Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

Salut, dubtes i preparatius.
calidoscopi
:: granota
:: granota
Entrades: 211
Membre des de: dt. maig 22, 2012 8:45 pm

Re: Cadires pel cotxe, grups d'homologació, acontramarxa, etc...

EntradaAutor: calidoscopi » dj. oct. 24, 2013 7:28 pm

Izascun moltes gràcies!!!! Jo estic feta un lio amb les cadiretes ja que a cada botiga et diuen una cosa diferent. I si, a les botigues no et diuen res del contramarxa, al contrari que tranquils que a l'any ja podrem posar-la com nosaltres...bufff.
Jo busco un grup 0-1 per la nena que encara ha de néixer.....demà continuaré llegint tot el que ens poses.....mil gràcies, però ja he vist als enllaços que poses que bàsicament n'hi ha dues, una que no sabia que existia........a cap botiga l'he vist....ni me l'han recomanat, mira que no els hi he dit límit de preu. Fantàstic pels deures que ens has posat!!

:-()-) :-()-)
Imatge Imatge
izascun79
:: zebra
Entrades: 1320
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 11:13 am

EntradaAutor: izascun79 » dj. oct. 24, 2013 7:48 pm

abril, segur que heu pres la decisió correcta. La Cybex és una gran cadira, i com a pràctica evidentment la millor, però clar, per això has d'estar disposat a pagar el que costa, i sabent que et durarà menys que una altra 0+/1, però sens dubte és una gran elecció, sobretot pq després ja tens pensat comprar un grup 1/2 a contramarxa, amb el que estàs fent el millor per les dues nenes!!!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

calidoscopi, la Kipplan Kiss2 només es distribueix en certes botigues molt especialitzades.
Al següent enllaç pots consultar el llistat de botigues:
http://www.klippan.es/index.php/puntos-de-venta

Tb va la pena dir que la Kiss2 és, de totes i de lluny, la cadireta més lletja de totes! :r) però bé, això ja és un altre tema! :love:
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Si et ve de gust, visita el meu bloc... http://cosetesnostres.wordpress.com
rela
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4266
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:40 am

EntradaAutor: rela » dg. oct. 27, 2013 8:23 am

Ostres izascun!! Moltes felicitats per obrir aquest post tan ben fet i ben documentat!! >.-<:

Nosaltres amb el petit tenim un grup 0+ fins els 13 kg, de besafe, però el peque té 3 mesos i mig i ja pesa 8 kg.. Pel que he llegit no l,hem de canviar de grup fins que el cap no li surti per sobre el respaller, oi? O si passa de pes ja l,hem de canviar?

Jo tinc clar que vull que vagi a contramarxa el més temps possible, per la seva seguretat.. Per cert, a quin dels 3 llocs de dRrereel cotxe és més segur posar la cadireta? Ho saps? Merci guapa!!
smile! ;)

★ Glinda, Mara17 i Rela ★
Àngels82
:: formigueta
Entrades: 61
Membre des de: dj. ago. 15, 2013 9:36 am

EntradaAutor: Àngels82 » dg. oct. 27, 2013 11:13 am

Izascun, moltes però moltíssimes gràcies per aquest post tant entenedor i amb tanta informació que has creat!!! Jo també anava mirant coses per internet sobre estudis de cadiretes i els vaig descobrir i em van obrir els ulls! però tenen moltes entrades fetes i no tenia temps material per mirar-m'ho, així que m'ha anat fantàsticament bé que tu ho hagis explicat a aquí i hagis anat posant els enllaços on ells ho explicaven també.

Ara, voldria explicar-te la meva situació, a veure que et sembla... estic embarassada, és el meu primer fill i abans de mirar per internet les cadiretes vaig està mirant el cotxet de passeig. Mirant sobre el cotxet, indirectament acabes descobrint coses sobre cadiretes perquè en molts conjunts et volen "encolomar" el trio, amb el "maxicosi". Jo, tenia clar que volia una cadireta per al cotxe i un cuco per al cotxet de passeig perquè considero que són coses totalment diferents i mentre anava mirant vaig anar descobrint que no anava gens mal encaminada. Així que buscant per internet sobre el cotxet m'agradaven el bebecar i el bugaboo. Vaig decidir anar a veure'ls en directe i quan vaig anar a veure el bebecar a la mateixa tenda tenien cadiretes per al cotxe i també vam aprofitar per preguntar i mirar (jo encara no havia investigat sobre aquest tema).

El cas és que nosaltres tenim dos cotxes, un bastant gran amb isofix i un altre de mida mitja sense. Tenim clar que necessitarem dos cadiretes, una per cada cotxe, perquè els dos treballem i vivim a les afores de la ciutat, així que l'ús dels cotxes és pràcticament diari. A més, jo sempre faig el mateix horari però el meu marit no, ell té torns i hi ha setmanes que no ens veiem fins a la nit. També tenim clar que en lloc de fer com ara que jo sempre porto el cotxe gran i ell el mitjà, a partir d'ara depenent de l'horari del meu marit ell es quedarà el cotxe gran per portar al petit però hi haurà setmanes que això serà indiferent pel tema del seu horari perquè igual jo aniré a portar el petit a la guarderia i ell anirà a buscar-lo. Després, per fer la resta de trajectes: llargs, en caps de setmana... sempre utilitzarem el cotxe gran. Així que la cadireta que més s'utilitzarà serà la del cotxe gran amb isofix. L'altra, serà per trajectes curts i per quan l'agafi algú altre de la família.

Bé, segueixo amb l'explicació... a aquesta tenda em van ensenyar un parell de cadiretes per al cotxe amb isofix i la que ens va agradar molt va ser la Römer dualfix. Després, per al cotxe sense isofix ens van ensenyar una nova que els havia arribat, d'aquestes de multigrup, era una Joie Stages, ens va dir que tenia qualitat i que tenint en compte que el seu ús seria molt menor ens sortia a compte ja que qualsevol altra de grup 0+ ens costava més diners i era de menys qualitat...

Llavors, un cop em vaig decidir pel cotxet (finalment el bugaboo buffalo per moltes raons però sobretot perquè el terra del cuco és amb fusta) em vaig posar a mirar les cadiretes per al cotxe.

Vaig veure que al fòrum de acontramarcha recomanen del grup 0+/1 la Römer max-fix i la Klippan Kiss 2. Vaig mirar les diferències de la Römer Maxfix i la Dualfix, crec que encara no hi ha comparatives fetes... però mirant-ho jo em va semblar que les diferències són que la Dualfix té aquesta opció de voltar la cadira cap a tu per treure i posar el nen i que si es vol, a partir dels 13Kg (crec que era a aquest pes...) pots voltar la cadira en el sentit de la marxa (cosa que jo no faria, la seguiria portant a contramarxa). Per aquest motiu vaig pensar que amb la Maxfix ja en tindria prou i no feia falta la Dualfix per això que gira. Però després, mirant vídeos i imatges m'ha semblat que la Dualfix queda més reclinada i he pensat que serà millor per als primers mesos del petit. Que et sembla??? M'agradaria saber la teva opinió,

Després, pel que fa a la cadireta per al cotxe mitjà sense isofix tinc molts dubtes. Aquesta Joie Stages no acaba de fer-me el pes per això que és una multigrup, per molt que porti els seus reductors, pot anar en contra de la marxa fins als 13Kg i després pot anar fins als 25kg... Llavors estava plantejant-me encara que hagi de pagar el doble (ja què és per la seguretat del meu fill) agafar la Klippan Kiss 2, ja que es pot fixar en contra de la marxa amb el cinturó i per totes les avantatges que comenten al fòrum de acontramarcha. No sé... perquè també penso que encara que sigui per un ús menys habitual el nen anirà més segur quan vagi amb els avis, tiets... o per als trajectes curts que li haurem de fer nosaltres en un moment donat. Encara que després, un cop es quedin les dos cadires petites haurem de tornar a comprar dos cadiretes més... Que trobes???

Buf! sento el rotllo que t'he donat! i gràcies per avançat. :-()-)
Arigalma
:: cèrvol
Entrades: 564
Membre des de: dj. ago. 29, 2013 3:26 pm

EntradaAutor: Arigalma » dg. oct. 27, 2013 12:47 pm

Izascun quina flipada de post!! És genial! Gràcies per fer-lo, ens ajuda molt als que estem buscant la millor opció pels nostres peques. M'he llegit tot el què has escrit, ara aniré mirant amb calma els links.

T'explico el nostre cas: les 2 cadiretes que teniem en ment són la Romer Dual fix i la Cybex Sirona... A part de què tenia entès que eren cadires bones i de les més segures (rectifica'm si vaig errada), nosaltres tenim un cotxe 3 portes, i com que no sabem si el podrem canviar a curt termini, el fet que la cadireta giri per posar el nadó creiem que ens anirà molt bé. I és que no sé, però em fapànic que un dia intentant entrar al peque al cotxe em caigui a terra o algo similar :ufs: No vull ni pensar-ho...

Com ho veus? Perquè tens alguna solució pels cotxes 3 portes? Potser ens pots donar algun consell que ens serveixi per decdir-nos.

I repeteixo, moltes gràcies pel post! ës súper útil! :ok: :ok:
Imatge
arwen81
:: gosset
Entrades: 442
Membre des de: dv. abr. 26, 2013 5:32 pm

EntradaAutor: arwen81 » dg. oct. 27, 2013 9:39 pm

Bona nit noies,
tinc un embolic amb les cadires impressionant. Tenim clar qe lo primer és la seguretat i ara em trobo que una amiga m'ha dit que em dóna el seu maxicosi i és sense base isofix......evidentment si ho podem aprofitar ho farem i ja més endavant comprarem la cadireta però això que no porti base no m'agrada. N'hi ha prou amb comprar una base a banda i posar-la?? què en penseu??
Merci

2FIV juny'13:5 folis,5 madurs,4 fecunden,2 embris (A-B).Beta+.Sou 2!Setm 11 un angelet marxa al cel.
Fb'14 neix la nostra preciosa nena.
Ds'14:embaràs natural!Setm 14, ets una nena marxes al cel.La nostra Llum.
3FIV des'15: 1 foli,1 madur,no fecunda.
Abril'16:embaràs natural!queda't!

Imatge

Imatge
Imatge
izascun79

EntradaAutor: izascun79 » dl. oct. 28, 2013 5:07 pm

Bon dia!!!!

Ufff, quina responsabilitat. Pobra de mi! Intentaré respondre-us el millor que pugui però de debó, que jo no sóc una experta real en el tema... us encoratjo a transmetre els vostres dubtes concrets al forum de www.acontramarcha.com, que jo no vull fotre la pota.

rela, quina il·lusió veure't per aquí!!!!!! Primer de tot, no t'amuinis pel pes del teu peque als 3 mesos. El Pau, als 3 mesos, pesava 7 quilos, i ara que en té 17, pesa 11. Els primers mesos és normal que l'augment de pes sigui espectacular però això no vol dir que amb 8 mesos estigui als 13. La BeSafe que tens és la Izi Sleep? No és de les més grans que hi ha al mercat així que segurament el pes no sigui el problema. L'hauràs de canviar de grup quan el cap li sobresurt del respatller o no puguis lligar-li l'arnés sense problemes.
Respecte del seient més segur, és el de darrera al mig, sempre que el teu cotxe permeti la instal·lació en aquest seient. Jo duc el grup 1/2 al seient del mig amb el cinturó de seguretat i quan arribi el germanet el Pau passarà al seient de darrera del conductor (per estadístiques, el segon més segur) i el nadó al del mig, encara que la Kiss2 té isofix i jo l'hauré de cordar amb el cinturó... prefereixo renunciar a una instal·lació més senzilla però dur el recent nascut al lloc més segur.

Àngels, respecte del que preguntes, et respondré el que jo sé, pq no conec totes les cadiretes que comentes de primera mà. Ets una de les persones que hauria d'anar a la web www.acontramarcha.com a fer la consulta. Tinc algunes preguntes i comentaris a fer-te, per fer-te reflexionar una mica i que tu mateixa puguis prendre una decisió (o tenir més clar cap a on vols anar):

- El cotxe que es considera l'habitual (quan parlem de dos cotxes i de triar quina cadira col·locar en cadascun d'ells) és sempre el cotxe en el que més viatja el nen. Encara que el trajecte sigui curt, si el nen ha de viatjar a diari en un cotxe, aquest és consideraria el cotxe principal. Entenc, pel que expliques, que el cotxe principal seria el gran, el que té isofix, oi?

- per què penses en comprar la Römer pel cotxe principal, i després penses en comprar la Kiss2 pel segon cotxe? Tant la Römer com la Kiss2 són cadiretes de primera. És a dir, potser podries plantejar-te comprar la Kiss2 pels dos cotxes, o la Kiss2 pel principal i l'altra que vas veure (Joie Stages) pel segon. Que la Römer sigui una marca més coneguda per nosaltres no vol dir que sigui millor cadira que l'altra, t'ho asseguro. D'altra banda, la Kiss2 presenta l'avantatge que permet la instal·lació amb cinturó i amb isofix indistintament, així que et permetria instal·lar la cadireta al cotxe principal al seient del mig (com he dit ja diversos cops, el seient més segur del cotxe) amb el cinturó, i si algun dia tens un segon fill, posar-la amb l'isofix al costat, o deixar-li a algun familiar que no tingui isofix... nuse, jo la veig molt més versàtil, a part de més barata.

- La Joie Stages que comentes jo no la coneixia, però l'he estat mirant i és un grup 0+/1/2 que permet viatjar a contramarxa fins els 18 quilos! Vaja, que no t'obliga a posar a favor de la marxa als 13 quilos, com tu dius. Penso que seria una molt bona opció, si no vols gastar-te tants diners. Penseu que, al final, sí que hi ha diferències entre cadiretes en quant a qualitat, però qualsevol cadira que permeti viatjar a contramarxa més enllà dels 13 quilos és una millor cadireta que qualsevol grup 1 (per més nom que tingui i més calers que et costi) a favor de la marxa. Seria un dels temes a preguntar a la web d'acontramarcha.

- Respecte la diferència entre la Maxfix i la Dualfix no puc ajudar-te. El que no sé és si val la pena pagar 100 euros més pel fet de poder girar la cadireta (més si pel que expliques el teu cotxe principal és gran, així que no tens la necessitat de girar la cadira per a col·locar el nen). Dubto que la diferència de reclinat entre les dues sigui massa gran, encara que no les conec, ja et dic. Sí que és cert que la Kiss2 reclina més que la Maxfix, és la única dada que puc donar-te.

- I sobre l'últim punt, que hauràs de comprar dues cadiretes de cop quan arribi als 18 quilos, doncs sí. Sobre això no hi ha remei. Per això penso que potser sigui una bona opció comprar la Joie Stages, pq en aquest cotxe ja t'oblides fins els 25 quilos... nuse, és una cosa que has de valorar. Fa uns dies vaig aconsellar l'abril sobre les cadiretes que havia de comprar per la seva nena i el nadó que ha de néixer, i al final va decidir-se per dues Cybex Sirona, l'opció més cara i que jo ni havia plantejat... vaja, que al final cadascu sap les seves necessitats i capacitats econòmiques... Si jo tingués prous diners compraria dues Kiss2 sense pensar-m'ho: és el grup 0+/1 que millor s'adapta des de recent nascut i que més vida útil tindrà. Això és només la meva opinió.

Arigalma, les dues opcions que estàs contemplant són dues boníssimes opcions!!!! Crec que en el teu cas, amb cotxe tres portes, és el millor que pots fer. Totes dues són cadiretes de grup 1 petites (vaja, que dificilment arribaràs als 18 quilos pq se li quedarà petita de tamany abans) però donades les teves circumstàncies és el millor que pots fer, de debó. Després d'això, la teva millor opció (ara per ara, amb el que hi ha al mercat) és la Klippan Triofix. És un grup 1/2/3, acontramarxa fins els 18 quilos (que segur que encara amortitzes), però això ja ho veuràs quan la cadireta que triis se't vagi quedant petita i sàpigues l'evolució del pes del peque.

arwen81, en principi els maxicosi són segurs. Sobre això no t'has d'amuinar. Jo no he criticat en cap cas la seguretat d'aquests dispositius sinó la seva mida reduïda. Potser d'entrada et va bé, però has de valorar si la compra de la base isofix (ves amb compte, has de comprar la base del model específic que t'han deixat, no val qualsevol) serà una compra prou amortitzada pel temps d'us que li podràs donar. Tb pots provar-ho al cotxe. Potser al teu cotxe el dispositiu queda prou fixe... això varia de model a model i de cotxe a cotxe.
En el següent enllaç trobaràs una pàgina del facebook on molta gent penja fotos dels seus peques acontramarxa i on les mateixes persones que porten el blog de retensioninfantil i la web de acontramarcha.com també donen resposte als dubtes de la gent.
https://www.facebook.com/pages/Que-los- ... 94?fref=ts

En l'apartat fotos van fer fa temps una comparativa de diferents grups 0+, col·locant una nina en diferents dispositius per a veure la diferència de tamany. Potser trobes la que t'han deixat i pots veure més o menys si és de les grans o de les petites (segurament sigui obvi, però les cadiretes on la nina sembla més petita són les més grans de tamany. L'important és mirar sempre l'espai que queda per sobre del cap de la nina fins al final de la cadira).
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Petonets a tots/es i gràcies per llegir-vos l'entradaaaa!!!!!!
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

arwen81
Entrades: 442
Membre des de: dv. abr. 26, 2013 5:32 pm

EntradaAutor: arwen81 » dl. oct. 28, 2013 6:44 pm

Moltes gràcies per la teva ràpida resposta Izascun,
naltros no teníem pensat comprar maxicosi però si me'l deixen el volem fer servir i ja quan toqui canviar a cadira més gran. Miraré ben bé el que em dius de la base.

2FIV juny'13:5 folis,5 madurs,4 fecunden,2 embris (A-B).Beta+.Sou 2!Setm 11 un angelet marxa al cel.
Fb'14 neix la nostra preciosa nena.
Ds'14:embaràs natural!Setm 14, ets una nena marxes al cel.La nostra Llum.
3FIV des'15: 1 foli,1 madur,no fecunda.
Abril'16:embaràs natural!queda't!

Imatge

Imatge
Imatge
Àngels82
Entrades: 61
Membre des de: dj. ago. 15, 2013 9:36 am

EntradaAutor: Àngels82 » dl. oct. 28, 2013 7:19 pm

Moltes gràcies Izascun, ho rumiarem amb el meu marit i a veure que fem. Porto un bon embolic.
I gràcies una altra vegada!
Arigalma

EntradaAutor: Arigalma » dl. oct. 28, 2013 9:17 pm

Moltes gràcies Izascun!! Ens decidirem per una de les 2 i esperem que quan ja no hi càpiga el peque ja tinguem un cotxe 5 portes :ok:
Imatge
Pecosa79
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: ds. juny 15, 2013 9:02 pm

EntradaAutor: Pecosa79 » dt. oct. 29, 2013 11:28 am

Enhorabona per aquest post Izascun, brutal els coneixements que tens d'un tema tant complicat! Jo no sabria ni per on començar... de fet, crec que ja l'hem "cagada" a la hora de reservar el trio, perquè tot i ser d'una bona marca (Inglesina, a itàlia és molt reconeguda, nosaltres som d'allà), em sembla que la cadireta no és de les millors (es diu Huggy Multifix). a més, arran del teu post m'he posat a investigar i he descobert que estan tenint problemes amb la seguretat del cinturó, tot i que no expliquen quin tipus de problemes: http://www.inglesina.com/en/service-cen ... m_store=it (en espanyol el link no existeix, que també em sembla greu)... Tu com ho veus? La vaig reserva la setmana passada, potser encara estic a temps d'anul.lar la comanda d'aquesta peça...
Imatge
izascun79

EntradaAutor: izascun79 » dt. oct. 29, 2013 12:11 pm

Bon dia Pecosa79.

A veure, anem a pams.

1) Si tens dubtes sobre el problema de la sivella del grup 0+ que has reservat jo aniria directament a la botiga. Digues que has vist això a la web, que s'assegurin que el que et subministren no estigui afectat per aquest problema. Crec que és de calaix, quan un problema s'ha detectat no es venen més cadires que puguin estar afectades, però no està de més que te n'asseguris.

2) El grup 0+ que has adquirit presenta els "problemes" que ja vam comentar a la primera entrada. En la pròpia pàgina d'Inglesina et venen el producte com: sistema lleuger, es converteix en un pràctic sistema de transport unit al xasís de la cadireta Trilogy, es pot utilitzar com a balancí,... no és un Sistema de Retenció Infantil dissenyat amb l'únic objectiu de ser un dispositiu de seguretat pel cotxe. Per aquest motiu, no serà prou gran per a que el teu peque hi pugui viatjar còmodament més enllà dels 9-10-12 mesos (si tens sort). A banda, un sistema lleuger serà, per definició, menys estable en cas d'accident.

3) Un tema important a tenir en compte és que la majoria de "maxicosi" venuts com a part d'un trio van amb arnés de 3 punts (van agafat per sobre les espatlles i d'aquí s'uneixen a l'entrecuix) quan és molt millor l'arnés de 5 punts, que presenta una subjecció sobre les caderes del nen que garanteixen un millor repartiment dels esforços sobre el cos del nen en cas d'impacte:

Imatge

4) Per últim, quant t'ha costat aquest grup 0+? He vist per internet que costa més de 150 euros (al que hauries d'afegir - t'ho recomano efusivament - la base per a fixació al cotxe, donat que li dona molta estabilitat, que et pot costar uns altres 100 i algo).
http://www.prenatal.es/shop/Viaje-Bases ... 0000458392
Pensa que per por més de 400 euros tens cadiretes a contramarxa fins els 18 quilos (grups 0+/1) a les que treuràs molta més utilitat... al final molta gent es posa les mans al cap quan veuen el que costen aquestes cadiretes a contramarxa (és lògic, hi ha moltes menys i és una qüestió d'oferta-demanda) però si ho penses fredament, aquest grup 0+ que tu has comprat, més la base isofix, més una cadireta grup 1 (a favor de la marxa) de qualitat (tipus Romer Duo Plus, que és la que tothom diu que és la millor) surt mooooolt més car.
(a banda del fet que, quan el teu fill ja no hi càpiga - i donat que ja saps que dur-lo a contramarxa és el més segur - voldràs comprar una cadireta de grup 1 acontramarxa, amb el que acabaràs pagant dos cops pel mateix ;-) )

Però al final, la decisió és només vostra. Pensa que, en general, tots els grups 0+ són relativament segurs pel simple fet d'anar instal·lats a contramarxa.

Ja ens explicaràs què decidiu (i si finalment decideixes no comprar el maxicosi, si a la botiga t'ho deixen fer, q aquesta és l'altra... sempre diuen que el trio és indivisible, toca't els nassos!!!)

Petonets
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 828
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » dc. oct. 30, 2013 6:59 am

Abril23, estaras encantada amb la Sirona, ja veuràs!!! I ja que a la petita també li voldràs comprar una cadira, no és mala idea una altra Sirona, tot i que és una bona despesa,....és carilla carilla, jeje però val la pena!! Quan nosaltres la vam comprar, acabava de sortir i encara no ho tenien però ara té un reductor pels nounats que és una passada!! Súper envolvent i confortable!!! Tandebò hi hagués sigut quan va néixer el meu petitó perquè es veia mini a la cadira jijiji! Però hi va súper bé!
Naethda
Entrades: 491
Membre des de: dc. jul. 31, 2013 7:48 am
Ubicació: Manresa

EntradaAutor: Naethda » dc. oct. 30, 2013 9:38 am

Algú més amb cotxe de 3 portes? Quina cadira ens pot anar millor? No paro de donar-li voltes a veure com carai el posarem al cotxe, em fa una por que em caigui...!!!! :ufs:
Imatge
Imatge
izascun79

EntradaAutor: izascun79 » dc. oct. 30, 2013 11:26 am

Naethda ha escrit:Algú més amb cotxe de 3 portes? Quina cadira ens pot anar millor? No paro de donar-li voltes a veure com carai el posarem al cotxe, em fa una por que em caigui...!!!! :ufs:

Bon dia Naethda! A veure, la Arigalma ha escrit més amunt pq tb està en el teu cas, amb un cotxe tres portes, i presenta dues opcions molt bones, la Romer Dual fix i la Cybex Sirona. Totes dues, grups 0+/1, fins els 18 quilos a contramarxa, tenen l'avantatge que permeten girar la cadireta 360º de manera que la pots girar mirant endavant per a col·locar el bebè i després girar-la i posar-la a contramarxa, facilitant la col·locació.
De totes maneres, totes dues són cadiretes cares, més de 500 euros. Només per a que estiguis sobre avís... ahir ja vas començar a mirar cosetes, oi? Ja saps que en el món de la puericultura i les coses per bebès no regalen res.. sembla que t'estiguin venent or.

D'altra banda, no parlo des de l'experiència d'un cotxe 3 portes, pq no el tinc, però com a mare et puc dir que potser la logística de posar i treure el bebè del cotxe no sigui tan difícil com penses. Quan el nen és bebè-bebè, el més normal és que si tu vas sola te'l posis al teu costat. I en el nostre cas, per exemple, inclús quan anàvem els dos al cotxe (que era els caps de setmana), un anava darrera, deixant el nen sempre al seient del copilot. Ens era més pràctic no anar canviant la cadireta cada cop, la teníem fixa al cotxe. Bé, només és un apunt, eh??? Clar, quan el nen es va fent gran normalment ja poden viatjar sols darrera sense problema i els dos pares passen al davant, que no deixa de ser més còmode. Aleshores potser sí que les cadiretes que t'he dit són una molt bona opció.
Heu pensat canviar el cotxe algun dia?? Pq si en un any el canvies potser podeu tirar aquest any amb una cadireta al seient del davant i després la passeu darrera al cotxe 5 portes...

Bé, ja ens diràs què decidiu!
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

damir
Entrades: 437
Membre des de: dc. gen. 26, 2011 8:55 pm

EntradaAutor: damir » dc. oct. 30, 2013 12:15 pm

Sobre comprar cadiretes a contramarxa, a vegades el preu tira endarrere.

Us recomano mirar webs de fora, per exemple aquesta
http://www.carseat.se
Aquesta és sueca però està en anglès.
A part d'haver-hi molta informació sobre cadiretes a contramarxa, també tenen botiga online i en alguns models la diferència de preu és molt gran. Nosaltres ens ho vam mirar però finalment el model que vam triar no ens sortia a compte si li sumaven els ports, però en alguns hi ha més de 100-150 euros de diferència. Conec gent que hi ha comprat i funciona molt bé, a més estan molt acostumats a servir comandes a l'estranger.
Nineta22
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

EntradaAutor: Nineta22 » dc. oct. 30, 2013 4:31 pm

Izascun, gràcies una altra vegada pel teu post!! Tinc una pregunta per fer-te si no et sap greu. Has dit que el seient del mig és el més segur, però i el lloc del co-pilot? Imagino que la cadireta kiss2 pot anar al davant amb cinturons i darrera amb isofix... És que jo estic més tranquila portant la peke davant amb mi mentre condueixo i ens estavem plantejant comprar una bona cadireta com aquesta. Tu la posaries igualment al seient de darrere o, tot i ser menys segur, al davant per estar jo més tranquila sabent que la puc"vigilar" millor??
Arigalma

EntradaAutor: Arigalma » dc. oct. 30, 2013 9:37 pm

Jo tinc una altra pregunta...
La Cybex Sirona i la Romer Dual fix que tinc mirades permeten els 2 sentits de la marxa... la meva pregunta és: és obligatori per ex quan el nen arriba als 13kg (grup 1) girar la cadireta al sentit de la marxa o si jo vull la puc mantenir contramarxa fins els 18kg? (si és que aguanta fins els 18 és clar...)
Gràcies de nou per l'ajuda que ens dónes Izascun! >.-<: >.-<:

Per cert, parlaveu del preu d'aquestes cadiretes, ahir vaig preguntar a ECI i la Sirona crec que eren aprox 500 i la Romer 520... Ole Ole...
Imatge
izascun79

EntradaAutor: izascun79 » dj. oct. 31, 2013 8:08 am

Nineta22 ha escrit:Izascun, gràcies una altra vegada pel teu post!! Tinc una pregunta per fer-te si no et sap greu. Has dit que el seient del mig és el més segur, però i el lloc del co-pilot? Imagino que la cadireta kiss2 pot anar al davant amb cinturons i darrera amb isofix... És que jo estic més tranquila portant la peke davant amb mi mentre condueixo i ens estavem plantejant comprar una bona cadireta com aquesta. Tu la posaries igualment al seient de darrere o, tot i ser menys segur, al davant per estar jo més tranquila sabent que la puc"vigilar" millor??

Hola Nineta!!!!
Com deia al meu anterior missatge, durant els primers mesos de vida és útil i habitual dur al nadó al seient del copilot. La kiss2 la podràs instal·lar amb el cinturó de tres punts o amb l'isofix en qualsevol seient del cotxe en el que la cadireta quedi correctament instal·lada (el seient de darrera al mig no és vàlid per a tots els cotxes, ha de ser un cotxe que tingui tres seients útils reals a la part del darrera, les berlines típiques acostumen a tenir 2 seients i mig, de manera que les cadires no queden del tot ben instal·lades). Per a dur la cadireta al seient del davant, però, has de tenir l'opció de desconnectar l'airbag del seient del copilot (en alguns cotxes això es pot fer prement un botó i en d'altres - com el meu antic cotxe - serà necessari dur-lo a un taller). Per a la teva tranquil·litat, el seient del davant és segur, evidentment no tant com els del darrera, pq en cas d'impacte el trencament de la lluna del cotxe podria llençar vidres sobre el nadó, però al circular a contramarxa això no és tan problemàtic pq les parts més delicades (cara i coll) estaran menys exposades. És molt més perillós dur al nen a favor de la marxa, al seient del davant, tot i que en certes circumstàncies (furgonetes,...) no hi ha més opció.

El que té de bo la kiss2 és que porta, de sèrie, una base que queda fixa al cotxe (amb cinturó o isofix) i que permet instal·lar i desinstal·lar la cadireta amb un sol click, i que aquesta cadireta sense base es pot instal·lar sense la base fins els 10 quilos (com a grup 0). Vaja, que sempre tens l'opció d'instal·lar la base fixa al davant per a l'ús habitual, i passar únicament la cadireta darrera per quan viatgeu tots dos, si prefereixes anar amb ella al costadet.

Jo, d'entrada, penso fer-ho així, quan viatgi amb tots dos al cotxe (i vagi jo sola) segurament m'instal·li la kiss2 al seient del copilot i el Pau darrera.

Espero haver-te resolt el dubte... m'enrotllo com una persiana!!!!!! :love: :love: :love:
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

izascun79

EntradaAutor: izascun79 » dj. oct. 31, 2013 8:27 am

Arigalma ha escrit:Jo tinc una altra pregunta...
La Cybex Sirona i la Romer Dual fix que tinc mirades permeten els 2 sentits de la marxa... la meva pregunta és: és obligatori per ex quan el nen arriba als 13kg (grup 1) girar la cadireta al sentit de la marxa o si jo vull la puc mantenir contramarxa fins els 18kg? (si és que aguanta fins els 18 és clar...)
Gràcies de nou per l'ajuda que ens dónes Izascun! >.-<: >.-<:

Per cert, parlaveu del preu d'aquestes cadiretes, ahir vaig preguntar a ECI i la Sirona crec que eren aprox 500 i la Romer 520... Ole Ole...

Bon dia Arigalma.
Entenc que parles d'una suposada multa o algo així, oi? Les dues cadiretes que comentes permeten la instal·lació a contramarxa fins els 18 quilos. Tot és una qüestió d'homologació. No t'amuinis. Què vol dir això? Tu pots dur la cadireta instal·lada en sentit contrari a la marxa amb elles (el que les fa diferents de la resta) mentre la cadireta ho permeti (en aquest cas, 18 quilos). Sé que molta gent pensa (i et dirà) que està prohibit dur la cadireta així amb un nen tan gra. Ni cas, estan dissenyades i pensades precissament per això.

Però aquí cal tenir present dues coses. Si compres aquesta cadireta:

- Segons la llei actual (la vigent) estaries obligada a dur el nen a contramarxa fins els 9 quilos (si et pillen amb un nen de menys de 9 quilos a favor de la marxa podrien multar-te) A partir dels 9 quilos podries posar-la en els dos sentits (a favor de la marxa com a grup 1 o a contramarxa com a grup 0+/1 acontramarxa que és).

- Segons la futura llei (que esperem que s'aprovi ben aviat), si tu tens aquesta cadireta que permet les dues instal·lacions, estaries obligada a dur el nen a contramarxa fins els 4 anys, sempre que per pes i alçada no superés els límits de la cadira (superés els 18 quilos o el cap li sobresurtís del límit superior del respatller).

Ojo!!!! Només un incís, per a que no hi hagi confusions. Amb una cadireta de grup 0+, aquest gir de la cadireta a favor de la marxa als 9 quilos no és possible, pq la cadireta és només grup 0+, i aquest tipus de cadireta només permet la instal·lació a contramarxa.

Per bé, aquí crec que ja tots tenim clar que el millor i més segur és dur els nens a contramarxa, oi?? Només us explico l'entorn legal del tema, no tindria cap sentit que algú comprés una d'aquestes cadiretes i la instal·lés a favor de la marxa, oi?

Un últim incís... responent a la teva frase "(si és que aguanta fins els 18 és clar...)".
Hem de canviar el xip... per què pre-suposes que el nen no aguantarà fins els 18 quilos a contramarxa? Això no és una qüestió de voler o no voler. Tu com mare, que saps que a contramarxa és més segur, has de tenir clar que en això no hi ha opcions. D'entrada dones per suposat que arribats a cert moment el nen protestarà per viatjar "del revés", no?? Per què? El nen no haurà conegut una altra cosa, ells no es maregen, ni s'avorreixen, ni tenen prejudicis com els nostres,... no ha d'haver cap problema per a que el nen "aguanti" fins els 18 quilos a contramarxa. I encara que en algun moment protestés (pq algun nen o familiar li ha menjat el cap) és la teva feina com a mare no cedir... oi que hi ha coses amb les que no hi ha marge de negociació: no el deixaràs jugar amb unes tissores per molt que et monti l'espectacle o rebequeria del segle, oi? pq penses que li giraràs la cadireta??
Molts nens odien viatjar en cotxe. Ho odien pel propi fet (anar lligats en una cadira, amb limitació de moviments, no estar en braços de la mami, no poder prendre pit sempre que volen - necessiten,...). Els estressa... això no té res a veure amb viatjar a favor o en contra de la marxa. Absolutament res... Molts pares, però, davant de nens que ploren sempre durant els viatges en cotxe, opten per girar-los i posar-los de cara, esperant que així la situació millori... però no té res a veure. Sí que és cert que els grups 0+ queden molt ensorrats al cotxe i no els permet veure per les finestres, i potser això es millora amb una cadireta de grup 1, que és més gran i està instal·lada a major alçada... en això puc estar d'acord. Però una cadireta de grup 1 a contramarxa.
Però com tot, és una qüestió d'aprenentatge. El Pau es va tirar dos mesos plorant com un boig durant els viatges en cotxe. De sobte, d'un dia per l'altre, va callar... i mai més ha tornat a protestar. Ara es queixa (i segons el dia i el moment) quen li lligues l'arnés. És lògic, a ningú li agrada que el lliguin. Quan els cordes a les cadiretes de passeig tb protesten i van a favor de la marxa ;-)
Però mai he pensat (suposo que tinc tan interioritzat que el nen No viatjarà a favor de la marxa fins que arribi al límit d'us del seu grup 1/2) que protesti per viatjar a contramarxa. No és una idea que em vingui mai al cap... quin sentit tindria?
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Torna a “Estic embarassada”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: