, es dedica a fer cursos de formació per botigues i a posar d'acord els distribuidors estrangers amb els d'Espanya.

http://www.acontramarcha.com/foro/forum.php
A l'apartat de Consultas sobre Sillas de Automóvil trobareu milions de casos concrets resolts per les realment especialistes.

La meva resposta (basada en hores i hores de lectura d'aquest foro, i basada en el que les persones que en ella escriuen m'han ensenyat) és que hauries de comprar una cadira de grup 0+/1 que es pugui utilitzar des del primer dia pel que ha de venir i allargar l'ús del grup 1/2 acontramarxa per la petita. Tot això seria el que hauries de fer de manera teòrica, pq com bé dius, passar una nena de 3 anys a un grup 2/3 és del tot desaconsellable. En qualsevol cas, evidentment, la compra d'un 0+/1 implica que tard o d'hora hauràs de comprar un grup 2/3 (bé, en realitat 2, pq quan el petit la necessiti la gran encara utilitzarà la seva), i potser no et pots permetre la despesa.

Si és el cas, la compra d'un grup 1/2/3 com dius seria la segona millor opció, al que jo afegiria que si compressis la Klippan Triofix (que es pot col·locar a contramarxa fins els 18 quilos) la compra seria perfecte. Però clar, això només val si tens isofix al cotxe. I a més, cal tenir en compte que la Triofix no et valdrà fins als 135cm de la nena, és un grup 1/2/3 justeta, però que segur que, en el teu cas, podràs aprofitar pel segon. Hauries de valorar-ho i fer números. La Triofix és, de totes les cadiretes ACM, la més assequible i compacta de totes.

No puc evitar recomanar-te que facis la consulta al forum d'acontramarcha, a veure que et diuen les especialistes.

Jo, personalment (per si et serveix) compraré un grup 0+/1 pel que ha de venir, clar que el Pau tindrà 22 mesos quan neixi el germanet, i ell tb va en un grup 1/2 acontramarxa que espero que li duri uns anyets, encara... a més, el grup 0+ al que duia al Pau no el vull tornar a utilitzar... com tot, cada cas, cada família, cada cotxe, és un món.

Gràcies per llegir-vos el meu rotllo!!!! Deia abans que només que una persona s'ho llegís em quedaria satisfeta!!!!!

Ah! edito per preguntar-te com va de pes i talla la teva filla, pq això tb és un tema important a tenir en compte. Si la teva nena ha d'arribar als 18 quilos en uns mesos potser no et surt a compte comprar la triofix que només podràs utilitzar a contramarxa uns mesos més. Aleshores jo optaria per prolongar l'ús del grup 1/2 al màxim, pq és com més protegida anirà, pq qualsevol grup 1/2/3 que compris (triofix o no) haurà d'utilitzar-se amb el cinturó de seguretat a partir dels 18 quilos.
Tb he comprovat que m'he equivocat. La trifoxi es pot utilizar tb amb el cinturó de 3 punts, no cal isofix.
izascun79 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 23, 2013 12:42 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Si et ve de gust, visita el meu bloc... http://cosetesnostres.wordpress.com
Nineta22
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: Nineta22 » dc. oct. 23, 2013 12:40 pm

Jo també m'ho he llegit!! :)
Quina passada!!! Moltes gràcies per la valuosa informació!!!
Avatar de l’usuari
Sonial
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 67
Membre des de: dt. ago. 06, 2013 7:00 pm

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: Sonial » dc. oct. 23, 2013 2:18 pm

No vegis nena, ets una crack ( ademes de la nostra jefa) :-()-)
Començaré a llegir la primera part que serà la més propera.
Ostras Naethda quina pasada això del mirall no? ha d'estar be poder veure el bebe sobretot si vas tu sola al cotxe
Imatge
Avatar de l’usuari
arwen81
:: gosset
:: gosset
Entrades: 442
Membre des de: dv. abr. 26, 2013 5:32 pm

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: arwen81 » dc. oct. 23, 2013 2:39 pm

Izascun, moltes gràcies pel post, és súper útil! quina currada t'has pegat...
2FIV juny'13:5 folis,5 madurs,4 fecunden,2 embris (A-B).Beta+.Sou 2!Setm 11 un angelet marxa al cel.
Fb'14 neix la nostra preciosa nena.
Ds'14:embaràs natural!Setm 14, ets una nena marxes al cel.La nostra Llum.
3FIV des'15: 1 foli,1 madur,no fecunda.
Abril'16:embaràs natural!queda't!

Imatge

Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
damir
:: gosset
:: gosset
Entrades: 437
Membre des de: dc. gen. 26, 2011 8:55 pm

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: damir » dc. oct. 23, 2013 2:41 pm

Moltes gràcies Izascun79, m'ho pensaré, i miraré els foros que dius amb calma.

No tenim isofix, i això ens condiciona una mica al triar la cadira. la meva nena té 25 mesos i ara pesa 12,5 i medeix 87, per tant veig llluny arribar als 18 quilos. Del grup 0+ n'estava contenta els primers mesos, però crec que se'ns va quedar just abans del que volíem i als 10 quilos quan tenia 13 mesos la vam haver de canviar al 1/2. La vam canviar perquè els arnesos li quedaven curts de darrere, o aquesta sensació ens donava. No sabíem si era correcte continuar fentla servir així i la vam canviar.

Ara pels primers mesos sí que vull continuar fent servir el grup 0+, després ja veurem. Com que tenim temps ens ho mirarem amb calma, depenent de en quin moment haguem de canviar al petit triarem una opció o altra.

Gràcies de nou!
Avatar de l’usuari
Laia
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3086
Membre des de: dj. jul. 21, 2005 10:59 pm

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: Laia » dc. oct. 23, 2013 3:58 pm

Ostres Izaaaas!!!!!!!!!!!ets una catacrack, m'ha encantat i és veritat que mlta gent no n'està prou conscienciada!!!!m'ho llegiré tot en calma, t'ho prometo i valoraré el que tenim i invertiremm!!!
el gran ja va amb la del grup 2-3 amb respatller.ho vam tenir clar quan vam canviar el cotxe a un amb isofix.i té el coll i l'esuqena protegits, igual que la peça de seguretat pel sistema de bloqueig del cinturó.
la peque que ja farà 5 enacra l'agunata amb la cadireta de grup1!!!!però va molt més sgeura i com que jst pesa els 14kg, encara li caben els braços amb les retencions!ara quan ja creixi li comprarem una de nova.

gràcies epr tot, m'ho miro. ets genial!!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
ImatgeImatgeImatge

TE+ Nadal'13 Quedat aquest cop! http://www.fertilityfriend.com/home/Laia
15/04/14 Ets una :cnena:
Panxupacte twins d.abril'13: Araneta :-()) i Laia :-())
Avatar de l’usuari
izascun79
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1321
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 11:13 am

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: izascun79 » dc. oct. 23, 2013 4:11 pm

Gràcies a tots/es per les floretes. La veritat és que ho he fet perquè tinc la necessitat (i sento la necessitat moral) de transmetre el que he après amb la gent, no ho faig pas pel reconeixement... així que pareu, que em feu posar vermella!!!!!

Naethda ha escrit:Desprès volia preguntar per això de les bases isofix: com funcionen? Cada marca té la seva, són universals o com va?


Fins on jo sé, bases isofix universals no n'hi ha. Cada marca té la seva, i de fet hi ha marques que tenen una base diferent per cada model. Pensa que al final és una base que queda fixa al cotxe a la que s'enganxa el SRI com ho faria una cadireta a la seva carrosseria, vaja, que cada SRI té els seus enganxes específics i la base varia, per tant.
I pel que sé, les bases no són barates. Les dels grups 0+, per a que et facis una idea, que van amb els famosos trios, valen més de 100 euros, en general.
Sobre el dubte de si el cotxe estarà preparat, si té isofix ho estarà sí o sí. La gràcia de l'isofix és que és un sistema d'ancoratge universal. Tots els cotxes que vinguin equipats amb l'isofix accepten qualsevol cadireta que s'enganxi amb isofix. És la principal gràcia del sistema, en realitat.

Els miralls aquests que diu la Naethda van molt bé. El Pau i jo xerrem, juguem i ens mirem a través d'un mirall com aquest:
Imatge
Cada cop que l'assec a la cadireta diu "hola guau!" jejejjeje

Però una búsqueda senzilla al google imagenes us ho deixarà més clar:
https://www.google.es/search?q=espejo+c ... B340%3B340

damir ha escrit:No tenim isofix, i això ens condiciona una mica al triar la cadira. la meva nena té 25 mesos i ara pesa 12,5 i medeix 87, per tant veig llluny arribar als 18 quilos. Del grup 0+ n'estava contenta els primers mesos, però crec que se'ns va quedar just abans del que volíem i als 10 quilos quan tenia 13 mesos la vam haver de canviar al 1/2. La vam canviar perquè els arnesos li quedaven curts de darrere, o aquesta sensació ens donava. No sabíem si era correcte continuar fentla servir així i la vam canviar.

Ara pels primers mesos sí que vull continuar fent servir el grup 0+, després ja veurem. Com que tenim temps ens ho mirarem amb calma, depenent de en quin moment haguem de canviar al petit triarem una opció o altra.

Crec que és el millor que pots fer. Mirar-ho amb calma, analitzar totes les opcions, valorar els costos i prendre una decisió ben ferma. Potser la solució òptima és comprar un altre grup 1/2 pel peque, qui sap!

En relació a l'ús de les cadiretes, pensa que a les cadiretes que s'instal·len a contramarxa l'arnés ha de quedar SEMPRE per sota de l'espatlla del nen. És a dir, si hi ha dues posicions al voltant de la part superior de l'esquena del nen s'ha de triar la que surt de més abaix, no la que surt de més adalt. Això té la seva lògica, i és que en cas d'impacte frontal, el nen no es desplaça cap amunt pq l'arnés el tiba. En canvi, a les cadires que van a favor de la marxa és al revés, s'ha de triar el punt situat per sobre de l'espatlla del nen, pq si la porta per sota té una folgança que, en cas d'impacte frontal, permetria al nen desplaçar-se endavant. Vaja, que segurament vau canviar a la nena al grup 1 quan tocava, però quan el punt més alt de l'arnés queda per sota de l'espatlla del nadó encara tens un temps de marge, pq la instal·lació és la correcta.

Imatge

Sobre l'isofix, no ha de ser un problema. Sí que és cert que hi ha algunes cadires que només es poden fixar amb isofix, però la majoria tenen l'opció de fixació amb isofix o cinturó. De fet, el meu cotxe té isofix només als dos seients laterals del darrera, i jo vaig comprar una cadireta que només té fixació per cinturons de seguretat i porto la cadira al seient central, que és de tots el més segur. La fixació amb cinturons és tan segura o més que la fixació amb isofix. La única cosa que t'aporta l'isofix és una fixació més ràpida i fàcil, i limita els errors d'instal·lació, però quan es tracta d'una cadira que ha d'anar fixa al cotxe, i que per tant no estàs muntant i desmuntant cada dos per tres, l'isofix no aporta cap avantatge, realment, pots estar tranquil·la.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Si et ve de gust, visita el meu bloc... http://cosetesnostres.wordpress.com
Avatar de l’usuari
izascun79
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1321
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 11:13 am

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: izascun79 » dc. oct. 23, 2013 4:13 pm

Laia ha escrit:el gran ja va amb la del grup 2-3 amb respatller.ho vam tenir clar quan vam canviar el cotxe a un amb isofix.i té el coll i l'esuqena protegits, igual que la peça de seguretat pel sistema de bloqueig del cinturó.
la peque que ja farà 5 enacra l'agunata amb la cadireta de grup1!!!!però va molt més sgeura i com que jst pesa els 14kg, encara li caben els braços amb les retencions!ara quan ja creixi li comprarem una de nova.

Sabia que series de les que ho ha fet tot la mar de bé! Molt poca gent aguantaria la petita en un grup 1 amb quasi 5 anys. Per algun motiu, molta gent té la tendència a voler avançar etapes, i fa el canvi de grup massa aviat. Si la nena encara pesa 14 quilos i dius que encara li caben els braços, tens cadireta de grup 1 per un temps, encara!!!!!
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Si et ve de gust, visita el meu bloc... http://cosetesnostres.wordpress.com
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: garota » dc. oct. 23, 2013 4:19 pm

Quin post més ben fet!! Nosaltres tenim la Cybex Sirona i n'estem encantats. La portem darrere a contramarxa des del primer dia, i ens ha costat molt que la gent entengui per a què. Tothom s'estranya de que no haguem comprat la "maxicosi". Voliem una cadira pel cotxe, grup 0/1 , segura, còmoda, robusta,....i teniem clar que el cotxet seria un cuco i una cadira, vam escollir el Bugaboo Camaleon pel cuco tan gran que té, però aquí ja entrariem en un altre tema,..
En fi, que és un tema mooooolt important el de la seguretat infantil i molta gent s'ho pren a la lleugera,...jo conec una noia que duia el portanadons al davant sense lligar amb el cinturó, perquè deia que ja quedava ben empotrada entre la guantera i el seient,...tela!!!!!!
Avatar de l’usuari
abril23
:: granota
:: granota
Entrades: 205
Membre des de: dc. gen. 16, 2013 8:37 pm

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: abril23 » dc. oct. 23, 2013 6:49 pm

Ostres jefa, quina currada t'has fotut, moltes gràcies per la info!! >.-<: >.-<: >.-<: Jo tinc un dubte, l'Abril avui ha fet 10 mesos i la tenim que canviar de cadireta, quina cadireta ens recomanes? independenment del preu quina cadira creus que és la que millor ens podria anar ara? ?-)
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Iluminada
:: rateta
:: rateta
Entrades: 153
Membre des de: dv. set. 28, 2012 9:09 am

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: Iluminada » dc. oct. 23, 2013 7:26 pm

Jefaaaaaaa quina crackkkk!! Un post fantàstic. Què faríem sense tuuuuuu

Ara per les que anem més perdudes ens podries aconsellar els models de les cadiretes i a mi em faries un gran favor. Per començar quin model aconselles al principi 0+/1.

Una abraçadaaaaaaaa :p-) :p-) :p-)
1a IA 28/11/2012;2a IA 20/02/2013;3a IA 18/03/2013; 4a i última IA 13/04/2013
Transfer 1a FIV 14/7/13.Beta 29 juliol POSITIVA 2372
19/08/13 li hem sentit el batec i medeix 1,45 cms
18/09/13 (11+6) eco 1r trim. perfecte. Medeix 5,5 cms
5/11/13 (17+5) eco cardio. Tot perfecte. Possible NENA
20/11/13 Morfològica perfecteee!Tenim una NENAAAAA
Imatge
Avatar de l’usuari
catalanna
:: lleona
:: lleona
Entrades: 973
Membre des de: dg. gen. 17, 2010 7:15 pm

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: catalanna » dc. oct. 23, 2013 8:08 pm

Felicitats, m'ha encantat llegir-te!
Avatar de l’usuari
izascun79
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1321
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 11:13 am

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: izascun79 » dj. oct. 24, 2013 1:37 pm

abril, respecte al que em preguntes, et respondré el que vaig fer jo quan em vaig trobar a la mateixa situació que tu, per a que valoris les opcions i vegis quina us va millor. Jo al Pau tb el vaig canviar de cadireta als 10 mesos, en el meu cas pq en aquell moment ell ja feia 10 quilos, i com que el que jo tenia era un grup 0 ja no em valia (el grup 0+ que m'havien deixat se'm va quedar petit quan el Pau tenia uns 6 mesos!!! :r) )

El que vam fer nosaltres va ser comprar un grup 1/2 acontramarxa fins els 25 quilos. En el nostres cas vaig anar a buscar l´únic grup 1/2 que ja li anava bé, donat que el més important en les cadires a contramarxa (com he explicat a la meva entrada anterior) és que l'arnés quedi a l'alçad de l'espatlla o per sota). Totes les grup 1/2 que vam veure li anaven grans i només la Britax Max-Way li anava clavada. De totes formes, quan la vam estrenar vam veure que, al cotxe que teníem aleshores, no aconseguíem prou reclinat i quan s'adormia el cap li queia endavant. Vaig arrepentir-me mil cops de la tria, però en el seu moment era la única opció que teníem, pq el grup 0+/1 que jo volia comprar estava tenint molts problemes de subminsitrament i ja portàvem mes i mig esperant-la i no arribava. Al final el Pau havia de canviar urgentment de cadireta (ja estàvem superant els 10 quilos) i vaig fer el que calia. De totes formes, el problema del reclinat es va resoldre quan van donar-nos el cotxe nou (van trigar quasi dos mesos), i en el nou ja no hem tornat a tenir aquest problema perquè els seients del darrera són pràcticament horitzontals, aspecte que afavoreix que la cadireta acontramarxa tingui major reclinat.

He de dir-te, però, que la meva opció inicial era comprar un grup 0+/1, com t'he dit, però no acabava d'arribar mai, i al final només vaig fer un canvi en l'ordre de la compra dels SRI. Amb això espero donar-te resposta a tot plegat:
La meva idea inicial era comprar un grup 0+/1 per al Pau (en concret la Klippan Kiss2), ja que encara el veia molt petit per anar a un 1/2, i un cop tinguéssim el segon fill, comprar un grup 1/2 pel Pau i utilitzar el grup 0+/1 pel nadó (que per aquest motiu volia una cadireta que es pogués utilitzar des del primer dia). Al final vaig comprar la 1/2 pel Pau i ara compraré la 0+/1 pel segon i llestos.

Tu dius que tens un grup 0+ que pots utilitzar pel segon, no?? Potser la teva millor opció sigui comprar un 1/2 (assegurant-te que l'abril dóna la talla). De totes maneres, has de tenir en compte que el teu segon tb necessitarà una segona cadira, acabat l'ús del 0+, pq l'abril encara serà petita per passar al grup 2/3, en qualsevol cas, així que has de comprar sí o sí dues cadiretes que permetin allargar la posició acontramarxa. Què té de bo el grup 1/2 a contramarxa? Que allargues aquesta posició el màxim temps possible, de forma que quan ja li queda petita el nen ja té més de 4 anys i pot passar a un grup 2/3 sense problemes... bé, de fet jo tinc l'esperança que arribem als 5 anys, però ja veurem...
Un punt a tenir en compte és que les cadiretes de grup 1/2 no són més altes que la grup 0+/1 que jo vull compra (parlo únicament de la Kiss2, la resta de 0+/1 potser sí que són més baixes que les 1/2, però no ho sé segur). És a dir, encara que estan homologades i testades per arribar als 25 quilos, si el teu fill és molt alt, pot passar que arribis al límit superior de la cadireta abans d'arribar a aquest pes. Però això depèn de cada nen i el seu creixement. Si tens un nen molt alt i prim et convé comprar el grup 0+/1, tot i que només arriba als 18 quilos pq, curiosament, és més alta que els grups 1/2 del mercat!!!! (no sé si m'he explicat prou bé! jejejej)

A la Iluminada, crec que ja he deixat clar quin grup 0+/1 compraré pel meu segon fill. Sense dubtar us diria que la Klippan Kiss2 és la cadireta que us aconsello (per alguna cosa és la que trio jo), però hi ha una altra opció pr a dur nadons des del primer dia i que arriba als 18 quilos acontramarxa: La Rommer Max-Fix.
Aquí teniu una comparativa de totes les cadiretes a contramarxa:
http://www.acontramarcha.com/foro/conte ... ntramarcha
En base a aquesta comparativa que us linkejo, si voleu us explico els motius pels quals he triat la Kiss2: de les dues disponibles des del naixement és la que té un major reclinat (ho podeu veure a les fotos de "Sillitas desde recién nacido"), la que té una major quantitat de material d'absorció d'impacte (ho veureu a baix de tot, on estan totes les cadiretes sense les fundes) i la que dóna més talla (heu de mirar la comparativa de Sillas desde los 2 años, i fixeu-vos que és, de totes les disponibles al mercat, la que més alta es veu quan compares la nena de 5 anys i 10 mesos). Vaja, es pot fer servir des del primer dia i allargaré el seu us el màxim possible si el meu fill sigui alt i prim (clar, si la nena de 5 anys i 10 mesos ja passa dels 18 quilos ja no pot anar asseguda en aquesta cadireta).

Edito per dir-li a l'abril: si les cadiretes de grup 1/2 que mires són encara massa grans per l'abril o no donen prou reclinat al teu cotxe sempre et queda l'opció de comprar un grup 0+/1. L'abril la utilitzarà fins que el segon arribi als 10 mesos (o el que sigui) i ja no pugui anar al grup 0+ que tens, i aleshores compres una altra cadireta per l'abril, que així les estrenarà totes dues! jejjejeje. Com t'he dit, jo compraré un grup 0+/1 pel segon, ho prefereixo abans d'utilitzar el grup 0+ que tinc i vaig utilitzar pel Pau... seria tb una molt bona opció!!!!
Ah! en el teu cas, a més, pots ampliar el ventall d'opcions de cadiretes, pq com que tens el grup 0+ pots comprar un grup 0+/1 dels que no valen des del primer dia però sí a partir dels 8-9 mesos (mira la comparativa, i veuràs que apareix la Be-Safe Izi combi). El segon tb la començaria a utilitzar acabat l'us del 0+ així que no tindries cap problema...

I per últim, un enllaç del mateix forum on s'explica a la perfecció com s'ha de fer una tria de SRI tenint-ho tot en compte!
http://www.acontramarcha.com/foro/showt ... s-adecuada

Petonets!!!!! (i sento el rotllo un altre cop...)
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Si et ve de gust, visita el meu bloc... http://cosetesnostres.wordpress.com
Avatar de l’usuari
izascun79
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1321
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 11:13 am

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: izascun79 » dj. oct. 24, 2013 1:51 pm

Nou post, que l'anterior ja és molt dens:

garota, la Cybex Sirona és una passada de cadireta... només que veuràs que a l'estudi fet a la web de acontramarcha no apareix. Això és pq la comparativa està feta entre totes les cadiretes que han estat presentades al Plus Test Suec, i Cybex, de moment, ha decidit no presentar la Sirona...

Abril, al post anterior t'he dit que tenies tres opcions: Kiss2, britax max-fix i besafe izi combi. Aquí caldria afegir la Cybex Sirona però és de totes la més cara i la més petita de talla i d'amplada. Lo que té de bo és que cap a pràcticament tots els cotxes, pq és la més compacta, però si no tens problemes d'espai t'aconsello una de les altres pq li donaràs més us.
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Si et ve de gust, visita el meu bloc... http://cosetesnostres.wordpress.com
Avatar de l’usuari
abril23
:: granota
:: granota
Entrades: 205
Membre des de: dc. gen. 16, 2013 8:37 pm

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: abril23 » dj. oct. 24, 2013 5:41 pm

Izascun moltes gràcies per l'explicació, ets una crack!!! Al final hem decidit agafar-li una grup 0+/1 perquè és la cadireta que ara per ara se li ajusta millor, i quan no hi càpiga en aquesta cadireta li agafarem un altre grup 1/2 que també es pugui posar a contramarxa, ens hem decidit per la Cybex Sirona perquè trobem molt cómode que es giri cap a la porta per poder-la ficar i lligar bé dintre del cotxe i no haver de fer malabarismes per ficar-la com fem ara amb la cadireta que té, a més que la hem trobat molt envolvent i cómode per ella, pot ser no li durarà tant com la klippan o la de be safe però bueno, quan aquesta li quedi petita segur que trobem un altre que s'ajusti a les nostres necessitats i sobretot a les necessitats de l'Abril, i amb la petitona no se si agafar-li un altre Sirona i portar-la des d'el naixement allà, o si aprofitar la que tinc, és que com que igualment li haurè de comprar una cadireta de grup 1 doncs només hauria d'avançar una mica més la compra, però la veritat és que crec que la Sirona és més segura comparant-la amb la que tinc i no se que fer, lo més probable és que l'encarregui cap al febrer-març per pasar a recollir-la quan neixi la nena, aix... quin lio porto amb aquest tema....
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
calidoscopi
:: granota
:: granota
Entrades: 211
Membre des de: dt. maig 22, 2012 8:45 pm

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: calidoscopi » dj. oct. 24, 2013 7:28 pm

Izascun moltes gràcies!!!! Jo estic feta un lio amb les cadiretes ja que a cada botiga et diuen una cosa diferent. I si, a les botigues no et diuen res del contramarxa, al contrari que tranquils que a l'any ja podrem posar-la com nosaltres...bufff.
Jo busco un grup 0-1 per la nena que encara ha de néixer.....demà continuaré llegint tot el que ens poses.....mil gràcies, però ja he vist als enllaços que poses que bàsicament n'hi ha dues, una que no sabia que existia........a cap botiga l'he vist....ni me l'han recomanat, mira que no els hi he dit límit de preu. Fantàstic pels deures que ens has posat!!

:-()-) :-()-)
Imatge Imatge

Imatge
Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::